abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 januari 2007 @ 19:43:36 #81
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45860049
als wij vroeger snoep kregen (alleen met kerst, pasen, driekoningen en verjaardagen) dan moesten we dat in een snoeptrommel doen en dan mochten we op vrijdagmiddag 5 snoepjes pakken en die in een keer opeten. daarna spoelen en tandjes poetsen.

misschien dat daarom niemand in ons gezin gaatjes heeft.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_45862106
het is eigenlijk best slecht om gelijk na het eten je tanden te poetsen. Je glazuur is dan zachter en dan ga je nog even lekker over heen borstelen...

Wij zijn wel van plan om op te letten bij Eva. Ik wil absoluut niet dat ze een obsessie krijgt, zoals een nichtje van 5 die al Sonja-Bakker dieet gevolgd heeft, van de schoolarts rechtstreeks hoort dat ze te dik is, en laatst na een bakje patat nog een appel wilde eten, want anders 'werd ze te dik'.
Maar wel: niet wennen aan suiker omdat wij denken dat yoghurt te zuur is. De meeste kinderen lusten dat best, na een beetje wennen. Niet frisdranken, niet aldoor danoontjes, liever fruit en rozijntjes.
Een neefje lust geen taart, snoep en koek en eet het liefst een mandarijntje of wat rozijntjes. DAt lijkt me nou ideaal!
Eva
  woensdag 31 januari 2007 @ 20:50:02 #83
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_45862446
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 20:40 schreef linda856763 het volgende:
het is eigenlijk best slecht om gelijk na het eten je tanden te poetsen. Je glazuur is dan zachter en dan ga je nog even lekker over heen borstelen...

Een neefje lust geen taart, snoep en koek en eet het liefst een mandarijntje of wat rozijntjes. DAt lijkt me nou ideaal!
Dat lijkt mij nu ook ideaal . Mijn dochter lust zowel fruit als snoep heel graag, maar heeft toch wel een voorkeur voor snoep.

Wij hebben hier overigens wel het geluk dat ze liever een paprika eet dan patat . Als ze mag kiezen wat we eten, kiest ze meestal paprika, broccoli en vis . En ze vindt bruinbrood veel lekkerder dan witbrood.

Femke snoept dus wel meer dan de meeste kindjes in dit topic, maar zolang ze verder veel en gezond eet en veel beweegt, vind ik het wel goed.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  woensdag 31 januari 2007 @ 20:55:04 #84
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45862629
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 20:40 schreef linda856763 het volgende:
vandaar dat ik ook zei dat we eerst goed moesten spoelen.

mijn ouders waren al vroeg bij de gedachte dat fruitzuren en suikers goed weggespoeld moesten worden alvorens te poetsen.

frisdrank was taboe
pi_45864033
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 13:09 schreef Viking84 het volgende:
en je mag je er natuurlijk niet mee bemoeien, want dan reageren ze met: "Waar bemoei je je mee? Het zijn mijn kinderen". Ik vind dat je je er best mee mag bemoeien als je vindt dat ouders hun plicht (een gezond kind opvoeden) verzaken, maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan.
Sterker nog, ik ken dergelijke ouders die hun - inmiddels volwassen - kind boos aankijken als 't vraagt om groente. Vreselijk vind ik dat, vooral omdat het kind in kwestie nu nog slechts een paar kilo te zwaar is, maar best weleens door zou kunnen slaan.
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 13:39 schreef Ticootje het volgende:
recept
Tja, om eerlijk te zijn he... Als dit een avondmaaltijd is voldoet het dus niet aan mijn standaarden. Te weinig vezels, te weinig groente. Ik ben er zelf heel erg gehaaid op dat maaltijden uit minimaal 200 g. groente, maximaal 125 g. vlees en verder nog rijst/aardappels/pasta bestaan.
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 14:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Als kinderen te dik zijn, is dat de schuld van de ouders. Gewoon eten, volkorenbrood, met beleg, gewoon warm eten.
Verder weinig snoep (moet een tractatie zijn) en frisdrank maar thee.
Veel bewegen en goed eten en gevarieerd eten.
Makkelijk gezegd. Zo eet mijn zusje ook... Daarnaast sport ze 4 uur in de week en zit ze ook nog eens ruim 6 uur per week op de fiets. Toch zal ze nooit een slanke den worden, ze zit altijd in de "grote maten" (44, weliswaar 1.88 m. lang). Ze heeft een iets afwijkende schildklier (niet genoeg om van een echte afwijking te spreken), en verder blijkt ze gewoon aanleg te hebben. Ook al eet ze volgens de manier die ik hierboven al beschreven heb: veel groente, weinig vlees en wat koolhydraten. Patat staat hier sowieso nooit op tafel, wit brood alleen als er iemand ziek is en da's vrijwel nooit.
  woensdag 31 januari 2007 @ 22:23:52 #86
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45866401
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:29 schreef innovative het volgende:

Patat staat hier sowieso nooit op tafel
ik vond de rest van je woorden goed hoor, maar hier moet ik ff ingrijpen.

zelfgebakken friet, met biologisch verantwoorde kruimige aardappels, in goed vet. zoals ganzenvet (wat heel gezond blijkt te zijn) is een tractatie en niet zo slecht als je zou denken. heel erg veel goede koolhydraten en aardappelvezels.

maak er lekker een 80% tarwekiemoliemayo bij.

niet te vaak. maar toch zeker twee keer per kwartaal.
pi_45868540
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 22:23 schreef zoalshetis het volgende:
ik vond de rest van je woorden goed hoor, maar hier moet ik ff ingrijpen.

zelfgebakken friet, met biologisch verantwoorde kruimige aardappels, in goed vet. zoals ganzenvet (wat heel gezond blijkt te zijn) is een tractatie en niet zo slecht als je zou denken. heel erg veel goede koolhydraten en aardappelvezels.

maak er lekker een 80% tarwekiemoliemayo bij.

niet te vaak. maar toch zeker twee keer per kwartaal.
Oh, dat weet ik ook wel... Het was meer omdat als een kind te zwaar is, men direct denkt aan veel, verzadigend, voedsel. En da's nou net niet het geval. Bij mij was het het stiekeme snoepen en stilzitten, maar zij is altijd een heel ander kind geweest.
  woensdag 31 januari 2007 @ 23:20:56 #88
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45868603
Ze krijgen hier 1x in de week friet, met kroket en mayo
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 31 januari 2007 @ 23:23:43 #89
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45868687
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 23:20 schreef Leah het volgende:
Ze krijgen hier 1x in de week friet, met kroket en mayo
zou ik alleen al qua gewenning 2 keer per kwartaal van maken. en dan niet op vaste dagen... persoonlijk.
pi_45868719
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 23:23 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zou ik alleen al qua gewenning 2 keer per kwartaal van maken. en dan niet op vaste dagen... persoonlijk.
Ja, en als ze dan iets ouder zijn gaan ze het stiekum van hun zakgeld in de snackbar kopen
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  woensdag 31 januari 2007 @ 23:27:39 #91
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45868788
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 23:24 schreef easy-going het volgende:

[..]

Ja, en als ze dan iets ouder zijn gaan ze het stiekum van hun zakgeld in de snackbar kopen
niet als je zelfgemaakte frieten ook echt zelf goed maakt en de mayo precies goed. dan schrikken ze van de snackbarfriet.

ach het gaat niet zozeer om voeding, maar om opvoeding.
  woensdag 31 januari 2007 @ 23:27:52 #92
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45868792
quote:

[..]

Ik ben er heel normaal mee groot geworden
  woensdag 31 januari 2007 @ 23:28:23 #93
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45868803
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 23:27 schreef Leah het volgende:

[..]

Ik ben er heel normaal mee groot geworden
ik bedoel het dan ook niet persoonlijk (n=1) maar meer globaal.
  woensdag 31 januari 2007 @ 23:29:05 #94
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45868820
quote:

[..]

Ik heb bij een dietiste gelopen en normaal verantwoord dieet gehad.

1 maal in de week frieten en een maal pasta.. 3 maal daags aardappelen + groentevlees
1 maal rijst met vis en een mala s avonds brood/soep

met vet is niets mis mee alleen moet je geen berg frieten en allerlei soorten snacks eten
en goede olie/vet gebruiken.

Juist door kinderen/mensen iets als dat soort vetten eens per 3 maanden oid aan te bieden weet het lichaam niet goed te reageren.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 31 januari 2007 @ 23:31:09 #95
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45868904
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 23:29 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Ik heb bij een dietiste gelopen en normaal verantwoord dieet gehad.

1 maal in de week frieten en een maal pasta.. 3 maal daags aardappelen + groentevlees
1 maal rijst met vis en een mala s avonds brood/soep

met vet is niets mis mee alleen moet je geen berg frieten en allerlei soorten snacks eten
en goede olie/vet gebruiken.

Juist door kinderen/mensen iets als dat soort vetten eens per 3 maanden oid aan te bieden weet het lichaam niet goed te reageren.
de vetten van wat? frituur? friet? mayonaise?
pi_45868953
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 23:31 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

allemaal
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  woensdag 31 januari 2007 @ 23:33:29 #97
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45868979
olijfolie, ganzenvet, zonnebloem. meer niet hier. weinig rundervet. helemaal geen varkensvet.
  woensdag 31 januari 2007 @ 23:34:04 #98
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45868997
Gewoon normaal, evenwichtig eten. En die friet bak ik dan in plantaardige olie
  woensdag 31 januari 2007 @ 23:35:37 #99
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45869041
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 23:31 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

mayonaise kan je ook vervangen door zoete curry gewurz is beter dan mayo, of slasaus..
friet zit van nature geen vet in = aardappel, zuigt alleen vet op van de frituurvet.
Maar daarvoor kan ej ook ovenfrieten maken minder vet
een beetje vet is af en toe niets mis mee..

Mate is wat belangrijk is niet TE veel en niet TE weinig.. want ook van te weinig eten kan je aankomen..
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 31 januari 2007 @ 23:36:18 #100
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45869057
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 23:34 schreef Leah het volgende:
Gewoon normaal, evenwichtig eten. En die friet bak ik dan in plantaardige olie
is ook zo. alleen ik zou metname frituur dingen niet regelmatig doen. persoonlijk nogmaals. liever iets als extra traktatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')