abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 februari 2007 @ 20:03:09 #101
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_46084917
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:03 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Veeeeeeeeeeeeet gemaakt Die snoertjes Die plugs, enz... Jammer van Podium Zou je em in het 3D Warehouse kunnen zetten, dan zal ik eens kijken
ik heb net een eenvoudigere figuur gemaakt (logootje) en daarbij werkt Podium perfect. Ik zal het nog een keer proberen, als het dan nog niet lukt gooi ik ze wel even online
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
  woensdag 7 februari 2007 @ 22:04:17 #102
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_46088063
Hmm, heb (na tientallen keren Sketchup opnieuw gestart te hebben omdat ie weer bleef hangen) nu eindelijk van alle onderdelen die Podium moet renderen, de reflection ingesteld. Ik verdeel de renders in 3 delen, eentje van elk onderdeel (earplugs, telefoonaansluiting en verbindingsstuk) want anders krijg ik ze niet duidelijk genoeg in beeld. Eentje laat ik vannacht renderen, eentje morgen als ik naar school ben en de andere als die 2e klaar is denk ik

// edit

Pic pics pics (lage instellingen)

Ik vind het eerlijk gezegd niet erg goed gelukt Het ziet er gewoon fake uit

[ Bericht 18% gewijzigd door Devolution op 07-02-2007 23:47:29 ]
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
pi_46090211
Dit is helemaal geen TVP man
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
pi_46090918
Zit er zeer mooi uit, toch maar eens verder mee oefenen
Maar waarom maakt iedereen allemaal 3d tekeningen van electronica
pi_46091693
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 23:52 schreef Mister_Monkeyman het volgende:
dat snap ik dus ok niet

wat snoertjes en suffe plugjes zijn nou niet bepaald kunst werken (ongeacht dat het veel werk heeft gekost).
pi_46092036
wow *zoekt sketsjup weer op *
pi_46095245
quote:
Ik niet
Trots van het Noorden!
pi_46095993
quote:
Ik doe dat omdat het lekker gedetailleerd is, en het vaak op m'n bureau ligt.
Ik heb zojuist ook mijn eigen huis getekend, met een mogelijke serre.. Is sketchup prima voor!
Hier een screenshot ervan:

Ik wil nu ook eens Podium gebruiken, en het het gedownload en geinstalleerd, 2 verschillende versies zelfs, ik zie alleen maar geen plugins in m'n sketchup scherm staan. Hoe vaak ik ook opnieuw opstart.
pi_46096207
Wel de goede versie van podium, voor de goede versie sketchup?
Trots van het Noorden!
pi_46096316
Heeft iemand een site waar je je 3D modellen kunt uploaden? Bijv. voor Sketchup of andere 3D programma's. Het mag betaald zijn, dat doet er niet toe! Maar het liefst for free

Iemand?

Edit: En dan heb ik het natuurlijk niet over sreenshots hosten!
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_46096409
Hoe het precies werkt weet ik niet, maar hier kan het :

http://sketchup.google.com/3dwarehouse/
Trots van het Noorden!
pi_46096934
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 09:23 schreef Kriebbel het volgende:
Hoe het precies werkt weet ik niet, maar hier kan het :

http://sketchup.google.com/3dwarehouse/
Bedankt

En is er geen andere mogelijkheid of site om je 3d projecten te kunnen "hosten"

Het is voor het laten zien aan klanten, dus neem aan dat het niet de bedoeling is dat iedereen het kan zien.
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_46097861
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 09:46 schreef Badabingea het volgende:

[..]

Bedankt

En is er geen andere mogelijkheid of site om je 3d projecten te kunnen "hosten"

Het is voor het laten zien aan klanten, dus neem aan dat het niet de bedoeling is dat iedereen het kan zien.
Lees de OP: http://putstuff.putfile.com/
pi_46098027
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 22:04 schreef Devolution het volgende:
Hmm, heb (na tientallen keren Sketchup opnieuw gestart te hebben omdat ie weer bleef hangen) nu eindelijk van alle onderdelen die Podium moet renderen, de reflection ingesteld. Ik verdeel de renders in 3 delen, eentje van elk onderdeel (earplugs, telefoonaansluiting en verbindingsstuk) want anders krijg ik ze niet duidelijk genoeg in beeld. Eentje laat ik vannacht renderen, eentje morgen als ik naar school ben en de andere als die 2e klaar is denk ik

// edit

Pic pics pics (lage instellingen)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik vind het eerlijk gezegd niet erg goed gelukt Het ziet er gewoon fake uit
Beetje veel reflectie Maar dat krijg je nog wel onder de knie. Het ziet er opzich best grappig uit, maar inderdaad fake Als ik dingen ga renderen zet ik de kwaliteit altijd op z'n laagst en anti-aliasing ongeveer op de helft. Dan krijg je vrij snel een mooi resultaat aangezien het 'ray tracing' niet zo lang meer duurt Je kan via Window - Styles - Edit de kleur van de achtergrond en lucht veranderen. Ik zet Sky en Ground meestal gewoon uit en kies voor background gewoon wit. Dan krijg je bij het renderen een iets 'natuurlijker' resultaat.
pi_46098075
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 10:23 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Lees de OP: http://putstuff.putfile.com/
Bedankt voor alle links, maar zit toch echt met een vraag of je bijv. niet een site hebt die echt alleen voor 3d modellen bedoeld is. Dat je dus een voorbeeld kunt laten zien en dergelijke.

Alvast bedankt!
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_46098811
Dus als ik het goed begrijp ben je opzoek naar een site waar je je model op plaatst, en er via die site dus ook omheen kunt draaien?

Denk dat je 'm dan moet exporteren naar .3ds en daar iets voor moet zoeken
Trots van het Noorden!
pi_46098859
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 10:57 schreef Kriebbel het volgende:
Dus als ik het goed begrijp ben je opzoek naar een site waar je je model op plaatst, en er via die site dus ook omheen kunt draaien?

Denk dat je 'm dan moet exporteren naar .3ds en daar iets voor moet zoeken
Ja, zoiets...
KLAAS JAN HUNTELAAR
  donderdag 8 februari 2007 @ 14:19:43 #118
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_46105569
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 09:04 schreef s1mon het volgende:
Ik wil nu ook eens Podium gebruiken, en het het gedownload en geinstalleerd, 2 verschillende versies zelfs, ik zie alleen maar geen plugins in m'n sketchup scherm staan. Hoe vaak ik ook opnieuw opstart.
Je moet even goed opletten bij het installeren. ALs ie vraagt waar je wil installeren, moet je de Sketchup map kiezen. Ik ben daar ook een aantal keer de mist ingegaan, omdat ik dacht dat ze vroegen waar Podium geinstalleerd moet worden (dus bijv. c:program filespodium ). Gewoon even opnieuw installeren en opletten dus
  vrijdag 9 februari 2007 @ 22:05:58 #119
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_46156518

Proost
pi_46157254
Ik heb wel trek in een biertje eigenlijk
pi_46169393
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:19 schreef Devolution het volgende:

[..]

Je moet even goed opletten bij het installeren. ALs ie vraagt waar je wil installeren, moet je de Sketchup map kiezen. Ik ben daar ook een aantal keer de mist ingegaan, omdat ik dacht dat ze vroegen waar Podium geinstalleerd moet worden (dus bijv. c:program filespodium ). Gewoon even opnieuw installeren en opletten dus
Erg bedankt voor de tip, het werkt! Best dom eigenlijk, van mij..

Ik begin Podium heeel langzaam een beetje door te krijgen, zijn erg mooie dingen van te maken, wel jammer dat het renderen zo lang duurt. En klopt het dat de maximum render size 640x480 is? Beetje klein, maarja.

Hier een eerst uitprobeersel, gewoon om eens te kijken hoe alles werkt, met Podium en zonder:
pi_46172688
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 12:59 schreef s1mon het volgende:

Ik begin Podium heeel langzaam een beetje door te krijgen, zijn erg mooie dingen van te maken, wel jammer dat het renderen zo lang duurt. En klopt het dat de maximum render size 640x480 is? Beetje klein, maarja.
Ja, het kan idd niet hoger dan 640 x 480 pixels. Er is ook een betaalde versie, dan kan het wel groter. Het duurt inderdaad lang, maar als je kwaliteit gewoon op z'n laagst zet en anti-alias op ongeveer 40% heb je al erg mooie resultaten. Ik heb kwaliteit eigenlijk altijd op 0 % staan en dan schiet het tenminste op.

Wat ook scheelt qua snelheid is het gebruik maken van lichten als blokken. Je maakt eerst de vorm waar het licht vanaf moet komen. Dan maak je daar een groep van en plaats je em ergens. Kleur de groep dan in (niet 'edit group' maar gewoon de groep inkleuren). Dan kun je de lichtwaarde van die groep instellen. Zo kun je ook spotlichteffecten ed. creëren. Om één of ander reden worden deze veel sneller gerendered dan gewoon een wit vierkant.
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 12:59 schreef s1mon het volgende:Hier een eerst uitprobeersel, gewoon om eens te kijken hoe alles werkt, met Podium en zonder:
[afbeelding]
Best leuk voor een probeersel. Michien iets te veel reflectie Je had in Podium eigenlijk anti-alias nog aan moeten zetten voor strakkere lijnen.
pi_46175040
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 15:03 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Ja, het kan idd niet hoger dan 640 x 480 pixels. Er is ook een betaalde versie, dan kan het wel groter. Het duurt inderdaad lang, maar als je kwaliteit gewoon op z'n laagst zet en anti-alias op ongeveer 40% heb je al erg mooie resultaten. Ik heb kwaliteit eigenlijk altijd op 0 % staan en dan schiet het tenminste op.

Wat ook scheelt qua snelheid is het gebruik maken van lichten als blokken. Je maakt eerst de vorm waar het licht vanaf moet komen. Dan maak je daar een groep van en plaats je em ergens. Kleur de groep dan in (niet 'edit group' maar gewoon de groep inkleuren). Dan kun je de lichtwaarde van die groep instellen. Zo kun je ook spotlichteffecten ed. creëren. Om één of ander reden worden deze veel sneller gerendered dan gewoon een wit vierkant.
[..]

Best leuk voor een probeersel. Michien iets te veel reflectie Je had in Podium eigenlijk anti-alias nog aan moeten zetten voor strakkere lijnen.
Bedankt voor de tips! Reflectie is inderdaad te hoog, vooral bij het plafond, de volgende wordt beter. Waar kan ik die anti-alias vinden? Is dat die schuif van jaggy naar smooth?

Helemaal snap ik het programma nog niet, zo heb ik vaak blauwe vlakken, in van plaats de kleur die ik wil, en zeker bij de wat ingewikkeldere bouwwerken sluit heel sketchup opeens af, ontzettend irritant.. Maar ik blijf proberen
pi_46179386
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 16:28 schreef s1mon het volgende:

[..]

Bedankt voor de tips! Reflectie is inderdaad te hoog, vooral bij het plafond, de volgende wordt beter. Waar kan ik die anti-alias vinden? Is dat die schuif van jaggy naar smooth?

Helemaal snap ik het programma nog niet, zo heb ik vaak blauwe vlakken, in van plaats de kleur die ik wil, en zeker bij de wat ingewikkeldere bouwwerken sluit heel sketchup opeens af, ontzettend irritant.. Maar ik blijf proberen
Anti-alias is inderdaad het schuifje van jaggy en smooth. SketchUp sluit soms inderdaad zomaar af. Zorg daarom dat je alles altijd opslaat voordat je gaat renderen. Bij opslaan worden ook eigenschappen van Podium opgeslagen (reflectie en licht). De achtergrondkleur van SketchUp heeft ook invloed (tenzij je je model in een 'gesloten' omgeving, zonder ramen, rendert). Achtergrond kun je via Window - Styles - Edit, aanpassen.

Je moet ook nog eens voordat je gaat renderen eerst even kijken hoe het er in SketchUp uitziet in 'Monochrome' view. Dan zie je hoe het eruit zou zien als je em niet zou hebben 'ingekleurd'. Je ziet dan dus alleen maar blauwe en witte vlakken. Het probleem met Podium is dat ie alleen maar de 'witte' kant van het vlak meetelt. Als je alleen maar de 'blauwe' kant van het vlak hebt ingekleurd, zul je er niets van terug zien. Als je in monochrome-view nog blauwe vlakken ziet, klik je op dat vlak en doe je rechtermuisknop --> Reverse faces. Als je geen blauwe vlakken meer hebt ga je weer terug naar normale view en kleur je em op de goeie manier in.

Ik laat em altijd eerst in klein formaat en op de laagste instellingen renderen. Dan is het veel sneller klaar en kan ik nog rustig wat dingen aanpassen. Wat ook nog wel wil werken is om tussen verschillende renders door even te pauzeren. Eerst een half minuutje wachten voor de volgende render wil nog wel eens werken tegen het opeens afsluiten van SketchUp.

Valt nog niet mee he
  zondag 11 februari 2007 @ 00:10:36 #125
151527 KaMo
Boem, zei de bas
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')