Maar dat zegt Owlet toch al in haar eerste post van dit topic? Dat ze uit alle ziens- en denkwijzen "pakt" wat bij haar kindje past? Ik snap geloof ik niet zo goed wat je hier duidelijk wil maken. Dat AP inhoudt dat het kind bepaalt o.i.d. ?quote:Op woensdag 31 januari 2007 13:19 schreef Brighteyes het volgende:
Het was ook een flauwe vraag, dat weet ik, maar jouw verhaal geeft m.i. wel heel mooi aan dat er best soms gekeuzes gemaakt moeten/kunnen worden die niet helemaal binnen een bepaalde denkwijze vallen.
En dit bedoel ik niet rot, maar juist omdát jij iemand bent die normaal gesproken wel de voor een groot deel de antroposofische en AP-achtige lijn volgt. Maar dus met een beetje van jezelf erbij.
Het 'flauwe' is (mede) dat jij vraagt naar een middel, terwijl het in eerste instantie gaat het om een behoefte, en da's een zuigbehoefte, niet een duim- of speenbehoefte.quote:Op woensdag 31 januari 2007 13:19 schreef Brighteyes het volgende:
Het was ook een flauwe vraag, dat weet ik, maar jouw verhaal geeft m.i. wel heel mooi aan dat er best soms gekeuzes gemaakt moeten/kunnen worden die niet helemaal binnen een bepaalde denkwijze vallen.
En dit bedoel ik niet rot, maar juist omdát jij iemand bent die normaal gesproken wel de voor een groot deel de antroposofische en AP-achtige lijn volgt. Maar dus met een beetje van jezelf erbij.
Uitgangspunt nummer acht: Evenwicht bewaren in gezinsleven.quote:Op woensdag 31 januari 2007 07:52 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
Wat wordt er in AP gezegd over quality-time tussen de ouders zelf? Ik bedoel, een kind is toch niet meteen het einde van bijvoorbeeld, je liefdesleven? Een kind hoeft toch niet meteen het leven te ontwrichten. Het moet een plaats krijgen NAAST alle dingen die er al waren en dat betekent idd compromissen, maar wel een balans vinden hoor.
ik weet niet of je nou echt niet begrijpt wat ik al in tig posts probeer duidelijk te maken of dat ik het echt zo onduidelijk opschrijf óf dat je het best begrijpt maar dat ik jouw schrijven niet begrijpquote:Op woensdag 31 januari 2007 13:19 schreef Brighteyes het volgende:
ok, ik had even verder moeten lezen voor ik postte begrijp ikquote:Op woensdag 31 januari 2007 18:44 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, daar heb je gelijk in Macka.
Ik was trouwens even in de veronderstelling dat Owlet iets 'strikter' (of hoe zeg je dat) was in het volgen van AP en daar zat ik dus sowieso mis.
Nee joh, das gewoon een ouwe hippiequote:Op donderdag 1 februari 2007 11:04 schreef YPPY het volgende:
Ik zat me af te vragen.. J. krijgt vaak naar Dharma en Greg en ik krijg dus ook nogal wat mee. Die moeder van Dharma, zit die nou in de AP hoek?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |