abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45773912
quote:
Op zondag 28 januari 2007 19:32 schreef Elegantly Wasted het volgende:

[..]

Ja, hier krijg je bij de CB's toch ook de 'Smeer je groot' folders mee. Je hebt bepaalde vetten gewoon nodig in de groei en ze adviseren daarom ook om brood met halvarine ofzo te besmeren.
Maar er is niets mis mee om brood dun met roomboter te besmeren. Hoe meer bewerkte producten, hoe ongezonder voor het lichaam om te verteren.
  zondag 28 januari 2007 @ 22:25:20 #42
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45774363
Doe ik ook idd . Zo weinig mogelijk toevoegingen.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_45781885
quote:
Op zondag 28 januari 2007 20:07 schreef texelonia het volgende:
Zou dat trouwens ook nog slecht kunnen zijn, dat ik altijd zoveel opschep?
Of het erg is weet ik niet. Maar zelf kregen wij op puber leeftijd, veel te veel opgeschept en moesten wij dat verplicht opeten. Daardoor wordt je maag veel groter en blijf je ook meer eten. Ik zat altijd heel erg vol na het eten.

Als ik er op terug kijk, weet ik dat ik dat zo echt niet zal doen en dat ik meer het credo van mijn oma zal aanhangen 'Een klein schepje, als je het lekker vind/ nog trek hebt kun je altijd meer pakken'.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  maandag 29 januari 2007 @ 09:14:27 #44
103793 kozakken
Living the life
pi_45781927
quote:
Op maandag 29 januari 2007 09:10 schreef Mariposa het volgende:

[..]
Of het erg is weet ik niet. Maar zelf kregen wij op puber leeftijd, veel te veel opgeschept en moesten wij dat verplicht opeten. Daardoor wordt je maag veel groter en blijf je ook meer eten. Ik zat altijd heel erg vol na het eten.

Als ik er op terug kijk, weet ik dat ik dat zo echt niet zal doen en dat ik meer het credo van mijn oma zal aanhangen 'Een klein schepje, als je het lekker vind/ nog trek hebt kun je altijd meer pakken'.
Maar het gaat er juist om dat ik (en volgens mij ook tex als ik haar post goed gelezen heb) dat er wel wordt opgeschept, maar niet verplicht hoeft te worden opgegeten.
Genoeg gegeten is bord weghalen (vol of niet vol)
  maandag 29 januari 2007 @ 09:22:02 #45
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_45782003
quote:
Op zondag 28 januari 2007 20:34 schreef snoopy het volgende:
En over wat voor snoepjes heb je het dan MaLo? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar eigenlijk.
Wij hebben nooit snoep in huis. Tenzij je rozijntjes onder snoep vindt vallen.
Tumtummetjes, hartjes, spekjes, blokje chocola... Maar ook yoghurtrozijntjes of gewone rozijntjes. Soms kiest ze ook voor soepstengel.

Ik ben zelf een vreselijke snoeperd, vandaar dat we altijd snoep in huis hebben.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  maandag 29 januari 2007 @ 09:22:16 #46
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_45782006
Precies weten hoeveen ze willen weet je niet. Gewoon niet al te vol en zelf laten bepalen wanneer het klaar is.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_45782039
quote:
Op maandag 29 januari 2007 09:14 schreef kozakken het volgende:

Maar het gaat er juist om dat ik (en volgens mij ook tex als ik haar post goed gelezen heb) dat er wel wordt opgeschept, maar niet verplicht hoeft te worden opgegeten.
Genoeg gegeten is bord weghalen (vol of niet vol)
Dat begrijp ik. Maar ik kan me voorstellen dat als bepaalde kinderen, met bepaalde karaktertrekken, toch een vol bord voor zich zien zich verplicht voelen om het op te eten, ondanks dat gezegd wordt dat je het niet hoeft op te eten. Vandaar ook mijn laatste zin en daar ging het me eigenlijk om.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  Licht Ontvlambaar maandag 29 januari 2007 @ 09:34:32 #48
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_45782136
Isa krijgt hier elke dag fruit en 1 of 2 soepstengels en af en toe rozijntjes, plopkoekje of lang vinger... En
als extraatje heel soms een bakje nibbit of berenchipjes. Over zoet of hartig op brood... daar heb ik zelf een hekel aan, die verplichting van eerst hartig dan pas zoet... Dus daar doen we hier nu in elk geval niet aan. En met avondeten, ze krijgt een bordje vol en eet wat ze wil... De ene keer is dat inderdaad alleen de groente, de andere lkeer juist aardappels of vlees. Stamppot gaat er altijd wel in! En toetje krijgt ze al ze erom vraagt, maar dat is eigenlijk steeds minder zo...

Ze is nu ongeveer 13 kilo bij 90 cm, niet dik maar ook niet dun naar mijn idee. Ik vraag me wel af in hoeverre eetgedrag op jongere leeftijd eigenlijk effect heeft op je gewicht later... Ik ben als kind nooit te dik geweest, maar werd dat wel na de pubertijd...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_45782530
Wij letten heel erg op het snoepen hier.

Fruit mag altijd zo gepakt worden, snoep, koek en chips moet altijd gevraagd worden. Nu hebben we dit ook echt zelden in huis.

Ze krijgt wel elke dag een zakje schoolkoekjes mee.

Verder is de avondmaaltijd het laatste eten. Ze mag dan natuurlijk nog wel fruit pakken, maar na de avondmaaltijd sowieso nooit chips koek of snoep.

Priscil is niet te zwaar, maar ze is wel ietsje gezet. Ik denk dat ze een beetje de bouw heeft van mijn man en ook haar moeder is niet de slankste. Daar komt ook nog bij dat ze nu heel erg begint te groeien dus een beetje extra mag absoluut.
Ze is nu 11 en ze heeft maat 158/164. Ze is nu 155 lang en ze weegt ongeveer 44 kilo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_45783243
Ik ben daar nu helemaal nog net mee bezig. Mika krijgt 's middags ook altijd of een halve liga of heel soms een lange vinger. En als ie die op heeft krijgt ie een beetje yoghurt met diksap. Als ie ouder is mag ie ook best wel elke dag een snoepje en in het weekend chipies. Wat ie niet mag is de hele dag in huis achter de tv ov pc hangen. Kijk als het een keer slecht weer is buiten dan vind ik dat niet zo heel erg. Maar ik wil gewoon dat hij een buitenspeel kind word. En dat zal ik dus stimuleren.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  maandag 29 januari 2007 @ 11:17:44 #51
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_45784103
Ik had een "dokwerker"Thijs at gewoon veel hij genoot ervan, tussendoor stukken fruit en liga, rozijntjes brood was ik makkelijk in, 2 boterhammen, met wat ik in de koelkast had liggen, en soms met zoet, en soms at hij er 3, het lag er maar net aan hoeveel honger hij had.

Thijs was druk met kruipen en bewegen dus opzich kroop hij het eten er ook wel weer af.
Maar dik was de kleine Thijs ook niet, hij woog in het ziekenhuis nog geen 12 kilo en hij was 95 cm lang.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_45785821
Thuis was het altijd om en om eten: 1 boterham hartig, dan zoet. Altijd te beginnen met hartig, zodat je bij een oneven aantal boterhammen niet zo veel zooi binnen kreeg. Frisdrank en chips alleen op zondag, naar school 1 sultana (niet 1 pakje, 1 koekje) mee. Drinken was meestal melk of aanmaaklimonade. Avondmaaltijd altijd volgens de schijf van vijf, dus groente, aardappels en een klein stukje vlees.

Maar goed, toch te dik. Oorzaak was voornamelijk dat ik een boekenwurm was. Zelfs als ik naar buiten werd geschopt ging ik lezen op een stoel. Ik kreeg dus - ondanks 2 keer sporten - niet genoeg beweging. Daarnaast dook ik geregeld stiekem de snoepkast in als mijn moeder met zusjes bezig was. Het snoep stond hoog, maar ik kon heel snel via het aanrecht in de kastjes komen. En een halve zak drop per dag is niet aan te raden...

In de puberteit een groeispurt gekregen en sindsdien keurig op gewicht, overigens... Maar goed, da's tegen de statistieken in, want "dikke kinderen worden dikke volwassenen" zegt men weleens, en dat kan ik me ook wel voorstellen.
  maandag 29 januari 2007 @ 12:33:13 #53
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_45786210
quote:
Op maandag 29 januari 2007 09:34 schreef Sjeen het volgende:
Isa krijgt hier elke dag fruit en 1 of 2 soepstengels en af en toe rozijntjes, plopkoekje of lang vinger... En
als extraatje heel soms een bakje nibbit of berenchipjes. Over zoet of hartig op brood... daar heb ik zelf een hekel aan, die verplichting van eerst hartig dan pas zoet... Dus daar doen we hier nu in elk geval niet aan. En met avondeten, ze krijgt een bordje vol en eet wat ze wil... De ene keer is dat inderdaad alleen de groente, de andere lkeer juist aardappels of vlees. Stamppot gaat er altijd wel in! En toetje krijgt ze al ze erom vraagt, maar dat is eigenlijk steeds minder zo...

Ze is nu ongeveer 13 kilo bij 90 cm, niet dik maar ook niet dun naar mijn idee. Ik vraag me wel af in hoeverre eetgedrag op jongere leeftijd eigenlijk effect heeft op je gewicht later... Ik ben als kind nooit te dik geweest, maar werd dat wel na de pubertijd...
Zoet of hartig op brood doen wij ook niet moeilijk over. Ze mag gewoon zelf kiezen wat ze wil. De ene dag is dat een boterham met vlokken en een met gekleurde muisjes, de andere dag wil ze er twee met smeerworst. De verhouding hartig / zoet ligt hier op 40 / 60 denk ik.

Femke krijgt met warm eten ook gewoon een bord met eten voor zich, en ze eet waar ze zin in heeft. Net als Isa eet ze soms één dag alleen maar groente of alleen vis, maar ik merk wel dat ze de laatste tijd toch wel vaak van alles wat eet.

Ik weet niet hoe groot ze op dit moment is (dat meet zo verdomd lastig ) , wel dat ze 14,5 kilo weegt. In april wordt ze 3.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_45786928
Volgens de nieuwste inzichten is bijv jam toch ook gezonder dan kaas en smeerworst? Dat 'eerst hartig, dan zoet' is gedateerd.
  Licht Ontvlambaar maandag 29 januari 2007 @ 13:06:47 #55
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_45787178
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:58 schreef poemojn het volgende:
Volgens de nieuwste inzichten is bijv jam toch ook gezonder dan kaas en smeerworst? Dat 'eerst hartig, dan zoet' is gedateerd.
Linkje

Isa heeft graag schuddebuikjes op brood, jam ook, soms hagelslag of chocopasta en wat hartig betreft eigenlijk alleen pate of smeerkaas... de rest vind ze nu gewoon niet lekker. Dan eet ze nog liever gewoon een droge snee brood
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 29 januari 2007 @ 13:12:30 #56
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_45787370
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:06 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Linkje

Isa heeft graag schuddebuikjes op brood, jam ook, soms hagelslag of chocopasta en wat hartig betreft eigenlijk alleen pate of smeerkaas... de rest vind ze nu gewoon niet lekker. Dan eet ze nog liever gewoon een droge snee brood
Femke houdt qua hartig alleen maar van smeerworst en van een hele dure hamsoort . Zij eet ook liever droog brood dan iets anders hartigs
pi_45787431
Ik had het ergens gehoord dus heb zo geen bron-link paraat maar misschien is dit wat
http://www.telegraaf.nl/e(...)an_ontbijttafel.html
  maandag 29 januari 2007 @ 13:47:18 #58
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_45788447
Hmmm ik vind het wel lastig hoor. Twan is een zeer slechte eter en van alles wat hij wel wilde eten werd ik gewoon blij. Ook al was/is het minder gezond. Op brood of beschuit eet hij meestal gekleurde hagelslag. Af en toe neemt hij brood/beschuit met kaas, dat vindt hij ook lekker. Met hartig vleeswaren hoef ik niet bij hem aan te komen, meer ook omdat ik dat zelf niet lust. Ik ben zelf ook een zeer moeilijke eter (geweest). Tussen de middag had hij 2 beschuiten met (iets teveel) hagelslag en dat eet hij dan allemaal op en hoor ik hem 3x lekker zeggen... nou daar geniet ik op dat moment van, omdat hij gewoon niet veel eet.

Toen Twan nog klein was, wilde hij ook geen zelfgemaakt eten aantal keren geprobeerd, dus potjes proberen: sommige vond hij erg lekker... dan krijg je al heel snel dat ie veel dezelfde soort krijgt...

Als je kind niet veel lust en ook helemaal niets om eten geeft Twan huilde vroeger bijv. nooit om de fles , wordt het allemaal een stuk lastiger.
Make love, not war ☮
  maandag 29 januari 2007 @ 14:16:30 #59
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_45789243
Hier wordt er dus wel opgelet wat er gegeten wordt, dit ook omdat Zoë een stevige meid is.

Houdt in bij de koffie een stukje ontbijtkoek en een snoepje s'middags. Dat zijn de extra's op een dag en natuurlijk als ze wil een stuk banaan meer fruit blieft mejuffrouw niet. De chips, de cake enzovoort zijn voor in het weekend en dan nog beperkt.

Zoë heeft van dat de aanleg van twee kanten vaders en moeders zijn allebei niet aan de magere kant. Natuurlijk gaan we ook voor de beweging want die heeft ze wel nodig dus als het kan veel speeltuin.
pi_45795305
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:58 schreef poemojn het volgende:
Ik ben dan ook 22 Overigens ligt het dan denk ik wel aan het soort jam: van die kunstmatige zooi waar je met moeite iets wat in de verte lijkt op aardbei, lijkt me toch niet echt goed. Ambachtelijke jam met écht fruit zie ik ook niet veel kwaad in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')