Naja, still... Veelste goedkoop...quote:
Dus geen blacktop, en dat bedoelde ik met mijn opmerking: blacktop slaat op de kleur van het kleppendeksel (4A-GE 20 klepper had een zwart kleppendeksel), en dat zal bij het blokje wat jij op het oog hebt wel zwart (=black) zien van de lekkende motorolie.quote:
Ik koop ook regelmatig auto's, al is het maar om wat te klussen te hebben. Als ik ze zat ben verpats ik ze weer. Ja aan de ene kant zonde van het geld, aan de andere kant, lekker belangrijk. Als ik dat leuk vind om te doen doe ik dat. En jij bent net zo bezig als ik volgens mijquote:Op dinsdag 17 april 2007 10:27 schreef Asmooh het volgende:
[..]
ik zie het als afzeiken.
En vooral in de zin van, hun doen niks verkeerd. Hun hebben geen fouten gemaakt en klooi liever ipv gelijk een goede nieuwe auto kopen; dan vind ik het saai..
als hij uit een MR2 MK1 komt is het ook al een blok van 17 jaar oud (of meer), dus zal de prijs wel kloppen, maar dan swap je dus een blok in je auto wat nog ouder is dan de auto zelfquote:
Dat is dus een eerste generatie 4AGE (te herkennen aan de kleur van het kleppendeksel, zie hier)quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:02 schreef Asmooh het volgende:
Sorry ik las verkeerd
4AGE 16v Bigport
[afbeelding]
Das bij toyota gelukkig geen probleem...quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:30 schreef RealZeus het volgende:
En houd je er wel rekening mee dat het krijgen van onderdelen wel eens lastig kan worden?
Een vriend van mij heeft een Honda Civic gehad, een simpele 1.5 coupe en dat was ook een Amerikaanse impot en dat was best lastig om aan onderdelen te komen. Alleen al de ophangrubbers van de uitlaat waren anders.
Ben je er nou al achter of je een mijlenteller of een kilometerteller hebt?
Couldn't agree with you more...quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:28 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
Dat is dus een eerste generatie 4AGE (te herkennen aan de kleur van het kleppendeksel, zie hier)
Dus een blok van voor 1988!![]()
Hoeveel heeft dit blok gelopen?![]()
Je denkt echt dat je een fatsoenlijk motorblok kan kopen voor 150 euro?![]()
Een nieuwe distributieriem met spanrollen kost al bijna 100 euro!![]()
Geloof me, je hebt een hele aparte auto gekocht, ga nu niet proberen deze te pimpen met enkele tientjes...
Zet hem ergens op stalling en probeer hem in een zo origineel mogelijk staat te brengen.
En wil je het goed doen, dan gaat je dat geld kosten (tel op enkele duizenden euros)
dat weet ik wel, maar het standaard motorblok is zooooooo langzaam dus daarom keek ik naar een ander blok want de 4AFE loopt al op zn max kwa vermogenquote:Op dinsdag 17 april 2007 17:28 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
Dat is dus een eerste generatie 4AGE (te herkennen aan de kleur van het kleppendeksel, zie hier)
Dus een blok van voor 1988!![]()
Hoeveel heeft dit blok gelopen?![]()
Je denkt echt dat je een fatsoenlijk motorblok kan kopen voor 150 euro?![]()
Een nieuwe distributieriem met spanrollen kost al bijna 100 euro!![]()
Geloof me, je hebt een hele aparte auto gekocht, ga nu niet proberen deze te pimpen met enkele tientjes...
Zet hem ergens op stalling en probeer hem in een zo origineel mogelijk staat te brengen.
En wil je het goed doen, dan gaat je dat geld kosten (tel op enkele duizenden euros)
Dat blok is helemaal niet zo vreselijk langzaam...quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:46 schreef Asmooh het volgende:
[..]
dat weet ik wel, maar het standaard motorblok is zooooooo langzaam dus daarom keek ik naar een ander blok want de 4AFE loopt al op zn max kwa vermogen
yup die staat op mn kenteken..quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:32 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Das bij toyota gelukkig geen probleem...
Alles na 1980 is over het algemeen redelijk vlot te krijgen...
De prijs is dan een ander verhaal...
Overigens; de plaat achter de achterbank is inderdaad standaard...
Zeker weten dat je VIN klopt trouwens, asmooh?
Kijk eens in je auto dan...quote:
200KM/H ja, geen 200PKquote:Op dinsdag 17 april 2007 17:48 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Dat blok is helemaal niet zo vreselijk langzaam...
Loopt ook dik 200...
En nogmaals, zie boven; zorg eerst voor een fatsoenlijke basis...
Daarnaast; koste wat kost een sneller -maar eveneens bagger- blok erin leggen is not-done...
Nee, minder snel... Totaal irrelevante cijfers...quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:50 schreef Asmooh het volgende:
[..]
200KM/H ja, geen 200PK
Mijn cali reed 220+ dus ja het is traag
Die in je auto nu ligt waarschijnlijk wel ja, die is tot op de draad versleten, dus zoals eerder gezegd zoek een goeie 4AFE (rond de ton, dan is een toyota net ingereden), vervangen alle pakkingen, alle riemen, nieuwe bougies, nieuwe kabels, nieuwe filters en je hebt een mooi blok. Ben bang dat je ook je koppeling moet vervangen. (En zoals al aangegeven, vergeet de ophanging en remmen niet)quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:46 schreef Asmooh het volgende:
[..]
dat weet ik wel, maar het standaard motorblok is zooooooo langzaam dus daarom keek ik naar een ander blok want de 4AFE loopt al op zn max kwa vermogen
nee oke.quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:57 schreef MikeyMan het volgende:
Tsjah, als je het zo belangrijk vind, waarom koop je deze dan?
Daarnaast; als jij die 1.6 helemaal goed hebt, evt met een net luchtfiltertje en een goede uitlaat erachter, rij je hem met die calibra 2.0 echt niet zomaar los...
Zoals ik al zei, dit blok is geheel op, dus je kent het potentieel van een standaard 1.6 celica blok niet...quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:54 schreef Asmooh het volgende:
anyway het probleem is dat ik het blok + auto veel en veel sneller wil,
quote:de auto zelf vind ik prima.
Misschien lak bijwerken, bodykit oid maar niks raars.
Is ook zo, maar niet voor een paar tientjes (naar mijn weten is dat voor een Opel ook niet zo...quote:Motorblok vind ik belangrijkste,
ik kocht een toyota omdat ik dacht dat ik dr veel mee kon doen en van alles voor te krijgen was.
"zonder gedoe" is geen enkel auto sneller te krijgenquote:Zodat ik hem zonder problemen sneller kreeg dan mn cali (2 liter, 112PK)
omdat hij standaard al rond de 100 had dacht ik met een 1.6 is dat leuk, misschien kijken of ik hem naar 150 kan doen zonder gedoe.
Alleen niet het blok dat jij op ogen had...quote:Maar helaas, dus ben ik verder gaan kijken en kwam ik de 4AGE tegen die wel op 124pk loopt standaard; en zonder problemen op 150+ te krijgen is.
'raar want ik heb aardig zitten zoeken en lezen over de 4AGE tuning en ik lees aardig veel dat mensen echt veel doen met het motorblok.quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:05 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, dit blok is geheel op, dus je kent het potentieel van een standaard 1.6 celica blok niet...![]()
[..]
bodykits op een celica
investeer beter in een paar mooie velgen
[..]
Is ook zo, maar niet voor een paar tientjes (naar mijn weten is dat voor een Opel ook niet zo...
...auto's kosten nu eenmaal geld...![]()
[..]
"zonder gedoe" is geen enkel auto sneller te krijgen![]()
[..]
Alleen niet het blok dat jij op ogen had...![]()
topic had ik al gelezen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:05 schreef MikeyMan het volgende:
Je hebt echt totaal geen idee waar je het over hebt he?
Nogmaals; tis geen brommer...
Je kunt niet zomaar met je vijltje aan de gang om er 50 pk uit te halen...
Hoever je kunt gaan hangt helemaal af van de dikte van de cilinderwanden... Maar dan heb je dus ook andere zuigers; nokkenas, krukas, injectoren, ecu etc nodig... Niet te doen dus...
Overigens;
http://www.tolken.co.za/twincamforum/viewtopic.php?t=11638&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=dave+repsold
Daarnaast... Die calibra was ook al traag... Rij ik met m'n standaard carina al het snot voor de ogen
En; waarom wil je nu ineens wel alles overhoop halen, en moest de calibra daarvoor de deur uit...?quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:16 schreef Mr_Moon het volgende:
Ik denk dat de vraag is: hoeveel wil je besteden aan een "nieuw" blok?
ligt er aan, als ik een goedkoop blok vind als basis dan heb ik nog geen budget.quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:16 schreef Mr_Moon het volgende:
Ik denk dat de vraag is: hoeveel wil je besteden aan een "nieuw" blok?
Ja, dan moet je een goed 4a-ge blok kopen... Kun je iig je bak behouden voorlopig... Maar de vraag is hoeveel daar nog van over is...quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:21 schreef Asmooh het volgende:
[..]
ligt er aan, als ik een goedkoop blok vind als basis dan heb ik nog geen budget.
Ik begin langzaam het blok te slopen, uit elkaar te halen en alles er aan te vervangen.
tot ik uiteindelijk een heel snel en vlot motorblok heb
daar gaat het mij zeg maar om.
Bedoeling is dat ik er uiteindelijk een "race" monster van maak
Tuurlijk heb je wel een budget, mag dat blok 500 euro of 1000 euro kosten?quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:21 schreef Asmooh het volgende:
[..]
ligt er aan, als ik een goedkoop blok vind als basis dan heb ik nog geen budget.
mss mss niet dat kijk ik wel.quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:35 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
Tuurlijk heb je wel een budget, mag dat blok 500 euro of 1000 euro kosten?
Ga je een blok swappen, vergeet dan niet dat de remmen, ophanging e.d. ook aangepast moeten worden (heeft zo'n 1.6 schijven rondom of trommels achter?)
Ben bijna geneigd je een bod te doen op deze celica (an offer you can't refuse) omdat ik geneigd ben te gaan geloven dat deze mooie en aparte auto een zelfde lot krijgt als je Calibra.
![]()
Zou ik iig mee gerustgesteld zijn...quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:35 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
Ben bijna geneigd je een bod te doen op deze celica (an offer you can't refuse) omdat ik geneigd ben te gaan geloven dat deze mooie en aparte auto een zelfde lot krijgt als je Calibra.
![]()
Ja, en dan word je nog aan alle kanten voorbijgereden als het er echt om gaat... 9 of 11s maakt erg weinig uit...quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:47 schreef Asmooh het volgende:
[..]
mss mss niet dat kijk ik wel.
trommels achter als ik autoweek moet geloven.
Als je het blok niet tuned kan hij het perfect aan met de standaard remmen ed.
124pk dus, op een MR2
0 - 100 in 8,4s
Top: 200km/h
maar mijn auto is standaard 25kilo zwaarder.
dus 195km/h
en 9s van 0 - 100?
Zodra het blok echt dik wordt getuned dan zet ik inderdaad andere remmen er op enz
juist dus moet hij sneller dat ik een beetje mee kan in het verkeer.quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:05 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Ja, en dan word je nog aan alle kanten voorbijgereden als het er echt om gaat... 9 of 11s maakt erg weinig uit...
Ding zal inderdaad trommels hebben achter...
Echt... Doe jezelf -en ons toyotaliefhebbers- een plezier en koop een andere auto...quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:07 schreef Asmooh het volgende:
[..]
juist dus moet hij sneller dat ik een beetje mee kan in het verkeer.
Zelf dacht ik aan zn 7,x.
Dat maakt me wel weer aardig snel, niet het snelste maar het is een begin
Dat was het punt dus... Kost een hoop geld... Maar met een Blacktop/silvertop lijkt het mij best een mooie... Blijft het iig een 1.6quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:11 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
NEEE niet zo'n mooie Celica pimpen
4A-GE in zo'n celica is in mijn ogen niet echt een geweldige upgrade, bovendien wijst de praktijk uit dat het best kostbaar is om 150+ pk betrouwbaar uit zo'n 1e gen blok te halen. (Black, Silvertop of een GZE is een heel ander verhaal)
Denk dat die beide conversies niet veel goedkoper uit gaan komen...quote:Ga dan voor een 3S(-G(T)E), die is in dit type ook leverbaar geweest, dus redelijk makkelijk te swappen en beter te "toejnen"
ik ga inderdaad een 4AGE motorblok halen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:08 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Echt... Doe jezelf -en ons toyotaliefhebbers- een plezier en koop een andere auto...
Je gedachtengang ontgaat me echt volledig...
Tenzij je er inderdaad een 3sge/4age inhangt natuurlijk... En het gewoon netjes en met respect voor het model doet...
Nou wat ik heb gelezen is dat uit dit blok juist aardig wat pks uit te krijgen al.quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:11 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
NEEE niet zo'n mooie Celica pimpen
4A-GE in zo'n celica is in mijn ogen niet echt een geweldige upgrade, bovendien wijst de praktijk uit dat het best kostbaar is om 150+ pk betrouwbaar uit zo'n 1e gen blok te halen. (Black, Silvertop of een GZE is een heel ander verhaal)
Ga dan voor een 3S(-G(T)E), die is in dit type ook leverbaar geweest, dus redelijk makkelijk te swappen en beter te "toejnen"
Precies...quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:41 schreef Mattytrix het volgende:
Als het je alleen maar om snelheid gaat, koop dan ook een snelle auto!.
omdat dat leuk is als hij snel is?quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:41 schreef Mattytrix het volgende:
was te verwachten he hahaal dat gesnak over motoren, wil je hard? koop je dan een dikke BMW of Mercedes of Bugatti veryon.
Als het je alleen maar om snelheid gaat, koop dan ook een snelle auto!.
Een Corsa met Calibra blok erin is ook rap en dan hoef je nog niet eens te tunen ook.
En waarom denkt iedereen dat al dat "opvoeren" zo goed is voor je motor?, die word veel meer belast hoor.
EDIT : En dan hebben we het nog niet eens over de kosten aan brandstof![]()
Das dus bullshit...quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:45 schreef Asmooh het volgende:
[..]
omdat dat leuk is als hij snel is?
en omdat je niet de trage jan wil zijn in het verkeer?
hier in limburg wel hoor?quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:46 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Das dus bullshit...
In het verkeer ga je normaalgesproken nooit sneller dan iets van 20s naar 100... Als je dat al haalt...
Nee goed daar heb je een punt, maar wat moeten die mensen dan met hun Polo 1.2 wagentjes, en die arme fiat panda 1000's.quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:45 schreef Asmooh het volgende:
[..]
omdat dat leuk is als hij snel is?
en omdat je niet de trage jan wil zijn in het verkeer?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |