Maar er is niets mis mee om brood dun met roomboter te besmeren. Hoe meer bewerkte producten, hoe ongezonder voor het lichaam om te verteren.quote:Op zondag 28 januari 2007 19:32 schreef Elegantly Wasted het volgende:
[..]
Ja, hier krijg je bij de CB's toch ook de 'Smeer je groot' folders mee. Je hebt bepaalde vetten gewoon nodig in de groei en ze adviseren daarom ook om brood met halvarine ofzo te besmeren.
Of het erg is weet ik niet. Maar zelf kregen wij op puber leeftijd, veel te veel opgeschept en moesten wij dat verplicht opeten. Daardoor wordt je maag veel groter en blijf je ook meer eten. Ik zat altijd heel erg vol na het eten.quote:Op zondag 28 januari 2007 20:07 schreef texelonia het volgende:
Zou dat trouwens ook nog slecht kunnen zijn, dat ik altijd zoveel opschep?
Maar het gaat er juist om dat ik (en volgens mij ook tex als ik haar post goed gelezen heb) dat er wel wordt opgeschept, maar niet verplicht hoeft te worden opgegeten.quote:Op maandag 29 januari 2007 09:10 schreef Mariposa het volgende:
[..]
Of het erg is weet ik niet. Maar zelf kregen wij op puber leeftijd, veel te veel opgeschept en moesten wij dat verplicht opeten. Daardoor wordt je maag veel groter en blijf je ook meer eten. Ik zat altijd heel erg vol na het eten.
Als ik er op terug kijk, weet ik dat ik dat zo echt niet zal doen en dat ik meer het credo van mijn oma zal aanhangen 'Een klein schepje, als je het lekker vind/ nog trek hebt kun je altijd meer pakken'.
Tumtummetjes, hartjes, spekjes, blokje chocola... Maar ook yoghurtrozijntjes of gewone rozijntjes. Soms kiest ze ook voor soepstengel.quote:Op zondag 28 januari 2007 20:34 schreef snoopy het volgende:
En over wat voor snoepjes heb je het dan MaLo? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar eigenlijk.
Wij hebben nooit snoep in huis. Tenzij je rozijntjes onder snoep vindt vallen.
Dat begrijp ik. Maar ik kan me voorstellen dat als bepaalde kinderen, met bepaalde karaktertrekken, toch een vol bord voor zich zien zich verplicht voelen om het op te eten, ondanks dat gezegd wordt dat je het niet hoeft op te eten. Vandaar ook mijn laatste zin en daar ging het me eigenlijk om.quote:Op maandag 29 januari 2007 09:14 schreef kozakken het volgende:
Maar het gaat er juist om dat ik (en volgens mij ook tex als ik haar post goed gelezen heb) dat er wel wordt opgeschept, maar niet verplicht hoeft te worden opgegeten.
Genoeg gegeten is bord weghalen (vol of niet vol)
Zoet of hartig op brood doen wij ook niet moeilijk over. Ze mag gewoon zelf kiezen wat ze wil. De ene dag is dat een boterham met vlokken en een met gekleurde muisjes, de andere dag wil ze er twee met smeerworst. De verhouding hartig / zoet ligt hier op 40 / 60 denk ik.quote:Op maandag 29 januari 2007 09:34 schreef Sjeen het volgende:
Isa krijgt hier elke dag fruit en 1 of 2 soepstengels en af en toe rozijntjes, plopkoekje of lang vinger... En
als extraatje heel soms een bakje nibbit of berenchipjes. Over zoet of hartig op brood... daar heb ik zelf een hekel aan, die verplichting van eerst hartig dan pas zoet... Dus daar doen we hier nu in elk geval niet aan. En met avondeten, ze krijgt een bordje vol en eet wat ze wil... De ene keer is dat inderdaad alleen de groente, de andere lkeer juist aardappels of vlees. Stamppot gaat er altijd wel in! En toetje krijgt ze al ze erom vraagt, maar dat is eigenlijk steeds minder zo...
Ze is nu ongeveer 13 kilo bij 90 cm, niet dik maar ook niet dun naar mijn idee. Ik vraag me wel af in hoeverre eetgedrag op jongere leeftijd eigenlijk effect heeft op je gewicht later... Ik ben als kind nooit te dik geweest, maar werd dat wel na de pubertijd...
Linkjequote:Op maandag 29 januari 2007 12:58 schreef poemojn het volgende:
Volgens de nieuwste inzichten is bijv jam toch ook gezonder dan kaas en smeerworst?Dat 'eerst hartig, dan zoet' is gedateerd.
Femke houdt qua hartig alleen maar van smeerworst en van een hele dure hamsoortquote:Op maandag 29 januari 2007 13:06 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Linkje![]()
Isa heeft graag schuddebuikjes op brood, jam ook, soms hagelslag of chocopasta en wat hartig betreft eigenlijk alleen pate of smeerkaas... de rest vind ze nu gewoon niet lekker. Dan eet ze nog liever gewoon een droge snee brood![]()
Ik ben dan ook 22quote:Op maandag 29 januari 2007 12:58 schreef poemojn het volgende:
Volgens de nieuwste inzichten is bijv jam toch ook gezonder dan kaas en smeerworst?Dat 'eerst hartig, dan zoet' is gedateerd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |