abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60848909
super tof! Maar ben al blij als ik 's ochtends de tijd vind om 2 boterhammen te smeren en een bak yoghurt naar binnen te werken
Ja doei.
pi_60849158
Wow, ziet er echt supergoed uit huuphuup.

Ik vind een boterham smeren vaak al teveel werk...
Sweet and innocent...
pi_60849374
jamaar ik vind het zo gezellig als ik dan smiddags mn bakje open doe en er komen allemaal geuren van lekker eten op me af en het ligt er dan ook nog mooi gekleurd bij enzo
Ik bedoel op zich word ik ook blij van een boterham met gekleurde hageltjes, dat dan weer wel; maar het is voor mij zo ook wel heel erg makkelijk om ten eerste een beetje in de gaten te houden dat k niet teveel naar binnen werk op een dag (wat bij mij persoonlijk sneller gebeurd met brood.) en ten tweede kom ik zo heel erg makkelijk aan mijn twee ons groenten en twee stuks fruit op een dag.
En ik moet zeggen dat ik dan wel weer zo'n doos ben dat ik voor die twee redenen (okay 3, gezelligheid telt ook) die 10 of 15 minuutjes bereiden wel over heb.

en zo krijgt vriendlief - de man die vindt dat in een balisto alles zit wat je nodig hebt - ook nog es wat groenten/fruit/vitaminen binnen
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 15:54:08 #64
224140 Nantes
Mommy to be!
pi_60857233
Dat lijkt me echt heel tof! Ga eens kijken of ik er ook aan kan komen . Ms een domme vraag, maar die figuurtjes... waar maak je die mee? (Bijv. het ei in een hartjesvorm gekookt?)
pi_60857272
je hebt daar van die siliconen 'bak' vormen voor zeg maar, ik heb er laatst 1 gekregen, die kun je soms bij de xenos halen bijv.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 15:59:40 #66
224140 Nantes
Mommy to be!
pi_60857405
Op die manier! Dan weet ik dat ook weer . Ben nu even op Ebay aan het kijken of ik een leuke zie .
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 16:00:56 #67
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_60857446
In India kennen ze iets soortgelijks, daar heet het een dalla.

Dit plaatje komt van Wikipedia, maar mijn vrouw heeft precies zo'n setje uit India meegenomen. Het staat al jaren als decoratie in de keuken, we zijn eigenlijk nooit op het idee gekomen om het serieus te gebruiken.
pi_60857618
Een tvp omdat het er erg leuk en lekker uitziet.

Je moet een bento service oprichten!
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 16:33:28 #69
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_60858378
In de OP staat een foto van een onigiri in de vorm van een kip. Plaatje is helaas érg klein. Kan je hier wat meer details over geven TS? Mogelijk een grotere foto?
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_60858424
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 15:54 schreef Nantes het volgende:
Dat lijkt me echt heel tof! Ga eens kijken of ik er ook aan kan komen . Ms een domme vraag, maar die figuurtjes... waar maak je die mee? (Bijv. het ei in een hartjesvorm gekookt?)
die eitjes maak je met een harde vorm juist, geen siliconen vorm. Je kookt het ei, pelt het terwijl het nog heet is, en gooit het dan, terwijl het nog steeds heet is, in zo'n plasticen vormpje. Vormpje dicht, tien minuutjes in de koelkast of een bakje koud water en voila en gevormd eitje.

Ik heb de vormpjes via ebay besteld. Ik zou zo snel even geen alternatief ervoor weten. Wellicht dat de betere hobby-kok een suggestie heeft mbt misschien ijsvormpjes die je af kunt sluiten ofzo?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_60863646
Huuphuup is de rijst nog vrij warm als je het allemaal in pakt? Hoe krijg je het anders snel afgekoelt?
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 21:44:05 #72
224140 Nantes
Mommy to be!
pi_60864894
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 16:35 schreef huuphuup het volgende:

[..]

die eitjes maak je met een harde vorm juist, geen siliconen vorm. Je kookt het ei, pelt het terwijl het nog heet is, en gooit het dan, terwijl het nog steeds heet is, in zo'n plasticen vormpje. Vormpje dicht, tien minuutjes in de koelkast of een bakje koud water en voila en gevormd eitje.

Ik heb de vormpjes via ebay besteld. Ik zou zo snel even geen alternatief ervoor weten. Wellicht dat de betere hobby-kok een suggestie heeft mbt misschien ijsvormpjes die je af kunt sluiten ofzo?
Duidelijk uitgelegd, heb even wat op Ebay gezocht... en is dit wat je bedoelt?

Waar heb je je eigen box trouwens vandaan? Ook via Ebay gekocht?
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 21:59:48 #73
224140 Nantes
Mommy to be!
pi_60865306
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 16:33 schreef Beelzebufo het volgende:
In de OP staat een foto van een onigiri in de vorm van een kip. Plaatje is helaas érg klein. Kan je hier wat meer details over geven TS? Mogelijk een grotere foto?
http://flickr.com/photos/(...)t-72157594482577933/

Alleen dit heb ik kunnen vinden voor je .
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 23:00:24 #74
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_60866823
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 21:59 schreef Nantes het volgende:

[..]

http://flickr.com/photos/(...)t-72157594482577933/

Alleen dit heb ik kunnen vinden voor je .

Waar is het oogje van gemaakt, als ik dat mag vragen?
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_60866929
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 20:48 schreef n0a het volgende:
Huuphuup is de rijst nog vrij warm als je het allemaal in pakt? Hoe krijg je het anders snel afgekoelt?
mijn rijst is meestal nog redelijk warm, sowieso moet je zo in het vormpje proppen als het nog heet is anders houdt het vormpje zichzelf niet bij elkaar zeg maar (en elke keer je vormpje weer nat maken met water anders blijft alles aan t plastic plakken ipv aan elkaar ) daarna gooi ik ze in mn bakjes en laat ik ze zo lang mogelijk nog open staan. Pas op het allerlaatst vlak voor ik de deur uitga doe ik ze dicht. Meestal is het dan voldoende afgekoeld. Heel soms is er een heel klein beetje condens aan de binnenkant van mijn bakje. Zelf maal ik daar niet zo om. Qua smaak maakt het niets uit in elk geval. Het is trouwens niet heel moeilijk om zo'n driehoekje zonder vormpje of iets te maken hoor! Laat je niet direct overhalen om allerlei dure meuk van ebay te bestellen! hoewel erg verleidelijk natuurlijk
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_60867096
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 21:44 schreef Nantes het volgende:

[..]

Duidelijk uitgelegd, heb even wat op Ebay gezocht... en is dit wat je bedoelt?

Waar heb je je eigen box trouwens vandaan? Ook via Ebay gekocht?
jaaa dat zijn ze!!!
ik zal even je hele plaatje langs gaan voor de duidelijkheid.

per rij; Linksbovenin dat roze/geel/groen is 'verdeelgras' zeg maar wat je tussen je gerechtjes inzet zodat de smaakjes niet mengen met elkaar; daarnaast staan twee simpele bakjes voor wat fragielere dingen zoals frambozen bijvoorbeeld, of wat nattere dingen qua saus waarvan je niet wilt dat alles door je andere eten heen loopt.; daarnaast soyasaus flesjes betaal nooit meer dan 2 dollar voor minstens 20 van die dingen! ; links middelste twee rijen, dit zijn de eiervormpjes! de eerste zes zijn voor gewone eieren, er gaan van de L of XL eieren in. Met M-eieren mislukken ze vaak omdat die nét een slag te klein zijn. De oranje en groene vormpjes ernaast zijn voor kwartel-eitjes. Worden ook veel in bento's gebruikt maar heb ze zelf nog nooit gebruikt. Die dingen eronder zijn "sausage-cutters" Om van je knakworst een feestje te maken Je moet ze dan heel kort eventjes in de vriezer leggen en dan in dat ding proppen, dicht doen en je cocktailworstje verandert in een krab/tulp/aap/octopus/randomly-cut-emo-worst

ik hou ervan

mijn prullen komen trouwens een gedeelte van ebay en een gedeelte uit Japan zelf. Toen ik een bento voor mijn vriend ging betalen vond ik het onzin om meer aan verzendkosten kwijt te zijn dan aan het ding zelf, dus heb ik een vriend die ook wilde met mij mee laten bestellen en toen gelijk allemaal van die meuk bij dezelfde persoon besteld. Was een fair deal toen in 1 keer. De rest van de ongein is opgestuurd door een vriend van me die nu in Japan studeert.
Elk jaar gaat er een verse lading vrienden richting Japan dus

Mijn eigen bento's komen overal en nergens vandaan. China, Japan, Korea, London en Rotterdam.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_60867336
oh, wat tof joh
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_60867381
Bento
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 23:24:56 #79
224140 Nantes
Mommy to be!
pi_60867413
Bedankt voor de uitleg en handig dat je er zo aan kunt komen . Ik weet zelf nog niet wat voor box het beste is voor mij. Heb op Ebay gekeken, maar er zijn weinig boxen waar aparte vakjes in zitten (en dat is juist wat ik wil). Zoiets:

Heb ook nog wat foto's gezocht op internet en het wordt een beetje bij beetje duidelijker voor me! .
Die set met al die vormpjes is overigens 23 dollar excl. verzendkosten en de box hierboven is 18 dollar (bieden) zonder verzendkosten.
pi_60867570
Hmm, die box hierboven wordt traditioneel gebruikt voor thuis/restaurantlunches voor zover ik weet. En voor zover ik kan zien zal die niet heel erg practisch zijn in het meenemen enzo. Google/ebay anders even op laptop-lunchbox; das hetzelfde idee als jouw plaatje maar dan van plastic voor de vaatwasser en sluit goed af enzo.
Ik merk persoonlijk dat hoewel de bento erg klein lijkt op het eerste gezicht (ik schrok er gewoon van! ) maar dat het toch meer dan genoeg voor mij is. En dat die drie vakjes (onder 1 en boven 2) ook genoeg zijn. Het idee erachter is uiteindelijk dat het allemaal redelijk opeengepakt/volgepakt zit.

ik heb hier nog steeds een hele grote picknick bento staan die ik nog niet heb kunnen gebruiken dus als iemand in is voor een picknick
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 23:37:50 #81
224140 Nantes
Mommy to be!
pi_60867708
Bedankt voor de tip, ben zojuist op deze gestuit:

32 dollar incl. verzendkosten. Te duur?
Dat lijkt me wel erg groot voor mezelf, ik eet namelijk niet zo heel veel maar dat is opzich niet zo'n ramp!

Ik ben trouwens wel in voor een picknick, mits ik niks zelf hoef te maken .
pi_60867782
Trouwens misschien interessant voor mensen die willen bestellen; www.japancentre.com
the japan centre met producten van oa daiso goedkoop verzend ook naar Nederland. Onder de 20 kilo zijn der verzendkosten ongeveer 10 pond. Tussen de 20 en 40 kg ook een vast tarief wat niet eens zo gek veel hoger ligt. De prijzen zijn heel redelijk, een pond of 4 voor een bento en 2 pond voor accesoires en bakjes enzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_60867848
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 23:37 schreef Nantes het volgende:
Bedankt voor de tip, ben zojuist op deze gestuit:

[ afbeelding ]

32 dollar incl. verzendkosten. Te duur?
Dat lijkt me wel erg groot voor mezelf, ik eet namelijk niet zo heel veel maar dat is opzich niet zo'n ramp!

Ik ben trouwens wel in voor een picknick, mits ik niks zelf hoef te maken .
Jah dat is hem; oeh roze ik wist niet dat ze die hadden, ik zie meestal die blauwe voorbij komen.
Ze zijn inderdaad vrij groot. Er zijn 'guidelines' voor hoe groot een bento moet zijn voor een bepaalde leeftijd. De inhoud in ml staat bij een volgestouwde bento ongeveer gelijk aan het aantal kcal dat je lunch bevat. Ik hou deze vuistregel meestal in mijn achterhoofd, en aangezien de kinder-formaat-bento's meestal zo'n 500 ml inhoud hebben en ik 500 kcal meer dan genoeg vind voor een (gezonde) lunch is de keus snel gemaakt
Maar ik moet ook zeggen dat ik niet alles in een keer opeet hoor. Vaak het meeste bij lunch en mn ontbijtkoekje of wat druifjes ofzo rond vier uur. Hij sneuvelt meer naarmate de tijd vordert zeg maar

ik wil best koken, ik zoek altijd een excuus om te koken en bento's te vullen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_60867871
32 dollar incl valt op zich mee, als je er vanuit gaat dat bij de meeste bento's van 14/15 dollar ook nog zo'n 15 dollar verzendkosten komt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_60867999
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 16:00 schreef Frollo het volgende:
In India kennen ze iets soortgelijks, daar heet het een dalla.

[ afbeelding ]

Dit plaatje komt van Wikipedia, maar mijn vrouw heeft precies zo'n setje uit India meegenomen. Het staat al jaren als decoratie in de keuken, we zijn eigenlijk nooit op het idee gekomen om het serieus te gebruiken.
oooh wat nice, ik krijg spontaan trek in curry en naan enzo 0.o

Is die ook isolated zeg maar?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_60868034
Ziet er echt heerlijk uit lijkt me best wel interessant maar heeft iemand toevallig makkelijke en goedkope recepten die ook snel klaar zijn ?
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_60868062
Dit lijkt me typisch iets voor omhoogggevallen mutsen met driekwartbroek en kek kort kapsel. Er is niemand die je keihard uitlacht als je met deze zooi op je werk komt aanzetten ? Het zou wel zo moeten zijn iig.
pi_60868118
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 23:53 schreef gers het volgende:
Ziet er echt heerlijk uit lijkt me best wel interessant maar heeft iemand toevallig makkelijke en goedkope recepten die ook snel klaar zijn ?
sure, maar wat voor recepten zoek je? Voor bento specifiek? Ik heb wel wat recepten, maar ik weet niet wat jij snel/gemakkelijk/goedkoop vind zeg maar.
Je kunt het op zich zo gek maken als je zelf wilt. Als de druiven in de aanbieding zijn eet ik twee weken druiven in mijn bento hoor
Bento-staples als tamagoyaki zijn erg lekker en niet heel moeilijk, yaki-onigiri zijn ook erg lekker en niet heel moeilijk. Het kost alleen een klein beetje tijd en je moet er een klein beetje handigheid inkrijgen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_60868153
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 23:54 schreef gelly het volgende:
Dit lijkt me typisch iets voor omhoogggevallen mutsen met driekwartbroek en kek kort kapsel. Er is niemand die je keihard uitlacht als je met deze zooi op je werk komt aanzetten ? Het zou wel zo moeten zijn iig.
Ik werk op de afdeling chinees/japans van de universiteit dus nee Mijn baas is aan het vissen of ik ook een lunch kan maken voor hem nee! , en verder zijn mensen vooral verbaasd en nieuwsgierig, maar ze doen er niet raar over ofzo. Maar misschien komt dat wel omdat ik er zelf ook niet raar over doe verder. Het is gewoon lunch immers.

En ik heb lang haar
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_60868218
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 23:56 schreef huuphuup het volgende:

[..]

sure, maar wat voor recepten zoek je? Voor bento specifiek? Ik heb wel wat recepten, maar ik weet niet wat jij snel/gemakkelijk/goedkoop vind zeg maar.
Je kunt het op zich zo gek maken als je zelf wilt. Als de druiven in de aanbieding zijn eet ik twee weken druiven in mijn bento hoor
Bento-staples als tamagoyaki zijn erg lekker en niet heel moeilijk, yaki-onigiri zijn ook erg lekker en niet heel moeilijk. Het kost alleen een klein beetje tijd en je moet er een klein beetje handigheid inkrijgen.
Liefst voor een bento en wat ik snel/gemakkelijk/goedkoop vind ongeveer net zo duur als een "normale" lunch en niet dat ik er s'ochtend 2 uur voor in de keuken moet staan.Maar als ik zo even google ziet die tamagoyaki en die yaki-onigiri er erg lekker uit.
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')