Opgejaagd als joden zullen ze wel stoppen met roken... tuurlijk.quote:Uitgegeven: 26 januari 2007 11:21
Laatst gewijzigd: 26 januari 2007 12:44
BRUSSEL - Scholieren die roken moeten op een school in het Belgische Oostende een button dragen met daarop twee teerzwarte longen. "Zo mogen mijn longen eruit zien", staat ook nog op de button.
Het Vesaliusinstituut, dat technisch en verpleegonderwijs geeft, wil zo de rokers ontmoedigen. De actie is bedoeld als overgang naar een algemeen rookverbod op Vlaamse scholen in september.
Maar zelfs de Belgische antirookorganisatie Rodin-stichting vindt de button wel erg stigmatiserend: het lijkt op de jodenster van de nazi's. "Misschien gaan leerlingen het juist wel cool vinden of ontstaat een heksenjacht", vreest Wim Oscé van de Rodinstichting.
Geen idee, wellicht wordt je op de trein gezet richting het oosten.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 15:41 schreef -skippybal- het volgende:
En wat gebeurt als je het niet doet?
Dan mag je op kosten van de staat op Kamp met de treinquote:Op vrijdag 26 januari 2007 15:41 schreef -skippybal- het volgende:
Als jij graag mijn kont wil kussen, mag jij mijn kont kussen hoorquote:
quote:Op vrijdag 26 januari 2007 15:50 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Geen idee, wellicht wordt je op de trein gezet richting het oosten.![]()
Whehequote:Op vrijdag 26 januari 2007 15:50 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Dan mag je op kosten van de staat op Kamp met de trein![]()
ik denk dat je dan niet mag rokenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 15:41 schreef -skippybal- het volgende:
goed plan eigenlijk...quote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:40 schreef Basp1 het volgende:
Moeten binnenkort ook alle mac bezoekers een grote gele M stempel op hun voorhoofd gedrukt krijgen?
Die zijn opquote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:47 schreef arneaux het volgende:
Doe dan gewoon meteen een Davidster.
Een jodenster of zo'n button?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 17:13 schreef Re het volgende:
lijkt me een leuk verzamelobject om te hebben eigenlijk
button natuurlijk, die jodenster heb ik al opgerooktquote:Op vrijdag 26 januari 2007 17:14 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Een jodenster of zo'n button?
quote:Op vrijdag 26 januari 2007 17:15 schreef MouseOver het volgende:
Het is gewoon een opstapje.. binnenkort gaan ze het een rookvignet noemen en moet je ervoor betalen
Precies.Teruggave via korting op het lesgeld.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 17:20 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]je zult het zien, en dan uiteraard alleen voor niet-Belgische leerlingen, want die Belgische die betalen al voor hun sigaretten en scholen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |