abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 februari 2007 @ 14:27:03 #151
168840 Sant
Jealousy is a Motherf*cker!!
pi_46257953

een voorbeeldje dan maar?
tekening en rendering volledig vanuit Archicad, via interactieve bibliotheek zijn de bomen e.d. toe te voegen aan het ontwerp, evenals lucht en de rest omgeving en dergelijke.

Er zal toch wel iemand rondhangen hiero die dit programma ook gebruikt...????
Geluk is een richting..... geen PUNT!!!!
Shit... Ik heb eigenlijk helemaal geen geweldige opmerking...
pi_46259103
Ik ben een beginnende met sketchup, huisjes enzo lukt wel.

Maar heeft niemand een leuke opdracht, niet te moeilijk en niet te makkelijk ?
pi_46262123
Ik heb m'n bowlingbaan eindelijk af Nouja af.. Ik heb uiteindelijk een group gemaakt van alle pionnen, reflectie toegevoegt, en dan maar laten renderen. Na het renderen, ziet het er allemaal leuk uit, op de onderkant van de pionnen na. Daar moet je wel erg hard voor gooien.. En in sketchup zelf zijn de pionnen gewoon nog heel, Podium hakt er gewoon de helft af, heel raar.

Hier een screen:....................................... En hoe hij moet zijn:

[ Bericht 14% gewijzigd door s1mon op 13-02-2007 17:25:52 ]
  dinsdag 13 februari 2007 @ 16:52:17 #154
168840 Sant
Jealousy is a Motherf*cker!!
pi_46262966
rare pionnen :p
Geluk is een richting..... geen PUNT!!!!
Shit... Ik heb eigenlijk helemaal geen geweldige opmerking...
  dinsdag 13 februari 2007 @ 17:23:57 #155
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_46264157
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:27 schreef Sant het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]

tekening en rendering volledig vanuit Archicad, via interactieve bibliotheek zijn de bomen e.d. toe te voegen aan het ontwerp, evenals lucht en de rest omgeving en dergelijke.

Is het programma makkelijk te gebruiken? Ziet er wel interressant uit zo op het eerste gezicht.
pi_46268453
Ik heb van de groep bowling pionnen weer losse 'faces' gemaakt (wat m'n computer niet echt goed trok, zeker niet toen alle 10 000 stukjes ofzo geselecteerd waren),, en ik heb hem laten renderen. En het is gelukt!

De gaten waar de foute ballen inrollen zijn niet echt groot genoeg, maar voor de rest ben ik blij met het resultaat.
  Donald Duck held dinsdag 13 februari 2007 @ 19:21:06 #157
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_46268556
waarom is dat podium zo enorm traag. gebruikt het een inefficiente rendertechiek ofzo.
een normale grafische kaart kan de beelden die podium na lang berekenen uitstrooit zelfs gewoon realtime berekenen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:31:34 #158
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_46269023
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:21 schreef __Saviour__ het volgende:
waarom is dat podium zo enorm traag. gebruikt het een inefficiente rendertechiek ofzo.
een normale grafische kaart kan de beelden die podium na lang berekenen uitstrooit zelfs gewoon realtime berekenen.
Raytracing, dat doet je videokaart niet real-time...
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_46272834
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 07:57 schreef s1mon het volgende:
Ik heb nog een ontwerpje gemaakt met podium, het is een simkaart reader:
[afbeelding]
De kleur van het scherm is niet heel goed, maar voor de rest vind ik hem goed gelukt

Edit: Hier nog een plaatje met een wat mooier scherm:
[[url=http://xs412.xs.to/xs412/07072/20070213145624_40m29s.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Strak Die knopjes
pi_46272889
Wie weet gaat SketchUp Podium ooit nog overkopen en verbeteren Of een eigen renderer maken
pi_46305778
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:49 schreef Xbox_360 het volgende:
Wie weet gaat SketchUp Podium ooit nog overkopen en verbeteren Of een eigen renderer maken
Ik hoop het! Sketchup met Podium is verslavend, ik blijf bezig, hier m'n Zune naast m'n simcardreader:

Podium doet een beetje gek met de voorkant van de simcardreader, maar voor de rest ben ik wel tevreden.
pi_46306663
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 19:56 schreef s1mon het volgende:

[..]

Ik hoop het! Sketchup met Podium is verslavend, ik blijf bezig, hier m'n Zune naast m'n simcardreader:
[[url=http://xs412.xs.to/xs412/07073/20070214192713_58m40s.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]

Podium doet een beetje gek met de voorkant van de simcardreader, maar voor de rest ben ik wel tevreden.
Dat aan de voorkant van je simcardreader komt door de kwaliteitsinstelling. Heel vreemd, soms ziet het er nauwelijks anders uit op hogere kwaliteit terwijl de andere keer (zoals bij jou) je korrelige stukken krijgt
pi_46323617
"t zal wel aan mij liggen, maar ik kan die podiumrender niet gebruiken.

Weet iemand waar het aan kan liggen?
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_46340158
En Sketchup werkt ook niet thuis (Vista)
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_46344032
Haha, dat is minder. Het was bij mij ook wel even gepruts om Podium werkend te krijgen, maar hij deed het uiteindelijk wel. Weet niet meer precies wat het probleem nou was maar gewoon volhouden. En dat Sketchup het niet doet is gewoon kut natuurlijk, zou al helemaal niet weten waar dat aan ligt. (Naast Vista).
pi_46344621
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 10:21 schreef Badabingea het volgende:
"t zal wel aan mij liggen, maar ik kan die podiumrender niet gebruiken.

Weet iemand waar het aan kan liggen?
Heb je dit gedaan:
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:19 schreef Devolution het volgende:

[..]

Je moet even goed opletten bij het installeren. ALs ie vraagt waar je wil installeren, moet je de Sketchup map kiezen. Ik ben daar ook een aantal keer de mist ingegaan, omdat ik dacht dat ze vroegen waar Podium geinstalleerd moet worden (dus bijv. c:program filespodium ). Gewoon even opnieuw installeren en opletten dus
Dat was in ieder geval mijn fout, waarom hij het in het begin niet deed.. Of zie je wel gewoon Plugins bovenaan je scherm bij sketchup?
pi_46348306
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 14:27 schreef Sant het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]

nope ik gebruik viz
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_46351602
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:49 schreef s1mon het volgende:

[..]

Heb je dit gedaan:
[..]

Dat was in ieder geval mijn fout, waarom hij het in het begin niet deed.. Of zie je wel gewoon Plugins bovenaan je scherm bij sketchup?
Hij zegt dat ik moet checken voor Updates, maar ik heb de nieuwste versie.

En ja, ik ben naar de map gegaan van Sketchup6

En heb hem in die map bij Sketchup bij Plugins staan en gewoon bij Sketchup, voor het geval dat
Ik plaats morgen wel een screen, want op me pc op me werk is dit probleem.
KLAAS JAN HUNTELAAR
  Donald Duck held donderdag 15 februari 2007 @ 23:40:53 #169
46149 __Saviour__
pi_46351919
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 23:32 schreef Badabingea het volgende:

[..]

Hij zegt dat ik moet checken voor Updates, maar ik heb de nieuwste versie.

En ja, ik ben naar de map gegaan van Sketchup6

En heb hem in die map bij Sketchup bij Plugins staan en gewoon bij Sketchup, voor het geval dat
Ik plaats morgen wel een screen, want op me pc op me werk is dit probleem.
welke versie heb je gepakt? ik had die fout ook nadat ik de link uit de OP volgde. maar toen ging ik naar de site en koos zelf voor de download, dan krijg je toch een iets andere versie.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_46352005
http://www.suplugins.com/

Deze?

In de map Sketchup bij Plugins of gewoon Sketchup?
KLAAS JAN HUNTELAAR
  Donald Duck held donderdag 15 februari 2007 @ 23:46:14 #171
46149 __Saviour__
pi_46352124
gewoon in de sketchup map
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_46352495
Jop, thanks
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_46358021
Hij doet het!!!

Ik heb blijkbaar toch iets verkeerds gedaan. Maar het is algemeen bekend dat hij niet op Vista werkt?
KLAAS JAN HUNTELAAR
  vrijdag 16 februari 2007 @ 09:09:50 #174
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_46358253
Gaaf denk dat ik ook maar eens ga beginnen met sketchup!!
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
pi_46358473
Hoe moet je nou precies renderen? Je moet een stuk selecteren en dat laten renderen ofzo? Hoeveel doen jullie meestal?

Ik hoor het wel van jullie.

Al vast bedankt!!!

PS: Ik kan me maten niet zelf meer aanpassen rechtsonder, iemand?
KLAAS JAN HUNTELAAR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')