abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 januari 2007 @ 19:10:00 #26
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_45669915
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:03 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

en welke onderdelen heb je precies voor die 500 euro?
motorblok C20XE, +/- 76.000 KM
Versnellingsbak
Schokbreekers.
Alle bekabeling enz enz enz
aandrijfassen
pi_45674182
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:10 schreef Asmooh het volgende:

[..]

motorblok C20XE, +/- 76.000 KM
Versnellingsbak
Schokbreekers.
Alle bekabeling enz enz enz
aandrijfassen
400 is een normale prijs. Kan goedkoper, maar als het goed gedaan zal worden is het een leuke prijs.

500 Euro voor dat alles is best goedkoop, zeker als je kijkt naar de KM-stand. Ik hoop niet voor je dat ze 176.000 bedoelen of 276.000 maar dat "vergeten" zijn te vermelden. Voor de rest zou ik het blok goed na lopen. Is het al gedemonteerd?? Veel C20XE's tikken, het kan geen kwaad, maar je hebt ze ook zonder getik. Het kan best zijn dat 76.000 (als het echt zo is) niet veel is, maar als er alleen mee geblazen is is het natuurlijk niet echt een superkoop. Lekke koppakking zit in een klein hoekje. Zeker met dit blok. Goed warm rijden voordat je het gas intrapt is meer dan alleen aanbevolen.

F28 zou er wel oppassen hoor, maar heeft totaal geen zin, komt ook zoveel meer bij kijken, je moet die 1e versnellingssensor uitschakelen, zorgen dat ie maar 2 wielen zal aandrijven, tja, dat kost ook wat. Een F20 hoort gewoon bij de C20XE en dat gaat wel goed komen. Een F16 of zelfs F13 past er ook wel op, maar het is dan altijd afwachten wanneer je bak het zal vergeven (for the record, nu heb je een F16 op je C20NE).

Je kan met een beetje moeite op de 170PK komen, maar dan moet je een FSI vervanger plaatsen, inlaat spruitstuk verwarming verwijderen/uitschakelen (wie verzint zoiets?), andere nokkenassen, open uitlaat, kat-vervanger, chip (als laatste) en voortaan 98 tanken. Dat zijn heel wat modificaties (ook al zijn ze basic). Het is maar 20PK extra. Ook al ken ik mensen die er misschien in totaal 5PK (bankmeting) winst mee hebben gehaald met C20XE met al deze aanpassingen (met en zonder open luchtfilter getest: geen verschil).

Het is een moeilijk spel motorisch tunen. Als je er echt om geeft ga je een beetje sparen (als je het geld nu niet hebt) en na deze ombouw en aanpassingen meteen TB's monteren. Dan heb je iets wat nog niet veel genoemd wordt bij de doorsnee tuners, maar je hebt wel het vetste geluid wat er maar bestaat plus 200PK

Registreer je ff op het Opel-Forum (indien je dat nog niet gedaan hebt) want er zitten er daar echt wel een paar die weten waar ze het over hebben. En volgens mij heet die gast van die MV6 ombouw daar rallyastra, moet je kunnen vinden. Hij weet er ook wel wat vanaf en heeft een mooie ombouw recent gedaan (met zijn eigen Astra). Hij kan je Calibra ook RDW klaar maken, zodat je je 16V ook op kenteken heb staan (als je dat wilt natuurlijk).

Verder vind ik het wel tof dat je nog steeds je Calibra hebt Ik krijg nog steeds een harde plasser als ik elke keer naar de parkeerplaats loop waar ze smachtend staat te wachten om bereden te worden! Zelfs mijn vriendin (altijd wat tegen Opel gehad) is er helemaal verliefd op en we hadden zelfs een heftige discussie gehad of ie wel echt weg moet in de toekomst... Het is in vele ogen een aso-bak, boomklever enz. maar het is nog steeds na al die jaren mijn ware jeugdliefde Ik hoop dat je haar goed zal behandelen en dat je er veel plezier mee hebt... Je zult misschien wat meer moeten vervangen aan onderdelen dan bij een Japanner, maar je zult er geen spijt van hebben. Als je haar goed behandelt, behandelt zij jou nog veel beter
pi_45681324
Is helemaal geen gewone prijs. C20XE + aanbouw goeie doet rond de 600 tot 1000 euro.
C20NE doet rond de 200.
Een echt goeie met 'maar' 76.000 doet 1000.

En je moet niet op opelforum zijn, je moet op AGC zijn, en Marcel met MV6 is door de keuring, die was vandaag.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_45681816
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 23:03 schreef PNG het volgende:
Is helemaal geen gewone prijs. C20XE + aanbouw goeie doet rond de 600 tot 1000 euro.
C20NE doet rond de 200.
Een echt goeie met 'maar' 76.000 doet 1000.

En je moet niet op opelforum zijn, je moet op AGC zijn, en Marcel met MV6 is door de keuring, die was vandaag.
Voor de ombouw zelf ex blok is 400 ok.

Tja, of het een goed blok is valt over te twisten idd. Ik zou het niet geloven. Maar goed.

AGC, Opel-Forum, we zijn het er in ieder geval over eens dat het niet Fok! is
Alhoewel ik het best grappig vind om hier het topic te volgen
pi_45681881
Bovendien, 76.000 km moet je eens delen door 13 jaar voor een M2.8 of 15 jaar voor een M2.5. Dan eens per week gaan uitrekenen, als er eens per 2 weken keertje 100 km heen en terug mee is gereden.

Dan zit je op 1 km per dag. Rare stand.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_45681917
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 23:16 schreef PNG het volgende:
Bovendien, 76.000 km moet je eens delen door 13 jaar voor een M2.8 of 15 jaar voor een M2.5. Dan eens per week gaan uitrekenen, als er eens per 2 weken keertje 100 km heen en terug mee is gereden.

Dan zit je op 1 km per dag. Rare stand.
Na revisie willen ze wel eens voor het gemak het blok weer op 0 zetten. Merken ze toch niet
pi_45681919
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 23:15 schreef CiQNiZ het volgende:

[..]

Voor de ombouw zelf ex blok is 400 ok.
Ok, verkeerd begrepen. Magoed, de kosten lopen al op. De 200 Pk en F28 hebben we nog niet meegeteld.
En ook niet alssie niet loopt meteen.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_45682026
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 23:17 schreef PNG het volgende:

[..]

Ok, verkeerd begrepen. Magoed, de kosten lopen al op. De 200 Pk en F28 hebben we nog niet meegeteld.
En ook niet alssie niet loopt meteen.
Die F28 is ook te hoog gegrepen. Als hij geen vervanger zou vinden (en moet de F28 met blok kopen) zou ie beter die F28 kunnen verkopen. Heeft hij al gelijk een mooie buffer om dingen te betalen waar hij nu geen rekening mee houdt. Zoals wat jij zegt, als het blok na inbouw niet loopt, om wat dan ook. Dan kan hij voorlopig met zijn F16 rondcrossen. En als hij dan weer wat geld heeft voor een F20 kijken, of dat van de centjes van de F28 meteen doen voor/tijdens inbouw/ombouw.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 00:08:58 #34
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_45683593
Vind 400 euro voor ombouw eigenlijk nog erg tegenvallen... Vervangen ze bij mij nieteens een distributieriem voor
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_45684445
Ja maar goed, ze gaan uit van 1 dag, en dat het goed gaat. Praktijk is heel anders.
Droom 200 Pk F28 spuiten voor 900 euro topique.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_45686867
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 00:08 schreef MikeyMan het volgende:
Vind 400 euro voor ombouw eigenlijk nog erg tegenvallen... Vervangen ze bij mij nieteens een distributieriem voor
Op zich is een blok vervangen (bij een Opel) nog niet eens zo heel moeilijk. Het kan ook echt wel in een dag gedaan worden. Als je de materialen en plaats hebt plus een berg ervaring is er geen reet aan. Toch, zoals PNG al herhaaldelijk zegt, is het altijd oppassen. Je weet met een gedemonteerd blok niet direct wat je in huis haalt. Je hebt het hoogstwaarschijnlijk niet horen lopen en hij gaat er zo in. Daarnaast hoeft maar net de motronic of kabelboom er niet op te passen en je hebt een probleem.

Maarja, uiteraard hoop ik dat voor TS alles goed gaat, maar een beetje waarschuwen mag best natuurlijk
  zaterdag 27 januari 2007 @ 01:51:01 #37
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_45717007
das waar

maja

vandaag begonne met mn eerste speakers (had had kut geluid)

heb nu 2x JBL CS3196 70/210watt RMS.

geluid op planning staat:

nog 2x CS3196 (hoedeplank) ovale er bij halen, 4 van deze passen niet, dus die andere 2 1 maatje kleiner
2 versterkers er bij halen, 4 kanaals, 300watt per channel.

waarvan:

1 voor de subwoofers
1 voor de voorspeakers
en mn huidige is voor de hoedeplank speakers


1 nadeel is, mn carpc super zacht en het klinkt gewoon hard.
versterker staat ook al op zn zachts
best raar


de kist ga ik zelf bouwen / ontwerpen op basis van de opel calibra standaard hoedeplank (hoe hij bij mij is iig)

loopt rond af zeg maar

zo gaat de subwoofer kast ook worden.
en de speakers (hoedeplank speakers) komen ook in die kist

[ Bericht 12% gewijzigd door Asmooh op 27-01-2007 16:59:37 ]
  maandag 29 januari 2007 @ 20:36:12 #38
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_45802718



en beginne met bouwen van mn subwoofer kast ontwerp


Het contcept, ff checken of alles paste




orginele hoedeplank




deze vorm krijgt de woofer straks ook




ff laten drogen

[ Bericht 25% gewijzigd door Asmooh op 29-01-2007 21:14:54 ]
  maandag 29 januari 2007 @ 20:48:45 #39
154163 c20xe
Vroem.....
pi_45803253
Beste is gewoon een rotte astra/calibra kopen voor weinig.. En dan praten we over 400-600 euro. Je moet wel even zoeken, maar ze zijn er wel.. Weet je ook hoe het blok loopt. (btw, ik had een compleet goed lopend blok voor 300¤) Je moet alleen niet overhaast wat kopen..

En blokje van Xedra had iets meer als 200 pk Tel der nog maar 40 bij op, bij dat blok is echt alles aangepast..

Enne, opel forum word steeds commercieeler dus niks meer aan..
Hard casco + c20xe + webers = fun!
pi_45808755
quote:
Op maandag 29 januari 2007 20:48 schreef c20xe het volgende:
En blokje van Xedra had iets meer als 200 pk Tel der nog maar 40 bij op, bij dat blok is echt alles aangepast..
Ik wou niet meteen opscheppen... Maar wist dat het wel wat in die richting zat ja Wat een auto man Uitlaat in het midden Maar is al weer een hele tijd terug...

Opel-Forum tja... Er zitten echt nog wel mensen die er verstand van hebben... Het voordeel is dat het erg toegankelijk is... Maar je hebt wel gelijk.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 19:30:53 #41
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_45833392
moederbord alvast vastschoeven



dubbele schoeven en netwerkkaart er in



en testen of de antenne goed zit



van een afstandje nog niet vastgemaakt


voeding er achter



[ Bericht 23% gewijzigd door Asmooh op 30-01-2007 20:08:45 ]
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:41:19 #42
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_45852987
Waarom geen 2.5DTM blok in de calibra doen . Oké het is iets zwaarder, maar je hebt (wat ik heb gehoord van calibra-rijders) een betrouwbaarder en zuiniger blok . 170 pk standaard
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  maandag 5 februari 2007 @ 10:40:07 #43
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_46000742
Je steekt LOEIveel moeite in een swap wat allemaal om prestaties draait.

en dan Loeiveel moeite in je audio/pc/keuken/badkamer inbouw wat hem zoveel kilos zwaarder maakt ( een calibra weegt al gruwelijk veel )

druist volledig tegen elkaar in imo.

Ik heb verder geen enkel verstand van Opel motorblokken, maar een 200pk sterk C20XE blok lijkt me meer waard dan 400 euro...

en weet niet wat zij gaan doen met die swap, maar 500 euro vragen hiervoor vind ik erg veel ( enige vergelijkingsmateriaal is honda waar je in 1 dag een blok swapt met huis tuin en keuken materiaal ) Misschien zit het bij opel allemaal wel anders hoor

verder heel veel succes ermee.

enne waar laat jij je hele auto spuiten en voorbereiden voor 900 euro?


[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_46010098
quote:
Op maandag 5 februari 2007 10:40 schreef Pumatje het volgende:
Je steekt LOEIveel moeite in een swap wat allemaal om prestaties draait.

en dan Loeiveel moeite in je audio/pc/keuken/badkamer inbouw wat hem zoveel kilos zwaarder maakt ( een calibra weegt al gruwelijk veel )

druist volledig tegen elkaar in imo.

Ik heb verder geen enkel verstand van Opel motorblokken, maar een 200pk sterk C20XE blok lijkt me meer waard dan 400 euro...

en weet niet wat zij gaan doen met die swap, maar 500 euro vragen hiervoor vind ik erg veel ( enige vergelijkingsmateriaal is honda waar je in 1 dag een blok swapt met huis tuin en keuken materiaal ) Misschien zit het bij opel allemaal wel anders hoor

verder heel veel succes ermee.

enne waar laat jij je hele auto spuiten en voorbereiden voor 900 euro?


Even puur om op je verhaal in te gaan van vermogen vs. gewicht.

100PK verschil tov het vorige motorblok en wat zal het zijn, max. 150kg zwaarder (no way!! maar stel...) dat weegt echt niet tegen elkaar op hoor!!! Dat druist absoluut niet tegen elkaar in. Wanabe tuning/styling basher gelul lijkt het wel! Doe het dan goed. Misschien wel extra vermogen juist omdat er extra apparatuur inkomt?? Raar om juist daar wat van te zeggen...

Wat betreft de kosten zal ik verder niet over in discussie gaan, of TS heeft erg goede vrienden en veel geluk, of hij gaat goed opgelicht worden... Vreemd (in de zin van wel erg goedkoop) is het zeker...
  maandag 5 februari 2007 @ 16:40:21 #45
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_46011154
als je duizend euro wilt uitgeven voor meer vermogen wil je toch serieus iets aan je prestaties gaan doen, blijf dan anders rondkarren in de meer benzine en verbruiksvoordelige situatie die je nu hebt.

want ook al is 100 pk heel wat, ik vind het ( ik dan ) niet logisch om je auto vol te gaan stoppen met ledjes, lichtjes, pc's , beeldschermen en zware versterkers met subs en dan komt er vast nog een supertollflexe 2f2f bodykit op..

tjah, het is not my way.. maargoed. Kan natuurlijk wel.

150 kilo zijn 2 personen.. je rijd dan voortaan voor altijd met 2 ( denkbeeldig gezien ) personen in je auto.. ik vind het nogal wat, maargoed honda's zijn ook wat meer gefixeerd op gewicht dan opels... ( koppel issue )

volg dit wel hoor, tvp
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 5 februari 2007 @ 16:41:56 #46
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_46011210
Tsjah... jij gaat uit van 150 kilo... Daar kom je natuurlijk nooit aan...

Ik zou ook best wat pk's erbij willen hebben in mijn auto... Zelfs een originele bodykit zou er misschien nog wel op kunnen, maar dat zegt niet dat ik minder gadgets in m'n auto wil hebben...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_46116830
ik volg de hele reeks al wil de opel nu ook af zien
pi_46118968
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 19:42 schreef IJsmuts het volgende:
ik volg de hele reeks al wil de opel nu ook af zien
idem
pi_46123016
Nu nog een autoalarm, want anders ben je dat schermpje zo kwijt
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_46182881
op marktplaats staat een schadevectra met 2.0gt blok erin te koop, miss wel leuk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')