abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45673711
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 20:31 schreef Hayaxchik het volgende:
Pff Het is saai hier.
Een turk blijft een turk.
Een armenier blijft een Armenier
Er is hier niets te bespreken!
ja maar wat als ik nou met een Armeniër trouw. Wat is ons kind dan
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_45673753
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 20:34 schreef Burakius het volgende:

[..]

een arme turk
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_45673883
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 20:32 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik snap niet dat deze topic nog steeds open is, het heeft er nooit over gegaan, daarnaast is er al een topic over de moord
Er valt ook niet meer echt veel te discussieren over Hrant Dink's dood. De man is dood en begraven, de daders zijn gepakt, motieven zijn bekend.

Ik zou zeggen laat de topic sterven of doe er een lockje ofzo op.
pi_45673939
Bye BYe cucukhlar!!!
pi_45673988
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 20:39 schreef Hayaxchik het volgende:
Bye BYe cucukhlar!!!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_45674837
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 20:34 schreef Burakius het volgende:

[..]

Een Armeniër, want wij zijn allen Armeniërs. Stond op die spandoeken
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_45674850
Wat is een cucukh?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_45674936
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 20:22 schreef Slayage het volgende:

[..]

het klinkt heel charmant, maar het leest toch minder prettig

maar wat is hay eigenlijk?
"Armeniër"
Afgeleid van een groot leider Hayk ooit. Zo noemen ze zichzelf.
pi_45675080
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:00 schreef Mwanatabu het volgende:
Wat is een cucukh?
denk dat ie cocuklar bedoelt. ook wel -->kinderen
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_45675144
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:00 schreef Mwanatabu het volgende:
Wat is een cucukh?
hij bedoelt cocuk, kind

dag kinders
-Rabia Al-Basri
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:07:13 #111
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45675158
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 20:39 schreef Hayaxchik het volgende:
Bye BYe cucukhlar!!!
Dit wordt een beetje een ons-kent-ons van steppenvolken, hierzo.
pi_45675196
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:02 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

"Armeniër"
Afgeleid van een groot leider Hayk ooit. Zo noemen ze zichzelf.
ok
-Rabia Al-Basri
pi_45675227
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:07 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dag kinders staat er.

Edit-ooooh!
pi_45675253
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:07 schreef Floripas het volgende:

[..]

armeniers horen tot de bergvolken hoor
-Rabia Al-Basri
pi_45675288
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:08 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dag kinders staat er.

Edit-ooooh!
je hebt het duidelijk te druk met je party
-Rabia Al-Basri
pi_45675301
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:09 schreef Slayage het volgende:

[..]

armenen horen niet bij volken.Armenen zijn 1 soort ze horen nergens bij .
pi_45675322
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 20:31 schreef Hayaxchik het volgende:
Pff Het is saai hier.
Een turk blijft een turk.
Een armenier blijft een Armenier
Er is hier niets te bespreken!
Nee hoor, we gaan allemaal knuffelen.
pi_45675331
quote:

[..]

je hebt het duidelijk te druk met je party
Is al achter de rug joh.
pi_45675362
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:10 schreef Burakius het volgende:

[..]

Slaat natuurlijk nergens op.
pi_45675366
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:10 schreef Burakius het volgende:

[..]

kweet niet, laat onze msr T maar daarop reageren
-Rabia Al-Basri
pi_45675394
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:10 schreef IHVK het volgende:

[..]

Is al achter de rug joh.
wat voor taart had je?
-Rabia Al-Basri
pi_45675405
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:11 schreef IHVK het volgende:

[..]

Slaat natuurlijk nergens op.
je heb gelijk. Ze zijn al die eeuwen platgeneukt door vele stammen uit azie en europa dus wat dat betreft geef ik u gelijk
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:13:54 #123
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45675470
quote:

[..]

Volgens mij gaan de Armeniërs dit winnen
pi_45675511
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:12 schreef Slayage het volgende:

[..]

wat voor taart had je?
Mokka.
pi_45675766
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:13 schreef Floripas het volgende:

[..]

Volgens mij gaan de Armeniërs dit winnen
ow?
-Rabia Al-Basri
pi_45675790
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:14 schreef IHVK het volgende:

[..]

Mokka.
jummie

ik had laats peren vlaai
-Rabia Al-Basri
pi_45679412
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 22:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wat is er mis met kersenvlaai
laatste kersenvlaai, waarvan ik mocht "genieten" was
-Rabia Al-Basri
pi_45680882
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:04 schreef Dreamscape het volgende:
Nee hoor Dink heeft dat artikel nooit geschreven. Hij is nooit veroordeeld tot 6 maanden gevangenis voor een artikel waarin dat staat.

Als je wilt beweren dat hij het niet zo bedoeld heeft, dan ben ik het met je eens.
Dan zijn we het inderdaad eens.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_45693102
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:12 schreef Burakius het volgende:

[..]

je heb gelijk. Ze zijn al die eeuwen platgeneukt door vele stammen uit azie en europa dus wat dat betreft geef ik u gelijk
Vandaar dat ze het zo goed kunnen Ze hebben de crème de la crème van de hele regio op auditie gehad

Afgeleid van de taalhistorie [neuzeltoontje] zijn ze de eerste afsplitsing van de Indo-Europese volkeren. Maar net als bij de rest van de regio is er flink veel vermenging opgetreden. Altaïsche volkeren hebben van oudsher bijvoorbeeld ook spleetogen, dat zie je ook niet veel Turken hebben.
Het zou zo gezellig kunnen zijn he, net als die genenpoel...
pi_45694519
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:09 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]
.... Het zou zo gezellig kunnen zijn he, ....
Dat kan het ook, als die armenen het verleden eens lieten rusten en geen verzonnen koeien uit de sloot haalden.

Vraagje: Waarom erkent Armenie de Noord-Oostelijke grenzen van Turkije niet? Die grenzen zijn toch echt al bijna een eeuw geleden vastgelegd. Denken ze dat hier nog wat te halen valt voor Armenie?
pi_45714514
Walgelijk hoe dat bergvolkje uit de Gobiwoestijn deze zwarte bladzijde in hun geschiedenis durft te ontkennen, ook die ongeciviliseerde wezens die hier in de geculturaliseerde polder zijn neergestreken.
Present.
pi_45714628
Gobi?
pi_45714671
Gobi ja. Ooit verdiept in de afkomst van de Turks-Mongoolse volkeren?
Present.
pi_45714688
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 00:18 schreef Konlewicz het volgende:
Gobi ja. Ooit verdiept in de afkomst van de Turks-Mongoolse volkeren?
Centraal-Azië dacht ik, niet Mongolië.
pi_45714791
Quote: The battalion left Aleppo on 3 February and reached Ras al-Ain in twelve hours....some 12,000 Armenians were concentrated under the guardianship of some hundred Kurds...These Kurds were called gendarmes, but in reality mere butchers; bands of them were publicly ordered to take parties of Armenians, of both sexes, to various destinations, but had secret instructions to destroy the males, children and old women...One of these gendarmes confessed to killing 100 Armenian men himself...the empty desert cisterns and caves were also filled with corpses....No man can ever think of a woman's body except as a matter of horror, instead of attraction, after Ras al-Ain

Ottomaanse soldaat

The Turks have embarked upon the "total extermination of the Armenians in Transcaucasia...The aim of Turkish policy is, as I have reiterated, the taking of possession of Armenian districts and the extermination of the Armenians. Talaat's government wants to destroy all Armenians, not just in Turkey but also outside Turkey. On the basis of all the reports and news coming to me here in Tiflis there hardly can be any doubt that the Turks systematically are aiming at the extermination of the few hundred thousand Armenians whom they left alive until now

Generaal van Duitse Rijk, toentertijd bondgenoot Ottomanen.
Present.
pi_45714863
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 00:19 schreef Monidique het volgende:

[..]

Centraal-Azië dacht ik, niet Mongolië.
Nope, de Turkse volkeren zijn vanuit Mongolië naar West China(Oost-Toerkestan, Oeigoeren) Centraal Azië tot aan Adrianopol en zelfs Turkse enclaves in de Balkan doorgetrokken. Bestaat geloof ik ook nog zo'n beweging van pan-turkisme, waar men een algehelen panTurkse staat naleeft
Present.
pi_45714965
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 00:25 schreef Konlewicz het volgende:

[..]

Nope, de Turkse volkeren zijn vanuit Mongolië naar West China(Oost-Toerkestan, Oeigoeren) Centraal Azië tot aan Adrianopol en zelfs Turkse enclaves in de Balkan doorgetrokken. Bestaat geloof ik ook nog zo'n beweging van pan-turkisme, waar men een algehelen panTurkse staat naleeft
Dat zou goed kunnen. Maar dan vraag ik mij af waarom ze dan uit de Gobi-woestijn komen. Ze komen kennelijk ook uit Centraal-Azië en laten we aannemen dat ze niet geëvolueerd zijn in Mongolië, waarom is dan die tijd en die plaats waar ze vandaan kwamen? Ik ben er wel benieuwd naar, hoor.
pi_45715152
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 00:28 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat zou goed kunnen. Maar dan vraag ik mij af waarom ze dan uit de Gobi-woestijn komen. Ze komen kennelijk ook uit Centraal-Azië en laten we aannemen dat ze niet geëvolueerd zijn in Mongolië, waarom is dan die tijd en die plaats waar ze vandaan kwamen? Ik ben er wel benieuwd naar, hoor.
Je vergeet even waar de Gobi ligt, denk ik. West-China en delen van Mongolië. Zoals ik daarnet al zei, komen ze daarvandaan en zitten er klaarblijkelijk nog steeds een hoop. (Denk bij Mongolie bij het historische Mongolïe, ook binnen Mongolië dus)

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Turkic_language_map3.PNG
Present.
pi_45715208
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 00:36 schreef Konlewicz het volgende:

Zoals ik daarnet al zei, komen ze daarvandaan
Maar ze komen ook uit Centraal-Azië. Immers, via dat gebied trokken zij westwaarts. En zeker zullen zij toch niet zomaar door God geplaatst zijn in de Gobi-woestijn, dus waarom komen ze wel uit de Gobi-woestijn en niet uit Centraal-Azië of waar ze daarvoor waren?
pi_45715275
de Gouden Horde...(na de alliantie van Mongools-Turkse stammen)
Present.
pi_45715352
Konlewicz geeft les over de geschiedenis van de Turken, ga zo door!
pi_45715388
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 00:43 schreef Konlewicz het volgende:
de Gouden Horde...(na de alliantie van Mongools-Turkse stammen)
De Gouden Horde maakte hun Turken -circa 1300, geloof ik- en daarvoor waren het niet-Turkse stammen?
pi_45715627
Ik begrijp je even niet-''de Gouden Horde maakte hun Turken''. ?? Daarvoor waren de Mongools-Turkse stammen verdeeld en machteloos, pas na de alliantie , gesmeed door de grote man Genghis Khan wisten met o.a. trebuchets en boogschutters te paard zowel naar west en oost en zuid vooruitgang te boeken. Aan de vooravond van de val van het rijk strekte het rijk uit van Vietnam tot Korea en van Polen tot Turkije.

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Mongol_Empire_map.gif
Present.
pi_45715664
Ja... Maar daar had ik het niet over en daar had mijn vraag ook geen betrekking op.
pi_45715733
Zoals ik zojuist al zei; ik snapte je niet en dit is het beste wat ik met je scheve vraagstelling kon doen...

stel 'm anders in andere bewoordingen.
Present.
pi_45715788
Mijn vraag is heel duidelijk. Je noemt het een bergvolg uit de Gobi-woestijn -zijn er eigenlijk veel bergvolkeren in de Gobi-woestijn?-, maar waarom is het geen volk uit Centraal-Azië, of een volk uit waar de Gobi-Turken hun oorsprong hadden?
pi_45715852
En op die vraag heb ik eigenlijk al antwoord gegeven... Het is geen volk uit Centraal Azië, omdat ze duizenden jaren op de plateaus en hellingen van de Gobi Woestijn geleefd hebben en daar mot met elkaar gemaakt hebben, voordat ze een alliantie smeden en sterk genoeg waren om andere gebieden te veroveren (900 jaar geleden).
Present.
pi_45715910
Ah. Nou ja, zie je, dat antwoord heb je, volgens mij, dus helemaal niet gegeven. Pas nu. Wat maakte hun daar toen Turken en daarvoor niet?
pi_45715980
Mongool-Turken. Een naam die wij ze gegeven hebben. Wat wil je eigenlijk met deze idiote vraagstelling bereiken?
Present.
pi_45716015
Ik vraag mij af wanneer Turken Turken werden.
pi_45719828
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 01:13 schreef Monidique het volgende:
Ik vraag mij af wanneer Turken Turken werden.
oke het begin bij een zaadlozing. spermacelletje gaat in eicel. eicel gaat nestelen in baarmoeder. etc. etc.
pi_45719971
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 09:48 schreef Burakius het volgende:

[..]

oke het begin bij een zaadlozing. spermacelletje gaat in eicel. eicel gaat nestelen in baarmoeder. etc. etc.
kijk daar heb je eindelijk antwoord!

wat ik heb begrepen (colleges van eric zurcher over geschiedenis der turken) was dat er een aantal volkeren waren in centraal azie, die dus trukstalig waren en dat deze volkeren voor het eerst rond het jaar 400 het woord Türk gebruikten om zichzelf te benoemen
quote:
Orta Asya'ya dayanan bazı kaynaklarda Türk kelimesi "gökten gelen" manasında kullanıldığı da görülmektedir.
http://tr.wikipedia.org/wiki/T%C3%BCrk_kelimesi

volgens sommige bronnen uit azie schijnt turk ook te betekenen, hij die uit de hemel komt

daarnaast is de hele gobi woestijn verhaal voor mij helemaal nieuw...
-Rabia Al-Basri
pi_45720287
jullie snappen dat Mongolië ook wel eens voor centraal-Azië wordt gezien door velen? Anyways Turken komen uit Mongolië 200%
pi_45720726
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 10:04 schreef Slayage het volgende:

[..]

kijk daar heb je eindelijk antwoord!

wat ik heb begrepen (colleges van eric zurcher over geschiedenis der turken) was dat er een aantal volkeren waren in centraal azie, die dus trukstalig waren en dat deze volkeren voor het eerst rond het jaar 400 het woord Türk gebruikten om zichzelf te benoemen
[..]
quote:
The term "Türk" or "Türük" was first used as an autonym in the Orkhon inscriptions of the Göktürks (Sky Turks) of Central Asia.
De Göktürks zijn vanaf 552 relevant in de regio, dus dat klopt aardig. Wel even in het achterhoofd houden dat het woord "Turk" als overkoepelende term voor alle Turkse volkeren pas in zwang kwam ten tijde van het Pan-turkisme, dus rond 1900.
quote:
http://tr.wikipedia.org/wiki/T%C3%BCrk_kelimesi

volgens sommige bronnen uit azie schijnt turk ook te betekenen, hij die uit de hemel komt
quote:
Türk, which means "strong" in Old Turkic
quote:

daarnaast is de hele gobi woestijn verhaal voor mij helemaal nieuw...
quote:
Turks first appeared in history in the 7th century BC.[30][31] The Göktürks chose Ötüken, as a base and established khanates. The new state called the Göktürk Empire was founded at the foot of the Altay Mountains. Later they spread out and became an empire.

http://en.wikipedia.org/wiki/G%C3%B6kt%C3%BCrks
De Altay-bergen liggen dus in het huidige Mongolië. Vandaaruit is de expansie begonnen naar de steppen.
pi_45720928
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 11:02 schreef Mwanatabu het volgende:

De Altay-bergen liggen dus in het huidige Mongolië. Vandaaruit is de expansie begonnen naar de steppen.
altai bergen inderdaad

zit de de gobi woestijn daar dan?

de altaische talen

altay is ook een voetbal club uit izmir trouwens
-Rabia Al-Basri
pi_45721014
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 11:16 schreef Slayage het volgende:

[..]

altai bergen inderdaad

zit de de gobi woestijn daar dan?
Neuh, die ligt toevallig ook in de buurt van Mongolië en wordt er graag mee geassocieerd blijkbaar.
quote:
de altaische talen
Yep. Jij hebt ook een talentic? Ik wel
quote:
altay is ook een voetbal club uit izmir trouwens
Foebel
pi_45721090
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 11:22 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Neuh, die ligt toevallig ook in de buurt van Mongolië en wordt er graag mee geassocieerd blijkbaar.
[..]

Yep. Jij hebt ook een talentic? Ik wel
[..]

Foebel
ja ik hoor het voor het eerst..

nee man, i wish, armeens gestudeerd toch? kwam dat door je vriend of kwam je je vriend te leren door je studie?

kan wel eens leuk zijn ja
-Rabia Al-Basri
pi_45750663
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 11:27 schreef Slayage het volgende:

[..]

ja ik hoor het voor het eerst..

nee man, i wish, armeens gestudeerd toch? kwam dat door je vriend of kwam je je vriend te leren door je studie?
Armeens waren slechts een paar bijvakjes
quote:
kan wel eens leuk zijn ja
Voetbal is bijna altijd leuk
pi_45940531
barakius

ten eerste zeg je dat de armeniers samen met de russe waren 1914-1915 om stukken van turkije in te pikken
turkije is ontstaan in 1921 dus dat klopt al niet .

, en vandaar de turkse wreedheden (genocide ) op de armeniers uit de hand is gelopen
maar zal ik je eens vertellen dat

enver pasha
en djemal pasha hadden al
in 1906 en 1907 al plannen hadden om de armeniers te vermoorden
maar ze hebben
gewachten op een juist moment , toen de 1e wereldoorlog begon waren alle landen bezig met oorlogen
dus grepen ze hun kansen om genocide te plegen in anatolie .

een aantal jaar later is republiek turkije ontstaan en vanaf die tijd tot anno 2007 ontkent turkije de genocide op
RUIM 1,5 miljoen armeniers , en daarnaast zijn er nog andere volkeren uitgeroeid zoals de assyiers .

afz proffesor starman2
ben ex proffesor hoogleraar in haarlem aan de gariusus college .
ben gespecialiseerd in het midden - oosten , en azie .
ben vanaf 1992 niet meer actief , als uw vragen heeft over iets dat onduidelijk is
hoor ik het graag
pi_45941036
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 13:34 schreef starman2 het volgende:
...
Uh, ik heb een beetje moeite dingen aan te nemen van iemand die beweert "proffesor" te zijn geweest.
pi_45951395
Quote starman2
''turkije is ontstaan in 1921 dus dat klopt al niet''

Jammer, moet 1923 zijn. En jij noemt jezelf MO-deskundige?
pi_45951948
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 13:54 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Uh, ik heb een beetje moeite dingen aan te nemen van iemand die beweert "proffesor" te zijn geweest.
Ik neem van huis uit al niks aan van professoren die professor verkeerd spellen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_45953300
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 20:33 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik neem van huis uit al niks aan van professoren die professor verkeerd spellen.
Ja daar doelde ik dus op
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')