quote:Op maandag 22 januari 2007 16:51 schreef Shark.Bait het volgende:
ja, de handleiding van Nikon geeft deze waarschuwing ook. Zag een keer ergens (maar kan het nu niet terugvinden natuurlijk) dat de oude flitsers iets van 230 volt leverden, en de nieuwe flitsschoentjes maar 10 volt konden hebben.
Hoe kan dat dan, er zit maar 4 x 1.5V in meestal?quote:Op maandag 22 januari 2007 16:51 schreef Shark.Bait het volgende:
ja, de handleiding van Nikon geeft deze waarschuwing ook. Zag een keer ergens (maar kan het nu niet terugvinden natuurlijk) dat de oude flitsers iets van 230 volt leverden, en de nieuwe flitsschoentjes maar 10 volt konden hebben.
Er wordt een spanning opgebouwd in een capacitor, die ineens ontlaadt --> flits. Daarom moet een flitser 'opladen' voordat je hem kan gebruiken. Zie het als een emmer vol laten lopen en dan in 1x leeggooien. De kraan kan geen 10L in 1x gevenquote:Op maandag 22 januari 2007 17:04 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Hoe kan dat dan, er zit maar 4 x 1.5V in meestal?
It's all rocketscience to me.quote:Op maandag 22 januari 2007 17:04 schreef skiczukie het volgende:
Hoe kan dat dan, er zit maar 4 x 1.5V in meestal?
Jah, maar dat het dan 230V wordt ..quote:Op dinsdag 23 januari 2007 08:31 schreef freud het volgende:
[..]
Er wordt een spanning opgebouwd in een capacitor, die ineens ontlaadt --> flits. Daarom moet een flitser 'opladen' voordat je hem kan gebruiken. Zie het als een emmer vol laten lopen en dan in 1x leeggooien. De kraan kan geen 10L in 1x geven.
Gelukkig heeft het voltage weinig te maken met de dodelijke effecten.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 08:48 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Jah, maar dat het dan 230V wordt ..Daar kun je iemand mee vermoorden.
Okee.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 09:13 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Gelukkig heeft het voltage weinig te maken met de dodelijke effecten.
Er zijn maar een paar oude flitsers die zo'n absurd voltage geven. Ergens op internet is een pagina die een overzicht geeft van de voltages van de diverse flitsers. De meeste Metz flitsers zitten aan de veilige kant, uitgezonderd de oude 45CT1 staafflitser, en dan ook alleen nog maar de oudste series.quote:Op maandag 22 januari 2007 16:51 schreef Shark.Bait het volgende:
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:57 schreef freud het volgende:
De magische woorden waar je op moet zoeken is "triggert voltage"
Ah dat was 'm. Ik was voor MM al aan het zoeken op type nummers. Maar toen kwam google met allerlei oosteuropese talen die ik niet begrijp.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:57 schreef freud het volgende:
De magische woorden waar je op moet zoeken is "triggert voltage"
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa dat was emquote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:56 schreef ultra_ivo het volgende:
Er zijn maar een paar oude flitsers die zo'n absurd voltage geven. Ergens op internet is een pagina die een overzicht geeft van de voltages van de diverse flitsers. De meeste Metz flitsers zitten aan de veilige kant, uitgezonderd de oude 45CT1 staafflitser, en dan ook alleen nog maar de oudste series.
daar staat mijn flitser niet tussenquote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:12 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa dat was em
Nu komt het bij mij weer boven. Ik heb een boekje dat heet "digital photography hacks", waarin die flitser werd genoemd. Schijnt nogal goede flitser te zijn.
ik heb gegoogled voor de lijst
Zelf gaan meten dus..... of laten meten....quote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:13 schreef MissyMirjaM het volgende:
daar staat mijn flitser niet tussen
Gewoon niet gokken, en helaas pindakaasquote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:13 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
daar staat mijn flitser niet tussen
300D kan heel weinig, 350D kan al 250v aan.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:52 schreef ultra_ivo het volgende:
Het voltage dat je camera kan hebben varieert ook. SOmmige oudere canons kunnen maar 5V hebben. 6V is bij andere camera's een veilige grens, maar de meesten kunnen iets van 25V aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |