abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 januari 2007 @ 13:19:23 #176
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45854024

Het was ook een flauwe vraag, dat weet ik, maar jouw verhaal geeft m.i. wel heel mooi aan dat er best soms gekeuzes gemaakt moeten/kunnen worden die niet helemaal binnen een bepaalde denkwijze vallen.

En dit bedoel ik niet rot, maar juist omdát jij iemand bent die normaal gesproken wel de voor een groot deel de antroposofische en AP-achtige lijn volgt. Maar dus met een beetje van jezelf erbij.
  † In Memoriam † woensdag 31 januari 2007 @ 18:24:42 #177
43556 miss_dynastie
pi_45857235
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 13:19 schreef Brighteyes het volgende:

Het was ook een flauwe vraag, dat weet ik, maar jouw verhaal geeft m.i. wel heel mooi aan dat er best soms gekeuzes gemaakt moeten/kunnen worden die niet helemaal binnen een bepaalde denkwijze vallen.

En dit bedoel ik niet rot, maar juist omdát jij iemand bent die normaal gesproken wel de voor een groot deel de antroposofische en AP-achtige lijn volgt. Maar dus met een beetje van jezelf erbij.
Maar dat zegt Owlet toch al in haar eerste post van dit topic? Dat ze uit alle ziens- en denkwijzen "pakt" wat bij haar kindje past? Ik snap geloof ik niet zo goed wat je hier duidelijk wil maken. Dat AP inhoudt dat het kind bepaalt o.i.d. ?
  † In Memoriam † woensdag 31 januari 2007 @ 18:43:09 #178
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_45857802
quote:

Het 'flauwe' is (mede) dat jij vraagt naar een middel, terwijl het in eerste instantie gaat het om een behoefte, en da's een zuigbehoefte, niet een duim- of speenbehoefte.
De keuze in middel die je maakt moet het kind (en jezelf) zoveel mogelijk ten goede komen.
Idealiter zou je er natuurlijk een tepel in moeten stoppen
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  woensdag 31 januari 2007 @ 18:44:54 #179
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45857870
Ja, daar heb je gelijk in Macka.

Ik was trouwens even in de veronderstelling dat Owlet iets 'strikter' (of hoe zeg je dat) was in het volgen van AP en daar zat ik dus sowieso mis.
  † In Memoriam † woensdag 31 januari 2007 @ 19:05:12 #180
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_45858575
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 07:52 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Wat wordt er in AP gezegd over quality-time tussen de ouders zelf? Ik bedoel, een kind is toch niet meteen het einde van bijvoorbeeld, je liefdesleven? Een kind hoeft toch niet meteen het leven te ontwrichten. Het moet een plaats krijgen NAAST alle dingen die er al waren en dat betekent idd compromissen, maar wel een balans vinden hoor.
Uitgangspunt nummer acht: Evenwicht bewaren in gezinsleven.
Hoe je dat invult is aan jou en je partner.

Voor mij persoonlijk is de plaats van mijn kind niet naast, maar binnen wat er al was. Indien niet lijfelijk dan toch wel in gevoel aanwezig als meerwaarde. Dat er in mijn partner een extreem leuke en lieve papa blijkt te huizen maakt 'm voor mij bijvoorbeeld nog aantrekkelijker dan ik 'm al vond We hebben quality time met en zonder Lucie er fysiek bij. Maar ze is een niet meer weg te denken en voelen factor binnen onze relatie. Een heel mooie, lieve, warme en positieve factor
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_45859666
quote:
ik weet niet of je nou echt niet begrijpt wat ik al in tig posts probeer duidelijk te maken of dat ik het echt zo onduidelijk opschrijf óf dat je het best begrijpt maar dat ik jouw schrijven niet begrijp .
Maar ik volg geen lijn met een beetje van mezelf er bij. Ik volg mijn eigen lijn. Dat mijn referentiekader gevormd wordt door onder andere een stuk antroposofie wil niet zeggen dat ik mijn kind antroposofisch opvoed. Ik voed mijn kind ook niet AP op, niet à la Spock en niet volgens Montessori. Niet volgens het boeddhisme, niet katholiek, niet wicca. Niet volgens mijn schoonmoeders methodes en niet volgens die van mijn moeder. Terwijl ik uit alle manieren wel wat heb gelezen, gehoord of meegemaakt.
Hoewel ik weet dat je het niet vervelend bedoeld hebt vind ik het ergens niet prettig voelen om gebruikt te worden om een punt te maken.
pi_45859712
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 18:44 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, daar heb je gelijk in Macka.

Ik was trouwens even in de veronderstelling dat Owlet iets 'strikter' (of hoe zeg je dat) was in het volgen van AP en daar zat ik dus sowieso mis.
ok, ik had even verder moeten lezen voor ik postte begrijp ik
  woensdag 31 januari 2007 @ 19:39:17 #183
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45859874
Dat wat je zelf zegt dus... Een beetje van jezelf en een beetje van Ronja.
pi_45876551
Ik zat me af te vragen.. J. krijgt vaak naar Dharma en Greg en ik krijg dus ook nogal wat mee. Die moeder van Dharma, zit die nou in de AP hoek?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 1 februari 2007 @ 11:08:51 #185
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45876661
Nou je het zegt...
Het gaat wel een heel eind die kant op idd, denk ik dan, wat ik zo hier van lees.
pi_45876710
Ze is helemaal gevoelens en relaties en teruggaan naar de natuurlijke basis. Ik vind dat het leukste van de serie, als ze dan weer ruzie heeft met Greg's moeder.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  donderdag 1 februari 2007 @ 11:13:19 #187
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45876773
Uhuh, ik had net een voorbeeldje getypt over dat ze ook heel ver gaan vwb dingen samen beleven en dingen delen met je kinderen, die zou er bij wijze van spreken ook het liefst naast gaan liggen als D&G het huwelijk consumeren...
Het is natuurlijk allemaal behoorlijk uitvergroot en terugslaand op hun hele hippie-gebeuren maar ik denk dat er zeker wel AP raakvlakken zijn.
  donderdag 1 februari 2007 @ 19:30:05 #188
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_45892890
op hassanjassan had ik nog niet gereageerd, maar ik steigerde er ook een beetje van eerlijk gezegd een kind NAAST alle dagelijkse dingen, ik dacht eerder alles naast het kind ipv andersom.

[ Bericht 14% gewijzigd door Martineke op 01-02-2007 19:31:13 (weet gewoon niet hoe ik een post moet maken :P) ]
pi_45902607
Hé Owlet ?
Je haalt de woorden uit mijn toetsenbord

En om nog even op Hassanjassan te reageren. Voeden op verzoek is en blijft de beste manier om met bv om te gaan, het houdt het vraag en aanbod principe het beste in stand. Emma (15 maanden) krijgt bv op verzoek al wil dat niet zeggen dat ze te pas en te onpas aan mijn borst mag hangen. als we thuis zijn mag ze drinken zo vaak ze wil mits ik niet net aan het koken ben of op de wc zit bvb Buitenshuis vind ik dat ze onderhand best even kan wachten tot we ergens zijn waar ik haar op ons gemak kan voeden.
In de praktijk drinkt ze tussen haar vaste momenten door nog een keer.
En Emma staat ook bij ons niet naast onze relatie maar in onze relatie. Tijd voor elkaar hoort bij punt 8, een evenwichtig gezin.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_45902720
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 11:04 schreef YPPY het volgende:
Ik zat me af te vragen.. J. krijgt vaak naar Dharma en Greg en ik krijg dus ook nogal wat mee. Die moeder van Dharma, zit die nou in de AP hoek?
Nee joh, das gewoon een ouwe hippie
Variety is the spice of life
pi_45907872
Van hippies weet ik helemaal niks, van voor mijn tijd.

Mooi al die stromingen. Jammer alleen dat je zo snel in een bepaalde hoek wordt geduwd. Ik durf mijn (schoon)familie niet eens te vertellen dat ik nog wel even door wil gaan met de borstvoeding. Over twee weken beginnen we met Rapley, ze hebben geen idee. Denken dat we de potjes al in huis hebben.
*OUD heilige*
  vrijdag 2 februari 2007 @ 09:33:47 #192
62233 Jelief
ikke lief!
pi_45908620
Mijn schoonouders zijner al helemaal aan gewendYPPY wat overigens helemaal niks zegt over die van jou. Mijn schoonmoeder is best wel conservatief. De mededeling dat we bv zouden blijven geven werd dan ookmet reserves ontvangen, nu lijkt het wel of ze het nut er wel van in ziet. En rapley dat was maar eng tot ze zaghoe goed Emma het deed (en doet) en hoeveel plezier ze er in had om zelf te eten.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')