quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 20:12 schreef Eltonno het volgende:Ben benieuwd hoe het gaat met al die gasten die daar riepen dat ze zich gingen aanmelden..
Zoals bijvoorbeeld Sarafax, die nog steeds rustig post hier op 't forum... Maar misschien zitten er nu wel een paar gasten bij.. En krijgen we pas over 5 jaar een update.. Ik kan niet wachten!
Ik ben wel degelijk nog bezig met het Légion Etrangère. Alleen ga ik niet 'spontaan' ernaartoe, ik stippel alles rustig uit, doe al enkele maanden aan trainingen (hardlopen, situps, pushups en pullups), ben al tijd bezig met het leren van Frans, en zeg ik alles op de goede manier af (Ziekenfonds, telefoon, me huis, etcetera) zodat als er iets is waardoor ik er niet inkom, zonder problemen terug kan komen naar Nederland.
In tegenstelling tot sommigen doe ik dit niet vanwege een criminele achtergrond, of omdat ik helemaal ten einde raad zou zijn. Ik heb een fulltime baan, eigen huisje, geen schulden, etcetera... ik doe het omdat het me al jaren en jaren fascineert. Een bewuste keuze dus!
Overigens zie ik dat er in dit topic wat foute informatie word verstrekt.
Zo zegt
murp dat hij zich heeft aangemeld en in Delfzijl moet laten keuren? Grapjas! Je kan je alleen aanmelden bij één van de wervingscentra's in Frankrijk. En zodra je je aanmeld blijf je gelijk intern voor je keuringen die allen binnen een week gedaan worden.
Tevens zeg
L-IS:
je moet echt 'ten einde raad' zijn wil je daar heen, anders kom je ook niet door de keuring heen. Is echt niet zo romantisch en stoer, meer voor mensen die levensmoe zijn (1 op de 10 sterft)Ook dat is niet waar, dat de meeste ten einde raad zijn klopt inderdaad, dat het niet romantisch is klopt ook. Alleen de nummers kloppen niet helemaal... alles over het totaal gezien is 13% van de legionairs gestorven tijdens hun dienst. Maar vergeet niet dat het voornamelijk vroeger gebeurd is... ook nu nog sterven er regelmatig legionairs, maar het is niet meer zo hevig als de tijden van Algarije & Mexico. Het percentage is hedendaags dus niet 1 op 10 maar lager.
De eisen die
Piovan stelt zijn geen echte eisen! Deze dus:
-minimaal 2800 meter rennen binnen 12 minuten
-8 kilometer rennen binnen een uur met 12 kilo bepakking
-100 meter rennen binnen 20 seconden met een 40 kilo zware zandzak
-6 meter hoog in een touw klimmen zonder gebruik van je voeten
-20 x opdrukken
-30 situps
-10 keer optrekken aan stang met de palmen naar buitengekeerdDe fitness test die je krijgt voor selectie is 12 minuten hardlopen. Veel mensen zeggen inderdaad dat je minimaal 2800 meter moet lopen, maar volgens de officiele site is er helemaal geen minimum eis. Ze kijken uiteraard wel hoever je komt en hoe je er vervolgens nog bijloopt, maar er is geen minimumeis. De overige 'eisen' die Piovan verteld zijn dingen die ze je aanraden om te kunnen bij aanmelding, maar nogmaals dit zijn dus geen eisen. Dit raden ze je aan om te kunnen doen. Als je iets minder kan, word je indien ze denken dat je een goede legionair kunt worden, gewoon toegelaten.
Hoe dan ook, mijn moment komt dichter en dichterbij, maar preciese datum kan ik nog niet geven omdat ik alles voor me huisje nog moet regelen. Voor de rest is alles al rond!
Me baas weet het, OZ & Telfort ook, de gemeente weet het dus het komt wel... alleen wil ik alles goed geregeld hebben. Goed voorbereid erheengaan...