Wanneer je het programma onder de knie hebt werkt het naar mijn mening vele malen prettiger dan welk ander programma dan ook. Teken je al wel in 3D of niet?quote:Op donderdag 5 april 2007 14:35 schreef Egg het volgende:
Ben je veel meer tijd kwijt met het tekenen in ArchiCAD? Ik heb de komende tijd best veel tijd over en ik wil het best wel leren tekenen met Archi. Ik kan overigens goed overweg met programma's als AutoCAD..
Zou je eens een voorbeeld kunnen laten zien van een tekening waar je de afgelopen tijd mee bezig bent geweest?
deze is wel echt dik in mekaar gezet.. heb je die zelf gemaakt??quote:Op zaterdag 7 april 2007 23:42 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ja volgens mij wel. Als je dit met SketchUp kunt maken ben je goed bezig![]()
[afbeelding]
Nee, komt uit de libraryquote:Op dinsdag 10 april 2007 11:29 schreef Sant het volgende:
[..]
deze is wel echt dik in mekaar gezet.. heb je die zelf gemaakt??![]()
Je hebt me enthousiast gemaakt voor dit programmaquote:Op dinsdag 10 april 2007 11:28 schreef Sant het volgende:
Wanneer je het programma onder de knie hebt werkt het naar mijn mening vele malen prettiger dan welk ander programma dan ook. Teken je al wel in 3D of niet?
inderdaad erg strak gemaakt, bugatti veyronquote:Op dinsdag 10 april 2007 12:56 schreef Devolution het volgende:
[..]
Nee, komt uit de libraryHij is inderdaad gruwelijk mooi gedaan
![]()
[..]
Je hebt me enthousiast gemaakt voor dit programmaHeb je tutorials gevolgd of ben je gewoon zelf gaan proberen?
Dat gebruik ik niet.. vind t maar n k*tprogramma..quote:Op dinsdag 10 april 2007 16:04 schreef dnn- het volgende:
Hebben jullie allemaal de trail versie van podium. Die van mi jis alweer verlopen.
Al één reactie op SketchyPhysicsquote:Op maandag 9 april 2007 23:51 schreef mien-moeke het volgende:
[..]
Zo way cool!
Werkt dit script ook in de gratis versie van SU6?
Alles valt door componenten heen die als 'static mesh' zijn ingesteld. Ik heb ook eigenlijk geen idee wat die 'static mesh' voor een nut heeft. Als je een component gewoon als 'static' instelt, is het gewoon een vast object dat niet zal bewegen. Ik zag trouwens verderop in het SU forum dat er een nieuwere versie was, maar daar waag ik me pas aan als ik deze versie helemaal onder de knie heb.quote:You make a component part of the simulation by setting its description (right click->entity info->description)
...
sketchyphysics.static.mesh
Verloopt inderdaad erg snel. Maar ik ben er inmiddels wel op uitgekeken. Ik ga weer aankloten met SketchyPhysicsquote:Op dinsdag 10 april 2007 16:04 schreef dnn- het volgende:
Hebben jullie allemaal de trail versie van podium. Die van mi jis alweer verlopen.
Ga naar Window - Shadowsquote:Op zaterdag 14 april 2007 21:05 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Vraagje: ik heb een model en ik wil even snel wat plaatjes met schaduw fixen voor een zonnestudie. Hoe stel ik in wat het zuiden is?
Die eerste dingen wist ik, een mogelijkheid is om het model te draaien, maar dit is irritant want dan kan ik niet meer recht op de assen tekenen (of is er een makkelijke manier om deze te veranderen?). Kan ik niet gewoon snel met een of andere noordpijl het noorden in mijn model veranderen?quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:12 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ga naar Window - Shadows
Daar kun je iig de maand en de tijd instellen. Ook de intensiteit van schaduwen valt in te stellen. Verder kun je natuurlijk ook nog je model draaien waardoor de schaduwen ook veranderen.
Via Tools - Axes kun je de assen veranderen. Een Noordpijl oid bestaat helaas niet in SketchUp.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:20 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
Die eerste dingen wist ik, een mogelijkheid is om het model te draaien, maar dit is irritant want dan kan ik niet meer recht op de assen tekenen (of is er een makkelijke manier om deze te veranderen?). Kan ik niet gewoon snel met een of andere noordpijl het noorden in mijn model veranderen?
Nou.. volgens mij was het ook de bedoeling dat mensen via het RubyScript zelf nieuwe dingen voor SketchUp konden programeren. Ik vind het wel een mooie pluginquote:Op zaterdag 14 april 2007 21:07 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat physicsgedoe ziet er wel erg cool uit. Dat gaat echt ver voorbij het oorspronkelijke doel van sketchup eigenlijk
Ik heb dan wel gewoon schaduwen. Geen idee waar dat aan ligt. Ziet het hele model er dan ook donker uit ofzo?quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:48 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Volgende probleempje: model staat nu goed gedraaid op het zuiden, maar ik heb in de maanden december en januari helemaal geen schaduw
Laat maar, de zon is al onder op de ingestelde tijdquote:Op zaterdag 14 april 2007 21:52 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ik heb dan wel gewoon schaduwen. Geen idee waar dat aan ligt. Ziet het hele model er dan ook donker uit ofzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |