En daarna zo misselijk als je avatar?quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:50 schreef woeeiiii het volgende:
Nouw het werkte echt voor geen meter. 3 kwartier verspild aan Marijhuana. Met koptelefoon en die flitswebsite op..
wat maakt het uit of je het via de pc door je koptelefoon luisterd of dat je het via mp3speler via koptelefoon luisterd? lijkt me totaal geen verschil te maken.quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:57 schreef Alpine69 het volgende:
moet met koptelefoon, anders werkt het zowiezo niet, en ik raad niet aan om het via computer te doen, regel een mp3 file, en zet op mp3 speler, met goede kwaliteit oortjes kan het tot hele heftige ervaring leiden....
black sunshine op mn ipod, was best heftig
Wel als je kijkt naar hoe ze beweren dat het werkt. Er worden 2 geluidsgolven opgewekt, waarvan er 1 (of beide) langzaam van frequentie verandert. Het verschil tussen die frequenties wordt opgepikt door je hersenen, die gaan 'meetrillen' door resonantie. Ik weet niet of dit betekent dat het nog steeds via je gehoor gaat of dat het puur om dit vibreren gaat... Maar stel de ene golf is 140 Hz en de andere 148 Hz op een bepaald moment. Dan zouden je hersenen het verschil (8 Hz dus) oppikken, wat gelijkstaat aan een bepaalde staat van bewustzijn. Je hebt alfa beta delta en theta golven die corresponderen met diepe slaap, concentratie of meditatie, enz.quote:Op woensdag 7 maart 2007 21:04 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
wat maakt het uit of je het via de pc door je koptelefoon luisterd of dat je het via mp3speler via koptelefoon luisterd? lijkt me totaal geen verschil te maken.
Als je het via je pc mét koptelefoon luisterd, of via je mp3speler mét dezelfde koptelefoon, dan maakt het toch geen verschil? of ben ik nou gekquote:Op donderdag 8 maart 2007 03:07 schreef billy-bob het volgende:
[..]
Wel als je kijkt naar hoe ze beweren dat het werkt. Er worden 2 geluidsgolven opgewekt, waarvan er 1 (of beide) langzaam van frequentie verandert. Het verschil tussen die frequenties wordt opgepikt door je hersenen, die gaan 'meetrillen' door resonantie. Ik weet niet of dit betekent dat het nog steeds via je gehoor gaat of dat het puur om dit vibreren gaat... Maar stel de ene golf is 140 Hz en de andere 148 Hz op een bepaald moment. Dan zouden je hersenen het verschil (8 Hz dus) oppikken, wat gelijkstaat aan een bepaalde staat van bewustzijn. Je hebt alfa beta delta en theta golven die corresponderen met diepe slaap, concentratie of meditatie, enz.
Er zijn schijnbaar onderzoeksresultaten die erop duiden dat deze resonantie echt werkt, wat zou betekenen dat dingen als I-doser in principe geen bullshit zijn en echt effect (kunnen) hebben. Je moet maar even zoeken met google, maar dit allemaal afdoen als een mythe is geloof ik een overhaaste conclusie. Maar: in hoeverre de bewustzijnsverandering die optreedt te vergelijken is met "the real deal" is nog maar de vraag...
Anyway... je kan je misschien wel voorstellen dat de manier waarop de methode werkt afhankelijk is van hoe goed je die resonantie tot stand kan brengen. Een koptelefoon gebruiken scheelt al vreselijk veel, maar het moet ook een aardig goeie zijn, anders is het frequentiebereik te klein en kan je koptelefoon de benodigde trilling niet opwekken. Stel hij kan alleen geluid > 1 kHz maken, dan buigen die trillingen allemaal om je hersenpan heen en merk je sowieso 0,0.
Ik was ook erg sceptisch naar de binaurale beats theorie in het begin, maar het lijkt er sterk op dat het mislukken van een I-doser poging gemakkelijk kan komen door een slechte opzet.
ik heb een fatboy op halve meter afstand dus dat haal ik makkelijkquote:Op donderdag 8 maart 2007 22:02 schreef Alpine69 het volgende:
op zich heeft het geen verschil, computer of mp3 met zelfde oortjes, maar aangezien je computer (in sommige gevallen) storend geluid kan maken of af kan leiden, en niet iedereen binnen oortjeskabel-afstand van de computer een bed heeft, is het gewoon simpeler om met mp3 speler te doen
geluid niet te hard, comfortabel niveau is het beste zegt de idoser site, en ik raad zelf aan om ogen gesloten te houden, zodat je je volledig kan focussen op het geluid
quote:Op woensdag 7 maart 2007 00:51 schreef lj_lightning het volgende:
[..]
Noch MacOSX![]()
Niemand een Mp3'tje?![]()
Ik heb Opium en French Toast, intresse?quote:Op woensdag 7 maart 2007 00:54 schreef Parafernalia het volgende:
ja ik wil ook mp3s voor mijn minidisc![]()
Grappig, ik kreeg het ook koud.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 17:42 schreef Nee het volgende:
Ik heb gisteren de Out Of Body gedaan, het was alles behalve een lichaamsuitreding.
Na 24 minuten raakte ik voor 4 minuten verlamd aan m'n linker arm en been, ik trilde van de kou en alle hoeken van objecten zagen er enorm scherp uit, verder had ik een soort trippend gevoel, het gevoel dat alles enorm intens was.
Ik denk zelf dat er sprake was van een REM slaap, aangezien ik zo'n 10 minuten in slaap ben gevallen.
Dit verklaard heel misschien de verlamming, maar niet de (licht) typerende trip effecten, imo.
Zoek bij google even op placebo effect en je vind zat info.quote:Op maandag 2 april 2007 18:35 schreef dialMforMonkey het volgende:
bron? Lees eerst eens wat meer over binaural beats.
Verder nog steeds niemand geëxperimenteert met DXM/Ketamine in combinatie met i-doser.
quote:Op maandag 2 april 2007 19:19 schreef Niek. het volgende:
[..]
Zoek bij google even op placebo effect en je vind zat info.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |