en daardoor hebben wij een betere weerstand en zijn we minder ziek/zwak/misselijk..quote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:34 schreef Vivi het volgende:
Wat ik nu eigenlijk best wel raar vind is het volgende..in de USA bijvoorbeeld, als je daar iets van etenswaar koopt, broodjes ofzo, of beleg..dan hebben de mensen die dat verkopen standaard plastic handschoenen aan, en zijn er ook 2 verschillende mensen voor het afrekenen en voor het bereiden,/inpakken van de etenswaren, uit hygienische overwegingen, omdat geld uiteraard nogal veel bacillen etc bevat.
Kom je hier bij de Hema voor een ons achterham en een brood dan zit zo'n meid dus eerst ff lekker aan d'r neus te "krabben", wisselgeld bij elkaar te graaien en met rauwranden rond d'r nagels aan je broodje te frotten
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:39 schreef DJKoster het volgende:
Plastic handschoenen -> aan kont krabben -> handschoenen vies.
Een paar bacillen zijn gezond, bouw je weerstand mee op![]()
Nou gelukkig ben ik niet de enige, al schijn ik dus wel erg overdreven te zijn volgens de meeste reacties...quote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:38 schreef Maerycke het volgende:
Ik ben het helemaal met je eens. Ik ga hier al niet eens meer naar een bepaalde viswinkel, omdat ze daar zo vreselijk smoezelig met hun vis omgaan. Eén keer was er één verkouden. 'Hatsjie!' galmde het luid door de viswinkel. Ze snoot haar neus en besloot toen zonder haar handen te wassen verder te gaan met het inpakken van mijn bestelling. Ik heb toen maar gezegd dat ik dat echt heel erg vies vond en het niet meer hoefde
Ligt er nogal aan hoe vaak je je handen wast lijkt mequote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:42 schreef Ole het volgende:
Van geld is overigens onlangs aangetoond dat die niet meer bacillen bevatten dan dat er op je eigen handen rondlopen.
Precies! Ik heb in zo'n situatie echt wel eens gezegd dat ik het niet meer hoefde, maar vervolgens keken ze mij aan alsof ik gek was ofzoquote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:48 schreef Mwanatabu het volgende:
Broodjeszaak bij mn werk ook: snuifsnuif, handje vegen aan neusje, en dan weer aan de rosbief pulken. En dan als het broodje klaargemaakt is, even vingertje likken.
Nee dank u, ik loop die bacillen voor mijn weerstand wel via mijn kinderen op![]()
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:49 schreef Vivi het volgende:
[..]
Precies! Ik heb in zo'n situatie echt wel eens gezegd dat ik het niet meer hoefde, maar vervolgens keken ze mij aan alsof ik gek was ofzo![]()
Het IS toch ook goor?
Heb zelf jaren in de horeca gewerkt en dat viel over het algemeen toch erg mee hoor!quote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:50 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Heel erg zelfsVolgens mij moet je ook vooral niet nadenken als je naar een restaurant gaat ofzo.
En als je het nou niet ziet?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:49 schreef Vivi het volgende:
[..]
Precies! Ik heb in zo'n situatie echt wel eens gezegd dat ik het niet meer hoefde, maar vervolgens keken ze mij aan alsof ik gek was ofzo![]()
Het IS toch ook goor?
Getver!quote:
Intresseert me geen FUCK of het tussen de oren zit, je gaat zo niet voor klanten met levensmiddelen om, het laat namelijk zien dat je je er geen reet voor intresseert.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:54 schreef Djarum het volgende:
[..]
En als je het nou niet ziet?
dus je weet niet dat het is gebeurd met dat broodje.. zou je hem dan wel kopen?
Het zit allemaal tussen je oren..
Tuurlijk zijn er grenzen wat betreft hygiene en levensmiddelen. maar ik vind wel dat het soms erg overdreven wordt. een flink aantal jaren geleden deed men er niet moeilijk over, en nu klaagt men dat
"de griep" zo vaak heerst.. dat is logisch aangezien men een relatief gezien lagere weerstand heeft.
Ik moet zelf ook toegeven dat ik het fijner vindt om het niet te zien, dat ik liever dus zie dat men er hygienisch mee omgaat.. maar ik vind ook dat de huidige maatschappij niet zo moet miepen.
dat ben ik ook zeker met je eens.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Intresseert me geen FUCK of het tussen de oren zit, je gaat zo niet voor klanten met levensmiddelen om, het laat namelijk zien dat je je er geen reet voor intresseert.
hmm.. bij zulk soort activiteiten loop ik met je mee hoor!..quote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:58 schreef Vivi het volgende:
[..]
Getver!
Doet me denken aan de jaarwisseling van mij en mijn vriend in Brugge dit jaar, leuk hotel genomen etc, volgende ochtend: ontbijtbuffet.
Loopt er daar dus een vrouw met ongelooflijke psoriasis...haske lullig natuurlijk voor haar, maar sorry, ik vind dat dus niet echt esthetisch als je in de bediening werkt....(hoe politiek incorrect) buiten het feit dat ze zich als ene soort Kleinduimpje, maar dan met schilfers ipv broodkruimels, door de ontbijtzaal begaf, sneed ze tussendoor ook nog grote hompen brie af die ze tussendoor ff in d'r eigen waffel stouwde, maar goed, dat terzijde
Mijn vriend en ik hebben de schaal cornflakes maar laten staan iig omdat we niet direct konden duiden of deze van Kellog's of van de serveerster afkomstig waren
Daar betaal je dan ook voorquote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:10 schreef lucky_birdie het volgende:
Volgens mij is Subway de enigste keten waar ze handschoenen dragen bij het bereiden van de broodjes..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |