abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 februari 2007 @ 22:32:12 #201
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_46314062
Pff, hoe kan ik files die ik normaal als user niet mag verwijderen alsnog met sudo verwijderen in de terminal?

Bijvoorbeeld: Er zijn nu mappen in mijn torrentflux die ik allemaal al heb bekeken maar er staat een slotje op die map, hoe verwijder ik het dan alsnog?
pi_46314978
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 18:06 schreef whoops het volgende:

[..]

En, en, en? Is het nog gelukt?
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Doe het nu
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_46315229
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 22:32 schreef G.Fawkes het volgende:
Pff, hoe kan ik files die ik normaal als user niet mag verwijderen alsnog met sudo verwijderen in de terminal?

Bijvoorbeeld: Er zijn nu mappen in mijn torrentflux die ik allemaal al heb bekeken maar er staat een slotje op die map, hoe verwijder ik het dan alsnog?
Je kan dat via de terminal doen ("sudo rm -rf /pad/naar/map/") of je kan nautilus in root mode opstarten (ALT-F2 - "gksudo nautilus", ervanuit gaande dat je Gnome gebruikt).

Maar ik vraag me eigenlijk af hoe die mappen er terecht komen; alles wat je zelf aanmaakt of wat een programma onder jouw user id aanmaakt kun je in principe ook gewoon verwijderen onder jouw userid.
Unox, the worst operating system.
  woensdag 14 februari 2007 @ 23:16:01 #204
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_46316210
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 22:54 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Je kan dat via de terminal doen ("sudo rm -rf /pad/naar/map/") of je kan nautilus in root mode opstarten (ALT-F2 - "gksudo nautilus", ervanuit gaande dat je Gnome gebruikt).

Maar ik vraag me eigenlijk af hoe die mappen er terecht komen; alles wat je zelf aanmaakt of wat een programma onder jouw user id aanmaakt kun je in principe ook gewoon verwijderen onder jouw userid.
Mappen van torrentflux zijn er door de user neergezet waaronder Apache draait... Vandaar dat ze ook chmod 777 moeten zijn, dan kan iedereen ze weer verwijderen...
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_46321032
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 19:38 schreef wdn het volgende:

[..]

Domo arrigato
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Dat ziet er goed uit. (ik gebruik mijn PC op een kleine 50 netwerken
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
)
Doitashimashite
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ja, de metrics heb ik ook inmiddels aangepast op elke interface, zodat mocht ik via beide een connectie hebben dat ie al nagelang de locatie ook nog eens daartussen een keuze maakt.
  donderdag 15 februari 2007 @ 08:52:19 #206
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_46321936
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 06:36 schreef slakkie het volgende:

[..]

Doitashimashite
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ja, de metrics heb ik ook inmiddels aangepast op elke interface, zodat mocht ik via beide een connectie hebben dat ie al nagelang de locatie ook nog eens daartussen een keuze maakt.
Ik snap der nog weinig van
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Indien ik een 'werk' maak en dan vergelijk met de ubuntu topic:
quote:
iface work inet static
address 10.0.0.55
netmask 255.0.0.0
gateway 10.0.0.1
dns-search my-work-isp.net
dns-nameservers 122.131.5.2 122.131.5.3
test peer address 10.0.0.10 mac 03:51:C9:D5:AB:20
address is een vrij IP; dat snappen we.
netmask, gateway snap ik
dns server staat ook in ipconfig /all als ik dit op een PC doe waar ik nu ben.
maar nu die laatste:

10.0.0.10 is het adress van bijvoorbeeld een windows server of is die van een router? En dat mac address?
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_46323090
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 08:52 schreef wdn het volgende:

Ik snap der nog weinig van
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
JIj begon met Japans!

Wat ik op werk heb, is dat ik via zowel fixed als wireless connect. Hierdoor gaat er wat verkeerd met de routingtabellen. Door de metric statement aan de interface te plakken, metric 1 voor fixed, metric 2 voor wireless, zorg ik ervoor dat het verkeer standaard via fixed gaat. Zodra ik m'n laptop uit de dockingstation haal, verdwijnt die entry en zal alles via m'n wireless verlopen. Dock ik hem weer, krijgt m'n fixed weer prioriteit boven wireless (dit is wat de metric regelt nml.)

Thuis doe ik hetzelfde geintje, maar daar heeft wireless voorrang op fixed
quote:
address is een vrij IP; dat snappen we.
netmask, gateway snap ik
dns server staat ook in ipconfig /all als ik dit op een PC doe waar ik nu ben.
maar nu die laatste:

10.0.0.10 is het adress van bijvoorbeeld een windows server of is die van een router? En dat mac address?
Ik heb m'n gateway IP adres ervoor genomen. Het mac adres het macadres van de gateway. Verder kan je nog source achter die test flikkeren (en dat doe ik, aangezien je mogelijk nog geen IP hebt geconfigged op die interface, waardoor die test anders failed). In de openingspost van het topic waar ik mijn config heb gepost zie je de uitleg staan (arp -a etc).

Zo heb ik deze regel erin staan:
test peer address 194.134.xxx.xxx mac 03:51:C9:D5:AB:20 source $my_static_ip

Die dns-search en dns-server entries heb ik inmiddels verwijderd, dat regel ik nu op een andere manier, dhclient.conf (/etc/dhcp3/..).
  donderdag 15 februari 2007 @ 10:58:20 #208
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_46324609
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 09:57 schreef slakkie het volgende:

[..]

JIj begon met Japans!
Wil je lachen? dat is het ENIGE dat ik meteen begreep
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
quote:
Wat ik op werk heb, is dat ik via zowel fixed als wireless connect. Hierdoor gaat er wat verkeerd met de routingtabellen. Door de metric statement aan de interface te plakken, metric 1 voor fixed, metric 2 voor wireless, zorg ik ervoor dat het verkeer standaard via fixed gaat. Zodra ik m'n laptop uit de dockingstation haal, verdwijnt die entry en zal alles via m'n wireless verlopen. Dock ik hem weer, krijgt m'n fixed weer prioriteit boven wireless (dit is wat de metric regelt nml.)

Thuis doe ik hetzelfde geintje, maar daar heeft wireless voorrang op fixed
[..]

Ik heb m'n gateway IP adres ervoor genomen. Het mac adres het macadres van de gateway. Verder kan je nog source achter die test flikkeren (en dat doe ik, aangezien je mogelijk nog geen IP hebt geconfigged op die interface, waardoor die test anders failed). In de openingspost van het topic waar ik mijn config heb gepost zie je de uitleg staan (arp -a etc).

Zo heb ik deze regel erin staan:
test peer address 194.134.xxx.xxx mac 03:51:C9:D5:AB:20 source $my_static_ip

Die dns-search en dns-server entries heb ik inmiddels verwijderd, dat regel ik nu op een andere manier, dhclient.conf (/etc/dhcp3/..).
Je bent me kwijt.
Ik ga thuis van het weekend eens klooien met mijn thuissituatie (ik heb wireless en utp als opties in te stellen).
pi_46325397
Lees dat Ubuntu topic eens door, vooral de OP ervan. Dan wordt je een hoop duidelijk.
Of man guessnet, wat allerlei voorbeelden geeft over de verschillende tests.

[ Bericht 16% gewijzigd door slakkie op 15-02-2007 11:42:18 ]
  donderdag 15 februari 2007 @ 12:24:58 #210
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_46327237
Ik ben aan het droogoefenen dus zonder laptop.
pi_46372498
Ik probeer in opensuse 10.2 het KDE-menu-icon te wijzigen, maar om de een of andere reden lukt het niet. Ik heb kbfx via Yast geinstalleerd, en geprobeerd het standaard kbfx menu in te stellen, maar wat ik ook doe, het icon (en het menu) blijft hetzelfde. Ook als ik het "Start menu style" wijzig in KDE ipv SUSE, dan kan ik alsnog dit icon niet wijzigen.
Iemand enig idee wat ik vergeet?
pi_46382719
Laat maar, blijkbaar moet je kbfx als applet toevoegen. Dat wist ik niet
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  vrijdag 16 februari 2007 @ 22:53:25 #213
65490 whoops
pi_46384467
Voor zover ik weet verandert de KDE icon mee als je je icon theme aanpast...
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_46393186
Ik heb net via Envy de Nvidia drivers geïnstalleerd voor mijn GeForce 7900GT, en nu kan ik een paar extra resoluties kiezen, maar ze zijn allemaal tussen 832x624 en 1024x768, terwijl ik in Windows wel 1280x1024 kon met dezelfde pc en beeldscherm (BenQ FP91G+), en voor zover ik weet kan Linux wel een hogere resolutie aan, toch?

In xorg.conf staat dit:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
Section "Monitor"
    Identifier     "Generic Monitor"
    HorizSync       28.0 - 51.0
    VertRefresh     43.0 - 60.0
    Option         "DPMS"
EndSection

Section "Device"
    Identifier     "NVIDIA Corporation NVIDIA Default Card"
    Driver         "nvidia"
EndSection

Section "Screen"
    Identifier     "Default Screen"
    Device         "NVIDIA Corporation NVIDIA Default Card"
    Monitor        "Generic Monitor"
    DefaultDepth    24
    SubSection     "Display"
        Depth       1
        Modes      "1024x768" "800x600" "640x480"
    EndSubSection
    SubSection     "Display"
        Depth       4
    EndSubSection
    SubSection     "Display"
        Depth       8
    EndSubSection
    SubSection     "Display"
        Depth       15
    EndSubSection
    SubSection     "Display"
        Depth       16
    EndSubSection
    SubSection     "Display"
        Depth       24
    EndSubSection
EndSection

terwijl ik heb aangegeven dat Envy xorg.conf mocht aanpassen.

[ Bericht 86% gewijzigd door Sander-B op 17-02-2007 11:20:06 ]
  zaterdag 17 februari 2007 @ 13:44:56 #215
65490 whoops
pi_46397078
Als je deze regel
quote:
Modes "1024x768" "800x600" "640x480"
vervangt door
quote:
Modes "1280x1024" "1024x768" "800x600" "640x480"
dan kan hij ook 1280 bij 1024 aan... Je kan ze er in deze regel dus bij zetten...
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Er zijn vast andere (nettere) manieren om het voor elkaar te krijgen maar deze werkt voor mij...
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  zaterdag 17 februari 2007 @ 14:14:46 #216
159979 G.Fawkes
pi_46397936
heren,

Ik wil graag van http://www.eyupciftci.nl/torrentflux torrentflux.eyupciftci.nl maken. Nu heb ik gehoord dat dat in apache kan, ik weet alleen niet hoe. Kan iemand me opweg helpen met een tutorail of iets dergelijks
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_46398225
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 14:14 schreef G.Fawkes het volgende:
heren,

Ik wil graag van http://www.eyupciftci.nl/torrentflux torrentflux.eyupciftci.nl maken. Nu heb ik gehoord dat dat in apache kan, ik weet alleen niet hoe. Kan iemand me opweg helpen met een tutorail of iets dergelijks
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Zorg dat all je tflux bestanden in bijvoorbeeld /var/www/opperschaap.net/tflux staan.
Maak een virtualhost entry aan in Apache:

1
2
3
4
5
6
7
<VirtualHost *>
  ServerName tflux.opperschaap.net
  ServerAlias tf.opperschaap.net
  DocumentRoot /var/www/opperschaap.net/tflux
  ErrorLog /var/log/apache2/tflux.opperschaap.net-error.log
  TransferLog /var/log/apache2/tflux.opperschaap.net-access.log
</VirtualHost>

Doe dan:
`apachectl configtest && apachectl restart`

Dit zal ervoor zorgen dat apache alleen wordt gerestart als de configtest succesvol is. Als de configtest failed, dan restart ie hem niet.

Verder zal je een A record (of CNAME) moeten aanmaken voor tflux.jedomain.nl (je DNS dus updaten).
pi_46398979
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 13:44 schreef whoops het volgende:
Als je deze regel
[..]

vervangt door
[..]

dan kan hij ook 1280 bij 1024 aan... Je kan ze er in deze regel dus bij zetten...
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Er zijn vast andere (nettere) manieren om het voor elkaar te krijgen maar deze werkt voor mij...
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Bedankt dat werkt.
Maar is het normaal dat dit zo blijft staan:
1
2
3
4
5
6
7
Section "Device"
    Identifier     "NVIDIA Corporation NVIDIA Default Card"
    Driver         "nvidia"[/code[
i.p.v.
[code]Section "Device"
    Identifier     "NVIDIA GeForce 7900GT"
    Driver         "nvidia"

na het installeren van de drivers?

[ Bericht 16% gewijzigd door Sander-B op 17-02-2007 15:27:25 ]
  zaterdag 17 februari 2007 @ 15:27:54 #219
159979 G.Fawkes
pi_46399766
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 14:25 schreef slakkie het volgende:

[..]

Zorg dat all je tflux bestanden in bijvoorbeeld /var/www/opperschaap.net/tflux staan.
Maak een virtualhost entry aan in Apache:
[ code verwijderd ]

Doe dan:
`apachectl configtest && apachectl restart`

Dit zal ervoor zorgen dat apache alleen wordt gerestart als de configtest succesvol is. Als de configtest failed, dan restart ie hem niet.

Verder zal je een A record (of CNAME) moeten aanmaken voor tflux.jedomain.nl (je DNS dus updaten).
hoe maak je een virtualhost aan in apache? kan dat via de terminal?
pi_46401566
Ja, kan je aanmaken via de terminal.
Ik heb voor elke vhost een eigen bestand, die gesourced wordt door httpd.conf.

Ga naar /etc/apache (of /etc/apache2) en daar zal je config staan. man httpd.conf voor meer info.
pi_46401830
slakkie: Het linkje van de Fedora Documentatie in je OP moet je even updaten.
pi_46404924
Geupdate, in de wiki lukt het me helaas niet. Slar ff gevraagd om het te doen.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 19:01:45 #223
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_46405222
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 18:50 schreef slakkie het volgende:
Geupdate, in de wiki lukt het me helaas niet. Slar ff gevraagd om het te doen.
In de OP is het ook niet helemaal goed gegaan volgens mij.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zaterdag 17 februari 2007 @ 19:03:55 #224
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_46405282
Wiki aangepast, trouwens.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_46405970
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 19:01 schreef Angel_of_Dth het volgende:
In de OP is het ook niet helemaal goed gegaan volgens mij.
Grr, not my day
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop