abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 januari 2007 @ 16:15:41 #1
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_45727642

In Okami speelt de gamer de rol van Amaterasu, de zongod.
Amaterasu is op aarde gekomen in de vorm van een witte wolf om de bijna volledig kleurloze wereld weer in balans (je weet wel, yin/yang en dergelijke) te brengen.
Hiervoor moet hij monsters verslaan en puzzels oplossen, waardoor de wereld langzaamaan weer kleur krijgt.
Naast het bewegen en vechten heeft Amaterasu ook een speciale kracht waarmee hij iets kan schilderen dat handig kan zijn.
Zo kan hij van de nacht dag maken door een zon in de hemel te schilderen.
Een liaan schilderen helpt je naar een platform waar je eerst niet bij kon. Een aura rond een boom schilderen zorgt ervoor dat de boom weer in bloei komt te staan.
Zo zijn er nog veel meer mogelijkheden. In totaal zullen er 13 verschillende schildertechnieken zijn, die elk op verschillende manieren gebruikt kunnen worden.
Deze kun je activeren door op elk gewenst moment op de L1 toets te drukken, met de analoge stick kan je dan de gewenste bewegingen maken

Het eerste dat opvalt bij een kijkje naar deze game zijn uiteraard de graphics.
Het spel ziet eruit alsof een schilderij tot leven is gekomen en speelbaar is gemaakt.
Uiteraard is dat allemaal uit te leggen met termen als cell shaded graphics en dergelijke, maar dat doet alleen maar afbreuk aan de grafische pracht.

Tijdens gevechten zal Amaterasu niet alleen kunnen bijten en krabben maar ook een mysterieuze bronzen Yata spiegel die Amaterasu op haar rug draagt inzetten.
Deze Yata spiegel is één van de drie schatten die verbonden worden met Amaterasu in Japanse folklore naast een zwaard en een juweel.
De spiegel is cruciaal voor haar gevecht tegen Orochi en zijn handlangers. Yata laat je allerlei aanvallen uitvoeren die je nooit had verwacht van een wolf.
Naast het epische verhaal (waarmee je ongeveer 30 uur mee bezig bent) die je kan volgen kun je ook tal van side quests en minigames doen wanneer je de omgeving aan het verkennen bent.

Okami is een titel van Clover Studios, die we kennen van haar befaamde Viewtiful Joe reeks.
Hoewel Capcom de Studio heeft gesloten kunnen wij nog wel Okami verwachten.
Een titel die oorspronkelijk niet in de Europese schappen zou verschijnen, maar door het succes in Japan en Amerika toch in Europa wordt uitgegeven.
Naast God of War 2 is ook dit een veelbelovende titel die we nog voor de Playstation 2 kunnen verwachten,

Nederlandse Release datum is 9 februari 2007

Ik kan niet wachten

Wie zit er allemaal op dit toppertje te wachten

Samen met GoW 2 mijn laatste Ps2 game

[ Bericht 2% gewijzigd door Deacon_Tigra op 27-01-2007 16:21:31 ]
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  zaterdag 27 januari 2007 @ 16:25:32 #2
30560 2Mini
Official Logo
pi_45727884
Bij GameKings waren ze er erg blij mee..
Camera 1... 1!
pi_45732314
Bij het officiele PlayStation Magazine van deze maand zit een demo, die ga ik straks of morgen proberen.
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  zaterdag 27 januari 2007 @ 19:14:02 #4
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_45732574
Door dit soort games ben ik blij dat ik een ps2 heb.
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
pi_49922480
Is dit het enige topic dat bestaat over Okami? Heb het spel inmiddels ook in bezit, erg leuk!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')