abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45577969
Dit bericht plaats ik omdat ik het even niet meer weet, ik hoop dat jullie
mijn bericht op een respectvolle manier zullen lezen en beantwoorden
.

Een hoop ervaring in vaste relaties, dat is iets wat ik zeker heb, heb ongeveer
vijf lange relaties (2 jaar of meer) achter de rug. Van elke relatie leer je een hoop
over jezelf wat natuurlijk heel positief is.

Sinds een jaar heb ik mijn liefde gevonden in een meisje, dat -helaas- nogal een
stukje van mij vandaan woont (Noem het 2 uur reizen). Ik ben er van overtuigd
dat liefde geen afstand kent, dat is het dan ook niet.

Mede door de afstand is het alleen mogelijk om elkaar in het weekend (fulltime) te zien,
doordeweeks houden we elkaar op de hoogte via de telefoon en sms.

Echter heeft ze dit weekend te kennen gegeven dat ze doordeweeks minder contact met
mij wil. Ze voelt zich geclaimd en benauwd door mij. Natuurlijk luister ik echt naar haar en
ben ik helemaal bereid om haar wensen in te willilgen.

Maar, vraag ik me af, wat is dan claimend gedrag? Is het niet gezond om elkaar
een paar keer op een dag te spreken, rekening houdende met de afstand?

Ik vind het ongeloofelijk moeilijk om dit vol te houden,natuurlijk heb ik het voor haar over!
Maar kom je door minder contact juist niet verder van elkaar af te staan? Ze gaat voor mij, dat heeft
ze verteld.

Alleen wil ze nu een stapje terug, en juist dat stapje terug in onze supergelukkige relatie, doet
mij ongelooflijk pijn. Want dit geeft mij het gevoel dat we verder uit elkaar komen te staan.

Kan iemand hierover meepraten?

[ Bericht 0% gewijzigd door dark80 op 22-01-2007 14:07:43 ]
  maandag 22 januari 2007 @ 13:56:19 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_45578122
En haar naam is Esmemia? Of zit er geen verborgen boodschap in de bold beginletters?

Anywayz, wees blij dat ze het nu aangeeft, in plaats van het straks als uitmaakexcuus te gebruiken.
Iemand die mij tig keer per dag belt en/of sms-t, daar zou ik ook moe van worden.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_45578149
Nee geen verborgen boodschap, thats not me
  maandag 22 januari 2007 @ 13:58:01 #4
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_45578168
quote:
Op maandag 22 januari 2007 13:51 schreef dark80 het volgende:
en juist dat stapje terug in onze supergelukkige relatie,
Daar ga je dus de fout al in hè?
Ik ga naar huis.
  maandag 22 januari 2007 @ 13:58:29 #5
110414 _Flame_
Allemaal gelul
pi_45578182
een paar x per dag? mwoa lijkt me iets teveel van t goede ja
Ik hoor alleen maar bla bla bla
pi_45578199
quote:
Op maandag 22 januari 2007 13:58 schreef nietzman het volgende:

[..]

Daar ga je dus de fout al in hè?
Is dat zo?
pi_45578204
Esmemia, is dat code? .

Maar hallo zeg, een paar keer per dag contact? Ik kan me voorstellen dat ze dat op een gegeven moment zat is, want je hebt dan toch niks meer te vertellen.
In het begin misschien leuk, maar als de erge verliefdheid voorbij is, wordt het anders. Dan kan je wel dwangmatig elk telefoongesprek vol gaan zitten kwijlen, maar echt boeiend is dat ook niet hè?
Ik zou het er ook spaans benauwd van krijgen.

Af en toe bellen als je wat te vertellen hebt en anders wachten tot het weekend. Waar moet je het anders in het weekend nog over hebben?

Je kan iemand ook nog leuk vinden zonder ze tien keer per dag te bellen, hoor.

Laat een beetje losssss.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  maandag 22 januari 2007 @ 13:59:58 #8
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45578226
Nounou Cc..pláátst iemand eens een overzichtelijke OP ..

Anyways..ik kan alleen maar van mezelf uit gaan..ik vind het heerlijk om te bellen of smsjes te krjjgen van mijn , hoe meer hoe beter...behalve dan als ik een relatie zat aan het worden ben dan, dan gaat het me idd irriteren
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_45578231
Misschien heeft ze het idee ,dat ze je alles ,wat ze doet op doordeweekse dagen aan je moet melden en wilt ze gewoon haar ding doen.. zonder steeds te moeten reageren op jou smsjes etc.
Dat kan een beetje benauwend over komen..mits je ook werkelijk steeds verwacht dat ze iedere dag en continu reageerd op jouw smsjes en zo..
Salsa Española
  maandag 22 januari 2007 @ 14:00:41 #10
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_45578247
quote:
Op maandag 22 januari 2007 13:59 schreef dark80 het volgende:
Is dat zo?
Ja, als zij een stapje terugwil is alles niet echt koek en ei, denk je zelf ook niet?

Dat jíj supergelukkig bent maakt natuurlijk geen gelukkige relatie.
Ik ga naar huis.
  maandag 22 januari 2007 @ 14:01:00 #11
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45578259
TS: Waar zijn je vorige relaties op stukgelopen?
pi_45578310
quote:
Mede door de afstand is het alleen mogelijk om elkaar in het weekend (fulltime) te zien,
doordeweeks hebben en houden we elkaar op de hoogte via de telefoon en sms.
Dit stukje snap ik niet precies. Je zegt: 'Doordeweeks hebben en houden we elkaar op de hoogte via ....'

Waarom laat je het woord 'hebben' niet weg? Dat heeft toch geen toegevoegde waarde in deze zin? De zin klopt hierdoor zelfs niet.

Ik wacht je reactie af.

met vriendelijke groet,

Cohen
wie zaait zal oogsten.....
pi_45578324
quote:
Op maandag 22 januari 2007 13:59 schreef Vivi het volgende:
Nounou Cc..pláátst iemand eens een overzichtelijke OP ..

Anyways..ik kan alleen maar van mezelf uit gaan..ik vind het heerlijk om te bellen of smsjes te krjjgen van mijn , hoe meer hoe beter...behalve dan als ik een relatie zat aan het worden ben dan, dan gaat het me idd irriteren
Ja ik vind het ook nog steeds leuk om om te bellen met mijn vriend of smsjes te ontvangen..
Wij wonen ook best eindje bij elkaar uit de buurt..dus dan is het wel zo prettig om zo in contact te blijven ..

Maar denkt ook wel dat het ligt aan de inhoud van die smsjes.en gesprekken.
Salsa Española
pi_45578376
@Vivi : Misschien wel hierop inderdaad, niet bij allen, het punt is dat ik ergens 100% voor ga of ik ga er niet voor. Ik weet dat het deels misschien een slechte en foute eigenschap is van mij. Maar hoe verander je zoiets aan jezelf, weet jij het?
pi_45578419
quote:
Op maandag 22 januari 2007 14:02 schreef cohen het volgende:

[..]

Dit stukje snap ik niet precies. Je zegt: 'Doordeweeks hebben en houden we elkaar op de hoogte via ....'

Waarom laat je het woord 'hebben' niet weg? Dat heeft toch geen toegevoegde waarde in deze zin? De zin klopt hierdoor zelfs niet.

Ik wacht je reactie af.

met vriendelijke groet,

Cohen
Je hebt gelijk Cohen, ik maak wel eens een grammaticale fout en het woord hebben had weggelaten kunnen worden. Mijn excuses voor het ongemak!
  maandag 22 januari 2007 @ 14:07:40 #16
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_45578440
quote:
Op maandag 22 januari 2007 14:04 schreef dark80 het volgende:
@Vivi : Misschien wel hierop inderdaad, niet bij allen, het punt is dat ik ergens 100% voor ga of ik ga er niet voor. Ik weet dat het deels misschien een slechte en foute eigenschap is van mij. Maar hoe verander je zoiets aan jezelf, weet jij het?
De eerste stap is het te onderkennen. Die heb je al genomen. Nu woord bij daad voegen. Of eigenlijk minder woord bij daadvoegen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 22 januari 2007 @ 14:08:00 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_45578447
Een paar keer per dag
Ik heb ook lange-afstandsrelaties gehad en we hadden niet eens elke dag contact, laat staan meerdere keren per dag bellen, ik zou serieus niet weten wat ik dan nog zou moeten zeggen. Maar misschien ben ik daar wel te nuchter voor.
Dat je vriendin hier al een jaar aan meewerkt en het nu pas tegen gaat staan zou me echter wel verontrusten. Mijn ervaring leert dat dat niet zo'n goed teken is, als ze het uit zichzelf al vervelend vindt had ze dat denk ik al veel eerder aangegeven.
disclaimer
pi_45578478
quote:
Minder bellen betekent toch niet dat je niet 100% voor de relatie gaat. Dat heeft helemaal niks met elkaar te maken.

Gun de ander ook wat ruimte en lucht.
Oi!
  maandag 22 januari 2007 @ 14:12:32 #19
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45578570
quote:
Maar hoe verander je zoiets aan jezelf, weet jij het?
You can wag your tail, but don't let your tail wag you

M.aw.: leer jezelf in de hand te houden.

Als je de neiging hebt te bellen/sms-en handel dan eens niet vanuit je eigen impuls maar wacht dan even 10 minuten en denk erover na of het om iets essentieels gaat of dat het om een "onzin"- reden is...is dat het geval pleeg dat telefoontje/smsje dan eens NIET, maar bewaar die dingetjes totdat zij contact met jou zoekt, dan voelt zij zich niet bij elke scheet "lastig" gevallen en als bijkomend voordeel heb je, ALS je haar dan spreekt lekker veel small-talk waardoor je:

A--> een gezellig gesprek hebt, je hebt behoorlijk wat dingetjes te melden,
B--> je de illusie wekt dat je zelf ook genoeg te doen hebt zonder haar, wat je automatisch weer interessanter maakt in haar ogen.

Ergo, een win/win-situatie.

Succes
pi_45578842
Als je elkaar minder spreekt heb je meer te vertellen als je elkaar wel spreekt. dan wordt het alleen maar leuker.
2 Delen Vodka, 1 Deel Lime (of was het nu andersom) www.omnivas.nl
pi_45578942
Tuurlijk heb je elkaar meer te vertellen naarmate je elkaar minder spreekt.
Alleen het lijkt, sinds ze dit aan mij gevraagd heeft, dat er een bepaalde
koelte vanuit haar is gekomen als ik haar spreek..

Weg lieve woordjes, weg dat gevoel wat onze relatie zo bijzonder maakt

En dat doet mij vrij veel pijn neemt niet weg dat ik helemaal aan haar wensen zal voldoen
pi_45578980
quote:
Op maandag 22 januari 2007 14:02 schreef cohen het volgende:

[..]

Ik wacht je reactie af.

met vriendelijke groet,

Cohen
Is het nou echt nodig om over zoiets zo'n uitgebreide reactie te geven? Beetje begrijpend lezen en iedereen snapt wel dat een klein typfoutje is dat waarschijnlijk veroorzaakt is doordat TS de zin eerst anders wilde formuleren.

Ontopic:
Ik heb zelf in een soortgelijke situatie gezeten met mijn ex (dat het nu mijn ex is heeft hier niks mee te maken hoor). Zij woonde ook iets meer dan 2 uur reizen vandaan en, omdat we allebei niet de meest gunstige roosters hadden zagen we elkaar doordeweeks dan ook weinig en spraken elkaar haast alleen maar per telefoon, sms en/of msn. Zij kwam er na een tijdje ook mee dat we mekaar misschien iets teveel spraken. Het was niet zozeer dat ze zich geclaimd voelde ofzo maar ze vond dat we regelmatig te onzinnige gesprekken hadden. Je moet je dan ook afvragen waarom je mekaar elke keer belt en/of smst? Is dat gewoon om het bellen of smsen of heb je elkaar ook echt iets te melden? Zoals hierboven al aangegeven wordt heeft het geen zin om mekaar op te bellen om niks en zal dit uiteindelijk alleen maar irritaties opleveren. Iets wat het bij haar dus blijkbaar al doet.
Wij zijn billen brandt, moet blij zijn dat ie niet andersom stond.....
pi_45579116
quote:
Natuurlijk luister ik echt naar haar en ben ik helemaal bereid om haar wensen in te willilgen.
quote:
Ik vind het ongeloofelijk moeilijk om dit vol te houden,natuurlijk heb ik het voor haar over!
Alleen wil ze nu een stapje terug, en juist dat stapje terug in onze supergelukkige relatie...
quote:
Op maandag 22 januari 2007 14:24 schreef dark80 het volgende:

En dat doet mij vrij veel pijn neemt niet weg dat ik helemaal aan haar wensen zal voldoen.
Hmmmm, ik zie, ik zie wat jij niet ziet.
Oi!
pi_45579165
Ik heb ook een 'lange afstands' relatie, en wij spreken elkaar wel vaak meerdere keren per dag, minstens 1x per dag. En nog heb ik het idee dat we niet genoeg betrokken zijn bij elkaar, door de week. Al die kleine dingetjes die je gewoon ook wilt delen en van de ander wilt horen (goh, mijn fietsbel is gejat, ik hoorde dat er in mijn flat is ingebroken, ik heb de muur in de gang groen geverfd!), die mis je dan toch.

Maar in mijn vorige relatie had ik het andersom, ik werd er knettergek van dat hij elke keer maar moest bellen en smsen en alles van me wilde weten (waar ben je, met wie ben je, wat doe je en waar hebben jullie het over?). Toen was ik natuurlijk ook een stukje jonger, en ik bedoelde het allemaal een stukje minder serieus dan hij, niet dat ik het allemaal niet meende, maar het hoefde nog niet zo heftig en plakkerig toen.

Oftewel: het hangt van de persoon af, en leeftijd ook wel, bij mij tenminste. Maar het gaat erom dat het voor haar voelt als claimend gedrag, en dat moet je hoe dan ook vermijden. Je hebt ook nog kans dat zij jou vaak gaat bellen, als jij haar een beetje met rust laat...
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_45579237
quote:
Op maandag 22 januari 2007 14:31 schreef MUUS het volgende:

[..]

[..]

[..]

Hmmmm, ik zie, ik zie wat jij niet ziet.
Over-enthousaisme? Is dat een woord?:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')