abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45743436
quote:
"I don't measure myself up against what that is...that's a genre that has come about, and if they consider me a part of it - great. But what I'm chasing after...is the thirty or forty year legacy of Stevie Wonder, Marvin Gaye, people like that. That's what I measure myself against. That's the precedent." OneWayMagazine.com
De Amerikaanse R&B sensatie Van Hunt heeft twee albums uitgebracht en nu al meerdere Grammy-nominaties op zijn naam. In 2004 bracht hij zijn eerste album uit met daarop onder andere de singles 'Seconds Of Pleasure' en 'Down Here In Hell (With You)' en het prachtige 'What Can I Say'. Volgens de New York Times is het album "the perfect soundtrack for any seduction". Hunt ging op tournee en werkte samen met The Roots, Coldplay, Seal, Angie Stone en Kanye West. Alicia Keys noemde hem "one of the most incredible musicians I know".

Debuutalbum: "Van Hunt"

In 2006 kwam de opvolger 'On The Jungle Floor' uit. Daarop vallen 'Character' en 'Mean Sleep', een duet met Nikka Costa, op. Op dit album komen de energie van jeugd en de wijsheid van ervaring samen.
quote:
"Some of it sounds like the Isley Brothers," says Hunt, "and some of it sounds like the Smiths."
Van Hunt heeft een erg actieve MySpace, al houdt hij zijn fans iets minder vaak op de hoogte van alle ontwikkelingen sinds hij vader is geworden. www.myspace.com/vanhunt

Tweede album: "On The Jungle Floor"
quote:
'Ik probeerde de ideale muziek te maken om kaart bij te spelen, of auto bij te rijden, of de liefde bij te bedrijven... De plaat moest een soundtrack worden voor een heleboel zaken tegelijk. Daar maak je muziek voor: het wordt de soundtrack van iemands leven. Mijn referentiekader daarbij was mijn vader. Maar verder: de meeste songs zijn niet persoonlijk. Een paar wel, die waren autobio. Maar de meeste zijn gewoon geïnspireerd op wat ik mensen tegen elkaar hoorde zeggen. Ik luister graag gesprekken af. Verzin graag karakters en situaties. Wat zouden ze tegen elkaar zeggen?’

Luister naar 'What Can I Say' en laat weten of je deze sound waardeert. Het is modern, maar eigenlijk muziek uit vervlogen tijden.

Verder zijn 'Your Love' (op de soundtrack van de film 'Coach Carter') en 'Being A Girl' persoonlijke favorieten van de TS.
pi_45743675
Intro van 'Who Will Love Me In Winter' is ook legendarisch lekker..
pi_45744390
In december 2004 stond deze man in de Melkweg. Het wachten is op een nieuw bezoek aan Nederland.
pi_45745013
Ik heb zijn album 'On The Jungle Floor' maar heb hem eigenlijk nog nooit goed beluisterd. :$
pi_45745078
Jeetje! Heb je 'm gekregen of zo?
pi_45762618
Hij is geweldig! Ben ook helemaal fan van artiesten als anthony hamilton, rahsaan patterson, raphael saadiq, amp fiddler, dwele, maxwell, d'angelo, musiq..... Allemaal soortgelijke artiesten..
I might be wrong, but I doubt it!!
Dvd'tjes
Cd'tjes
pi_45764614
NYC, vertel me alles.. je favoriete nummers..

Je mag ook wel een en ander over die andere artiesten hier posten, als het enigszins gerelateerd is aan Van. Volgens mij hebben de artiesten die je noemt geen eigen topic.
pi_45765014
quote:
Op zondag 28 januari 2007 00:52 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Jeetje! Heb je 'm gekregen of zo?
Bijna, heb hem gedownload. Ik wilde de muziek eerst uittesten voordat ik het zou kopen, maar heb dus nog niet geluisterd.
pi_45765151
Oh zo.. ik ben benieuwd wat je ervan vindt dan!
pi_45769048
Ben vooral fan van Rahsaan, Maxwell, D'angelo en Anthony Hamilton. De eerste cd en de laastste van Anthony vind ik het best. En ook die live dvd van hem is een aanrader. Van Maxwell vind ik urban hang suite een geweldige plaat. Vooral The urban theme, ascension en reunion. Ook zijn laatste album, van 2001 alweer helaas, is geweldig. Lifetime is hiervan mijn favoriet! Als je geld hebt zou ik van D'angelo de cd live at jazz cafe bestellen. Deze is alleen uitgegeven in azie, maar is wel te bestellen bij amazon.com. Echt, hij is geweldig live. En tsja, Rahsaan, hij is echt een van de betere artiesten die ik ken. Zijn beste album vind ik After Hours, The Best is hiervan mijn favoriet. Doet me erg denken aan stevie wonder....:)
Dvd'tjes
Cd'tjes
pi_45987005
Stanley?
Dvd'tjes
Cd'tjes
  zondag 4 februari 2007 @ 21:12:39 #12
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
  zondag 4 februari 2007 @ 21:12:50 #13
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_45987059
Ken je Anthony David ook?
pi_45999447
Hai!

Ja, heb zijn nieuwe cd gehoord. Vind het wel leuk, maar niet heel geweldig.. Vind je hem goed?
Dvd'tjes
Cd'tjes
  maandag 5 februari 2007 @ 18:11:22 #15
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_46014127
Mwah.. nummer met India.Arie is wel hemels.. 'Words'..
pi_46445630
'What Can I Say' beste nummer ooit gemaakt!
pi_46448514
Hey Stanl, volgens mij liggen wij aardig op één lijn qua muziek (aangezien jij bij mijn Nate James-topic kwam buurten , zelfde geldt ook zeker voor Newyorkcity (bij het zien van je lijstje met favo's hier)

Ik heb zijn tweede album op de rotatie-stand staan (samen met Robin Thicke/ Justin/ John Legend en Nate James)..Nicole Willis is trouwens ook iemand om in de gaten te houden. (check www.sentimento.nl voor mijn recensie(s) daar.
De uptempo songs zijn echt old-skool funky!!! jammie!!! en ook de slowjams klinken super..hij heeft Prince-achtige soundjes, stem geluid en uithalen en ook de funky-ness.

Verder qua nu-soul hou ik erg van Raphael Saadiq/ Musiq Soulchild (vooral de Stones-cover Miss You doet ie errrrg lekker!!) en Maxwelllllllllll damn!! Vroeger (toen ik 15 was ofzo wilde ik zijn muziek op één of andere manier goed vinden (omdat hij in de VS erg hot was, maar ik vond het te soft (de leeftijd he), maar sinds een paar jaar ben ik helemaal om en mag soft en mag..uhm..MOET Maxwell. En ja, Rashaan Patterson is ook zeker één van mijn toppers op neo-soul gebied (Sure Boy bijv)
pi_46451747
Rahsaan is geweldig! Maar ook Anthony Hamilton is erg ondergewardeerd. In Nederland tenminste.. Houden jullie ook van erykah badu, jill scott india.arie enzo?
Dvd'tjes
Cd'tjes
pi_46457780
Erykah heb ik dan weer helemaal niets mee, ik weet niet wat het is met haar, maar nee, niet mijn ding. Jill Scott en India Arie vind ik beter, maar het staat niet 24/7 op , gewoon af en toe bij een relaxte bui (zo hoort het ook toch )

Anthony Hamilton is trouwen ook wel relaxed. Alleen vind ik m toch nog te gewoontjes klinken, daarmee bedoel ik: Raphael Saadiq, Maxwell, Robin Thicke, Rashaan en Jamiroquai trouwens ook hebben allemaal een apart bijzonder stemgeluid (waar ik van houd). Anthony's stem heb ik iets minder mee + de sound, vind ik vaak nog tegen de R&B kant..daarmee bedoel ik niet dat het zo'n foute r&b zanger is, maar hem plaatst ik meer in het rijtje naast Donell Jones en Brain McKnight. Vaak vind ik 3 nummers goed van hen, en dat zijn net die nummers waar ze dan net even wat meer soul elementen in hebben gegooid.
pi_46460933
Ik vind India.Arie dus helemaal super.. zou ook naar haar concert gaan op 4 november, helaas afgelast.. Zij is zo goed, wijs, mooi...
pi_46728982
'Suspicion (She Knows Me Too Well)' is gewoon vette funk! Deze man is van alle markten thuis..
pi_46751844
If I take you home & Hot Stage Lights mag je ook onder het kopje VETTE FUNK plaatsen anders hoor, stiekem hoop ik snel op meer van dit soort nummers van hem, of in ieder geval een eerlijkere verdeling van slow en uptempo :-) Overigens zijn de slow jams/ soul nummers ook erg goed, hij kan veel met zijn stem. Ook lekker rocken (op Ride, Ride, Ride)
pi_46752324
Van Hunt kan ook rocken? Dang..
  zondag 25 maart 2007 @ 13:07:23 #25
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')