quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:10 schreef Asmooh het volgende:[..]
motorblok C20XE, +/- 76.000 KM
Versnellingsbak
Schokbreekers.
Alle bekabeling enz enz enz
aandrijfassen
400 is een normale prijs. Kan goedkoper, maar als het goed gedaan zal worden is het een leuke prijs.
500 Euro voor dat alles is best goedkoop, zeker als je kijkt naar de KM-stand. Ik hoop niet voor je dat ze 176.000 bedoelen of 276.000 maar dat "vergeten" zijn te vermelden. Voor de rest zou ik het blok goed na lopen. Is het al gedemonteerd?? Veel C20XE's tikken, het kan geen kwaad, maar je hebt ze ook zonder getik. Het kan best zijn dat 76.000 (als het echt zo is) niet veel is, maar als er alleen mee geblazen is is het natuurlijk niet echt een superkoop. Lekke koppakking zit in een klein hoekje. Zeker met dit blok. Goed warm rijden voordat je het gas intrapt is meer dan alleen aanbevolen.
F28 zou er wel oppassen hoor, maar heeft totaal geen zin, komt ook zoveel meer bij kijken, je moet die 1e versnellingssensor uitschakelen, zorgen dat ie maar 2 wielen zal aandrijven, tja, dat kost ook wat. Een F20 hoort gewoon bij de C20XE en dat gaat wel goed komen. Een F16 of zelfs F13 past er ook wel op, maar het is dan altijd afwachten wanneer je bak het zal vergeven (for the record, nu heb je een F16 op je C20NE).
Je kan met een beetje moeite op de 170PK komen, maar dan moet je een FSI vervanger plaatsen, inlaat spruitstuk verwarming verwijderen/uitschakelen (wie verzint zoiets?), andere nokkenassen, open uitlaat, kat-vervanger, chip (als laatste) en voortaan 98 tanken. Dat zijn heel wat modificaties (ook al zijn ze basic). Het is maar 20PK extra. Ook al ken ik mensen die er misschien in totaal 5PK (bankmeting) winst mee hebben gehaald met C20XE met al deze aanpassingen (met en zonder open luchtfilter getest: geen verschil).
Het is een moeilijk spel motorisch tunen. Als je er echt om geeft ga je een beetje sparen (als je het geld nu niet hebt) en na deze ombouw en aanpassingen meteen TB's monteren. Dan heb je iets wat nog niet veel genoemd wordt bij de doorsnee tuners, maar je hebt wel het vetste geluid wat er maar bestaat
![]()
plus 200PK
![]()
Registreer je ff op het Opel-Forum (indien je dat nog niet gedaan hebt) want er zitten er daar echt wel een paar die weten waar ze het over hebben. En volgens mij heet die gast van die MV6 ombouw daar rallyastra, moet je kunnen vinden. Hij weet er ook wel wat vanaf en heeft een mooie ombouw recent gedaan (met zijn eigen Astra). Hij kan je Calibra ook RDW klaar maken, zodat je je 16V ook op kenteken heb staan (als je dat wilt natuurlijk).
Verder vind ik het wel tof dat je nog steeds je Calibra hebt
![]()
Ik krijg nog steeds een harde plasser als ik elke keer naar de parkeerplaats loop waar ze smachtend staat te wachten om bereden te worden! Zelfs mijn vriendin (altijd wat tegen Opel gehad) is er helemaal verliefd op en we hadden zelfs een heftige discussie gehad of ie wel echt weg moet in de toekomst... Het is in vele ogen een aso-bak, boomklever enz. maar het is nog steeds na al die jaren mijn ware jeugdliefde
![]()
Ik hoop dat je haar goed zal behandelen en dat je er veel plezier mee hebt... Je zult misschien wat meer moeten vervangen aan onderdelen dan bij een Japanner, maar je zult er geen spijt van hebben. Als je haar goed behandelt, behandelt zij jou nog veel beter