abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 april 2007 @ 16:49:49 #251
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48425092
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:46 schreef Asmooh het volgende:

[..]

dit is een 16v?
Naja, still... Veelste goedkoop...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 17 april 2007 @ 16:51:28 #252
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_48425182
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:46 schreef Asmooh het volgende:

[..]

dit is een 16v?
Dus geen blacktop, en dat bedoelde ik met mijn opmerking: blacktop slaat op de kleur van het kleppendeksel (4A-GE 20 klepper had een zwart kleppendeksel), en dat zal bij het blokje wat jij op het oog hebt wel zwart (=black) zien van de lekkende motorolie.
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
  dinsdag 17 april 2007 @ 16:52:11 #253
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_48425218
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 10:27 schreef Asmooh het volgende:

[..]

ik zie het als afzeiken.
En vooral in de zin van, hun doen niks verkeerd. Hun hebben geen fouten gemaakt en klooi liever ipv gelijk een goede nieuwe auto kopen; dan vind ik het saai..
Ik koop ook regelmatig auto's, al is het maar om wat te klussen te hebben. Als ik ze zat ben verpats ik ze weer. Ja aan de ene kant zonde van het geld, aan de andere kant, lekker belangrijk. Als ik dat leuk vind om te doen doe ik dat. En jij bent net zo bezig als ik volgens mij , uitgeklust? uitgekeken? auto doorschuiven en weer een andere kopen

Niet alles in je leven is rationeel toch gewoon lekker doen waar je zin in hebt
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 17 april 2007 @ 16:54:52 #254
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_48425329
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:49 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Naja, still... Veelste goedkoop...
als hij uit een MR2 MK1 komt is het ook al een blok van 17 jaar oud (of meer), dus zal de prijs wel kloppen, maar dan swap je dus een blok in je auto wat nog ouder is dan de auto zelf
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
  dinsdag 17 april 2007 @ 17:02:54 #255
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_48425682
Sorry ik las verkeerd


4AGE 16v Bigport



[ Bericht 39% gewijzigd door Asmooh op 17-04-2007 17:09:40 ]
  dinsdag 17 april 2007 @ 17:25:52 #256
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48426514
Mjah, goed...
Tis sowieso een motor van rond 1990...
Zou zelf liever zeker weten dat het goed gaat...


Snap het sowieso niet; de calibra moet de deur uit omdat er werk aan zit, en nu wil je helemaal de hele wereld op z'n kop zetten voor deze celica...

Wat ik zou doen:

- andere 4a-fe halen, en erin zetten, met EU ECU...
- Koppeling en drukgroep vernieuwen
- Onderstel en remmen vernieuwen

En dan eens een keertje verderkijken naar de rest...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 17 april 2007 @ 17:28:22 #257
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_48426585
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:02 schreef Asmooh het volgende:
Sorry ik las verkeerd


4AGE 16v Bigport

[afbeelding]
Dat is dus een eerste generatie 4AGE (te herkennen aan de kleur van het kleppendeksel, zie hier)

Dus een blok van voor 1988!
Hoeveel heeft dit blok gelopen?
Je denkt echt dat je een fatsoenlijk motorblok kan kopen voor 150 euro?
Een nieuwe distributieriem met spanrollen kost al bijna 100 euro!

Geloof me, je hebt een hele aparte auto gekocht, ga nu niet proberen deze te pimpen met enkele tientjes...
Zet hem ergens op stalling en probeer hem in een zo origineel mogelijk staat te brengen.
En wil je het goed doen, dan gaat je dat geld kosten (tel op enkele duizenden euros)
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
pi_48426658
En houd je er wel rekening mee dat het krijgen van onderdelen wel eens lastig kan worden?

Een vriend van mij heeft een Honda Civic gehad, een simpele 1.5 coupe en dat was ook een Amerikaanse impot en dat was best lastig om aan onderdelen te komen. Alleen al de ophangrubbers van de uitlaat waren anders.


Ben je er nou al achter of je een mijlenteller of een kilometerteller hebt?
  dinsdag 17 april 2007 @ 17:32:42 #259
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48426749
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:30 schreef RealZeus het volgende:
En houd je er wel rekening mee dat het krijgen van onderdelen wel eens lastig kan worden?

Een vriend van mij heeft een Honda Civic gehad, een simpele 1.5 coupe en dat was ook een Amerikaanse impot en dat was best lastig om aan onderdelen te komen. Alleen al de ophangrubbers van de uitlaat waren anders.


Ben je er nou al achter of je een mijlenteller of een kilometerteller hebt?
Das bij toyota gelukkig geen probleem...
Alles na 1980 is over het algemeen redelijk vlot te krijgen...
De prijs is dan een ander verhaal...

Overigens; de plaat achter de achterbank is inderdaad standaard...
Zeker weten dat je VIN klopt trouwens, asmooh?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 17 april 2007 @ 17:33:02 #260
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48426764
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:28 schreef Mr_Moon het volgende:

[..]

Dat is dus een eerste generatie 4AGE (te herkennen aan de kleur van het kleppendeksel, zie hier)

Dus een blok van voor 1988!
Hoeveel heeft dit blok gelopen?
Je denkt echt dat je een fatsoenlijk motorblok kan kopen voor 150 euro?
Een nieuwe distributieriem met spanrollen kost al bijna 100 euro!

Geloof me, je hebt een hele aparte auto gekocht, ga nu niet proberen deze te pimpen met enkele tientjes...
Zet hem ergens op stalling en probeer hem in een zo origineel mogelijk staat te brengen.
En wil je het goed doen, dan gaat je dat geld kosten (tel op enkele duizenden euros)
Couldn't agree with you more...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 17 april 2007 @ 17:46:31 #261
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_48427222
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:28 schreef Mr_Moon het volgende:

[..]

Dat is dus een eerste generatie 4AGE (te herkennen aan de kleur van het kleppendeksel, zie hier)

Dus een blok van voor 1988!
Hoeveel heeft dit blok gelopen?
Je denkt echt dat je een fatsoenlijk motorblok kan kopen voor 150 euro?
Een nieuwe distributieriem met spanrollen kost al bijna 100 euro!

Geloof me, je hebt een hele aparte auto gekocht, ga nu niet proberen deze te pimpen met enkele tientjes...
Zet hem ergens op stalling en probeer hem in een zo origineel mogelijk staat te brengen.
En wil je het goed doen, dan gaat je dat geld kosten (tel op enkele duizenden euros)
dat weet ik wel, maar het standaard motorblok is zooooooo langzaam dus daarom keek ik naar een ander blok want de 4AFE loopt al op zn max kwa vermogen
  dinsdag 17 april 2007 @ 17:48:07 #262
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48427279
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:46 schreef Asmooh het volgende:

[..]

dat weet ik wel, maar het standaard motorblok is zooooooo langzaam dus daarom keek ik naar een ander blok want de 4AFE loopt al op zn max kwa vermogen
Dat blok is helemaal niet zo vreselijk langzaam...
Loopt ook dik 200...

En nogmaals, zie boven; zorg eerst voor een fatsoenlijke basis...

Daarnaast; koste wat kost een sneller -maar eveneens bagger- blok erin leggen is not-done...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 17 april 2007 @ 17:48:53 #263
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_48427311
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:32 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Das bij toyota gelukkig geen probleem...
Alles na 1980 is over het algemeen redelijk vlot te krijgen...
De prijs is dan een ander verhaal...

Overigens; de plaat achter de achterbank is inderdaad standaard...
Zeker weten dat je VIN klopt trouwens, asmooh?
yup die staat op mn kenteken..
  dinsdag 17 april 2007 @ 17:49:30 #264
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48427329
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:48 schreef Asmooh het volgende:

[..]

yup die staat op mn kenteken..
Kijk eens in je auto dan...

Denk dat dit het nederlandse registratienummer is...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 17 april 2007 @ 17:50:24 #265
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_48427361
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:48 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Dat blok is helemaal niet zo vreselijk langzaam...
Loopt ook dik 200...

En nogmaals, zie boven; zorg eerst voor een fatsoenlijke basis...

Daarnaast; koste wat kost een sneller -maar eveneens bagger- blok erin leggen is not-done...
200KM/H ja, geen 200PK

Mijn cali reed 220+ dus ja het is traag
  dinsdag 17 april 2007 @ 17:51:50 #266
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48427415
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:50 schreef Asmooh het volgende:

[..]

200KM/H ja, geen 200PK

Mijn cali reed 220+ dus ja het is traag
Nee, minder snel... Totaal irrelevante cijfers...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 17 april 2007 @ 17:54:55 #267
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_48427546
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:46 schreef Asmooh het volgende:

[..]

dat weet ik wel, maar het standaard motorblok is zooooooo langzaam dus daarom keek ik naar een ander blok want de 4AFE loopt al op zn max kwa vermogen
Die in je auto nu ligt waarschijnlijk wel ja, die is tot op de draad versleten, dus zoals eerder gezegd zoek een goeie 4AFE (rond de ton, dan is een toyota net ingereden), vervangen alle pakkingen, alle riemen, nieuwe bougies, nieuwe kabels, nieuwe filters en je hebt een mooi blok. Ben bang dat je ook je koppeling moet vervangen. (En zoals al aangegeven, vergeet de ophanging en remmen niet)

Ken je eigenlijk de onderhoudsgeschiedenis van de auto?
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
  dinsdag 17 april 2007 @ 17:54:58 #268
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_48427547
anyway het probleem is dat ik het blok + auto veel en veel sneller wil, de auto zelf vind ik prima.
Misschien lak bijwerken, bodykit oid maar niks raars.

Motorblok vind ik belangrijkste,

ik kocht een toyota omdat ik dacht dat ik dr veel mee kon doen en van alles voor te krijgen was.

Zodat ik hem zonder problemen sneller kreeg dan mn cali (2 liter, 112PK)

omdat hij standaard al rond de 100 had dacht ik met een 1.6 is dat leuk, misschien kijken of ik hem naar 150 kan doen zonder gedoe.

Maar helaas, dus ben ik verder gaan kijken en kwam ik de 4AGE tegen die wel op 124pk loopt standaard; en zonder problemen op 150+ te krijgen is.

Vandaar dat ik er aan dacht
  dinsdag 17 april 2007 @ 17:57:48 #269
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48427652
Tsjah, als je het zo belangrijk vind, waarom koop je deze dan?

Daarnaast; als jij die 1.6 helemaal goed hebt, evt met een net luchtfiltertje en een goede uitlaat erachter, rij je hem met die calibra 2.0 echt niet zomaar los...
Tzijn echt geen gekke blokkies hoor...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 17 april 2007 @ 18:00:52 #270
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_48427750
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:57 schreef MikeyMan het volgende:
Tsjah, als je het zo belangrijk vind, waarom koop je deze dan?

Daarnaast; als jij die 1.6 helemaal goed hebt, evt met een net luchtfiltertje en een goede uitlaat erachter, rij je hem met die calibra 2.0 echt niet zomaar los...
nee oke.
naja ik ga rustig nadenken en ik laat jullie wel weten wat ik heb gekozen.

I Love speed, so i love new motor.

anyway: tot hoever kan je een blok maximaal vergroten? uitboren dus
  dinsdag 17 april 2007 @ 18:05:00 #271
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48427884
Je hebt echt totaal geen idee waar je het over hebt he?
Nogmaals; tis geen brommer...
Je kunt niet zomaar met je vijltje aan de gang om er 50 pk uit te halen...

Hoever je kunt gaan hangt helemaal af van de dikte van de cilinderwanden... Maar dan heb je dus ook andere zuigers; nokkenas, krukas, injectoren, ecu etc nodig... Niet te doen dus...

Overigens;
http://www.tolken.co.za/twincamforum/viewtopic.php?t=11638&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=dave+repsold

Daarnaast... Die calibra was ook al traag... Rij ik met m'n standaard carina al het snot voor de ogen
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 17 april 2007 @ 18:05:14 #272
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_48427888
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:54 schreef Asmooh het volgende:
anyway het probleem is dat ik het blok + auto veel en veel sneller wil,
Zoals ik al zei, dit blok is geheel op, dus je kent het potentieel van een standaard 1.6 celica blok niet...
quote:
de auto zelf vind ik prima.
Misschien lak bijwerken, bodykit oid maar niks raars.
bodykits op een celica investeer beter in een paar mooie velgen
quote:
Motorblok vind ik belangrijkste,

ik kocht een toyota omdat ik dacht dat ik dr veel mee kon doen en van alles voor te krijgen was.
Is ook zo, maar niet voor een paar tientjes (naar mijn weten is dat voor een Opel ook niet zo...
...auto's kosten nu eenmaal geld...
quote:
Zodat ik hem zonder problemen sneller kreeg dan mn cali (2 liter, 112PK)

omdat hij standaard al rond de 100 had dacht ik met een 1.6 is dat leuk, misschien kijken of ik hem naar 150 kan doen zonder gedoe.
"zonder gedoe" is geen enkel auto sneller te krijgen
quote:
Maar helaas, dus ben ik verder gaan kijken en kwam ik de 4AGE tegen die wel op 124pk loopt standaard; en zonder problemen op 150+ te krijgen is.
Alleen niet het blok dat jij op ogen had...
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
  dinsdag 17 april 2007 @ 18:14:59 #273
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_48428226
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 18:05 schreef Mr_Moon het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, dit blok is geheel op, dus je kent het potentieel van een standaard 1.6 celica blok niet...
[..]

bodykits op een celica investeer beter in een paar mooie velgen
[..]

Is ook zo, maar niet voor een paar tientjes (naar mijn weten is dat voor een Opel ook niet zo...
...auto's kosten nu eenmaal geld...
[..]

"zonder gedoe" is geen enkel auto sneller te krijgen
[..]

Alleen niet het blok dat jij op ogen had...
'raar want ik heb aardig zitten zoeken en lezen over de 4AGE tuning en ik lees aardig veel dat mensen echt veel doen met het motorblok.
En dat hij behoorlijk op te fokken is.

Overal waar ik zoek over 4AFE tuning staat, neem een 4AGE blok.

Waarom is dat?


Verder zijn er ook 3SGE blokken te koop; uit MR2 alleen die passen niet in de celica want die rijn RWD ipv FWD/

De 4AGE is weer wel FWD


maar stel ik vind een motorblok 4AGE

Dus tis beetje een wel / niet kwestie.

Dit ging niet om zo goedkoop mogelijk blok krijgen.
Het ging mij dr om dat ik een blok heb waarvan ik weet dat hij hoge vermogens aankan.

Desnoods moet ik inderdaad van alles er aan veranderen en stuff.

Dan weet ik in ieder geval dat ik het motorblok op 150+ pk kan krijgen
Zonder dat hij na 100km volgas kapot is
  dinsdag 17 april 2007 @ 18:16:48 #274
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_48428294
Ik denk dat de vraag is: hoeveel wil je besteden aan een "nieuw" blok?
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
  dinsdag 17 april 2007 @ 18:18:19 #275
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_48428345
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 18:05 schreef MikeyMan het volgende:
Je hebt echt totaal geen idee waar je het over hebt he?
Nogmaals; tis geen brommer...
Je kunt niet zomaar met je vijltje aan de gang om er 50 pk uit te halen...

Hoever je kunt gaan hangt helemaal af van de dikte van de cilinderwanden... Maar dan heb je dus ook andere zuigers; nokkenas, krukas, injectoren, ecu etc nodig... Niet te doen dus...

Overigens;
http://www.tolken.co.za/twincamforum/viewtopic.php?t=11638&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=dave+repsold

Daarnaast... Die calibra was ook al traag... Rij ik met m'n standaard carina al het snot voor de ogen
topic had ik al gelezen.

Misschien geen 50Pk maar het helpt wel mee
  dinsdag 17 april 2007 @ 18:20:25 #276
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48428417
Ja, 4age kan hoge vermogens aan... Maar dan heb je sowieso een latere generatie en minder kilometers nodig...
En geloof me; voor een goed blok ben je dan gewoon minstens 500 euro kwijt... Let wel; minstens...

Ga je hem dan in goede staat brengen (zie post van mr_moon), ben je weer zo'n beetje datzelfde kwijt... Nog even afgezien van de aanpassingen aan de ECU...

3s-ge kan ook... Is gewoon geleverd in de celica, maar dan heb je ook een andere bak en ECU nodig... Reken daarvoor op ongeveer 1000 voor een setje...

http://www.brusmotors.com/page.php is wél een goed bedrijf...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 17 april 2007 @ 18:21:18 #277
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48428446
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 18:16 schreef Mr_Moon het volgende:
Ik denk dat de vraag is: hoeveel wil je besteden aan een "nieuw" blok?
En; waarom wil je nu ineens wel alles overhoop halen, en moest de calibra daarvoor de deur uit...?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 17 april 2007 @ 18:21:21 #278
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_48428449
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 18:16 schreef Mr_Moon het volgende:
Ik denk dat de vraag is: hoeveel wil je besteden aan een "nieuw" blok?
ligt er aan, als ik een goedkoop blok vind als basis dan heb ik nog geen budget.
Ik begin langzaam het blok te slopen, uit elkaar te halen en alles er aan te vervangen.

tot ik uiteindelijk een heel snel en vlot motorblok heb

daar gaat het mij zeg maar om.

Bedoeling is dat ik er uiteindelijk een "race" monster van maak
  dinsdag 17 april 2007 @ 18:23:39 #279
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48428521
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 18:21 schreef Asmooh het volgende:

[..]

ligt er aan, als ik een goedkoop blok vind als basis dan heb ik nog geen budget.
Ik begin langzaam het blok te slopen, uit elkaar te halen en alles er aan te vervangen.

tot ik uiteindelijk een heel snel en vlot motorblok heb

daar gaat het mij zeg maar om.

Bedoeling is dat ik er uiteindelijk een "race" monster van maak
Ja, dan moet je een goed 4a-ge blok kopen... Kun je iig je bak behouden voorlopig... Maar de vraag is hoeveel daar nog van over is...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 17 april 2007 @ 18:35:02 #280
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_48428835
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 18:21 schreef Asmooh het volgende:

[..]

ligt er aan, als ik een goedkoop blok vind als basis dan heb ik nog geen budget.
Tuurlijk heb je wel een budget, mag dat blok 500 euro of 1000 euro kosten?

Ga je een blok swappen, vergeet dan niet dat de remmen, ophanging e.d. ook aangepast moeten worden (heeft zo'n 1.6 schijven rondom of trommels achter?)

Ben bijna geneigd je een bod te doen op deze celica (an offer you can't refuse) omdat ik geneigd ben te gaan geloven dat deze mooie en aparte auto een zelfde lot krijgt als je Calibra.
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
  dinsdag 17 april 2007 @ 18:47:31 #281
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_48429283
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 18:35 schreef Mr_Moon het volgende:

[..]

Tuurlijk heb je wel een budget, mag dat blok 500 euro of 1000 euro kosten?

Ga je een blok swappen, vergeet dan niet dat de remmen, ophanging e.d. ook aangepast moeten worden (heeft zo'n 1.6 schijven rondom of trommels achter?)

Ben bijna geneigd je een bod te doen op deze celica (an offer you can't refuse) omdat ik geneigd ben te gaan geloven dat deze mooie en aparte auto een zelfde lot krijgt als je Calibra.
mss mss niet dat kijk ik wel.

trommels achter als ik autoweek moet geloven.
Als je het blok niet tuned kan hij het perfect aan met de standaard remmen ed.

124pk dus, op een MR2

0 - 100 in 8,4s
Top: 200km/h

maar mijn auto is standaard 25kilo zwaarder.

dus 195km/h
en 9s van 0 - 100?


Zodra het blok echt dik wordt getuned dan zet ik inderdaad andere remmen er op enz
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:04:30 #282
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48429960
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 18:35 schreef Mr_Moon het volgende:

[..]

Ben bijna geneigd je een bod te doen op deze celica (an offer you can't refuse) omdat ik geneigd ben te gaan geloven dat deze mooie en aparte auto een zelfde lot krijgt als je Calibra.
Zou ik iig mee gerustgesteld zijn...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:05:48 #283
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48430012
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 18:47 schreef Asmooh het volgende:

[..]

mss mss niet dat kijk ik wel.

trommels achter als ik autoweek moet geloven.
Als je het blok niet tuned kan hij het perfect aan met de standaard remmen ed.

124pk dus, op een MR2

0 - 100 in 8,4s
Top: 200km/h

maar mijn auto is standaard 25kilo zwaarder.

dus 195km/h
en 9s van 0 - 100?


Zodra het blok echt dik wordt getuned dan zet ik inderdaad andere remmen er op enz
Ja, en dan word je nog aan alle kanten voorbijgereden als het er echt om gaat... 9 of 11s maakt erg weinig uit...


Ding zal inderdaad trommels hebben achter...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:07:50 #284
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_48430103
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:05 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Ja, en dan word je nog aan alle kanten voorbijgereden als het er echt om gaat... 9 of 11s maakt erg weinig uit...


Ding zal inderdaad trommels hebben achter...
juist dus moet hij sneller dat ik een beetje mee kan in het verkeer.

Zelf dacht ik aan zn 7,x.
Dat maakt me wel weer aardig snel, niet het snelste maar het is een begin
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:08:41 #285
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48430143
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:07 schreef Asmooh het volgende:

[..]

juist dus moet hij sneller dat ik een beetje mee kan in het verkeer.

Zelf dacht ik aan zn 7,x.
Dat maakt me wel weer aardig snel, niet het snelste maar het is een begin
Echt... Doe jezelf -en ons toyotaliefhebbers- een plezier en koop een andere auto...

Je gedachtengang ontgaat me echt volledig...

Tenzij je er inderdaad een 3sge/4age inhangt natuurlijk... En het gewoon netjes en met respect voor het model doet...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_48430263
NEEE niet zo'n mooie Celica pimpen

4A-GE in zo'n celica is in mijn ogen niet echt een geweldige upgrade, bovendien wijst de praktijk uit dat het best kostbaar is om 150+ pk betrouwbaar uit zo'n 1e gen blok te halen. (Black, Silvertop of een GZE is een heel ander verhaal)

Ga dan voor een 3S(-G(T)E), die is in dit type ook leverbaar geweest, dus redelijk makkelijk te swappen en beter te "toejnen"
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:13:37 #287
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48430336
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:11 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
NEEE niet zo'n mooie Celica pimpen

4A-GE in zo'n celica is in mijn ogen niet echt een geweldige upgrade, bovendien wijst de praktijk uit dat het best kostbaar is om 150+ pk betrouwbaar uit zo'n 1e gen blok te halen. (Black, Silvertop of een GZE is een heel ander verhaal)
Dat was het punt dus... Kost een hoop geld... Maar met een Blacktop/silvertop lijkt het mij best een mooie... Blijft het iig een 1.6
quote:
Ga dan voor een 3S(-G(T)E), die is in dit type ook leverbaar geweest, dus redelijk makkelijk te swappen en beter te "toejnen"
Denk dat die beide conversies niet veel goedkoper uit gaan komen...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:18:29 #288
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_48430535
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:08 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Echt... Doe jezelf -en ons toyotaliefhebbers- een plezier en koop een andere auto...

Je gedachtengang ontgaat me echt volledig...

Tenzij je er inderdaad een 3sge/4age inhangt natuurlijk... En het gewoon netjes en met respect voor het model doet...
ik ga inderdaad een 4AGE motorblok halen.
En ik heb zeker respect voor het model, maar dat zou niet betekenen dat ik, niet hier en daar wat aanpassingen kan gaan doen.
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:26:22 #289
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_48430878
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:11 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
NEEE niet zo'n mooie Celica pimpen

4A-GE in zo'n celica is in mijn ogen niet echt een geweldige upgrade, bovendien wijst de praktijk uit dat het best kostbaar is om 150+ pk betrouwbaar uit zo'n 1e gen blok te halen. (Black, Silvertop of een GZE is een heel ander verhaal)

Ga dan voor een 3S(-G(T)E), die is in dit type ook leverbaar geweest, dus redelijk makkelijk te swappen en beter te "toejnen"
Nou wat ik heb gelezen is dat uit dit blok juist aardig wat pks uit te krijgen al.
Want dit blok wordt vaak turbo op geschoeft, wat misschien nog een leuke upgrade is voor later misschien maar dat moet ik nog eventjes kijken wat de kosten er voor zijn.

Eigenlijk wordt het een zo goed als nieuw motorblok.

Want uiteindelijk zet je er nieuw onderblok op, misschien nieuwe kop, nieuwe zuigers enz enz enz.

Dan kan je het bijna niet meer vergelijken met een oud blok uit firsth gen, puur omdat er zoveel aan veranderd is.

Desnoods paar motorblok verstevigingen er op hier en daar.

Er is genoeg te tunen aan een motorblok, als je de tijd er voor heb.


Los van tunen wil ik het motorblok ook stylen, in de zin van.

Het motorblok wil ik zilver / blauw style hebben.

Spagetti spuitstuk er op, turbo / supercharger later indien wat iederen zegt ook werkelijk kan.

De buitenkant van de auto wil ik inderaad zo veel mogelijk standaard laten, alleen een dubbele uitlaat achter "jap style" en misschien de lampen voor? maar weet ik nog niet.

Later wil ik alle bekabeling opnieuw gaan leggen voor speakersz/woofers ED.


Motor staat nu eventjes op 1

Hoeveel pk ik er werkelijk uit kan krijgen weet ik niet.
Ik ga in ieder geval proberen hem te vergroten naar een 1700cc


En er uiteindelijk 150pk of meer uit te krijgen.
Niet dat het mijn auto "onwijs" snel maakt, want het is nogsteeds heel langzaam.

En ik haal ook geen 6 of 5 seconden met de sprint, maar voor mijn gevoel heb ik dan een hele mooie auto waar ik met al mn gevoel en liefde geld in gestopt heb.
Om hem goed, mooi en vooral snel te krijgen.

En misschien kan ik er nog wel meer mee doen.
Ander onderblok, kop ed.

Dat merk ik dan wel.

Een ding is zeker, zodra dit blok klaar en af is is het een zo goed als nieuw motorblok
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:28:42 #290
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48430988
Ohjee...

Het begint weer...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_48431465
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:28 schreef MikeyMan het volgende:
Ohjee...

Het begint weer...


Mooi topic. Net Turquaz52.
pi_48431590
was te verwachten he haha al dat gesnak over motoren, wil je hard? koop je dan een dikke BMW of Mercedes of Bugatti veryon.

Als het je alleen maar om snelheid gaat, koop dan ook een snelle auto!.

Een Corsa met Calibra blok erin is ook rap en dan hoef je nog niet eens te tunen ook.
En waarom denkt iedereen dat al dat "opvoeren" zo goed is voor je motor?, die word veel meer belast hoor.


EDIT : En dan hebben we het nog niet eens over de kosten aan brandstof
Opel, Real power on the streets!.
PSN: Mattytrix
3DS: 3695-0014-8918
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:45:49 #293
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48431842
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:41 schreef Mattytrix het volgende:
Als het je alleen maar om snelheid gaat, koop dan ook een snelle auto!.
Precies...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:45:49 #294
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_48431843
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:41 schreef Mattytrix het volgende:
was te verwachten he haha al dat gesnak over motoren, wil je hard? koop je dan een dikke BMW of Mercedes of Bugatti veryon.

Als het je alleen maar om snelheid gaat, koop dan ook een snelle auto!.

Een Corsa met Calibra blok erin is ook rap en dan hoef je nog niet eens te tunen ook.
En waarom denkt iedereen dat al dat "opvoeren" zo goed is voor je motor?, die word veel meer belast hoor.


EDIT : En dan hebben we het nog niet eens over de kosten aan brandstof
omdat dat leuk is als hij snel is?
en omdat je niet de trage jan wil zijn in het verkeer?
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:46:39 #295
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48431879
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:45 schreef Asmooh het volgende:

[..]

omdat dat leuk is als hij snel is?
en omdat je niet de trage jan wil zijn in het verkeer?
Das dus bullshit...

In het verkeer ga je normaalgesproken nooit sneller dan iets van 20s naar 100... Als je dat al haalt...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:48:05 #296
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_48431954
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:46 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Das dus bullshit...

In het verkeer ga je normaalgesproken nooit sneller dan iets van 20s naar 100... Als je dat al haalt...
hier in limburg wel hoor?

desnoods rondje duitsland!
pi_48431979
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:45 schreef Asmooh het volgende:

[..]

omdat dat leuk is als hij snel is?
en omdat je niet de trage jan wil zijn in het verkeer?
Nee goed daar heb je een punt, maar wat moeten die mensen dan met hun Polo 1.2 wagentjes, en die arme fiat panda 1000's.

Ze zijn niet snel maar ze komen er daarom wel om.

En je kan als je snel wil ook wel gewoon een snellere blok nemen, dan hoef je vaak nog niks te tunen ook, en vaak past het ook nog gewoon.

Alleen soms de motorsteunen aanpassen en je bakt er zo een andere motor in, ruimte is er vaak wel voor in de motorruimte.
Opel, Real power on the streets!.
PSN: Mattytrix
3DS: 3695-0014-8918
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:52:13 #298
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_48432136
i know
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:52:46 #299
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_48432169
ff nieuw topic
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:53:07 #300
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')