Ik woon in Utrecht, maar kom geregeld 'in het land' (quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:41 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Welke knop mist er precies? De potmeter doet het wel nog gewoon?
En waar woon je precies? Begin al aardig geil te worden en dan is het te irritant voor woorden als 'ie aan de andere kant van nederland staat.
Utrecht is opzich wel te doen vanuit Hoorn, kan me ouders altijd wel lekker maken voor een dagje uitquote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:42 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik woon in Utrecht, maar kom geregeld 'in het land' (), dus brengen is wel mogelijk, mocht het zover komen.
De masterknop van het leadkanaal mist, maar de potmeter doet het wel helemaal prima, er het is gewoon zo'n staafje met ribbels zoals ook onder de knoppen op een gitaar zit.![]()
Ik maak zo wel even een fotootje.
hoe klinkt die head?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:15 schreef Svyatagor het volgende:
Plaatjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Beetje bewogen soms, maar beter dan met flits.
overdrive/distortionquote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:26 schreef Sloggi het volgende:
Wat houdt gain eigenlijk precies in?
Hmja, moddervet.quote:
kost wss meer dan 150 euro's he?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:30 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hmja, moddervet.
Je kunt er eigenlijk alle kanten wel mee op, maar hij heeft vooral een mooie buizenscheur die je met een uittrekbare mid-knop van zware metal tot mooie rock-gain kan laten klinken.![]()
Ziet er lekker uit. Heb je toevallig een mail adres? Ik vind het prettiger praten over zulke dingen via de mail.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:15 schreef Svyatagor het volgende:
Plaatjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Beetje bewogen soms, maar beter dan met flits.
sure. hanspieter at gmail punt comquote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:31 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ziet er lekker uit. Heb je toevallig een mail adres? Ik vind het prettiger praten over zulke dingen via de mail.
thnxquote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:34 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
sure. hanspieter at gmail punt com
MSN kan ook: hpvsteinc at yahoo punt com
koop em danquote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:37 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ik wil een Epiphone SG...met 2 humbuckers
en het liefst ook in deze kleur:
[afbeelding]![]()
![]()
Mooi ding idd!quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:37 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ik wil een Epiphone SG...met 2 humbuckers
en het liefst ook in deze kleur:
[afbeelding]![]()
![]()
Nou...quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:30 schreef Sloggi het volgende:
Wanneer moet je de gain dan hoog zetten? En hoe verhoudt gain zich tot volume?
als je de gain omhoog zet krijg je overdrive in je geluid, dat scheurende, jeweetwel.quote:
Gain is (volgens mij, en ik ben geen elektrotechneut) de verhouding tussen het binnenkomende signaal in een versterker, en de kracht waarmee je het verder de versterker instuurt.quote:
jah. maar dan moet het volume wel omhoog, anders hoor je het niet.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:14 schreef Sloggi het volgende:
Ok, dus als je echt clean wil spelen moet je je gain laag zetten...
Ok, duidelijk. Dank je.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:15 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Gain is (volgens mij, en ik ben geen elektrotechneut) de verhouding tussen het binnenkomende signaal in een versterker, en de kracht waarmee je het verder de versterker instuurt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Gain
In buizen(gitaar)versterkers wordt het vaak gebruikt om de buizen te oversturen, dus teveel signaal te geven dan goed voor ze is, waarbij de normaal gesproken keurige sinus-geluidsgolfjes worden afgesneden en omgezet in blokgolven, waardoor je die typisch overstuurde agressieve geluiden krijgt.
Hoe meer gain, hoe meer oversturing, hoe meer vervorming. Het uiteindelijke volume dat uit een amp komt wordt meestal pas in de eindversterker bepaald. Hoewel je eindbuizen ook kunt oversturen, bepaalt je mastervolume meer hoe hard (dus hoeveel decibellen) het geluid uiteindelijk wordt.
Wil je meer gain, maar niet in decibellen harder spelen, dan moet je je master dus iets zachter zetten, en je gain iets hoger.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |