ja maar wat als ik nou met een Armeniër trouw. Wat is ons kind danquote:Op donderdag 25 januari 2007 20:31 schreef Hayaxchik het volgende:
Pff Het is saai hier.
Een turk blijft een turk.
Een armenier blijft een Armenier
Er is hier niets te bespreken!
een arme turkquote:Op donderdag 25 januari 2007 20:34 schreef Burakius het volgende:
[..]
ja maar wat als ik nou met een Armeniër trouw. Wat is ons kind dan![]()
![]()
Er valt ook niet meer echt veel te discussieren over Hrant Dink's dood. De man is dood en begraven, de daders zijn gepakt, motieven zijn bekend.quote:Op donderdag 25 januari 2007 20:32 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik snap niet dat deze topic nog steeds open is, het heeft er nooit over gegaan, daarnaast is er al een topic over de moord
quote:Op donderdag 25 januari 2007 20:39 schreef Hayaxchik het volgende:
Bye BYe cucukhlar!!!
Een Armeniër, want wij zijn allen Armeniërs. Stond op die spandoekenquote:Op donderdag 25 januari 2007 20:34 schreef Burakius het volgende:
[..]
ja maar wat als ik nou met een Armeniër trouw. Wat is ons kind dan![]()
![]()
"Armeniër"quote:Op donderdag 25 januari 2007 20:22 schreef Slayage het volgende:
[..]
het klinkt heel charmant, maar het leest toch minder prettig
maar wat is hay eigenlijk?
denk dat ie cocuklar bedoelt. ook wel -->kinderenquote:Op donderdag 25 januari 2007 21:00 schreef Mwanatabu het volgende:
Wat is een cucukh?
hij bedoelt cocuk, kindquote:Op donderdag 25 januari 2007 21:00 schreef Mwanatabu het volgende:
Wat is een cucukh?
Dit wordt een beetje een ons-kent-ons van steppenvolken, hierzo.quote:Op donderdag 25 januari 2007 20:39 schreef Hayaxchik het volgende:
Bye BYe cucukhlar!!!
okquote:Op donderdag 25 januari 2007 21:02 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
"Armeniër"
Afgeleid van een groot leider Hayk ooit. Zo noemen ze zichzelf.
Dag kinders staat er.quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:07 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dit wordt een beetje een ons-kent-ons van steppenvolken, hierzo.
armeniers horen tot de bergvolken hoorquote:Op donderdag 25 januari 2007 21:07 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dit wordt een beetje een ons-kent-ons van steppenvolken, hierzo.
je hebt het duidelijk te druk met je partyquote:
armenen horen niet bij volken.Armenen zijn 1 soort ze horen nergens bijquote:Op donderdag 25 januari 2007 21:09 schreef Slayage het volgende:
[..]
armeniers horen tot de bergvolken hoor![]()
Nee hoor, we gaan allemaal knuffelen.quote:Op donderdag 25 januari 2007 20:31 schreef Hayaxchik het volgende:
Pff Het is saai hier.
Een turk blijft een turk.
Een armenier blijft een Armenier
Er is hier niets te bespreken!
Is al achter de rug joh.quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:09 schreef Slayage het volgende:
[..]
je hebt het duidelijk te druk met je party![]()
quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:10 schreef Burakius het volgende:
[..]
armenen horen niet bij volken.Armenen zijn 1 soort ze horen nergens bij.
kweet niet, laat onze msr T maar daarop reagerenquote:Op donderdag 25 januari 2007 21:10 schreef Burakius het volgende:
[..]
armenen horen niet bij volken.Armenen zijn 1 soort ze horen nergens bij.
wat voor taart had je?quote:
je heb gelijk. Ze zijn al die eeuwen platgeneukt door vele stammen uit azie en europa dus wat dat betreft geef ik u gelijkquote:
Volgens mij gaan de Armeniërs dit winnenquote:Op donderdag 25 januari 2007 21:09 schreef Slayage het volgende:
[..]
armeniers horen tot de bergvolken hoor![]()
ow?quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:13 schreef Floripas het volgende:
[..]
Volgens mij gaan de Armeniërs dit winnen
jummiequote:
laatste kersenvlaai, waarvan ik mocht "genieten" wasquote:
Dan zijn we het inderdaad eens.quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:04 schreef Dreamscape het volgende:
Nee hoor Dink heeft dat artikel nooit geschreven. Hij is nooit veroordeeld tot 6 maanden gevangenis voor een artikel waarin dat staat.![]()
Als je wilt beweren dat hij het niet zo bedoeld heeft, dan ben ik het met je eens.
Vandaar dat ze het zo goed kunnenquote:Op donderdag 25 januari 2007 21:12 schreef Burakius het volgende:
[..]
je heb gelijk. Ze zijn al die eeuwen platgeneukt door vele stammen uit azie en europa dus wat dat betreft geef ik u gelijk
Dat kan het ook, als die armenen het verleden eens lieten rusten en geen verzonnen koeien uit de sloot haalden.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 13:09 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
.... Het zou zo gezellig kunnen zijn he, ....
Centraal-Azië dacht ik, niet Mongolië.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 00:18 schreef Konlewicz het volgende:
Gobi ja. Ooit verdiept in de afkomst van de Turks-Mongoolse volkeren?
Nope, de Turkse volkeren zijn vanuit Mongolië naar West China(Oost-Toerkestan, Oeigoeren) Centraal Azië tot aan Adrianopol en zelfs Turkse enclaves in de Balkan doorgetrokken. Bestaat geloof ik ook nog zo'n beweging van pan-turkisme, waar men een algehelen panTurkse staat naleeftquote:Op zaterdag 27 januari 2007 00:19 schreef Monidique het volgende:
[..]
Centraal-Azië dacht ik, niet Mongolië.
Dat zou goed kunnen. Maar dan vraag ik mij af waarom ze dan uit de Gobi-woestijn komen. Ze komen kennelijk ook uit Centraal-Azië en laten we aannemen dat ze niet geëvolueerd zijn in Mongolië, waarom is dan die tijd en die plaats waar ze vandaan kwamen? Ik ben er wel benieuwd naar, hoor.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 00:25 schreef Konlewicz het volgende:
[..]
Nope, de Turkse volkeren zijn vanuit Mongolië naar West China(Oost-Toerkestan, Oeigoeren) Centraal Azië tot aan Adrianopol en zelfs Turkse enclaves in de Balkan doorgetrokken. Bestaat geloof ik ook nog zo'n beweging van pan-turkisme, waar men een algehelen panTurkse staat naleeft
Je vergeet even waar de Gobi ligt, denk ik. West-China en delen van Mongolië. Zoals ik daarnet al zei, komen ze daarvandaan en zitten er klaarblijkelijk nog steeds een hoop. (Denk bij Mongolie bij het historische Mongolïe, ook binnen Mongolië dus)quote:Op zaterdag 27 januari 2007 00:28 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat zou goed kunnen. Maar dan vraag ik mij af waarom ze dan uit de Gobi-woestijn komen. Ze komen kennelijk ook uit Centraal-Azië en laten we aannemen dat ze niet geëvolueerd zijn in Mongolië, waarom is dan die tijd en die plaats waar ze vandaan kwamen? Ik ben er wel benieuwd naar, hoor.
Maar ze komen ook uit Centraal-Azië. Immers, via dat gebied trokken zij westwaarts. En zeker zullen zij toch niet zomaar door God geplaatst zijn in de Gobi-woestijn, dus waarom komen ze wel uit de Gobi-woestijn en niet uit Centraal-Azië of waar ze daarvoor waren?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 00:36 schreef Konlewicz het volgende:
Zoals ik daarnet al zei, komen ze daarvandaan
De Gouden Horde maakte hun Turken -circa 1300, geloof ik- en daarvoor waren het niet-Turkse stammen?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 00:43 schreef Konlewicz het volgende:
de Gouden Horde...(na de alliantie van Mongools-Turkse stammen)
oke het begin bij een zaadlozing. spermacelletje gaat in eicel. eicel gaat nestelen in baarmoeder. etc. etc.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 01:13 schreef Monidique het volgende:
Ik vraag mij af wanneer Turken Turken werden.
kijk daar heb je eindelijk antwoord!quote:Op zaterdag 27 januari 2007 09:48 schreef Burakius het volgende:
[..]
oke het begin bij een zaadlozing. spermacelletje gaat in eicel. eicel gaat nestelen in baarmoeder. etc. etc.
http://tr.wikipedia.org/wiki/T%C3%BCrk_kelimesiquote:Orta Asya'ya dayanan bazı kaynaklarda Türk kelimesi "gökten gelen" manasında kullanıldığı da görülmektedir.
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 10:04 schreef Slayage het volgende:
[..]
kijk daar heb je eindelijk antwoord!![]()
wat ik heb begrepen (colleges van eric zurcher over geschiedenis der turken) was dat er een aantal volkeren waren in centraal azie, die dus trukstalig waren en dat deze volkeren voor het eerst rond het jaar 400 het woord Türk gebruikten om zichzelf te benoemen
[..]
De Göktürks zijn vanaf 552 relevant in de regio, dus dat klopt aardig. Wel even in het achterhoofd houden dat het woord "Turk" als overkoepelende term voor alle Turkse volkeren pas in zwang kwam ten tijde van het Pan-turkisme, dus rond 1900.quote:The term "Türk" or "Türük" was first used as an autonym in the Orkhon inscriptions of the Göktürks (Sky Turks) of Central Asia.
quote:http://tr.wikipedia.org/wiki/T%C3%BCrk_kelimesi
![]()
volgens sommige bronnen uit azie schijnt turk ook te betekenen, hij die uit de hemel komt
quote:Türk, which means "strong" in Old Turkic
quote:![]()
daarnaast is de hele gobi woestijn verhaal voor mij helemaal nieuw...
De Altay-bergen liggen dus in het huidige Mongolië. Vandaaruit is de expansie begonnen naar de steppen.quote:Turks first appeared in history in the 7th century BC.[30][31] The Göktürks chose Ötüken, as a base and established khanates. The new state called the Göktürk Empire was founded at the foot of the Altay Mountains. Later they spread out and became an empire.
http://en.wikipedia.org/wiki/G%C3%B6kt%C3%BCrks
altai bergen inderdaadquote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:02 schreef Mwanatabu het volgende:
De Altay-bergen liggen dus in het huidige Mongolië. Vandaaruit is de expansie begonnen naar de steppen.
Neuh, die ligt toevallig ook in de buurt van Mongolië en wordt er graag mee geassocieerd blijkbaar.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:16 schreef Slayage het volgende:
[..]
altai bergen inderdaad![]()
zit de de gobi woestijn daar dan?
Yep. Jij hebt ook een talentic? Ik welquote:de altaische talen![]()
Foebelquote:altay is ook een voetbal club uit izmir trouwens![]()
ja ik hoor het voor het eerst..quote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:22 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Neuh, die ligt toevallig ook in de buurt van Mongolië en wordt er graag mee geassocieerd blijkbaar.
[..]
Yep. Jij hebt ook een talentic? Ik wel
[..]
Foebel
Armeens waren slechts een paar bijvakjesquote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:27 schreef Slayage het volgende:
[..]
ja ik hoor het voor het eerst..
nee man, i wish, armeens gestudeerd toch? kwam dat door je vriend of kwam je je vriend te leren door je studie?
Voetbal is bijna altijd leukquote:kan wel eens leuk zijn ja![]()
Uh, ik heb een beetje moeite dingen aan te nemen van iemand die beweert "proffesor" te zijn geweest.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:34 schreef starman2 het volgende:
...
Ik neem van huis uit al niks aan van professoren die professor verkeerd spellen.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:54 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Uh, ik heb een beetje moeite dingen aan te nemen van iemand die beweert "proffesor" te zijn geweest.![]()
Ja daar doelde ik dus opquote:Op zaterdag 3 februari 2007 20:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik neem van huis uit al niks aan van professoren die professor verkeerd spellen.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |