abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 23 januari 2007 @ 07:18:26 #1
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45587155
ik wil heel graag weer aan de slag na jaren wao.
nu heb ik gesolliciteerd naar een baan in de zorg met onregelmatige werktijden en af en toe weekends.
de reden daarvoor is dat ik met een kantoorbaan mijn kind zeker niet overdag zie (school, opvang jeweetwel..)
maar met onregelmatige werktijden zie ik hem ook nog eens overdag en heb ik zelf ook nog een enkele keer vrij overdag.
ook in het weekend werken is geen probleem, vanwege de omgangsregeling moet hij af en toe weekends naar zijn vader.
is dit door mij hierboven geschreven scenario reeel? ik ken niemand die onregelmatig in de zorg werkt en kinderen heeft.
zitten hier ervaringsdeskundigen op dit gebied?
wie kan me bijpraten over voor- en nadelen van onregelmatige werktijden?
  dinsdag 23 januari 2007 @ 07:34:11 #2
24188 Belana
kloon van belana
pi_45587229
mijn broer en zijn vriendin werken alle 2 in de zorg en voor hun is het zelfs ideaal omdat ze elkaar zo'n beetje afwisselen alleen op maandagmiddag een paar uutjes oppas nodig hebben.
ik denk dat het verder niet zoveel uitmaakt. het heeft de voordelen zoals je ze zelf al noemt en geen nadelen denk ik.
stormy waters...
sailin'
  Admin dinsdag 23 januari 2007 @ 07:38:44 #3
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_45587247
Ik weet niet wat je gaat doen in de zorg, maar enige weekends komt neer op minimaal 2 weekenden per maand, altijd of de kerst of oud/nieuw werken, idem met Pasen en Pinksteren.
Denk ook aan de vroege dienst die om 7 uur begint, en denk aan de late dienst die rond 23 uur afgelopen is.
En denk aan nachtdiensten.
Ik ben weer begonnen toen de jongste 4 was en schoolgaand en ik vond het zalig.
Juist die onregelmatige tijden gaven me juist meer tijd om bij de kinderen te zijn.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  † In Memoriam † dinsdag 23 januari 2007 @ 07:46:05 #4
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45587294
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 07:38 schreef yvonne het volgende:
Ik weet niet wat je gaat doen in de zorg, maar enige weekends komt neer op minimaal 2 weekenden per maand, altijd of de kerst of oud/nieuw werken, idem met Pasen en Pinksteren.
Denk ook aan de vroege dienst die om 7 uur begint, en denk aan de late dienst die rond 23 uur afgelopen is.
En denk aan nachtdiensten.
Ik ben weer begonnen toen de jongste 4 was en schoolgaand en ik vond het zalig.
Juist die onregelmatige tijden gaven me juist meer tijd om bij de kinderen te zijn.
thnx
  dinsdag 23 januari 2007 @ 07:59:47 #5
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45587354
Ik begin vandaag weer na mijn zwangerschapsverlof. Ik merk nu al dat ik niet elke dag oppas nodig heb en dat scheelt ook
Ben wel benieuwd hoe het gaat vandaag
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_45587475
Ik heb geen kindere maar werk wel onregelmatig. Hoor van ouders mening voordeel:
tijdens vroege diensten is er vaak geen opvang nodig, als de partner kan bij springen. hoogenstens moet je je wat haasten om je kind op te halen.
Als de late dienst draait en je parner is op een redelijk fantsoenlijk tijdstip thuis.. dan heb heb je misschien alleen opvang nodig tussen school en de tijd dat je partner thuiskomt.

Bedenk wel dat je in de schoolvakanties ook vaak moet werken.. nu is daar soms met korte vakanties vaak wel wat te regelen, maar in de zomervakantie kan je meestal geen 6 weken vrij nemen.

Nog 1 opmerking. Vraag goed na wat de werktijden zijn. Ik weet ook niet hoeveel uur je zou gaan werken. Sommige instellingen werken met korte diensten, met slaapdiensten, nachtdiensten of met 8,5/ 9 uurs diensten (dan heb je een uur pauze tussen de middag of 's avonds).
Zelf werk ik van 7.00-15.00 of van 14.30- 22.30, maar ik weet ook bedrijven waar ze van 8.00-16.30 werken en van 15.30 tot 23.00..

Succes met beslissen !
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
  † In Memoriam † dinsdag 23 januari 2007 @ 09:02:34 #7
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45587960
mijn vriend is schilder en begint vroeg en komt als hij niet te ver uit de buurt werkt, redelijk vroeg thuis. maar met opvang na school heb ik geen probleem, want de school heeft een eigen buitenschoolse opvang. en ook overblijven is op school geregeld.
en vakantieopvang moet ook wel ergens te regelen zijn denk ik. ik ga zeker bij pa aankloppen wantn de afgelopen 3 jaar heb ik hem nooit aangesproken op zijn verantwoordelijkheid tijdens schoolvakanties, dus dat moet er nu maar eens van komen.
pi_45589447
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 09:02 schreef lady-wrb het volgende:
mijn vriend is schilder en begint vroeg en komt als hij niet te ver uit de buurt werkt, redelijk vroeg thuis. maar met opvang na school heb ik geen probleem, want de school heeft een eigen buitenschoolse opvang. en ook overblijven is op school geregeld.
en vakantieopvang moet ook wel ergens te regelen zijn denk ik. ik ga zeker bij pa aankloppen wantn de afgelopen 3 jaar heb ik hem nooit aangesproken op zijn verantwoordelijkheid tijdens schoolvakanties, dus dat moet er nu maar eens van komen.
Nou dan lijkt het me allemaal niet zo heel moeilijk worden. Houdt er wel rekeing mee dat slaapdiensten de ene middag laat beginnen tot de volgende ochtend vroeg (Bjijv van 15.00 tot 9.30).. Mocht je vriend dat ook vroeg moeten werken is dat misschien een "probleempje"... Nou weet ik ook helemaal niet of de functie waarop je gesolliciteerd hebt ook slaapdiensten draaien inhoudt. hihi

Ik las ergens anders dat je zoon wrs PPD heeft toch? Wat er ook nog bestaat (al is dat op zich niet omdat ouders werken, meer om kids toch nog een bepaalde structuur in de vakantie te geven) zijn vakantiekampen voor kinderen met een stoornis in het autistisch spectrum. Volgens mij kan MEE je daar meer over vertellen.. Misschien ook nog een optie.
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
pi_45612442
Manlief en ik hebben een tijd bij hetzelfde bedrijf gewerkt, beide onregelmatig, tussen 8:00 en 22:00, en weekenden en feestdagen. Ik vond het dus echt ideaal, Sara had amper opvang nodig zo!
Sinds september volg ik een opleiding verpleegkunde niveau 4, in juni ga ik daadwerkelijk werken in het ziekenhuis, en eens per 2 weken naar school. Mijn diensten zijn de eerste tijd alleen van 7:15 tot 15:45, later ook onregelmatig. Manlief werkt nog steeds voor hetzelfde bedrijf en is daarnaast begonnen als freelance fotograaf. Ik vind de afwisseling, het onregelmatige echt heerlijk werken, en prima te combineren met kind!

Aanvulling: We stappen wel over naar een flex kinderopvang, omdat dat gewoon echt nodig is, aangezien mijn diensten strax onvoorspelbaar zijn, tot op heden hebben we altijd gewone kinderopvang, vaste dagdelen, gedaan.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 24 januari 2007 @ 01:11:22 #10
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_45619561
Hoeveel procent/uur wil je gaan werken ladywrb?
Ik weet wel dat regelmatig werken mij veel rust geeft, niet alleen qua bioritme, maar ook in mijn hoofd. De dagen die ik werk staan vast en ik hoef er nooit over na te denken of ik moet passen en meten met oppas.
Ik mis de avonddiensten bij tijd en wijle wel, maar uitslapen zit er met 2 kleine kinderen toch niet meer in. (En die associatie maak ik wel; laat werken = lekker uitslapen.)
Het lijkt mooi en praktisch, maar het blijft onregelmatig, dus iedere keer een vraag.
Maar nogmaals het ligt er zeker aan hoeveel procent je wil gaan werken.

pi_45622277
Geer en ik hebben beide onregelmatig gewerkt. Toen Bo net geboren was ben ik er toch mee gestopt. We hadden het zo goed geregeld dat we geen opvang nodig hadden maar zagen daardoor elkaar niet meer. Als ik thuiskwam moest hij weg enz. En ik mistte Bo snachts Ik dacht doei, ik heb 13 jaar voor anderen gezorgd met alle liefde van de wereld. Nu is die van mij aan de beurt
Nu zou ik als Jans straks 4 is wel weer willen werken hoor.
Maar onregelmatig blijft moeilijk emt kidneren vind ik. Sochtends om 7 uur beginnen bijvoorbeeld. Geer werk nu vanaf 1 febr regelmatig. Moet dan rond 8 uur beginnen. Dan zitten we dus al met de kinderen naar school brengen. Dat word dan ook vaan overblijven, en naschoolse opvang. En zegt met een slaapdienst zit je ook.
Voor mezelf vind ik het heerlijk een onregelmatige baan. Maar in combinatie met kidneren vind ik eht lastig. De weekenden . De dagen waarop je je kinderen als ze de hele week op school zitten eindelijk eens zie ben je dan ook aan het werk.
Als bv via de thuiszorg of zoiets doet is het misschien makkelijker je werk af te stemmen op de tijden van je kinderen.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_45622699
Hier gaan we daar straks ook enorm mee te maken krijgen.

Op het ogenblik werken vriendje en ik beide 24 uur in onregelmatige diensten.
Vanaf september (na mijn zwangerschapsverlof) ga ik hopelijk weer fulltime studeren
en ernaast 12uur werken. Vriendje is op zoek naar een baan voor 32 uur.
Maar dat werken zal aangezien wij beide als woonbegeleider in de gehandicaptenzorg werken
altijd onregelmatig blijven.

Opvang zal hier nog best een uitdaging worden aangezien wij vaak opvang nodig zullen hebben tot halverwege de avond. We hebben in ieder geval beide grote gastouderbureau's in den haag benaderd en wachten opmeer info hiervan.
pi_45623864
Ik werk ook in de zorg en heb onregelmatige diensten. Ik moet het nog ervaren hoe dat gaat bevallen, aangezien ik nu nog verlof heb. De oma's gaan hier oppassen en als ik van te voren mn rooster heb kunnen we met hen gaan plannen. Ik ga 28 uur werken. Mn vriend is 1 dag in de week vrij en ik wil nog proberen of ik vast de vrijdag vrij kan krijgen. Dan hebben we dus hooguit 3 dagen in de week dat we oppas nodig hebben, maar werk ik toevallig die andere dagen dan is er dus helemaal geen oppas nodig. Het is wel wat meer geregel, maar ik heb wel het idee dat ik zo meer bij ons jochie ben dan dat ik vaste dagen zou werken
Tja en die feestdagen werken hoort er helaas bij. Ben het al zolang gewend en ik kan altijd aan mn collega (de roosteraar) doorgeven dat ik niet te veel feestdagen wil werken, daar houdt hij vaak wel rekening mee. Dat geldt ook voor de weekenden.
pi_45624428
Ik werkte dan niet in de zorg, maar had wel onregelmatigediensten. Ik heb heel veel mazzel gehad met mijn oppas (p_iglet) Voor haar was het met reistijd naar school makkelijker dan bij haa ouders en zij nam us 9 van de 10 keer de avond en nachtdiensten voor haar rekening. De vroege diensten was wel een probleempje want dan moest ik al om half 6 de deur uit en dan moest ze szelf wassen, aankleden, eten en naar scool, maar doordat Djen een heel zelfstandige meid is was dit geen probleem. Oppas technisch moet je dus echt mazzel hebben zoalsik had met p_iglet.

Wat betreft aandaacht extra voor het kind vond ik het wel mee vallen. Je bent wel eens vrij door de weeks en dan is die tijd die jedan voor jezelf het erg lekker als het kind naar school is, maar als hij uit school is heeft hij een eigen programma meestal en zie je het kind pas weer bij het avond eten. Althans zo ging het hier want Djen is een buitenspeelkind.

Of zij er last van heeft gehad durf ik niet echt te zeggen, weet wel dat ze het niet altijd makkelijk vond die onregelamtige diensten, maar dat ze ook wel lekker vond dat ik soms vrij was op dagen dat andere moeders werkten.
  † In Memoriam † woensdag 24 januari 2007 @ 13:54:33 #15
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45628820
ga door ga door
ik hoor positieve dingen en negatieve dingen.
is heel handig om een volledig beeld te krijgen
pi_45630874
Ik werk in de zorg en onregelmatig. Maar wel regelmatig onregelmatig. Ben altijd op ma, di en wo vrij. Werk dan de ene week op do en vrij en de andere week op do, vrij, zat en zon. Doe alle diensten. En de nachtdiensten zijn zo geregeld dat ik er op zondagochtend uit kom. Met een andere collega vervul ik een fulltime baan. Zij werkt begin van de week en de andere weekenden. Dit heeft overigens wel heel wat stennis veroorzaakt met onze teamleider. Maarja het was voor hem dit of geen personeel En de rest van het team had er geen probleem mee.
Having a place to go... is a home
Having someone to love... is a family
  woensdag 24 januari 2007 @ 15:13:26 #17
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_45631298
Quinny, dat begrijp ik dan niet. Wat heeft je teamleider hier op tegen dan?
pi_45631743
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:13 schreef Smirre het volgende:
Quinny, dat begrijp ik dan niet. Wat heeft je teamleider hier op tegen dan?
Zijn standpunt was dat iedereen gelijke dagen en diensten moet werk. Maar dat is echt onhaalbaar. En dat ziet hij nu ook eindelijk in Verder kwam hij met het argument dat het niet te roosteren is al die eisen van al die moeders. Dus toen kwamen wij met het idee om te duobanen. En dat werkt prima, vinden wij
Having a place to go... is a home
Having someone to love... is a family
  woensdag 24 januari 2007 @ 17:05:03 #19
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_45635231
Oké Quinny, duidelijk. Ik kreeg het idee dat je direct met duo-banen begon en dat je teamleider daar problemen mee had. (Ik zou nl niet weten welke.) Maar hij is nu wel tevreden? Ik kan me wel voorstellen dat het lastig te roosteren wordt als een ieder recht heeft op zijn voorkeursdagen. Dan moet je team wel een echte puzzel zijn die perfect in elkaar past en dat is ook een kwetsbaar geheel. Maar goed voor jou, dat je het zo geregeld hebt.
pi_45635414
Ik werk niet in de zorg, maar wel onregelmatig en vaak 's avonds, maar vind het toch wel lastig en niet altijd leuk. Gisteravond kwam ik bijvoorbeeld na elven pas thuis en Anna sliep al. 'Gelukkig' moet ik haar 's nachts een paar keer wakker maken, dus zag ik haar nog even. Al zijn dat nachtvoedingen, dus spelen oid kon niet. Vanochtend weer om half 8 weg om op tijd op mijn werk te zijn. Ik heb haar wel weggebracht, maar het moest allemaal vrij vlug. Door het late werken, vind het jammer de avonden te missen, dat zijn juist de tijdens dat vaak wakker is.
Soms is het ook lastig plannen. We hebben twee vaste dagen opvang, dus als ik op een andere dag moet werken, moet er meteen een 'probleem' opgelost worden.

Maar doordat ik gisteren 14 uur heb gewerkt, heb ik maandag wel een extra vrije dag.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_45636685
Ik werk zelf ook in wisseldiensten en ben ook alleenstaande moeder. Voor mij is het perfect, want net als jij, zou ik anders mijn dochter alleen in het weekend zien. Als ik vroege dienst heb, ben ik om 15:00 uur al thuis en heb dan dus nog zo'n 4 uur samen met mijn dochter. Als ik late dienst heb (wat niet al te vaak gebeurd en meestal in het weekend) kan ik lekker 's morgens nog wat met haar doen. Mijn moeder past op als ik werk, en dat is dan wel weer nodig, aangezien ik bij een vroege dienst om 4 uur 's morgens mijn bed uit moet, dan slaapt ze dus bij mijn moeder. En ook na een late dienst haal ik haar niet meer op, maar pas de volgende ochtend. Doordat ik wisseldiensten werk, hoef ik niet fulltime te werken, want het salaris ligt uiteraard een stuk hoger door de onregelmatigheidstoeslag. Voor mij is het dus ideaal, maar je moet wel een goede oppas achter de hand hebben, want een normaal kinderdagverblijf of naschoolse opvang zal niet voldoende zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')