![]()
quote:
"I don't measure myself up against what that is...that's a genre that has come about, and if they consider me a part of it - great. But what I'm chasing after...is the thirty or forty year legacy of Stevie Wonder, Marvin Gaye, people like that. That's what I measure myself against. That's the precedent." OneWayMagazine.com
De Amerikaanse R&B sensatie Van Hunt heeft twee albums uitgebracht en nu al meerdere Grammy-nominaties op zijn naam. In 2004 bracht hij zijn eerste album uit met daarop onder andere de singles 'Seconds Of Pleasure' en 'Down Here In Hell (With You)' en het prachtige 'What Can I Say'. Volgens de New York Times is het album "the perfect soundtrack for any seduction". Hunt ging op tournee en werkte samen met The Roots, Coldplay, Seal, Angie Stone en Kanye West. Alicia Keys noemde hem "one of the most incredible musicians I know".
Debuutalbum: "Van Hunt"![]()
In 2006 kwam de opvolger 'On The Jungle Floor' uit. Daarop vallen 'Character' en 'Mean Sleep', een duet met Nikka Costa, op. Op dit album komen de energie van jeugd en de wijsheid van ervaring samen.
quote:
"Some of it sounds like the Isley Brothers," says Hunt, "and some of it sounds like the Smiths."
Van Hunt heeft een erg actieve MySpace, al houdt hij zijn fans iets minder vaak op de hoogte van alle ontwikkelingen sinds hij vader is geworden.
www.myspace.com/vanhuntTweede album: "On The Jungle Floor"![]()
quote:
'Ik probeerde de ideale muziek te maken om kaart bij te spelen, of auto bij te rijden, of de liefde bij te bedrijven... De plaat moest een soundtrack worden voor een heleboel zaken tegelijk. Daar maak je muziek voor: het wordt de soundtrack van iemands leven. Mijn referentiekader daarbij was mijn vader. Maar verder: de meeste songs zijn niet persoonlijk. Een paar wel, die waren autobio. Maar de meeste zijn gewoon geïnspireerd op wat ik mensen tegen elkaar hoorde zeggen. Ik luister graag gesprekken af. Verzin graag karakters en situaties. Wat zouden ze tegen elkaar zeggen?’
![]()
Luister naar 'What Can I Say' en laat weten of je deze sound waardeert. Het is modern, maar eigenlijk muziek uit vervlogen tijden.
Verder zijn 'Your Love' (op de soundtrack van de film 'Coach Carter') en 'Being A Girl' persoonlijke favorieten van de TS.