abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 april 2007 @ 16:49:49 #251
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48425092
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:46 schreef Asmooh het volgende:

[..]

dit is een 16v?
Naja, still... Veelste goedkoop...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 17 april 2007 @ 16:51:28 #252
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_48425182
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:46 schreef Asmooh het volgende:

[..]

dit is een 16v?
Dus geen blacktop, en dat bedoelde ik met mijn opmerking: blacktop slaat op de kleur van het kleppendeksel (4A-GE 20 klepper had een zwart kleppendeksel), en dat zal bij het blokje wat jij op het oog hebt wel zwart (=black) zien van de lekkende motorolie.
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
  dinsdag 17 april 2007 @ 16:52:11 #253
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_48425218
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 10:27 schreef Asmooh het volgende:

[..]

ik zie het als afzeiken.
En vooral in de zin van, hun doen niks verkeerd. Hun hebben geen fouten gemaakt en klooi liever ipv gelijk een goede nieuwe auto kopen; dan vind ik het saai..
Ik koop ook regelmatig auto's, al is het maar om wat te klussen te hebben. Als ik ze zat ben verpats ik ze weer. Ja aan de ene kant zonde van het geld, aan de andere kant, lekker belangrijk. Als ik dat leuk vind om te doen doe ik dat. En jij bent net zo bezig als ik volgens mij , uitgeklust? uitgekeken? auto doorschuiven en weer een andere kopen

Niet alles in je leven is rationeel toch gewoon lekker doen waar je zin in hebt
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 17 april 2007 @ 16:54:52 #254
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_48425329
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:49 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Naja, still... Veelste goedkoop...
als hij uit een MR2 MK1 komt is het ook al een blok van 17 jaar oud (of meer), dus zal de prijs wel kloppen, maar dan swap je dus een blok in je auto wat nog ouder is dan de auto zelf
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
  dinsdag 17 april 2007 @ 17:02:54 #255
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_48425682
Sorry ik las verkeerd


4AGE 16v Bigport



[ Bericht 39% gewijzigd door Asmooh op 17-04-2007 17:09:40 ]
  dinsdag 17 april 2007 @ 17:25:52 #256
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48426514
Mjah, goed...
Tis sowieso een motor van rond 1990...
Zou zelf liever zeker weten dat het goed gaat...


Snap het sowieso niet; de calibra moet de deur uit omdat er werk aan zit, en nu wil je helemaal de hele wereld op z'n kop zetten voor deze celica...

Wat ik zou doen:

- andere 4a-fe halen, en erin zetten, met EU ECU...
- Koppeling en drukgroep vernieuwen
- Onderstel en remmen vernieuwen

En dan eens een keertje verderkijken naar de rest...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 17 april 2007 @ 17:28:22 #257
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_48426585
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:02 schreef Asmooh het volgende:
Sorry ik las verkeerd


4AGE 16v Bigport

[afbeelding]
Dat is dus een eerste generatie 4AGE (te herkennen aan de kleur van het kleppendeksel, zie hier)

Dus een blok van voor 1988!
Hoeveel heeft dit blok gelopen?
Je denkt echt dat je een fatsoenlijk motorblok kan kopen voor 150 euro?
Een nieuwe distributieriem met spanrollen kost al bijna 100 euro!

Geloof me, je hebt een hele aparte auto gekocht, ga nu niet proberen deze te pimpen met enkele tientjes...
Zet hem ergens op stalling en probeer hem in een zo origineel mogelijk staat te brengen.
En wil je het goed doen, dan gaat je dat geld kosten (tel op enkele duizenden euros)
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
pi_48426658
En houd je er wel rekening mee dat het krijgen van onderdelen wel eens lastig kan worden?

Een vriend van mij heeft een Honda Civic gehad, een simpele 1.5 coupe en dat was ook een Amerikaanse impot en dat was best lastig om aan onderdelen te komen. Alleen al de ophangrubbers van de uitlaat waren anders.


Ben je er nou al achter of je een mijlenteller of een kilometerteller hebt?
  dinsdag 17 april 2007 @ 17:32:42 #259
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48426749
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:30 schreef RealZeus het volgende:
En houd je er wel rekening mee dat het krijgen van onderdelen wel eens lastig kan worden?

Een vriend van mij heeft een Honda Civic gehad, een simpele 1.5 coupe en dat was ook een Amerikaanse impot en dat was best lastig om aan onderdelen te komen. Alleen al de ophangrubbers van de uitlaat waren anders.


Ben je er nou al achter of je een mijlenteller of een kilometerteller hebt?
Das bij toyota gelukkig geen probleem...
Alles na 1980 is over het algemeen redelijk vlot te krijgen...
De prijs is dan een ander verhaal...

Overigens; de plaat achter de achterbank is inderdaad standaard...
Zeker weten dat je VIN klopt trouwens, asmooh?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 17 april 2007 @ 17:33:02 #260
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48426764
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:28 schreef Mr_Moon het volgende:

[..]

Dat is dus een eerste generatie 4AGE (te herkennen aan de kleur van het kleppendeksel, zie hier)

Dus een blok van voor 1988!
Hoeveel heeft dit blok gelopen?
Je denkt echt dat je een fatsoenlijk motorblok kan kopen voor 150 euro?
Een nieuwe distributieriem met spanrollen kost al bijna 100 euro!

Geloof me, je hebt een hele aparte auto gekocht, ga nu niet proberen deze te pimpen met enkele tientjes...
Zet hem ergens op stalling en probeer hem in een zo origineel mogelijk staat te brengen.
En wil je het goed doen, dan gaat je dat geld kosten (tel op enkele duizenden euros)
Couldn't agree with you more...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 17 april 2007 @ 17:46:31 #261
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_48427222
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:28 schreef Mr_Moon het volgende:

[..]

Dat is dus een eerste generatie 4AGE (te herkennen aan de kleur van het kleppendeksel, zie hier)

Dus een blok van voor 1988!
Hoeveel heeft dit blok gelopen?
Je denkt echt dat je een fatsoenlijk motorblok kan kopen voor 150 euro?
Een nieuwe distributieriem met spanrollen kost al bijna 100 euro!

Geloof me, je hebt een hele aparte auto gekocht, ga nu niet proberen deze te pimpen met enkele tientjes...
Zet hem ergens op stalling en probeer hem in een zo origineel mogelijk staat te brengen.
En wil je het goed doen, dan gaat je dat geld kosten (tel op enkele duizenden euros)
dat weet ik wel, maar het standaard motorblok is zooooooo langzaam dus daarom keek ik naar een ander blok want de 4AFE loopt al op zn max kwa vermogen
  dinsdag 17 april 2007 @ 17:48:07 #262
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48427279
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:46 schreef Asmooh het volgende:

[..]

dat weet ik wel, maar het standaard motorblok is zooooooo langzaam dus daarom keek ik naar een ander blok want de 4AFE loopt al op zn max kwa vermogen
Dat blok is helemaal niet zo vreselijk langzaam...
Loopt ook dik 200...

En nogmaals, zie boven; zorg eerst voor een fatsoenlijke basis...

Daarnaast; koste wat kost een sneller -maar eveneens bagger- blok erin leggen is not-done...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 17 april 2007 @ 17:48:53 #263
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_48427311
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:32 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Das bij toyota gelukkig geen probleem...
Alles na 1980 is over het algemeen redelijk vlot te krijgen...
De prijs is dan een ander verhaal...

Overigens; de plaat achter de achterbank is inderdaad standaard...
Zeker weten dat je VIN klopt trouwens, asmooh?
yup die staat op mn kenteken..
  dinsdag 17 april 2007 @ 17:49:30 #264
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48427329
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:48 schreef Asmooh het volgende:

[..]

yup die staat op mn kenteken..
Kijk eens in je auto dan...

Denk dat dit het nederlandse registratienummer is...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 17 april 2007 @ 17:50:24 #265
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_48427361
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:48 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Dat blok is helemaal niet zo vreselijk langzaam...
Loopt ook dik 200...

En nogmaals, zie boven; zorg eerst voor een fatsoenlijke basis...

Daarnaast; koste wat kost een sneller -maar eveneens bagger- blok erin leggen is not-done...
200KM/H ja, geen 200PK

Mijn cali reed 220+ dus ja het is traag
  dinsdag 17 april 2007 @ 17:51:50 #266
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48427415
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:50 schreef Asmooh het volgende:

[..]

200KM/H ja, geen 200PK

Mijn cali reed 220+ dus ja het is traag
Nee, minder snel... Totaal irrelevante cijfers...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 17 april 2007 @ 17:54:55 #267
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_48427546
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:46 schreef Asmooh het volgende:

[..]

dat weet ik wel, maar het standaard motorblok is zooooooo langzaam dus daarom keek ik naar een ander blok want de 4AFE loopt al op zn max kwa vermogen
Die in je auto nu ligt waarschijnlijk wel ja, die is tot op de draad versleten, dus zoals eerder gezegd zoek een goeie 4AFE (rond de ton, dan is een toyota net ingereden), vervangen alle pakkingen, alle riemen, nieuwe bougies, nieuwe kabels, nieuwe filters en je hebt een mooi blok. Ben bang dat je ook je koppeling moet vervangen. (En zoals al aangegeven, vergeet de ophanging en remmen niet)

Ken je eigenlijk de onderhoudsgeschiedenis van de auto?
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
  dinsdag 17 april 2007 @ 17:54:58 #268
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_48427547
anyway het probleem is dat ik het blok + auto veel en veel sneller wil, de auto zelf vind ik prima.
Misschien lak bijwerken, bodykit oid maar niks raars.

Motorblok vind ik belangrijkste,

ik kocht een toyota omdat ik dacht dat ik dr veel mee kon doen en van alles voor te krijgen was.

Zodat ik hem zonder problemen sneller kreeg dan mn cali (2 liter, 112PK)

omdat hij standaard al rond de 100 had dacht ik met een 1.6 is dat leuk, misschien kijken of ik hem naar 150 kan doen zonder gedoe.

Maar helaas, dus ben ik verder gaan kijken en kwam ik de 4AGE tegen die wel op 124pk loopt standaard; en zonder problemen op 150+ te krijgen is.

Vandaar dat ik er aan dacht
  dinsdag 17 april 2007 @ 17:57:48 #269
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48427652
Tsjah, als je het zo belangrijk vind, waarom koop je deze dan?

Daarnaast; als jij die 1.6 helemaal goed hebt, evt met een net luchtfiltertje en een goede uitlaat erachter, rij je hem met die calibra 2.0 echt niet zomaar los...
Tzijn echt geen gekke blokkies hoor...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 17 april 2007 @ 18:00:52 #270
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_48427750
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:57 schreef MikeyMan het volgende:
Tsjah, als je het zo belangrijk vind, waarom koop je deze dan?

Daarnaast; als jij die 1.6 helemaal goed hebt, evt met een net luchtfiltertje en een goede uitlaat erachter, rij je hem met die calibra 2.0 echt niet zomaar los...
nee oke.
naja ik ga rustig nadenken en ik laat jullie wel weten wat ik heb gekozen.

I Love speed, so i love new motor.

anyway: tot hoever kan je een blok maximaal vergroten? uitboren dus
  dinsdag 17 april 2007 @ 18:05:00 #271
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48427884
Je hebt echt totaal geen idee waar je het over hebt he?
Nogmaals; tis geen brommer...
Je kunt niet zomaar met je vijltje aan de gang om er 50 pk uit te halen...

Hoever je kunt gaan hangt helemaal af van de dikte van de cilinderwanden... Maar dan heb je dus ook andere zuigers; nokkenas, krukas, injectoren, ecu etc nodig... Niet te doen dus...

Overigens;
http://www.tolken.co.za/twincamforum/viewtopic.php?t=11638&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=dave+repsold

Daarnaast... Die calibra was ook al traag... Rij ik met m'n standaard carina al het snot voor de ogen
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 17 april 2007 @ 18:05:14 #272
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_48427888
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:54 schreef Asmooh het volgende:
anyway het probleem is dat ik het blok + auto veel en veel sneller wil,
Zoals ik al zei, dit blok is geheel op, dus je kent het potentieel van een standaard 1.6 celica blok niet...
quote:
de auto zelf vind ik prima.
Misschien lak bijwerken, bodykit oid maar niks raars.
bodykits op een celica investeer beter in een paar mooie velgen
quote:
Motorblok vind ik belangrijkste,

ik kocht een toyota omdat ik dacht dat ik dr veel mee kon doen en van alles voor te krijgen was.
Is ook zo, maar niet voor een paar tientjes (naar mijn weten is dat voor een Opel ook niet zo...
...auto's kosten nu eenmaal geld...
quote:
Zodat ik hem zonder problemen sneller kreeg dan mn cali (2 liter, 112PK)

omdat hij standaard al rond de 100 had dacht ik met een 1.6 is dat leuk, misschien kijken of ik hem naar 150 kan doen zonder gedoe.
"zonder gedoe" is geen enkel auto sneller te krijgen
quote:
Maar helaas, dus ben ik verder gaan kijken en kwam ik de 4AGE tegen die wel op 124pk loopt standaard; en zonder problemen op 150+ te krijgen is.
Alleen niet het blok dat jij op ogen had...
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
  dinsdag 17 april 2007 @ 18:14:59 #273
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_48428226
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 18:05 schreef Mr_Moon het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, dit blok is geheel op, dus je kent het potentieel van een standaard 1.6 celica blok niet...
[..]

bodykits op een celica investeer beter in een paar mooie velgen
[..]

Is ook zo, maar niet voor een paar tientjes (naar mijn weten is dat voor een Opel ook niet zo...
...auto's kosten nu eenmaal geld...
[..]

"zonder gedoe" is geen enkel auto sneller te krijgen
[..]

Alleen niet het blok dat jij op ogen had...
'raar want ik heb aardig zitten zoeken en lezen over de 4AGE tuning en ik lees aardig veel dat mensen echt veel doen met het motorblok.
En dat hij behoorlijk op te fokken is.

Overal waar ik zoek over 4AFE tuning staat, neem een 4AGE blok.

Waarom is dat?


Verder zijn er ook 3SGE blokken te koop; uit MR2 alleen die passen niet in de celica want die rijn RWD ipv FWD/

De 4AGE is weer wel FWD


maar stel ik vind een motorblok 4AGE

Dus tis beetje een wel / niet kwestie.

Dit ging niet om zo goedkoop mogelijk blok krijgen.
Het ging mij dr om dat ik een blok heb waarvan ik weet dat hij hoge vermogens aankan.

Desnoods moet ik inderdaad van alles er aan veranderen en stuff.

Dan weet ik in ieder geval dat ik het motorblok op 150+ pk kan krijgen
Zonder dat hij na 100km volgas kapot is
  dinsdag 17 april 2007 @ 18:16:48 #274
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_48428294
Ik denk dat de vraag is: hoeveel wil je besteden aan een "nieuw" blok?
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
  dinsdag 17 april 2007 @ 18:18:19 #275
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_48428345
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 18:05 schreef MikeyMan het volgende:
Je hebt echt totaal geen idee waar je het over hebt he?
Nogmaals; tis geen brommer...
Je kunt niet zomaar met je vijltje aan de gang om er 50 pk uit te halen...

Hoever je kunt gaan hangt helemaal af van de dikte van de cilinderwanden... Maar dan heb je dus ook andere zuigers; nokkenas, krukas, injectoren, ecu etc nodig... Niet te doen dus...

Overigens;
http://www.tolken.co.za/twincamforum/viewtopic.php?t=11638&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=dave+repsold

Daarnaast... Die calibra was ook al traag... Rij ik met m'n standaard carina al het snot voor de ogen
topic had ik al gelezen.

Misschien geen 50Pk maar het helpt wel mee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')