ik heb net een eenvoudigere figuur gemaakt (logootje) en daarbij werkt Podium perfect. Ik zal het nog een keer proberen, als het dan nog niet lukt gooi ik ze wel even onlinequote:Op woensdag 7 februari 2007 18:03 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Veeeeeeeeeeeeet gemaaktDie snoertjes
Die plugs, enz...
Jammer van Podium
Zou je em in het 3D Warehouse kunnen zetten, dan zal ik eens kijken
![]()
dat snap ik dus ok nietquote:Op woensdag 7 februari 2007 23:52 schreef Mister_Monkeyman het volgende:
Zit er zeer mooi uit, toch maar eens verder mee oefenen
Maar waarom maakt iedereen allemaal 3d tekeningen van electronica
Ik nietquote:Op woensdag 7 februari 2007 23:52 schreef Mister_Monkeyman het volgende:
Ik doe dat omdat het lekker gedetailleerd is, en het vaak op m'n bureau ligt.quote:Op woensdag 7 februari 2007 23:52 schreef Mister_Monkeyman het volgende:
Bedanktquote:Op donderdag 8 februari 2007 09:23 schreef Kriebbel het volgende:
Hoe het precies werkt weet ik niet, maar hier kan het :
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/
Lees de OP: http://putstuff.putfile.com/quote:Op donderdag 8 februari 2007 09:46 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Bedankt![]()
En is er geen andere mogelijkheid of site om je 3d projecten te kunnen "hosten"
Het is voor het laten zien aan klanten, dus neem aan dat het niet de bedoeling is dat iedereen het kan zien.
Beetje veel reflectiequote:Op woensdag 7 februari 2007 22:04 schreef Devolution het volgende:
Hmm, heb (na tientallen keren Sketchup opnieuw gestart te hebben omdat ie weer bleef hangen) nu eindelijk van alle onderdelen die Podium moet renderen, de reflection ingesteld. Ik verdeel de renders in 3 delen, eentje van elk onderdeel (earplugs, telefoonaansluiting en verbindingsstuk) want anders krijg ik ze niet duidelijk genoeg in beeld. Eentje laat ik vannacht renderen, eentje morgen als ik naar school ben en de andere als die 2e klaar is denk ik
// edit
Pic pics pics (lage instellingen)![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind het eerlijk gezegd niet erg goed geluktHet ziet er gewoon fake uit
Bedankt voor alle links, maar zit toch echt met een vraag of je bijv. niet een site hebt die echt alleen voor 3d modellen bedoeld is. Dat je dus een voorbeeld kunt laten zien en dergelijke.quote:Op donderdag 8 februari 2007 10:23 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Lees de OP: http://putstuff.putfile.com/![]()
Ja, zoiets...quote:Op donderdag 8 februari 2007 10:57 schreef Kriebbel het volgende:
Dus als ik het goed begrijp ben je opzoek naar een site waar je je model op plaatst, en er via die site dus ook omheen kunt draaien?
Denk dat je 'm dan moet exporteren naar .3ds en daar iets voor moet zoeken
Je moet even goed opletten bij het installeren. ALs ie vraagt waar je wil installeren, moet je de Sketchup map kiezen. Ik ben daar ook een aantal keer de mist ingegaan, omdat ik dacht dat ze vroegen waar Podium geinstalleerd moet worden (dus bijv. c:program filespodium ). Gewoon even opnieuw installeren en opletten dusquote:Op donderdag 8 februari 2007 09:04 schreef s1mon het volgende:
Ik wil nu ook eens Podium gebruiken, en het het gedownload en geinstalleerd, 2 verschillende versies zelfs, ik zie alleen maar geen plugins in m'n sketchup scherm staan.Hoe vaak ik ook opnieuw opstart.
Erg bedankt voor de tip, het werkt! Best dom eigenlijk, van mij..quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:19 schreef Devolution het volgende:
[..]
Je moet even goed opletten bij het installeren. ALs ie vraagt waar je wil installeren, moet je de Sketchup map kiezen. Ik ben daar ook een aantal keer de mist ingegaan, omdat ik dacht dat ze vroegen waar Podium geinstalleerd moet worden (dus bijv. c:program filespodium ). Gewoon even opnieuw installeren en opletten dus
Ja, het kan idd niet hoger dan 640 x 480 pixels. Er is ook een betaalde versie, dan kan het wel groter. Het duurt inderdaad lang, maar als je kwaliteit gewoon op z'n laagst zet en anti-alias op ongeveer 40% heb je al erg mooie resultaten. Ik heb kwaliteit eigenlijk altijd op 0 % staan en dan schiet het tenminste op.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 12:59 schreef s1mon het volgende:
Ik begin Podium heeel langzaam een beetje door te krijgen, zijn erg mooie dingen van te maken, wel jammer dat het renderen zo lang duurt. En klopt het dat de maximum render size 640x480 is? Beetje klein, maarja.
Best leuk voor een probeersel. Michien iets te veel reflectiequote:Op zaterdag 10 februari 2007 12:59 schreef s1mon het volgende:Hier een eerst uitprobeersel, gewoon om eens te kijken hoe alles werkt, met Podium en zonder:
[afbeelding]
Bedankt voor de tips! Reflectie is inderdaad te hoog, vooral bij het plafond, de volgende wordt beter. Waar kan ik die anti-alias vinden? Is dat die schuif van jaggy naar smooth?quote:Op zaterdag 10 februari 2007 15:03 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ja, het kan idd niet hoger dan 640 x 480 pixels. Er is ook een betaalde versie, dan kan het wel groter. Het duurt inderdaad lang, maar als je kwaliteit gewoon op z'n laagst zet en anti-alias op ongeveer 40% heb je al erg mooie resultaten. Ik heb kwaliteit eigenlijk altijd op 0 % staan en dan schiet het tenminste op.
Wat ook scheelt qua snelheid is het gebruik maken van lichten als blokken. Je maakt eerst de vorm waar het licht vanaf moet komen. Dan maak je daar een groep van en plaats je em ergens. Kleur de groep dan in (niet 'edit group' maar gewoon de groep inkleuren). Dan kun je de lichtwaarde van die groep instellen. Zo kun je ook spotlichteffecten ed. creëren. Om één of ander reden worden deze veel sneller gerendered dan gewoon een wit vierkant.
[..]
Best leuk voor een probeersel. Michien iets te veel reflectieJe had in Podium eigenlijk anti-alias nog aan moeten zetten voor strakkere lijnen.
Anti-alias is inderdaad het schuifje van jaggy en smooth. SketchUp sluit soms inderdaad zomaar af. Zorg daarom dat je alles altijd opslaat voordat je gaat renderen. Bij opslaan worden ook eigenschappen van Podium opgeslagen (reflectie en licht). De achtergrondkleur van SketchUp heeft ook invloed (tenzij je je model in een 'gesloten' omgeving, zonder ramen, rendert). Achtergrond kun je via Window - Styles - Edit, aanpassen.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 16:28 schreef s1mon het volgende:
[..]
Bedankt voor de tips! Reflectie is inderdaad te hoog, vooral bij het plafond, de volgende wordt beter. Waar kan ik die anti-alias vinden? Is dat die schuif van jaggy naar smooth?
Helemaal snap ik het programma nog niet, zo heb ik vaak blauwe vlakken, in van plaats de kleur die ik wil, en zeker bij de wat ingewikkeldere bouwwerken sluit heel sketchup opeens af, ontzettend irritant.. Maar ik blijf proberen![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |