4 jaar...20 jaar...het heeft volgens mij niet zo zeer met de duur van een relatie te maken, maar meer met de intensiteit. 4 jaren kunnen zo heftig zijn terwijl 20 zo leeg...quote:Op zaterdag 3 maart 2007 08:00 schreef Rejected het volgende:
Mijn vriendin heeft het gister uitgemaakt na 4 jaar.![]()
Het gevoel was er bij haar niet meer, we houden nog heel veel van elkaar maar ze vond het toch een beetje saai aan het worden denk ik.![]()
Maar gek genoeg voelde ik me niet zo heel slecht gisteravond... Dacht dat ik het wel kon handle-en, nou als ik denk aan al die dingen die ik van plan was om met haar te doen kan ik er gewoon niet tegen en doet het heel veel pijn in m'n hart.![]()
Ik dacht dat we voor altijd samen zouden zijn, kan me geen leuke momenten bedenken zonder haar.
4 jaar klinkt eigenlijk niet erg lang als je het met levensjaren vergelijkt maar het waren de 4 beste jaren van mijn leven en ik heb geen idee hoe ik verder moet.
Ik ben het helemaal met jou eens. Het gaat niet om de duur van een relatie maar wel om de intensiteit. Die fout wordt vaak door omstanders gemaakt als je goedbedoelde opbeurende woorden krijgt als 'nou, wees maar blij dat jullie nog niet getrouwd waren' of 'nou ja, anderhalf jaar valt gelukkig wel mee'...quote:Op zaterdag 3 maart 2007 09:00 schreef juon_jacket1 het volgende:
[..]
4 jaar...20 jaar...het heeft volgens mij niet zo zeer met de duur van een relatie te maken, maar meer met de intensiteit. 4 jaren kunnen zo heftig zijn terwijl 20 zo leeg...![]()
Een breuk doet altijd pijn..zelfs als jij degene bent die er een punt achter zet.
Maar het is nog zo "vers"...geef jezelf de tijd om het te verwerken...Laat je verdriet toe, huil...
..wordt boos...
...die gevoelens moeten er toch uit..... hoe langer je die binnen houdt, hoe langer het gaat duren.
klinkt lomp, maar het leven gaat door......ook zonder haar..
..ooit zul je dat inzien en zul je weer van het leven kunnen genieten.
Heel veel sterkte.....!!!!!!!!!![]()
Er zal vast dat moment komen, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat er iemand anders is die zó veel voor me kan betekenen. En ik vatte het best goed op, ik ben helemaal niet boos op haar maar gewoon verdrietig. Maar als ik gewoon over mijn toekomst die ik in mn gedachte had nadenk word ik echt verdrietig. Heb gisteravond toch een heleboel uitgelaten, maar het is ook gewoon lastig soms met allemaal mensen om je heen die je het toch (nog) niet wil vertellen. Bedankt voor je tips en medeleven.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 09:00 schreef juon_jacket1 het volgende:
[..]
4 jaar...20 jaar...het heeft volgens mij niet zo zeer met de duur van een relatie te maken, maar meer met de intensiteit. 4 jaren kunnen zo heftig zijn terwijl 20 zo leeg...![]()
Een breuk doet altijd pijn..zelfs als jij degene bent die er een punt achter zet.
Maar het is nog zo "vers"...geef jezelf de tijd om het te verwerken...Laat je verdriet toe, huil...
..wordt boos...
...die gevoelens moeten er toch uit..... hoe langer je die binnen houdt, hoe langer het gaat duren.
klinkt lomp, maar het leven gaat door......ook zonder haar..
..ooit zul je dat inzien en zul je weer van het leven kunnen genieten.
Heel veel sterkte.....!!!!!!!!!![]()
Ja dat is het ook zei ze, ze vertelde me ook iets van dat ze voorheen nog niet zoveel mensen kende en dat ze daarom meer waarde aan mij hechtte.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 09:03 schreef JoeDank het volgende:
Haar studieleven is natuurlijk ook voor haar een nieuw leven en dan gaat het wel eens mis. Hoe lullig het ook klinkt. Moet wel lachen om je "econometrie nerds" opmerking.
Een vriendje van mij heeft wel econometrie gedaan maar dan in Groningen. Nu studeert hij verder in de VS (PHD). Maar altijd als ik vroeg wat leer je dan of ben je mee bezig, kreeg ik altijd zo'n antwoord van dat ga je helemaal niet begrijpen behalve iets met modelletjes.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 09:28 schreef Rejected het volgende:
Hahaha, vind het wel grappig dat je erom moet lachen.Voel mij ook niet echt thuis tussen die mensen, sure er zijn ook wel mensen waar je wel mee op kan schieten maar daar doe ik verder niet veel mee na schooltijd. Ik heb vorige week trouwens besloten dat ik overstap naar economie, omdat ecometrie toch te zwaar is en ik het er niet voorover heb om er zó veel tijd in te steken.
Ik voelde mij het laatste half jaar toch niet helemaal op mijn plek en miste de tijd van de middelbare school omdat ik haar toen elke dag zag en het laatste half jaar slechts een paar uur per week..
dit tijd komt er...echt..quote:Op zaterdag 3 maart 2007 09:28 schreef Rejected het volgende:
[..]
Er zal vast dat moment komen, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat er iemand anders is die zó veel voor me kan betekenen. En ik vatte het best goed op, ik ben helemaal niet boos op haar maar gewoon verdrietig. Maar als ik gewoon over mijn toekomst die ik in mn gedachte had nadenk word ik echt verdrietig. Heb gisteravond toch een heleboel uitgelaten, maar het is ook gewoon lastig soms met allemaal mensen om je heen die je het toch (nog) niet wil vertellen. Bedankt voor je tips en medeleven.
[..]
Ja dat is het ook zei ze, ze vertelde me ook iets van dat ze voorheen nog niet zoveel mensen kende en dat ze daarom meer waarde aan mij hechtte.
Hahaha, vind het wel grappig dat je erom moet lachen.Voel mij ook niet echt thuis tussen die mensen, sure er zijn ook wel mensen waar je wel mee op kan schieten maar daar doe ik verder niet veel mee na schooltijd. Ik heb vorige week trouwens besloten dat ik overstap naar economie, omdat ecometrie toch te zwaar is en ik het er niet voorover heb om er zó veel tijd in te steken.
Ik voelde mij het laatste half jaar toch niet helemaal op mijn plek en miste de tijd van de middelbare school omdat ik haar toen elke dag zag en het laatste half jaar slechts een paar uur per week..
Tyler Durden(Brad Pitt uit de film Fight Club): Shit man, now it's all gone.
Ik weet nog wel dat toen mijn vorige relatie uitging (tien jaar) dat ik eerst ook zo zat van:"WTF voel niks, kan het makkelijk hebben en handlen". Tja, en dan zie je de volgende dag die man met die grote hamer. En dan ga je weer op en neer en op en neer.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 09:28 schreef Rejected het volgende:
[..]
Er zal vast dat moment komen, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat er iemand anders is die zó veel voor me kan betekenen. En ik vatte het best goed op, ik ben helemaal niet boos op haar maar gewoon verdrietig. Maar als ik gewoon over mijn toekomst die ik in mn gedachte had nadenk word ik echt verdrietig. Heb gisteravond toch een heleboel uitgelaten, maar het is ook gewoon lastig soms met allemaal mensen om je heen die je het toch (nog) niet wil vertellen. Bedankt voor je tips en medeleven.
quote:Op zaterdag 3 maart 2007 09:57 schreef Rejected het volgende:
Oww dus het is compleet normaal om de volgende dag pas de grote klap te krijgen hehe had ik me niet kunnen voorstellen. Het lucht wel heel erg op dat ik het nu gewoon lekker kan uittikken
Voel me toch wel een beetje schuldig dat ik hier nu wél kom terwijl ik verder nooit in dit topic kom om mensen te steunen zoals jullie doenIk waardeer het enorm!
Ik ga nu even sporten als afleiding
als je haar niet vertrouw....waarom haar een tweede kans geven....quote:Op zondag 4 maart 2007 21:59 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Nou me ex heeft vrijdag bij me geslapen. Veel gepraat. Ze heeft me gemist blablbal ze zegt dat ze niet met die jongen naar bed is gegaan en dat ze spijt heeft van al haar daden.
Ik vertrouw haar nog steeds voor geen haar en voel mn weer klote omdat ze vanaf gister 2uur s'middags niets van zich heeft laten horen, ik wil haar bellen, maar ik kan volgens mij beter al het contact nu van haar kant laten komen anders ga ik weer naar de klote.
Omdat (hoe lomp het ook klinkt) zij voor mij de ware is, ik heb haar 2 jaar geleden ook bedrogen. Ik hoop dat ze nu tot inkeer is gekomen en we weer één kunnen worden.quote:Op zondag 4 maart 2007 22:03 schreef juon_jacket1 het volgende:
[..]
als je haar niet vertrouw....waarom haar een tweede kans geven.......van wachten totdat zij kontakt me je zoekt kun je ook behoorlijk naar de klote brengen....
(...spreek uit ervaring....)
hoe raar het ook klinkt....quote:Op zondag 4 maart 2007 22:04 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Omdat (hoe lomp het ook klinkt) zij voor mij de ware is, ik heb haar 2 jaar geleden ook bedrogen. Ik hoop dat ze nu tot inkeer is gekomen en we weer één kunnen worden.
Alleen staan de tranen weer in me ogen, en ik heb geen idee waarom. Ik moet blij zijn, maar ondertussen....![]()
quote:Op maandag 5 maart 2007 02:02 schreef Lipton-Anubis het volgende:
Het valt mij op (en ja ik weet dat mij werd verteld dat ik niet meer moest denken),
als 2 uit mekaar gaan. Is er altijd 1 die 'de overhand' heeft zegt maar.
Degene die er heel goed vanaf komt uit de relatie. Degene die niet goed uit de relatie
komt geeft door zijn/har gedrag (en ja dat lijkt me gewoon heel veel pijn hebben maarja)
de ander juist die kracht en dat gevoel van macht.
Is alsof mensen in relaties graag saddistisch zijn naar mekaar toe. Volgen jullie me nog?
Er is altijd 1 die de ander pijnigt. En degene die het voor het zeggen heeft, huilt/jankt/zeikt
natuurlijk niet nauwelijks.. Zo gek.
Nouja dat schijt aan de ander hebben is natuurlijk niet altijd het geval.quote:Op maandag 5 maart 2007 10:09 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Was bij mij ook zo, ik janken en zij keihard doen en schijt aan me hebben. En die macht is volgens mij heeriljk.
zo gek is het niet...quote:Op maandag 5 maart 2007 02:02 schreef Lipton-Anubis het volgende:
Het valt mij op (en ja ik weet dat mij werd verteld dat ik niet meer moest denken),
als 2 uit mekaar gaan. Is er altijd 1 die 'de overhand' heeft zegt maar.
Degene die er heel goed vanaf komt uit de relatie. Degene die niet goed uit de relatie
komt geeft door zijn/har gedrag (en ja dat lijkt me gewoon heel veel pijn hebben maarja)
de ander juist die kracht en dat gevoel van macht.
Is alsof mensen in relaties graag saddistisch zijn naar mekaar toe. Volgen jullie me nog?
Er is altijd 1 die de ander pijnigt. En degene die het voor het zeggen heeft, huilt/jankt/zeikt
natuurlijk niet nauwelijks.. Zo gek.
Je maakt er een prachtig verhaal van met je emoticonsquote:Op maandag 5 maart 2007 14:59 schreef juon_jacket1 het volgende:
[..]
zo gek is het niet...degene die de relatie een halte toe roept heeft daar natuurlijk zijn reden voor...wat dus ook zegt dat zijn/haar gevoelens voor de ander een stuk minder geworden zijn.
Als ji degene bent die de relatie stopt doe je dit om ergens uit te komen waar je niet (meer) gelukkig bent....
wat niet wilt zeggen dat de ander daar zo blij mee is (meestal niet dus he...
)..dus voor jou is het een opluchting...
en voor de ander een hel....
..vaak zie je dat relaties eindigen op en niet zo "vriendelijke" manier..bijvoorbeeld als er bedrog in het spel zit...
als jijdegene bent die bedrogen is..ben je boos....
..je hebt pijn..
en wat is je eerste reactie dan...???? je wilt de ander dezelfde pijn laten voelen!!! door het uitmaken geef je die pijn ....en omdat de ander hieronder lijdt put jij weer hieruit kracht....
en hoe meer pijn de ander heeft....
hoe meer ij een "machtsgevoel" hebt, omdat JIJ de oorzaak bent van zijn/haar pijn....
![]()
Auto-biografisch, in tien zinnen ?quote:Op maandag 5 maart 2007 14:59 schreef juon_jacket1 het volgende:
[..]
zo gek is het niet...degene die de relatie een halte toe roept heeft daar natuurlijk zijn reden voor...wat dus ook zegt dat zijn/haar gevoelens voor de ander een stuk minder geworden zijn.
Als ji degene bent die de relatie stopt doe je dit om ergens uit te komen waar je niet (meer) gelukkig bent....
..vaak zie je dat relaties eindigen op en niet zo "vriendelijke" manier..bijvoorbeeld als er bedrog in het spel zit...
..je hebt pijn..
en wat is je eerste reactie dan...???? je wilt de ander dezelfde pijn laten voelen!!! door het uitmaken geef je die pijn ....en omdat de ander hieronder lijdt put jij weer hieruit kracht....
hoe meer ij een "machtsgevoel" hebt, omdat JIJ de oorzaak bent van zijn/haar pijn....
![]()
ach ja....zo wordt een minder vrolijk verhaal wat leuker....quote:Op maandag 5 maart 2007 15:00 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Je maakt er een prachtig verhaal van met je emoticons![]()
In jouw geval (quote:Op maandag 5 maart 2007 14:59 schreef juon_jacket1 het volgende:
[..]
..je hebt pijn..
![]()
quote:Op maandag 5 maart 2007 15:35 schreef Lipton-Anubis het volgende:
[..]
In jouw geval (?) hebben jullie mekaar gepijnigd. Je ex zel vast wel weten waardoor dat komt dat
je het hebt uitgemaakt.
Er zijn zat relaties waarbij de een de ander pijn doet zonder veel aanleiding.
En wat ik bedoelde te zeggen, is dat als jij degene bent die is gedumpt, gekwetst, misbrukt (zoals de
meesten hier in dit topic, anders zouden ze hier niet zijn maar vroelijk door het leven gaan)
Dat jij degene bent die daar heel moeilijk uit zal komen (met die pijn om zal kunnen gaan.)
Je bent denk ik ahw. gepwnd/geowned. Degend ie jou heeft bedrogen/gepijnigd gaat vrolijk verder
door het leven want iemand kwetsen is cool.
Het enige redmiddel dan, is denk ik 'wraak'
We zijn gewoon saddistische opportunisctihe wezens.. En gaat erom wie het meeste krijgt.
En wie het meeste heeft gehad in welke situatie dan ook.
Dus als je over je liefdesverdriet heen wilt komen is maar een oplossing mogelijk: Get Even!
Of vind een manier om alle ellende bij de ander te leggen.
Eerder zie ik, mensen om mij heen, niet van die liefdesverdriet afkomen....
Dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen. Maar mensen zulen ws. wel weer niet weten wat de
fuck ik nou weer dudielijk wil maken..
alhoewel....quote:Op maandag 5 maart 2007 17:07 schreef juon_jacket1 het volgende:
[..]
...ik spreek niet uit eigen ervaring....
....
![]()
Komt doordat alle vrouwen sletten zijnquote:Op maandag 5 maart 2007 19:06 schreef shifto het volgende:
Het valt me op dat meer mannen meer verdriet hebben dan vrouwen (meer mannen posten in topic dan vrouwen).
Ik denk dat mannen minder goed zijn in loslaten.quote:Op maandag 5 maart 2007 19:06 schreef shifto het volgende:
Het valt me op dat meer mannen meer verdriet hebben dan vrouwen (meer mannen posten in topic dan vrouwen).
valt mij ook op,quote:Op maandag 5 maart 2007 19:06 schreef shifto het volgende:
Het valt inderdaad op dat (veel) meer mannen dan vrouwen hier hun hart komen luchten, en het er over het algemeen ook moeilijker mee hebben.quote:Op maandag 5 maart 2007 20:13 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ik denk dat mannen minder goed zijn in loslaten.
Meestal hoor je ook verhalen over mannelijke stalkers, niet vrouwelijke. Zou het daar mee te maken hebben?
quote:Op maandag 5 maart 2007 23:47 schreef sandertjuh het volgende:
Nou ik kan me ook melden, sinds vanavond is het uit. Over de reden wil ik me niet echt uitlaten, er is gewoon teveel van beide kanten gebeurd. Het valt me op dat ik me gewoon dood van binnen voel, heel apart.. kan er niet om lachen, maar er zijn ook niet echt tranen
Ik denk dat dit komt omdat het eigenlijk misschien bij mij van binnen al soort van over was, het ging de laatste tijd nogal kut en ik heb ook geen energie meer om het nog probere goed te krijgen.
dus ja het is uit.. ik ga zo maar me bedje in, en morgen maar een beetje haar spulletjes verzamele en opbergen.
we zouden zondag een jaartje hebben
Danke!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 00:18 schreef Rejected het volgende:
[..]![]()
Succes en sterkte met het verwerken
Dat noem je dus emotionele chantage. 1 voordeel: jij gaat dit zo ongelovelijk snel zo ongelovelijk spuugzat worden dat je hier snel overheen gaat zijn. Je prikt hier binnen de korste keren namelijk gewoon doorheen en dan wordt je echt heel erg snel zat van der. Ik hoop voor haar dat ze hier rap mee ophoudt.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 00:21 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Danke!
Probleem is alleen dat ze zo afhankelijk van me is, ze heeft niet veel buiten mij omen dat maakt het voor mij écht moeilijk, ze zegt dan dingen zoals als je niet kan slapen sms je maar want ik kan dat ook niet.. maar aan dat soort dingen heb ik nu gewoon niks
bahbah
Precies, ik ben mijn ex momenteel ook spuugzat. Ze zoekt het maar uit, ik was alleen "handig" wanneer het haar uit komt. Mooi nietquote:Op dinsdag 6 maart 2007 01:17 schreef AyGuey het volgende:
[..]
Dat noem je dus emotionele chantage. 1 voordeel: jij gaat dit zo ongelovelijk snel zo ongelovelijk spuugzat worden dat je hier snel overheen gaat zijn. Je prikt hier binnen de korste keren namelijk gewoon doorheen en dan wordt je echt heel erg snel zat van der. Ik hoop voor haar dat ze hier rap mee ophoudt.
AG
Dat weet ik ook wel maar ik durf haar niet echt als een blok te laten vallen. Voor mezelf zou het inderdaad gewoon beter zijn, even geen contact etc maar deze stap durf ik echt niet te nemen omdat ik weet hoe ze isquote:Op dinsdag 6 maart 2007 01:17 schreef AyGuey het volgende:
[..]
Dat noem je dus emotionele chantage. 1 voordeel: jij gaat dit zo ongelovelijk snel zo ongelovelijk spuugzat worden dat je hier snel overheen gaat zijn. Je prikt hier binnen de korste keren namelijk gewoon doorheen en dan wordt je echt heel erg snel zat van der. Ik hoop voor haar dat ze hier rap mee ophoudt.
AG
Je weet niet hoe ze is, je weet hoe ze zich voordoet. En zij weet heel goed hoe ze jou bij de ballen heeft. En daar is ze nu uitgebreid misbruik van aan het maken. Doe haar en jezelf een lol, en kap ieder contact nu met haar af. Ze pleegt echt geen zelfmoord hoor, maak je daar nu ff geen zorgen over.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:39 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel maar ik durf haar niet echt als een blok te laten vallen. Voor mezelf zou het inderdaad gewoon beter zijn, even geen contact etc maar deze stap durf ik echt niet te nemen omdat ik weet hoe ze is
Helaas denken mannen vaak dat ze weten hoe wij vrouwen zijn ....quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:39 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel maar ik durf haar niet echt als een blok te laten vallen. Voor mezelf zou het inderdaad gewoon beter zijn, even geen contact etc maar deze stap durf ik echt niet te nemen omdat ik weet hoe ze is
mooi voor je, ennuh je zegt dat de sex beter is dan ooit...als je huidige vriendin die aziatische is van in je fotoboek kan ik het wel begrijpen, die zijn vaak beter in sex dan hollandse dames.quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:41 schreef stribe het volgende:
Nu maandag 12 maart is het exact 1 jaar over met mij en mijn ex, na een relatie van 3.5 jaar. Zij had het uitgemaakt omdat ze niets meer voor me voelde en 2 a 3 maanden later had ze alweer iemand anders. Ik heb me nog nooit zo kut gevoeld in die eerste maanden erna, met name de eerste 3 maanden nadat het uit was (ook veel hier gepost gedurende die tijd).
Maar als ik nu terugkijk een jaar later ben ik zo veel gelukkiger dan dat ik ooit met haar was. Heb nu een vriendin die super bij mij past, kan leuk met haar lachen, kan goed met haar praten, kan mezelf meer zijn, ze geeft me de ruimte om me meer te ontwikkelen en ook de sex is super. Met mijn nieuwe vriendin onderneem ik ook veel meer dingen, zo zit ik nu in Shanghai om hier te werken voor 6 maanden, waarna we in juli in Nederland willen gaan samenwonen, en we hebben zelfs plannen om samen een bedrijf te beginnen.
Hoe kut je je ook voelt omdat het net uit is, weet dat er altijd betere tijden komen. Over een aantal maanden kom je een nieuw persoon tegen in je leven die heel speciaal voor je is. En ook al denk je dat niet nooit meer zoveel van iemand zal houden, en waarschijnlijk zal je nog meer om deze persoon geven dan om je ex (net zoals ik nog meer houd van mijn huidige vriendin dan ik ooit van mij ex heb gehouden).
Ik wilde dit gewoon ff kwijt en ik hoop dat ik hiermee sommige mensen weer een positieve draai kan geven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |