30+ een stralende zon en af en toe een buiquote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:34 schreef Gijsje het volgende:
Tja kijken wat er na het weekend in de kaarten zit.
laat alleen zien dat het er best mooi uitziet op lange termijn maar kan uiteraard veranderenquote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:41 schreef Robbiej het volgende:
Jodelaar... je kijkt veel te ver vooruit man.. zoals Keromane (where are you!!!!) ook al zei. je maakt jezelf alleen maar optimistischer maar uiteindelijk heb je grote kans dat je jezelf teleursteld...
maarreee... laten we het hopen
Natte sneeuw/regen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:00 schreef Jor_Dii het volgende:
Vrijdag dan serieus sneeuw of..?
Je kunt er ook voor kiezen om er niet naar te kijken..quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:30 schreef Lariekoek het volgende:
Het moet echt verboden worden om met weerkaarten te komen die verder kijken dan 5 dagen ofzo.
Je hebt er geen fuck aan.
Tja, ieder zo'n zijn hobby.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:33 schreef addie het volgende:
Je kunt er ook voor kiezen om er niet naar te kijken..
Is nie goed voor je motor.. levenduur gaat er erg bij achteruit, even warm laten draaien is niet erg maar gaan ijskrabben etc ondertussen is niet zo best.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:46 schreef Robbiej het volgende:
Moest vanmorgen krabben...
waarschijnlijk morgen weer... maarja.. auto starten en rustig op je gemakje aan de gang gaan... en lekker warm instappen
Omdat GFS maar een paar keer per dag uitgedraaid wordt?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:50 schreef Caesu het volgende:
waarom is GFS altijd 3 tot 7 graden te warm?
ik vind het prima natuurlijk.
nee, dit is GFS18.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:53 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Omdat GFS maar een paar keer per dag uitgedraaid wordt?
Wellicht is deze nog van vanmiddag.
En 18 staat voor?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:56 schreef Caesu het volgende:
[..]
nee, dit is GFS18.
omdat GFS blijkbaar de kou onderschat blijf ik erg positief dat de vorst wel over het weekend heen getild kan worden.
wind moet natuurlijk niet opeens keihard uit het (zuid)westen gaan komen...
Ja oke, dat valt te snappen, maar ik vertel dit gewoon even voor de geinterreseerdenquote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:53 schreef highway101 het volgende:
Nou, ik krijg geen zicht door de voorruit zonder dat ik de aanjager niet aan heb. Ik heb geen airco, dus ik moet wel stationair draaien om door de voorruit te kijken. Ik ga niet rijden als ik niks kan zien.
laat het dan maar uit het zuid oosten komen. Krijgen we nog sneeuw vanuit frankrijkquote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:56 schreef Caesu het volgende:
[..]
nee, dit is GFS18.
omdat GFS blijkbaar de kou onderschat blijf ik erg positief dat de vorst wel over het weekend heen getild kan worden.
wind moet natuurlijk niet opeens keihard uit het (zuid)westen gaan komen...
nee klopt niets vanquote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:57 schreef Jodelaar het volgende:
[afbeelding]
euh.. zit iets goed fout maar die daling op het eind is wel mooi maar denk dat heel deze pluim fout is!
[afbeelding]
Piet heeft wel sneeuw geloof ik
nou ja ....quote:Op dinsdag 23 januari 2007 23:28 schreef Jodelaar het volgende:
die neerslagnou vrijdag 60 mm neerslag.. Weeralarm voor sneeuw in limburg ^^
omstreden weeramateur die marc puto, maar voor vrijdag beweert hij dat er mogelijk veel sneeuw gaat vallen..quote:UPDATE DINSDAG 23 JANUARI 2007
BIJNA STRENGE VORST REGIONAAL
Tja en zoals zo vaak bij de voorzienige WP-man kun je hier de verwachting 7-10 dagen laten staan en dat is hypereconomisch werken natuurlijk. Immers, de tot -8 graden, hier al geprognosticeerd/gelanceerd op de 12e, kwam eindelijk dik uit de bus met -8/-9 in een deel van Oost-Nederland en ook de hier een dag of tien terug geannonceerde sneeuw was van de partij. Vrijdag met name zou het wel eens een aantal uren fors kunnen gaan sneeuwen met veel verkeersoverlast en een mogelijk WEERALARM.
Zeer sterke rugopbouw via Ierland naar IJsland even en een noordelijke glijbaan richting Noordzee met een laagste waarde tot c.a min 40 graden op 5 km. hoogte.
Boven het zeldzaam warme Noordzeewater kans op enkele pittige (sneeuw)buien (polarlow-achtig) en later kans op MATIGE vorst in de nacht tot -6/-7 graden, mogelijk iets lager nog. (Deze prognose hierboven opgesteld al op 12-15 januaar jl.)
Vooral Midden-Europa geraakt volop in de sferen van Thialf in de loop van komende week en dat zal daar gaan vrij lang gaan duren. In Zuid-Duitsland en de Alpen kunnen later temperaturen gaan optreden tot ruim -25 graden en bovendien gaat daar regionaal veel sneeuw vallen. Zie subpagina weerprimeur voor meer info!
De narcisssen -in toto al zo'n kleine 100 stuks- zijn op de tiende in bloei gekomen hier langs de kant van de weg nabij Haarlem en dat is recordvroeg.
In 2005 kwamen ze ruim tien dagen later en waren al UITGEBLOEID toen de ongekende vrachten maartsneeuw (27 cm.) kwamen...
quote:
quote:Ja, en dan hebben we natuurlijk Jorrit, die zich onsterfelijk heeft gemaakt bij alle lijders aan het wintervirus. Hij is namelijk de geestelijke vader van het zogenaamde “Joki-getal” waarbij “JOKI” een afkorting is voor “JOrrit-Kans-Index”. Dit getal, lopende van “0” tot “10” geeft aan in hoeverre er kans is op winterweer, of niet, en hoe daar wellicht op het forum mee wordt omgegaan. Bij de zeer lage getallen is de huidige atmosferische situatie zeer tot behoorlijk hopeloos, absoluut anti-winters en wellicht ook gedurende tenminste de komende twee weken. Bij een cijfer van rond de “5” kan het letterlijk vriezen of dooien. Er is weliswaar nog geen sprake van winterweer, maar in de vooruitzichten zijn, in tenminste een paar modellen, een aantal winterse scenario’s verschenen. Bij een cijfer van “8” of meer is de kans erg groot of is het zelfs (nagenoeg) zeker dat de Lage Landen tenminste een aantal dagen met écht winterweer tegemoet gaan.
die storm van vorige week werd meer dan een week van te voren al in de kaarten getekendquote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:30 schreef Lariekoek het volgende:
Het moet echt verboden worden om met weerkaarten te komen die verder kijken dan 5 dagen ofzo.
Je hebt er geen fuck aan.
Haha, ja dat is ook weer waar.quote:Op woensdag 24 januari 2007 00:06 schreef kepler het volgende:
die storm van vorige week werd meer dan een week van te voren al in de kaarten getekend
ik zeg niet dat ik er veel naar kijkquote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:38 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Tja, ieder zo'n zijn hobby.
Wel een vreemde hobby... keer op keer jezelf blij maken met een dode mus
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 23:04 schreef Keromane het volgende:
Tip om ruiten te ontdooien: een fles met handlauw water. Voorzichtig besprenkelen en opvegen.
Met kokend water gaat het sneller, maar dan gaat het tijdens de rit tochten.
ik zag het.. vandaag de vingers gekruist houden dus.. 't wordt spannend..quote:Op woensdag 24 januari 2007 08:26 schreef Keromane het volgende:
Op moment van schrijven hebben we op de kaarten een typisch winterse setting met een flinke blokkade op de oceaan en aanvoer van koude lucht vanover Skandinavie. Als je deze setting een week zou kunnen rekken zou het hier diep winter wezen.
De modellen zeggen dat het zo niet gaat lopen. Vandaag zou de blokkade op de oceaan al flink gaan veranderen met een uitloper richting Skandinavie. In het hoge noorden zou in stevig tempo een depressie uit de verf moeten komen.
Grote veranderingen volgens de modellen. Hoe de komende 24 uur verlopen is van grote invloed op verdere ontwikkelingen. Juist vandaag zouden we een wondertje moeten zien. Morgen weten we meer.
[afbeelding]
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |