De meeste bentoboxen hebben gewoon bakjes die in de magnetron kunnen (als je het deksel eraf laat tenminste), dus opwarmen is geen probleem, mits je beschikking hebt over een magnetron.
Ik vind het toch wel lekker om met een stomend warm stoofpotje aan de lunchtafel te schuiven.
Verder had ik gisteren een snackbentootje.. Ik had heel uitgebreid ontbeten en ik hoefde maar een paar uur te werken. Dus, in plaats van een zakje chips of KitKat uit de automaat...
![]()
- Zure room met biologische tomatenketchup en chilikruiden
- En om te dippen: rauwe sugar snaps, tomatentortilla's in stukjes en een kerstomaatje
Goed goed, niks bijzonders. Zodra ik minder lui ben zal ik weer eens een fraaie bento maken.
Overigens, even voor de schaal.. Dat vorkje ernaast is een gebaksvorkje. Ik hoor altijd dat westerlingen (mijzelf incluis) nogal schrikken als ze voor het eerst een bentobox van dichtbij zien, omdat die dingen naar onze maatstaven zo piepklein zijn. Dus jullie zijn gewaarschuwd!

Ik zag trouwens net dat
Japan Centre weer nieuwe heeft, bovenop de schattige dozen die ze al hadden..
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Twee verdiepingen (één met een tussenschotje), elastiek erbij, kan in de magnetron, voor vijf Engelse ponden per bentobox. En ze hebben ook veel uitstekende, goedkope bento-accessoires, dus die kun je dan makkelijk bijbestellen.
Hoofdpagina->Cookware->Sushi&Bento->Lunchbox Bento (5 pagina's vol spullen)
[ Bericht 34% gewijzigd door minilot op 02-09-2008 09:00:55 ]