abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 april 2007 @ 11:28:40 #226
168840 Sant
Jealousy is a Motherf*cker!!
pi_48170794
quote:
Op donderdag 5 april 2007 14:35 schreef Egg het volgende:
Ben je veel meer tijd kwijt met het tekenen in ArchiCAD? Ik heb de komende tijd best veel tijd over en ik wil het best wel leren tekenen met Archi. Ik kan overigens goed overweg met programma's als AutoCAD..

Zou je eens een voorbeeld kunnen laten zien van een tekening waar je de afgelopen tijd mee bezig bent geweest?
Wanneer je het programma onder de knie hebt werkt het naar mijn mening vele malen prettiger dan welk ander programma dan ook. Teken je al wel in 3D of niet?

Het grootste voordeel blijft het Virtual Building, daarnaast kun je ook binnen ArchiCAD je renderings uitvoeren...
je moet maar eens kijken op de site van Graphisoft (de uitgever) www.graphisoft.com
ik heb het gratis kunnen downloaden (dat kan als je student bent) inclusief nederlandse bibliotheek enzo, echt super relaxed!! ohjah, de nederlandse inporteur is Kubus, www.kubusinfo.nl

Kga eens kijken of ik een paar mooie tekeningen voor je hebt! Anders gaan de modjes weer denken dat ik aan het spammen ben!
Geluk is een richting..... geen PUNT!!!!
Shit... Ik heb eigenlijk helemaal geen geweldige opmerking...
  dinsdag 10 april 2007 @ 11:29:48 #227
168840 Sant
pi_48170827
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 23:42 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Ja volgens mij wel. Als je dit met SketchUp kunt maken ben je goed bezig
[afbeelding]
deze is wel echt dik in mekaar gezet.. heb je die zelf gemaakt??
  dinsdag 10 april 2007 @ 12:56:55 #228
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_48173574
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 11:29 schreef Sant het volgende:

[..]

deze is wel echt dik in mekaar gezet.. heb je die zelf gemaakt??
Nee, komt uit de library Hij is inderdaad gruwelijk mooi gedaan
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 11:28 schreef Sant het volgende:
Wanneer je het programma onder de knie hebt werkt het naar mijn mening vele malen prettiger dan welk ander programma dan ook. Teken je al wel in 3D of niet?
Je hebt me enthousiast gemaakt voor dit programma Heb je tutorials gevolgd of ben je gewoon zelf gaan proberen?
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
  dinsdag 10 april 2007 @ 13:47:39 #229
168840 Sant
pi_48175349
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 12:56 schreef Devolution het volgende:

[..]

Nee, komt uit de library Hij is inderdaad gruwelijk mooi gedaan
[..]

Je hebt me enthousiast gemaakt voor dit programma Heb je tutorials gevolgd of ben je gewoon zelf gaan proberen?
inderdaad erg strak gemaakt, bugatti veyron

Zelf wat aanklooien en tutorials volgen, naar mijn mening is dat wel ff noodzakelijk, want anders ben je best lang aan het zoeken en met de tutorials krijg je ook direct wat nieuwe mogelijkheden waarvan ik niet eesn wist dat t er was, dus dat is extra fijn!!

Je kunt online tutorials downloaden, als je die volgt en hier en daar wat rond vraagt, leer je het vanzelf wel..
Maar ik ben er nog niet zo goed mee hoor, maar je ontdekt gaandeweg steeds meer features enzo, daarmee maak je dus steeds strakkere dingen...
Ik heb bijna weer een tekening klaar, dan zal ik hem eens posten...
  dinsdag 10 april 2007 @ 14:24:53 #230
168840 Sant
pi_48176578
Hier een balkon wat ik geschetst en uitgetekend heb met ArchiCAD
Ook de rendering is door ArchiCAD zelf!!

Eerst het balkon geschetst met ArchiCAD

Hier hetzelfde balkon, maar dan uitgewerkt!! ook de rendering is door ArchiCAD zelf..

mijns inziens... daar kan echt geen SketchUp tegenop, detaillering is vele malen beter en t werkt net zo snel als je ermee overweg kan...

maar hij is nog niet klaar hoor.. wilde t alleen even met jullie delen

[ Bericht 48% gewijzigd door Sant op 10-04-2007 14:41:25 ]
  dinsdag 10 april 2007 @ 14:42:35 #231
168840 Sant
pi_48177283
Je moet de plaatjes wel ff aanklikken, want k zie dat de lijnen niet echt strak zijn nu...

hoe kan dat nou weer??
pi_48179186
vraagje:

ik maak een rechthoek en voer de maten in : 4.5m, 5.5m ENTER
nu verandert er niets aan de rechthoek hoe komt dit?
Ik doe niet aan googlen!
pi_48179348
4,5 ; 5,5
Trots van het Noorden!
pi_48179415
dankje !
Ik doe niet aan googlen!
  dinsdag 10 april 2007 @ 16:04:36 #235
134304 dnn-
Ping to de wing
pi_48180350
Hebben jullie allemaal de trail versie van podium. Die van mi jis alweer verlopen .
I'm prepared to scour the Earth for that motherfucker. If Butch goes to Indochina, I want a nigger waiting in a bowl of rice ready to pop a cap in his ass.
  dinsdag 10 april 2007 @ 16:29:52 #236
168840 Sant
pi_48181237
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 16:04 schreef dnn- het volgende:
Hebben jullie allemaal de trail versie van podium. Die van mi jis alweer verlopen .
Dat gebruik ik niet.. vind t maar n k*tprogramma..
pi_48185212
quote:
Op maandag 9 april 2007 23:51 schreef mien-moeke het volgende:

[..]

Zo way cool!
Werkt dit script ook in de gratis versie van SU6?
Al één reactie op SketchyPhysics

Maargoed.. SketchyPhysics werkt prima in de gratis versie van SU6 Alleen werkt het niet als je een component als 'static mesh' instelt zoals op het SketchUp Forum staat:
quote:
You make a component part of the simulation by setting its description (right click->entity info->description)
...
sketchyphysics.static.mesh
Alles valt door componenten heen die als 'static mesh' zijn ingesteld. Ik heb ook eigenlijk geen idee wat die 'static mesh' voor een nut heeft. Als je een component gewoon als 'static' instelt, is het gewoon een vast object dat niet zal bewegen. Ik zag trouwens verderop in het SU forum dat er een nieuwere versie was, maar daar waag ik me pas aan als ik deze versie helemaal onder de knie heb.
pi_48185570
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 16:04 schreef dnn- het volgende:
Verloopt inderdaad erg snel. Maar ik ben er inmiddels wel op uitgekeken. Ik ga weer aankloten met SketchyPhysics

pi_48332133
Vraagje: ik heb een model en ik wil even snel wat plaatjes met schaduw fixen voor een zonnestudie. Hoe stel ik in wat het zuiden is?
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  Donald Duck held zaterdag 14 april 2007 @ 21:07:18 #240
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_48332175
Dat physicsgedoe ziet er wel erg cool uit. Dat gaat echt ver voorbij het oorspronkelijke doel van sketchup eigenlijk
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_48332325
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 21:05 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Vraagje: ik heb een model en ik wil even snel wat plaatjes met schaduw fixen voor een zonnestudie. Hoe stel ik in wat het zuiden is?
Ga naar Window - Shadows
Daar kun je iig de maand en de tijd instellen. Ook de intensiteit van schaduwen valt in te stellen. Verder kun je natuurlijk ook nog je model draaien waardoor de schaduwen ook veranderen.
pi_48332572
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 21:12 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Ga naar Window - Shadows
Daar kun je iig de maand en de tijd instellen. Ook de intensiteit van schaduwen valt in te stellen. Verder kun je natuurlijk ook nog je model draaien waardoor de schaduwen ook veranderen.
Die eerste dingen wist ik, een mogelijkheid is om het model te draaien, maar dit is irritant want dan kan ik niet meer recht op de assen tekenen (of is er een makkelijke manier om deze te veranderen?). Kan ik niet gewoon snel met een of andere noordpijl het noorden in mijn model veranderen?
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_48332655
Gebruiken jullie ook nog andere programma's als sketchup?
ArchiCad zag ik?
pi_48332833
Plattegronden in Autocad, importeren en leuke dingetjes met Sketchup doen
pi_48333217
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 21:20 schreef Areyoutalkingtome het volgende:

[..]

Die eerste dingen wist ik, een mogelijkheid is om het model te draaien, maar dit is irritant want dan kan ik niet meer recht op de assen tekenen (of is er een makkelijke manier om deze te veranderen?). Kan ik niet gewoon snel met een of andere noordpijl het noorden in mijn model veranderen?
Via Tools - Axes kun je de assen veranderen. Een Noordpijl oid bestaat helaas niet in SketchUp.
pi_48333368
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 21:07 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat physicsgedoe ziet er wel erg cool uit. Dat gaat echt ver voorbij het oorspronkelijke doel van sketchup eigenlijk
Nou.. volgens mij was het ook de bedoeling dat mensen via het RubyScript zelf nieuwe dingen voor SketchUp konden programeren. Ik vind het wel een mooie plugin

Zijn er al andere mensen bezig geweest met SketchyPhysics? Of ben ik nog steeds de enigste
pi_48333554
Volgende probleempje: model staat nu goed gedraaid op het zuiden, maar ik heb in de maanden december en januari helemaal geen schaduw
pi_48333688
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 21:48 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Volgende probleempje: model staat nu goed gedraaid op het zuiden, maar ik heb in de maanden december en januari helemaal geen schaduw
Ik heb dan wel gewoon schaduwen. Geen idee waar dat aan ligt. Ziet het hele model er dan ook donker uit ofzo?
pi_48333734
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 21:52 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Ik heb dan wel gewoon schaduwen. Geen idee waar dat aan ligt. Ziet het hele model er dan ook donker uit ofzo?
Laat maar, de zon is al onder op de ingestelde tijd stom.
pi_48333973
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')