die eitjes maak je met een harde vorm juist, geen siliconen vorm. Je kookt het ei, pelt het terwijl het nog heet is, en gooit het dan, terwijl het nog steeds heet is, in zo'n plasticen vormpje. Vormpje dicht, tien minuutjes in de koelkast of een bakje koud water en voila en gevormd eitje.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 15:54 schreef Nantes het volgende:
Dat lijkt me echt heel tof! Ga eens kijken of ik er ook aan kan komen. Ms een domme vraag, maar die figuurtjes... waar maak je die mee? (Bijv. het ei in een hartjesvorm gekookt?)
Duidelijk uitgelegd, heb even wat op Ebay gezocht... en is dit wat je bedoelt?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 16:35 schreef huuphuup het volgende:
[..]
die eitjes maak je met een harde vorm juist, geen siliconen vorm. Je kookt het ei, pelt het terwijl het nog heet is, en gooit het dan, terwijl het nog steeds heet is, in zo'n plasticen vormpje. Vormpje dicht, tien minuutjes in de koelkast of een bakje koud water en voila en gevormd eitje.
Ik heb de vormpjes via ebay besteld. Ik zou zo snel even geen alternatief ervoor weten. Wellicht dat de betere hobby-kok een suggestie heeft mbt misschien ijsvormpjes die je af kunt sluiten ofzo?
http://flickr.com/photos/(...)t-72157594482577933/quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 16:33 schreef Beelzebufo het volgende:
In de OP staat een foto van een onigiri in de vorm van een kip. Plaatje is helaas érg klein. Kan je hier wat meer details over geven TS? Mogelijk een grotere foto?
quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 21:59 schreef Nantes het volgende:
[..]
http://flickr.com/photos/(...)t-72157594482577933/
Alleen dit heb ik kunnen vinden voor je.
mijn rijst is meestal nog redelijk warm, sowieso moet je zo in het vormpje proppen als het nog heet is anders houdt het vormpje zichzelf niet bij elkaar zeg maar (en elke keer je vormpje weer nat maken met water anders blijft alles aan t plastic plakken ipv aan elkaarquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 20:48 schreef n0a het volgende:
Huuphuup is de rijst nog vrij warm als je het allemaal in pakt? Hoe krijg je het anders snel afgekoelt?
jaaa dat zijn ze!!!quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 21:44 schreef Nantes het volgende:
[..]
Duidelijk uitgelegd, heb even wat op Ebay gezocht... en is dit wat je bedoelt?![]()
Waar heb je je eigen box trouwens vandaan? Ook via Ebay gekocht?
Jah dat is hem; oeh rozequote:Op vrijdag 15 augustus 2008 23:37 schreef Nantes het volgende:
Bedankt voor de tip, ben zojuist op deze gestuit:
[ afbeelding ]
32 dollar incl. verzendkosten. Te duur?
Dat lijkt me wel erg groot voor mezelf, ik eet namelijk niet zo heel veel maar dat is opzich niet zo'n ramp!
Ik ben trouwens wel in voor een picknick, mits ik niks zelf hoef te maken.
oooh wat nice, ik krijg spontaan trek in curry en naan enzo 0.oquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 16:00 schreef Frollo het volgende:
In India kennen ze iets soortgelijks, daar heet het een dalla.
[ afbeelding ]
Dit plaatje komt van Wikipedia, maar mijn vrouw heeft precies zo'n setje uit India meegenomen. Het staat al jaren als decoratie in de keuken, we zijn eigenlijk nooit op het idee gekomen om het serieus te gebruiken.
sure, maar wat voor recepten zoek je? Voor bento specifiek? Ik heb wel wat recepten, maar ik weet niet wat jij snel/gemakkelijk/goedkoop vind zeg maar.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 23:53 schreef gers het volgende:
Ziet er echt heerlijk uit lijkt me best wel interessant maar heeft iemand toevallig makkelijke en goedkope recepten die ook snel klaar zijn ?
Ik werk op de afdeling chinees/japans van de universiteit dus neequote:Op vrijdag 15 augustus 2008 23:54 schreef gelly het volgende:
Dit lijkt me typisch iets voor omhoogggevallen mutsen met driekwartbroek en kek kort kapsel. Er is niemand die je keihard uitlacht als je met deze zooi op je werk komt aanzetten ? Het zou wel zo moeten zijn iig.
Liefst voor een bento en wat ik snel/gemakkelijk/goedkoop vind ongeveer net zo duur als een "normale" lunch en niet dat ik er s'ochtend 2 uur voor in de keuken moet staan.Maar als ik zo even google ziet die tamagoyaki en die yaki-onigiri er erg lekker uit.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 23:56 schreef huuphuup het volgende:
[..]
sure, maar wat voor recepten zoek je? Voor bento specifiek? Ik heb wel wat recepten, maar ik weet niet wat jij snel/gemakkelijk/goedkoop vind zeg maar.
Je kunt het op zich zo gek maken als je zelf wilt. Als de druiven in de aanbieding zijn eet ik twee weken druiven in mijn bento hoor![]()
Bento-staples als tamagoyaki zijn erg lekker en niet heel moeilijk, yaki-onigiri zijn ook erg lekker en niet heel moeilijk. Het kost alleen een klein beetje tijd en je moet er een klein beetje handigheid inkrijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |