abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45655457
hallo, even een vraagje; na ruim 3 jaar samengewoond te hebben is de relatie over, eerste gedachte was; ok zund, huis verkopen en klaar. Maar nu gaan we de mogelijkheden bekijken of ik dit huis in mijn eentje aan kan.

Zijn er nog dingen waar ik specifiek op moet letten, tips trucs?

Alvast bedankt,
  Licht Ontvlambaar donderdag 25 januari 2007 @ 10:57:04 #2
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_45655474
Ik sleep 'm even mee naar WGR, denk dat je daar meer kans hebt op duidelijk antwoord
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_45655508
ok thnx
pi_45655524
Op welke naam staat het huis..?
Hypotheek momenteel op 1 of 2 salarissen..?
pi_45655550
samen en 2 salarissen
pi_45655606
Probeer een afkoopregeling te treffen met je ex, anders zul je helaas genoodzaakt zijn het pand te verkopen. De hypotheekakte dient dan ontbonden te worden.
  donderdag 25 januari 2007 @ 11:04:41 #7
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_45655653
teeveepee
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  donderdag 25 januari 2007 @ 11:05:09 #8
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_45655667
Tsjah, de vraag is of je de hyptheek kan betalen van je salaris en ook nog eens je ex uitkopen.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_45655724
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 11:02 schreef Developersrus het volgende:
Probeer een afkoopregeling te treffen met je ex, anders zul je helaas genoodzaakt zijn het pand te verkopen. De hypotheekakte dient dan ontbonden te worden.
Zoals het er nu naar uitziet zal dat zeker moeten gebeuren (afkoopregeling), De hypotheek staat op naam van ons beiden en zal toch omgezet moeten worden, ook qua aflossing omdat ik het bedrag nooit op kan hoesten wat we nu maandelijks overmaken.
  donderdag 25 januari 2007 @ 11:08:01 #10
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_45655743
Misschien wil die ex wel afstand doen van haar deel. Dan wordt het probleem al kleiner.
Ik heb al een boek.
pi_45655780
Ik kan het nog steeds goed met haar vinden hoor, maar ik denk niet dat ze afstand doet van een paar duizend euro.
pi_45655945
Is er overwaarde in de woning waardoor je je ex moet uitkopen. Een negatiefe overwaarde kan ook verrekend worden (dan krijg je dus geld van je ex).
Maar als je ook kosten koper hebt gefinancierd in je hypotheek dan verwacht ik niet dat in 3 jaar tijd er overwaarde is ontstaan. Maar daar is een taxatierapport voor nodig (als je ex dat wil).

Vraag aan de hypotheekverstrekker of jij de hypotheek alleen kan dragen of dat het nodig is dat je een deel van de hypotheek verplicht vervroegd moet aflossen.

De kosten van het vervroegd moeten aflossen + de kosten van het uitkopen van je ex zijn de kosten die je hebt bij het overnemen van de woning dus ga eens praten met de hypotheekverstrekker of tussenpersoon en kijk of het voor je rendabel is om in de woning te blijven wonen.

Bij verkopen komen ook weer makelaarskosten bij en de taxatiewaarde is niet noodzakelijk de verkoopwaarde. Misschien argumenten om je ex te overtuigen dat overwaarde op de woning 0 moet zijn.
pi_45656185
Vanavond komt de eerste makelaar (laten er 3 komen), die komt een vrijblijvende waardebepaling doen, in de tussentijd laat ik mijn tussenpersoon met mijn hypotheekakte en salarisstrookje naar een (bevriende) hypotheekverstrekker gaan om even na te gaan wat de mogelijkheden zijn.

Er zal vast een x-duizend overwaarde zijn aangezien de huizen in de buurt ook gestegen zijn
pi_45656259
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 11:23 schreef lunko1979 het volgende:
Vanavond komt de eerste makelaar (laten er 3 komen), die komt een vrijblijvende waardebepaling doen, in de tussentijd laat ik mijn tussenpersoon met mijn hypotheekakte en salarisstrookje naar een (bevriende) hypotheekverstrekker gaan om even na te gaan wat de mogelijkheden zijn.

Er zal vast een x-duizend overwaarde zijn aangezien de huizen in de buurt ook gestegen zijn
... maar ik denk niet dat je hiermee de kosten koper kunt financieren.
pi_45656269
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 11:07 schreef lunko1979 het volgende:
omdat ik het bedrag nooit op kan hoesten wat we nu maandelijks overmaken.
Volgens mij houdt het dan gewoon helemaal op..... Als je simpelweg de maandlasten niet kunt dragen dan kun je dus nooit in het huis blijven wonen...
pi_45656394
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 11:15 schreef HarryP het volgende:
Is er overwaarde in de woning waardoor je je ex moet uitkopen. Een negatiefe overwaarde kan ook verrekend worden (dan krijg je dus geld van je ex).
Maar als je ook kosten koper hebt gefinancierd in je hypotheek dan verwacht ik niet dat in 3 jaar tijd er overwaarde is ontstaan. Maar daar is een taxatierapport voor nodig (als je ex dat wil).

Vraag aan de hypotheekverstrekker of jij de hypotheek alleen kan dragen of dat het nodig is dat je een deel van de hypotheek verplicht vervroegd moet aflossen.

De kosten van het vervroegd moeten aflossen + de kosten van het uitkopen van je ex zijn de kosten die je hebt bij het overnemen van de woning dus ga eens praten met de hypotheekverstrekker of tussenpersoon en kijk of het voor je rendabel is om in de woning te blijven wonen.

Bij verkopen komen ook weer makelaarskosten bij en de taxatiewaarde is niet noodzakelijk de verkoopwaarde. Misschien argumenten om je ex te overtuigen dat overwaarde op de woning 0 moet zijn.
Vervroegd aflossen door verkoop levert toch geen extra kosten op ? Als je je ex moet uitkopen en daardoor een nieuwe hypotheek afsluit, mag je dat dan zien als een verkoop ?
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  donderdag 25 januari 2007 @ 11:33:38 #17
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_45656524
Is het een groot gat? Je zou kunnen overwegen een kamer te verhuren. Hangt er ook een beetje vanaf wat je er voor over hebt om er te blijven wonen.

Verwacht je in de toekomst nog een forse salarissprong?
Vampire Romance O+
pi_45656835
Nou wellicht krijg ik aardig wat financiele steun van mijn ouders, de maandlasten kan ik in de huidige situatie niet ophoesten aangezien de huidige hypotheek een ton zou aflossen, als ik dit zou om kunnen zetten naar bijv. ¤50.000 over 30 jaar zouden mijn lasten waarschijnlijk al een stukje omlaag gaan. Een fikse salarissprong is nog wel een tijdje weg denk ik.
pi_45657357
Let wel dat het verlagen van het totaal af te lossen bedrag twee beperkingen kent:

- Ten eerste moet de te verwachten totale aflossing minimaal 60% van de volledige hypotheek bedragen (dat is tenminste de stelregel)
- Ten tweede bestaat het grootste deel van je maandbedrag uit rente en zal het verlagen van het af te lossen bedrag dus maar heel weinig opleveren.

Grofweg 80% van je maandbedrag is rente. Het halveren van je uiteindelijke aflossing zal dus een verlaging van je maandlasten van hooguit 10% betekenen. Als je maandlasten nu 1000 euro zijn zal het na halveren van de aflossing zo'n 900 euro zijn. Dat zet echt geen zoden aan de dijk.
pi_45657568
Hmmm dat wordt dus gewoon een moeilijk verhaal, Mijn tussenpersoon hoorde gisteren iets op TV van hypotheken totaan ¤195000 afgesloten konden worden tegen ¤395 pm, dan klopt dit dus niet.
  donderdag 25 januari 2007 @ 12:10:45 #21
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_45657623
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 12:08 schreef lunko1979 het volgende:
Hmmm dat wordt dus gewoon een moeilijk verhaal, Mijn tussenpersoon hoorde gisteren iets op TV van hypotheken totaan ¤195000 afgesloten konden worden tegen ¤395 pm, dan klopt dit dus niet.
je "tussenpersoon hoorde iets op tv"
Vampire Romance O+
pi_45657746
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 11:29 schreef Gompy58 het volgende:

[..]

Vervroegd aflossen door verkoop levert toch geen extra kosten op ? Als je je ex moet uitkopen en daardoor een nieuwe hypotheek afsluit, mag je dat dan zien als een verkoop ?
1. Als je vervroegd aflost dan betekend het dat je geld moet hebben om eerder af te lossen.
2. De hypotheekverstrekker berekend een boete bij eerder aflossen. Dat is de rente die je over het eerder af te lossen bedrag zou hebben betalen.

De waardebepaling van een makelaar is geen taxatie!
Een makelaar zal eerder zeggen dat hij de woning voor 10.000 euro meer kan verkopen dan ie waard is zodat jullie je woning in de verkoop doen bij hem..
Dus die prijs zo ie zo niet gebruiken om je ex uit te kopen. Kijk anders zelf eens op het kadaster.nl om te kijken voor welk bedrag de woningen bij jullie in de straat zijn verkocht.
pi_45659175
hoe werkt dat kadaster.nl, ik zie niet waar ik de straatnaam in moet kloppen.
pi_45660911
Je moet naar producten gaan en dan een koopsommenoverzicht kopen (kost je 2 euro)
pi_45662642
Een en ander is afhankelijk van je inkomen, als je de woning niet op 1 inkomen kan financieren dan zal de woning verkocht moeten worden. Een tussenpersoon die dingen op tv hoort zou ik persoonlijk niet echt vertrouwen. Het beste wat je kan doen is allereerst contact opnemen met je huidige hypotheekverstrekker, de situatie voorleggen en kijken wat de mogelijkheden zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')