Naja, still... Veelste goedkoop...quote:
Dus geen blacktop, en dat bedoelde ik met mijn opmerking: blacktop slaat op de kleur van het kleppendeksel (4A-GE 20 klepper had een zwart kleppendeksel), en dat zal bij het blokje wat jij op het oog hebt wel zwart (=black) zien van de lekkende motorolie.quote:
Ik koop ook regelmatig auto's, al is het maar om wat te klussen te hebben. Als ik ze zat ben verpats ik ze weer. Ja aan de ene kant zonde van het geld, aan de andere kant, lekker belangrijk. Als ik dat leuk vind om te doen doe ik dat. En jij bent net zo bezig als ik volgens mijquote:Op dinsdag 17 april 2007 10:27 schreef Asmooh het volgende:
[..]
ik zie het als afzeiken.
En vooral in de zin van, hun doen niks verkeerd. Hun hebben geen fouten gemaakt en klooi liever ipv gelijk een goede nieuwe auto kopen; dan vind ik het saai..
als hij uit een MR2 MK1 komt is het ook al een blok van 17 jaar oud (of meer), dus zal de prijs wel kloppen, maar dan swap je dus een blok in je auto wat nog ouder is dan de auto zelfquote:
Dat is dus een eerste generatie 4AGE (te herkennen aan de kleur van het kleppendeksel, zie hier)quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:02 schreef Asmooh het volgende:
Sorry ik las verkeerd
4AGE 16v Bigport
[afbeelding]
Das bij toyota gelukkig geen probleem...quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:30 schreef RealZeus het volgende:
En houd je er wel rekening mee dat het krijgen van onderdelen wel eens lastig kan worden?
Een vriend van mij heeft een Honda Civic gehad, een simpele 1.5 coupe en dat was ook een Amerikaanse impot en dat was best lastig om aan onderdelen te komen. Alleen al de ophangrubbers van de uitlaat waren anders.
Ben je er nou al achter of je een mijlenteller of een kilometerteller hebt?
Couldn't agree with you more...quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:28 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
Dat is dus een eerste generatie 4AGE (te herkennen aan de kleur van het kleppendeksel, zie hier)
Dus een blok van voor 1988!![]()
Hoeveel heeft dit blok gelopen?![]()
Je denkt echt dat je een fatsoenlijk motorblok kan kopen voor 150 euro?![]()
Een nieuwe distributieriem met spanrollen kost al bijna 100 euro!![]()
Geloof me, je hebt een hele aparte auto gekocht, ga nu niet proberen deze te pimpen met enkele tientjes...
Zet hem ergens op stalling en probeer hem in een zo origineel mogelijk staat te brengen.
En wil je het goed doen, dan gaat je dat geld kosten (tel op enkele duizenden euros)
dat weet ik wel, maar het standaard motorblok is zooooooo langzaam dus daarom keek ik naar een ander blok want de 4AFE loopt al op zn max kwa vermogenquote:Op dinsdag 17 april 2007 17:28 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
Dat is dus een eerste generatie 4AGE (te herkennen aan de kleur van het kleppendeksel, zie hier)
Dus een blok van voor 1988!![]()
Hoeveel heeft dit blok gelopen?![]()
Je denkt echt dat je een fatsoenlijk motorblok kan kopen voor 150 euro?![]()
Een nieuwe distributieriem met spanrollen kost al bijna 100 euro!![]()
Geloof me, je hebt een hele aparte auto gekocht, ga nu niet proberen deze te pimpen met enkele tientjes...
Zet hem ergens op stalling en probeer hem in een zo origineel mogelijk staat te brengen.
En wil je het goed doen, dan gaat je dat geld kosten (tel op enkele duizenden euros)
Dat blok is helemaal niet zo vreselijk langzaam...quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:46 schreef Asmooh het volgende:
[..]
dat weet ik wel, maar het standaard motorblok is zooooooo langzaam dus daarom keek ik naar een ander blok want de 4AFE loopt al op zn max kwa vermogen
yup die staat op mn kenteken..quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:32 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Das bij toyota gelukkig geen probleem...
Alles na 1980 is over het algemeen redelijk vlot te krijgen...
De prijs is dan een ander verhaal...
Overigens; de plaat achter de achterbank is inderdaad standaard...
Zeker weten dat je VIN klopt trouwens, asmooh?
Kijk eens in je auto dan...quote:
200KM/H ja, geen 200PKquote:Op dinsdag 17 april 2007 17:48 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Dat blok is helemaal niet zo vreselijk langzaam...
Loopt ook dik 200...
En nogmaals, zie boven; zorg eerst voor een fatsoenlijke basis...
Daarnaast; koste wat kost een sneller -maar eveneens bagger- blok erin leggen is not-done...
Nee, minder snel... Totaal irrelevante cijfers...quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:50 schreef Asmooh het volgende:
[..]
200KM/H ja, geen 200PK
Mijn cali reed 220+ dus ja het is traag
Die in je auto nu ligt waarschijnlijk wel ja, die is tot op de draad versleten, dus zoals eerder gezegd zoek een goeie 4AFE (rond de ton, dan is een toyota net ingereden), vervangen alle pakkingen, alle riemen, nieuwe bougies, nieuwe kabels, nieuwe filters en je hebt een mooi blok. Ben bang dat je ook je koppeling moet vervangen. (En zoals al aangegeven, vergeet de ophanging en remmen niet)quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:46 schreef Asmooh het volgende:
[..]
dat weet ik wel, maar het standaard motorblok is zooooooo langzaam dus daarom keek ik naar een ander blok want de 4AFE loopt al op zn max kwa vermogen
nee oke.quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:57 schreef MikeyMan het volgende:
Tsjah, als je het zo belangrijk vind, waarom koop je deze dan?
Daarnaast; als jij die 1.6 helemaal goed hebt, evt met een net luchtfiltertje en een goede uitlaat erachter, rij je hem met die calibra 2.0 echt niet zomaar los...
Zoals ik al zei, dit blok is geheel op, dus je kent het potentieel van een standaard 1.6 celica blok niet...quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:54 schreef Asmooh het volgende:
anyway het probleem is dat ik het blok + auto veel en veel sneller wil,
quote:de auto zelf vind ik prima.
Misschien lak bijwerken, bodykit oid maar niks raars.
Is ook zo, maar niet voor een paar tientjes (naar mijn weten is dat voor een Opel ook niet zo...quote:Motorblok vind ik belangrijkste,
ik kocht een toyota omdat ik dacht dat ik dr veel mee kon doen en van alles voor te krijgen was.
"zonder gedoe" is geen enkel auto sneller te krijgenquote:Zodat ik hem zonder problemen sneller kreeg dan mn cali (2 liter, 112PK)
omdat hij standaard al rond de 100 had dacht ik met een 1.6 is dat leuk, misschien kijken of ik hem naar 150 kan doen zonder gedoe.
Alleen niet het blok dat jij op ogen had...quote:Maar helaas, dus ben ik verder gaan kijken en kwam ik de 4AGE tegen die wel op 124pk loopt standaard; en zonder problemen op 150+ te krijgen is.
'raar want ik heb aardig zitten zoeken en lezen over de 4AGE tuning en ik lees aardig veel dat mensen echt veel doen met het motorblok.quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:05 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, dit blok is geheel op, dus je kent het potentieel van een standaard 1.6 celica blok niet...![]()
[..]
bodykits op een celica
investeer beter in een paar mooie velgen
[..]
Is ook zo, maar niet voor een paar tientjes (naar mijn weten is dat voor een Opel ook niet zo...
...auto's kosten nu eenmaal geld...![]()
[..]
"zonder gedoe" is geen enkel auto sneller te krijgen![]()
[..]
Alleen niet het blok dat jij op ogen had...![]()
topic had ik al gelezen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:05 schreef MikeyMan het volgende:
Je hebt echt totaal geen idee waar je het over hebt he?
Nogmaals; tis geen brommer...
Je kunt niet zomaar met je vijltje aan de gang om er 50 pk uit te halen...
Hoever je kunt gaan hangt helemaal af van de dikte van de cilinderwanden... Maar dan heb je dus ook andere zuigers; nokkenas, krukas, injectoren, ecu etc nodig... Niet te doen dus...
Overigens;
http://www.tolken.co.za/twincamforum/viewtopic.php?t=11638&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=dave+repsold
Daarnaast... Die calibra was ook al traag... Rij ik met m'n standaard carina al het snot voor de ogen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |