abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45644110
Ik lees al een aantal maanden in de sportbijlagen, voetbaltijdschriften en op internetforums de grootspraak van PSV- en AZ-supporters, met name hun haat jegens Ajax. Ik ben toch erg benieuwd waar deze haat vandaan komt, en wat Ajax ooit deze clubs en hun supporters heeft aangedaan. Hoofdstedelijke arrogantie kan je het mijns inziens niet noemen, want aanhangers van Ajax hebben zich nooit arrogant gedragen tegenover deze clubs.

Dirk Scheringa die in de VI altijd uithaalt naar Ajax, hoe goed het met AZ gaat en hoe slecht met Ajax? Waar komt zijn haat vandaan? Martin van Geel een stadionverbod geven? Ben je wel goed bij je hoofd, Dirk? Zeggen dat je over Ajax heen wil gaan, dat je dat gaat doen? Waar haal je dat in godsnaam vandaan, Dirk?

PSV- en AZ-supporters hebben altijd de grootste mond op internetforums. Ben zelf geen hooligan, ik ben niet lid van de harde kern maar ik kom voor mijn eigen rechten op en heb vaak genoeg gevochten. Als ik op TV de zogenaamde harde kernen van PSV en AZ zie, lach ik me kapot als ik zie wat voor een grote mond ze hebben. Ik ben toch heel benieuwd hoe stoer deze mannetjes zijn als ze in een vechtpartij tussen harde kernen komen. Neem dan liever een voorbeeld aan clubs als ADO, Utrecht en Feyenoord. Die weten waar ze staan, dat zijn met recht échte harde kernen van clubs die niet bij elkaar zijn gekocht.

Ik zag laatst een spandoek hangen bij AZ, 'Red & White Army'. Heel mooi, maar ware het niet dat er al jarenlang een spandoek bij Ajax hangt wat 'Red & White Fighters' zegt en dat de harde kern van Liverpool bekend staat als de 'Red Army'. Heel origineel jongens.

Stop toch eens met dat gehaat tegen ons. Je pakt ons er echt niet mee, ik vind het alleen erg grappig en heb weer wat lachvoer. Je kan hiermee geen rivaliteit uitlokken, die hebben we al. Er zijn per seizoen maar 2 wedstrijden die we koste wat kost moeten winnen, en eentje daarvan vindt plaats in Rotterdam en de andere in Amsterdam. Als je echt een rivaal wil opzoeken, pak lekker elkaar en ga lekker rellen in Alkmaar in Eindhoven.
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''
(Fabio Capello)
  woensdag 24 januari 2007 @ 21:24:03 #2
35903 Garlic_Sauce
Hell, it's about time...
pi_45644207
zowaar een Ajax Calimero?
-=( PSV Eindhoven )=- Fan of Roy Beerens, our local hero...
  woensdag 24 januari 2007 @ 21:29:59 #3
166007 HL_Dog43
Knowledge is free
pi_45644503
Ik vind de amsterdamse supporters toch wel af en toe arrogant overkomen over het verleden.
Elke keer als ik lees dat "men" zo groot was en nog steeds is.Nou daar schieten wat mij betreft de tranen van in mijn ogen.Men weet altijd wel te zeggen dat men nog altijd de beste van het land is.
Ik laat feiten voor me spreken.Ik doe niet groot omdat ik zeg dat Ajax maar een klein clubje is en PSV de grootmacht van Nederland.Ik spreek over dat dit Ajax niet meer het Ajax van het verleden is.
Punt.

Respect tonen zou het beste zijn maar ach.Dit heb je.Al haat ik hooliganisme en vind dat dat soort idioten hard aangepakt moet worden.
ISLAMOFOBIA IS THE NEW NAZISM
pi_45644621
De op een moment grootste club van het land zal altijd het stempel 'arrogant' krijgen, omdat je in Nederland als als arrogant wordt gezien als je juigend met de kampioensschaal omhoog staat. Onzinnig.

Ik vind ook niet dat Scheringa Ajax de hele tijd neersabelt, zo heb ik het in ieder geval niet gelezen in de interviews met de VI. (En ik ben een neutrale supporter met een lichte voorkeur voor Ajax)
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_45645098
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 21:29 schreef HL_Dog43 het volgende:
Ik vind de amsterdamse supporters toch wel af en toe arrogant overkomen over het verleden.
Elke keer als ik lees dat "men" zo groot was en nog steeds is.Nou daar schieten wat mij betreft de tranen van in mijn ogen.Men weet altijd wel te zeggen dat men nog altijd de beste van het land is.
Ik laat feiten voor me spreken.Ik doe niet groot omdat ik zeg dat Ajax maar een klein clubje is en PSV de grootmacht van Nederland.Ik spreek over dat dit Ajax niet meer het Ajax van het verleden is.
Punt.

Respect tonen zou het beste zijn maar ach.Dit heb je.Al haat ik hooliganisme en vind dat dat soort idioten hard aangepakt moet worden.
Het constant jezelf ongevraagd afzetten aan een andere club op een zeer kinderachtige manier is juist een teken dat die andere club groter is.
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''
(Fabio Capello)
pi_45647446
wat een topic
pi_45647515
Ze pakken jullie er niet mee maar je opent er wel gefrustreerd een topic over
pi_45648406
Ik als AZ-supporter merk dit ook, ben zelf ook anti-Ajax, maar waar komt dit nu vandaan?
Als je deze vraag voorlegt aan een AZ-er, begint hij hoogstwaarschijnlijk over het rijtje Martin van Geel, Perez enz. Dit speelt natuurlijk ook mee, maar daarvoor was het allang al zo. Ik denk dat het komt omdat hier in Alkmaar en omgeving een groot deel van de mensen voor Ajax is, terwijl de minderheid voor AZ was. Dit zorgt natuurlijk voor rivaliteit tussen beide supportersgroepen in deze regio. Over het algemeen zijn de Ajax-supporters met hun Amsterdamse arrogantie niet erg welkom waar dan ook. Ook het feit dat ze stil zijn wanneer ze verliezen en als ze hebben gewonnen meteen een week met hun Ajax-shirt gaan rondlopen. Natuurlijk is dit lang niet bij elke Ajacied zo, maar over het algemeen valt me dit wel op.
Doordat AZ de laatste jaren is gegroeid qua club, begroting, stadion en dus ook supportersschare, is de verhouding AZ / Ajacieden geheel veranderd. Ex-Ajacieden zitten dan ook in het AZ-stadion, wat aangeduid wordt voor Ajax-publiek (meevaren met de wind, 5 minuten voor tijd weg etc).
Hier hebben we in Alkmaar een hekel aan vandaar de afkeer voor Ajax.
Niet zozeer voor Amsterdam, maar vooral voor de plaatselijke Ajacieden.
Het is natuurlijk ook prachtig om die arrogantie van de Amsterdammers teneer te doen kijkend naar de ranglijst.
Over de Hooligans kan ik kort zijn: AZ-supporters zijn te nuchter voor deze ongein. Hoewel er wel een groep Ben-Side (en Ben-Side-Youth) is, is deze zeer klein en de fans vormen (nog) geen geheel qua opvattingen omtrent andere clubs (dit door veel nieuwe supporters).
AZ-hooligans werden gisteren zelfs in het nauw gedreven door MVV-supporters. Ik weet niet precies hoe dit gegaan is, het kan dus ook anders gelopen zijn.

Tot zover de uitleg!
Haal nou maar je chef!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 januari 2007 @ 23:41:20 #9
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_45649346
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 21:21 schreef Martuh het volgende:
... en dat de harde kern van Liverpool bekend staat als de 'Red Army'. ...
Waar heb je dat vandaan?
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_45649415
Who gives a fuck? Supporters zijn er imo om een club aan te moedigen. Wie dan dat ene liedje heeft bedacht zal me een reet roesten.

Van mij part gaan ze lekker toeteren bij een voorsprong en gaan ze fluiten bij een achterstand. Ieder z'n eigen ideeen.
Hoi.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 januari 2007 @ 23:46:19 #11
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_45649495
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 23:43 schreef pekel het volgende:
Who gives a fuck? Supporters zijn er imo om een club aan te moedigen. Wie dan dat ene liedje heeft bedacht zal me een reet roesten.

Van mij part gaan ze lekker toeteren bij een voorsprong en gaan ze fluiten bij een achterstand. Ieder z'n eigen ideeen.
Uiteindelijk zijn toch alle liedjjes van LFC gestolen (behalve de stomme liedjes dan ) dus veel maakt dat iinderdaad toch niet uit. Zolang er maar gezongen woordt verdorrie!
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_45649526
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 21:32 schreef EnGCatjuh het volgende:
De op een moment grootste club van het land
Dat is Ajax al jaren niet meer.

Ik denk toch omdat Ajax gewoon erg onsymphatiek overkomt. Het is geen warme club, het stadion dat ze hebben past daar ook bij, ze hebben niet echt trouwe supporters (op een harde kern na).

Als ik aan Ajax denk, denk ik aan de club van de Kluiverts en van Gaals (ironisch genoeg spelen beide nu bij een andere Nederlandse club), de grote mond van de supporters die elk jaar weer roepen dat ze kanshebber zijn om de Champions League te winnen en met 3 vingers in de neus kampioen gaan worden.

Het is gewoon het imago van Ajax waardoor vele deze club haten. Ajax-supporters zelf denken vaak dat het jaloezie is, maar waarom zou bijvoorbeeld een PSV-supporter jaloers op Ajax zijn?

[ Bericht 26% gewijzigd door dlebrok op 24-01-2007 23:52:58 ]
pi_45649565
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 23:47 schreef dlebrok het volgende:

[..]

Dat is Ajax al jaren niet meer.
Krijgen we dit geleuter weer. Alsof het boeit dat je de grootste of kleinste club bent. Het gaat uiteindelijk om de prijzen die je nu pakt.
Hoi.
pi_45649596
Ach het is tegenwoordig "in" om vooral anti-Ajax te zijn. Dan hoor je er helemaal bij.
X
X
X
  woensdag 24 januari 2007 @ 23:53:51 #15
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_45649730
quote:
Ben zelf geen hooligan, ik ben niet lid van de harde kern maar ik kom voor mijn eigen rechten op en heb vaak genoeg gevochten. Als ik op TV de zogenaamde harde kernen van PSV en AZ zie, lach ik me kapot als ik zie wat voor een grote mond ze hebben. Ik ben toch heel benieuwd hoe stoer deze mannetjes zijn als ze in een vechtpartij tussen harde kernen komen. Neem dan liever een voorbeeld aan clubs als ADO, Utrecht en Feyenoord. Die weten waar ze staan, dat zijn met recht échte harde kernen van clubs die niet bij elkaar zijn gekocht.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_45649731
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 23:48 schreef pekel het volgende:

[..]

Krijgen we dit geleuter weer. Alsof het boeit dat je de grootste of kleinste club bent. Het gaat uiteindelijk om de prijzen die je nu pakt.
En dat doet PSV.
  woensdag 24 januari 2007 @ 23:55:02 #17
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_45649772
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 23:49 schreef Frasier het volgende:
Ach het is tegenwoordig "in" om vooral anti-Ajax te zijn. Dan hoor je er helemaal bij.
Dat is echt niet iets van tegenwoordig hoor.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_45649854
Overigens vind ik het altijd wel leuk dat de harde kern van de Ajax-supporters vaak met redelijk veel
'respect' over die van Feyenoord praat. Veel meer dan over PSV en AZ-supporters in elk geval.
pi_45649909
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 23:57 schreef dlebrok het volgende:
Overigens vind ik het altijd wel leuk dat de harde kern van de Ajax-supporters vaak met redelijk veel
'respect' over die van Feyenoord praat. Veel meer dan over PSV en AZ-supporters in elk geval.
Dat zet je toch aan het denken he.
X
X
X
pi_45649929
Ik vind Ajax en AZ schattig met hun geneuzel in de marge!
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_45650060
quote:

PSV- en AZ-supporters hebben altijd de grootste mond op internetforums. Ben zelf geen hooligan, ik ben niet lid van de harde kern maar ik kom voor mijn eigen rechten op en heb vaak genoeg gevochten. Als ik op TV de zogenaamde harde kernen van PSV en AZ zie, lach ik me kapot als ik zie wat voor een grote mond ze hebben. Ik ben toch heel benieuwd hoe stoer deze mannetjes zijn als ze in een vechtpartij tussen harde kernen komen. Neem dan liever een voorbeeld aan clubs als ADO, Utrecht en Feyenoord. Die weten waar ze staan, dat zijn met recht échte harde kernen van clubs die niet bij elkaar zijn gekocht.
Mwah, ik denk dat dit het meest trieste is wat ik de laatste tijd gehoord heb.. damn

Het zijn gewoon een stelletje randebielen die je daar opnoemt van Feyenoord, ADO en Utrecht.
Morgen ga én kan ik gelukkig gewoon met m'n Eagles sjaaltje tussen het PSV publiek zitten
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  donderdag 25 januari 2007 @ 00:05:17 #22
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_45650095
az?!?! ik wist niet eens dat die supporters hadden...sorry hoor maar die club wordt toch hopelijk door de meesten niet echt serieus genomen? Volgend jaar kunnen ze net zo goed weer 6de of 7de eindigen....en van die supportersschare raak ik ook niet onder de indruk want heb het idee dat ze dat nieuwe stadionnetje maar met moeite vol krijgen en het is er zo sfeerloos als in thialf....

Nee, in Nederland heb je een top drie Ajax Feyenoord PSV en dan een hele tijd niks en dan de clubs als Twente AZ Groningen Vites Utreg etc....En dat Az nu toevallig 2 of 3 leuke seizoenen draait zegt me niks.
  donderdag 25 januari 2007 @ 00:06:23 #23
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_45650134
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 00:03 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Mwah, ik denk dat dit het meest trieste is wat ik de laatste tijd gehoord heb.. damn

Het zijn gewoon een stelletje randebielen die je daar opnoemt van Feyenoord, ADO en Utrecht.
Morgen ga én kan ik gelukkig gewoon met m'n Eagles sjaaltje tussen het PSV publiek zitten
kan je net zo goed zonder sjaaltje zitten of denk je dat het de spelers echt beter maakt, dat sjaaltje van jou.......
pi_45650173
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 00:05 schreef Backdoorman het volgende:
az?!?! ik wist niet eens dat die supporters hadden...sorry hoor maar die club wordt toch hopelijk door de meesten niet echt serieus genomen? Volgend jaar kunnen ze net zo goed weer 6de of 7de eindigen....en van die supportersschare raak ik ook niet onder de indruk want heb het idee dat ze dat nieuwe stadionnetje maar met moeite vol krijgen en het is er zo sfeerloos als in thialf....

Nee, in Nederland heb je een top drie Ajax Feyenoord PSV en dan een hele tijd niks en dan de clubs als Twente AZ Groningen Vites Utreg etc....En dat Az nu toevallig 2 of 3 leuke seizoenen draait zegt me niks.
Thialf sfeerloos?
X
X
X
pi_45650178
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 23:48 schreef pekel het volgende:

[..]

Ik zie dat je voor Emmen bent..
Ik weet niet of je er afgelopen vrijdag bij was in Deventer, maar hulde aan de Emmen supporters!
Zelf toen ze 2-0 achter stonden deden ze mee met de wave. Geweldige sfeer. Zo moet het toch ook?!
Gezeik altijd over die supporters die menen dat ze een ander in elkaar moeten timmeren onder het mom van 'je club verdedigen' .. Te triest.. De echte supporters maken er gewoon één grote gezelligheid van..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')