abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45565139
Wat ik me dus afvroeg,..

Wij menschen zijn allen van de 1 of de andere dag er niet meer
De meeste van ons , dat hopen we immers allemaal , op je oudere dag.

Tragisch maar waar , soms komt er ook wel eens een plotselinge einde aan het leven op een nog relatieve jonge leeftijd.

In de tijd waarin wij leven hebben vele menschen vaak ook een sociaal internetleven en ook dit zal dan ten einde komen bij het overlijden van je persoontje maar,... hoe zal dit bekend worden gemaakt?

Hebben menschen hier een backup plan? wat te doen als je bijvoorbeeld op een dag onder een bus loopt en tegelijkertijd sturen je internetcontacten je emailtjes, offline/online messages op MSN e.d.

Familie en dergelijke zullen wel snel op de hoogte worden gebracht, vaak op dezelfde dag maar, hoe zit het met je 'digitale leven' ? Lijkt mij vrij lullig voor al die personen en contacten om ineens weg te zijn, nietwaar?

Je email accounts? je messengers accounts? andere zaken die lopen waar dus eigenlijk niemand anders toegang tot heeft?

Hebben menschen hier een testament met alle logingegevens klaarliggen voor als de dag des doods aanbreekt?
Ik kijk graag sterren.
Bruine sterren.
  Redactie Frontpage zondag 21 januari 2007 @ 17:34:29 #2
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_45565181
Wat boeit jou de vage internetcontacten als je doodgaat. Echte kennissen vrienden en familie enzo horen t wel via de nabestaanden
pi_45565186
heb het wel meegemaakt toen ik battlefield vietnam in een clan speelde. had een jongen een auto ongeluk gehad en was op slag dood.

De vriendin van die jongen wist dat hij online speelde en heeft toen via zijn account een bericht geplaatst....
  zondag 21 januari 2007 @ 17:35:14 #4
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_45565203
werkelijk nog nooit een seconde bij stilgestaan

misschien toch maar eens over nadenken
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  zondag 21 januari 2007 @ 17:35:35 #5
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_45565215
nope, maar dat is misschien wel n idee...nu heb ik niet veel digitale vrienden die in t dagelijkse leven niet mijn vrienden zijn, maar ze zijn er wel. Ik heb wel n mapje waar mijn wensen mbt mijn uitvaart inzitten ed
  zondag 21 januari 2007 @ 17:37:26 #6
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_45565280
Nou, ik had een paar jaar terug heel goed contact op internet met een meisje dat overleden was, maar ik kwam daar nooit meer, en verschilllende leden van de community hadden me hier direct over gebeld/gemaild/etc. toen ze overleed...

Dus als je echt meubilair bent ergens, dan komt iedereen het wel te weten.

Ben je een vage user dan zal 't wel niet.

Ik heb wel volop kennissen waar ik echt 't huidige postadres ook niet van heb, misschien een soort doodsmailinglist maken
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_45565308
Jij hebt zeker "my name is Earl" s2e14 gekeken
  zondag 21 januari 2007 @ 17:38:34 #8
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_45565316
Wat grappig, daar dacht ik laatst ook ineens aan! Maar ik onthoud niet echt betekenisvolle internetcontacten, dus de mensen die het echt moeten weten, die horen het wel van m'n familie ofzo
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_45565404
Opzich is het best wel iets om eens serieus over na te denken.
Ik heb toch wel aardig wat msn "vrienden" die ik IRL niet of nouwelijks zie, om verschillende redenen.

Vaak betekend dit dan ook dat de band met die mensen veel minder sterk is. Maar als ik naar mijzelf kijk is dat niet altijd het geval.

Ja, ik zie wel wat in een testament met inloggegevens e.d.
Creative, Advertising, Media and Communication Consultant Agency.
  zondag 21 januari 2007 @ 17:44:30 #10
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_45565508
OMG .
Daar heb ik werkelijk waar nog geen seconde aan gedacht. Mensen die ik ken en die het zouden moeten weten als ik dood ben, ken ik allemaal IRL.
En daarnaast zijn er vast wel een stel mensen die - indien nuttig - mijn dood op fok zullen plaatsen, aangezien een aantal van mijn vrienden hier ook rondhangen .
pi_45565600
Ik kende een jongen van mijn leeftijd, hij overleed na een ongeluk, en zn msn staat nog gewoon bij sommigen in de lijst. Best wel bizar.
  Redactie Frontpage zondag 21 januari 2007 @ 17:57:11 #12
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_45565642
quote:
Op zondag 21 januari 2007 17:44 schreef Christine het volgende:
OMG .
Daar heb ik werkelijk waar nog geen seconde aan gedacht. Mensen die ik ken en die het zouden moeten weten als ik dood ben, ken ik allemaal IRL.
En daarnaast zijn er vast wel een stel mensen die - indien nuttig - mijn dood op fok zullen plaatsen, aangezien een aantal van mijn vrienden hier ook rondhangen .
Precies, waarom zou je je bezighouden met je dood en al helemaal of je internetvriendjes t wel te weten komen
pi_45565661
Veel verder dan de computer aanzetten zullen ze hier overigens niet komen, daar zit al een wachtwoord op
Dan nog eens een keer al die messengers/emailaccounts

My name is Earl ken ik trouwens niet :p
Ik kijk graag sterren.
Bruine sterren.
  Moderator zondag 21 januari 2007 @ 18:02:04 #14
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_45565771
Och, je mag best weten dat mijn wachtwoord op 'onthouden' staat.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_45565925
gelukkig zijn we na morgn van Sunchaser af , zodat we kunnen doen of die nooit heeft bestaan
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
pi_45565973
Interressant.

Tvp'tje.
  Moderator zondag 21 januari 2007 @ 18:09:23 #17
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_45565986
quote:
Op zondag 21 januari 2007 18:07 schreef postmortum het volgende:
gelukkig zijn we na morgn van Sunchaser af , zodat we kunnen doen of die nooit heeft bestaan
bron
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_45566051
quote:
Op zondag 21 januari 2007 18:09 schreef Renesite het volgende:

[..]

bron
Het SunChaser Poll-topic - STEM 'm hier weg!
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
  zondag 21 januari 2007 @ 18:22:43 #19
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_45566401
Jawel je bent niet de enige. Ik heb er ook over nagedacht, omdat ik laatst persoonlijk het eea heb meegemaakt wat dit heel concreet heeft gemaakt.
In elk geval heb ik alle personen die ik ken, email adressen en MSN contacten in een spreadsheet staan. En, luguber of niet, ergens in een kolom erachter staat of de persoon bij mijn dood een bericht moet krijgen of niet. Gewoon heel praktisch benaderd.

Maarja, dat bestand staat op m'n computer, en niemand anders dan ikzelf kan erbij. Zelfs hackers zullen een beste kluif gaan krijgen. Nog erger: niemand weet van het bestaan ervan af.
Dus het is denk ik toch handig om eea uit te printen en in ergens een la te bewaren.
How can I make this topic about me?
  zondag 21 januari 2007 @ 18:24:36 #20
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_45566452
Een tijdje geleden zat er een jongen op GoT waar ik veel mee msn'de. Ik begon net een beetje te draaien en hij was ervaren DJ. We hebben veel contact gehad en kende elkaar wel een beetje inmiddels.

Toen hij doodging schrok ik wel even.

Maar die accounts, lekker boeiend. Least of the worries als ik er niet meer ben
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_45566581
quote:
Op zondag 21 januari 2007 18:22 schreef gebrokenglas het volgende:
Maarja, dat bestand staat op m'n computer, en niemand anders dan ikzelf kan erbij. Zelfs hackers zullen een beste kluif gaan krijgen. Nog erger: niemand weet van het bestaan ervan af.
Nou, geweldig .

M'n beste vriend(inn)en in m'n MSN-lijst zullen d'r wel achter komen als ik er niet meer ben, die zullen het wel doorgeven. De rest van m'n lijst kan me niet zoveel schelen eigelijk .
pi_45567221
veel internet contacten zijn ook vrienden geworden.
sommige heb ik ook al gezien enzo.

en heb ook met een paar mensen een foon nummer uitgewisselt voor als er wat gebeurd.
heb best een hecht clubje vrienden en in het verleden is er als een iets gebeurd dat er 1 een ongeluk heeft gehad en dan bel je dat ff door.

als ik doodga onverwachts hoop ik dat mn ouders wel een paar goede vrienden gaan bellen en die nummers staan in mn mobiel.
en waarschijnlijk herkennen mn ouders dan ook wel namen en dan kunnen ze bellen.
maar ik ga er niet vanuit dat het nodig is.

zal het ze nog wel eens zeggen, netzoals ze weten of ik donor wil worden of niet
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
  zondag 21 januari 2007 @ 19:07:52 #23
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_45567823
Een vriend van me is een tijdje terug overleden, maar "hij" komt nog wel regelmatig online (z'n partner dan). Dat is best wel bizar...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_45567877
M'n vriend kent mijn login gegevens wel en weet welke mensen hij op de hoogte moet stellen (als in: vrienden die ik nog maar weinig irl zie omdat we verspreid over heel Nederland wonen maar wel vaak op internet spreek)
pi_45567891
Ik heb een chip in me kop waarin me hartslag 0 is stuur ik al me contactpersonen een mailtje met het bericht dat ik dood ben

Nee ff serieus nu natuurlijk nooit bij stilgestaan eerlijk gezegd mss toch eens doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')