Je kan dat via de terminal doen ("sudo rm -rf /pad/naar/map/") of je kan nautilus in root mode opstarten (ALT-F2 - "gksudo nautilus", ervanuit gaande dat je Gnome gebruikt).quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:32 schreef G.Fawkes het volgende:
Pff, hoe kan ik files die ik normaal als user niet mag verwijderen alsnog met sudo verwijderen in de terminal?
Bijvoorbeeld: Er zijn nu mappen in mijn torrentflux die ik allemaal al heb bekeken maar er staat een slotje op die map, hoe verwijder ik het dan alsnog?
Mappen van torrentflux zijn er door de user neergezet waaronder Apache draait... Vandaar dat ze ook chmod 777 moeten zijn, dan kan iedereen ze weer verwijderen...quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:54 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Je kan dat via de terminal doen ("sudo rm -rf /pad/naar/map/") of je kan nautilus in root mode opstarten (ALT-F2 - "gksudo nautilus", ervanuit gaande dat je Gnome gebruikt).
Maar ik vraag me eigenlijk af hoe die mappen er terecht komen; alles wat je zelf aanmaakt of wat een programma onder jouw user id aanmaakt kun je in principe ook gewoon verwijderen onder jouw userid.
Doitashimashitequote:Op woensdag 14 februari 2007 19:38 schreef wdn het volgende:
[..]
Domo arrigato
Dat ziet er goed uit. (ik gebruik mijn PC op een kleine 50 netwerken)
Ik snap der nog weinig vanquote:Op donderdag 15 februari 2007 06:36 schreef slakkie het volgende:
[..]
Doitashimashite
Ja, de metrics heb ik ook inmiddels aangepast op elke interface, zodat mocht ik via beide een connectie hebben dat ie al nagelang de locatie ook nog eens daartussen een keuze maakt.
address is een vrij IP; dat snappen we.quote:iface work inet static
address 10.0.0.55
netmask 255.0.0.0
gateway 10.0.0.1
dns-search my-work-isp.net
dns-nameservers 122.131.5.2 122.131.5.3
test peer address 10.0.0.10 mac 03:51:C9:D5:AB:20
JIj begon met Japans!quote:
Ik heb m'n gateway IP adres ervoor genomen. Het mac adres het macadres van de gateway. Verder kan je nog source achter die test flikkeren (en dat doe ik, aangezien je mogelijk nog geen IP hebt geconfigged op die interface, waardoor die test anders failed). In de openingspost van het topic waar ik mijn config heb gepost zie je de uitleg staan (arp -a etc).quote:address is een vrij IP; dat snappen we.
netmask, gateway snap ik
dns server staat ook in ipconfig /all als ik dit op een PC doe waar ik nu ben.
maar nu die laatste:
test peer address 10.0.0.10 mac 03:51:C9:D5:AB:20
10.0.0.10 is het adress van bijvoorbeeld een windows server of is die van een router? En dat mac address?
Wil je lachen? dat is het ENIGE dat ik meteen begreepquote:
Je bent me kwijt.quote:Wat ik op werk heb, is dat ik via zowel fixed als wireless connect. Hierdoor gaat er wat verkeerd met de routingtabellen. Door de metric statement aan de interface te plakken, metric 1 voor fixed, metric 2 voor wireless, zorg ik ervoor dat het verkeer standaard via fixed gaat. Zodra ik m'n laptop uit de dockingstation haal, verdwijnt die entry en zal alles via m'n wireless verlopen. Dock ik hem weer, krijgt m'n fixed weer prioriteit boven wireless (dit is wat de metric regelt nml.)
Thuis doe ik hetzelfde geintje, maar daar heeft wireless voorrang op fixed
[..]
Ik heb m'n gateway IP adres ervoor genomen. Het mac adres het macadres van de gateway. Verder kan je nog source achter die test flikkeren (en dat doe ik, aangezien je mogelijk nog geen IP hebt geconfigged op die interface, waardoor die test anders failed). In de openingspost van het topic waar ik mijn config heb gepost zie je de uitleg staan (arp -a etc).
Zo heb ik deze regel erin staan:
test peer address 194.134.xxx.xxx mac 03:51:C9:D5:AB:20 source $my_static_ip
Die dns-search en dns-server entries heb ik inmiddels verwijderd, dat regel ik nu op een andere manier, dhclient.conf (/etc/dhcp3/..).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 | Identifier "Generic Monitor" HorizSync 28.0 - 51.0 VertRefresh 43.0 - 60.0 Option "DPMS" EndSection Section "Device" Identifier "NVIDIA Corporation NVIDIA Default Card" Driver "nvidia" EndSection Section "Screen" Identifier "Default Screen" Device "NVIDIA Corporation NVIDIA Default Card" Monitor "Generic Monitor" DefaultDepth 24 SubSection "Display" Depth 1 Modes "1024x768" "800x600" "640x480" EndSubSection SubSection "Display" Depth 4 Modes "1024x768" "800x600" "640x480" EndSubSection SubSection "Display" Depth 8 Modes "1024x768" "800x600" "640x480" EndSubSection SubSection "Display" Depth 15 Modes "1024x768" "800x600" "640x480" EndSubSection SubSection "Display" Depth 16 Modes "1024x768" "800x600" "640x480" EndSubSection SubSection "Display" Depth 24 Modes "1024x768" "800x600" "640x480" EndSubSection EndSection |
vervangt doorquote:Modes "1024x768" "800x600" "640x480"
dan kan hij ook 1280 bij 1024 aan... Je kan ze er in deze regel dus bij zetten...quote:Modes "1280x1024" "1024x768" "800x600" "640x480"
Zorg dat all je tflux bestanden in bijvoorbeeld /var/www/opperschaap.net/tflux staan.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 14:14 schreef G.Fawkes het volgende:
heren,
Ik wil graag van http://www.eyupciftci.nl/torrentflux torrentflux.eyupciftci.nl maken. Nu heb ik gehoord dat dat in apache kan, ik weet alleen niet hoe. Kan iemand me opweg helpen met een tutorail of iets dergelijks
1 2 3 4 5 6 7 | ServerName tflux.opperschaap.net ServerAlias tf.opperschaap.net DocumentRoot /var/www/opperschaap.net/tflux ErrorLog /var/log/apache2/tflux.opperschaap.net-error.log TransferLog /var/log/apache2/tflux.opperschaap.net-access.log </VirtualHost> |
quote:Op zaterdag 17 februari 2007 13:44 schreef whoops het volgende:
Als je deze regel
[..]
vervangt door
[..]
dan kan hij ook 1280 bij 1024 aan... Je kan ze er in deze regel dus bij zetten...
Er zijn vast andere (nettere) manieren om het voor elkaar te krijgen maar deze werkt voor mij...
1 2 3 4 5 6 7 | Identifier "NVIDIA Corporation NVIDIA Default Card" Driver "nvidia"[/code[ i.p.v. [code]Section "Device" Identifier "NVIDIA GeForce 7900GT" Driver "nvidia" |
hoe maak je een virtualhost aan in apache? kan dat via de terminal?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 14:25 schreef slakkie het volgende:
[..]
Zorg dat all je tflux bestanden in bijvoorbeeld /var/www/opperschaap.net/tflux staan.
Maak een virtualhost entry aan in Apache:
[ code verwijderd ]
Doe dan:
`apachectl configtest && apachectl restart`
Dit zal ervoor zorgen dat apache alleen wordt gerestart als de configtest succesvol is. Als de configtest failed, dan restart ie hem niet.
Verder zal je een A record (of CNAME) moeten aanmaken voor tflux.jedomain.nl (je DNS dus updaten).
In de OP is het ook niet helemaal goed gegaan volgens mij.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 18:50 schreef slakkie het volgende:
Geupdate, in de wiki lukt het me helaas niet. Slar ff gevraagd om het te doen.
Grr, not my dayquote:Op zaterdag 17 februari 2007 19:01 schreef Angel_of_Dth het volgende:
In de OP is het ook niet helemaal goed gegaan volgens mij.
Hier zou ik ook wel antwoord op willen hebbenquote:Op zaterdag 17 februari 2007 19:30 schreef Sander-B het volgende:
mp3 bestanden worden nu automatisch afgespeeld in Movie Player, maar ik wil dat als ik erop klik ze in VLC worden afgespeeld, waar kan je dat veranderen?
Way to go man!quote:Op zaterdag 17 februari 2007 20:24 schreef wdn het volgende:
Slakkie:
Het werkt.
In heb wireless + utp werkend thuis (kabel in: wireless disconnect en utp connects. Kabel eruit -> wireless connects).
Beeps werken ook![]()
Domo!![]()
![]()
Nu wachten tot het maandag is. Dan kan ik op de zaak ook alles toevoegen.
Oh samen met dit heb ik WPA eindelijk aan de gang (onder Dapper wilde dat maar niet; nu met Edy wel na een hoop geklooi). Steeds vragen voor een pwd voor de keyring was nog even een probleempje maar dat is ook opgelost.
Aha, je maakt gebruik van een netwerk applet. Ik niet. Alle netwerken staan geconfigureerd in de interfaces file en in mijn wpa_supplicant.conf. Die zorgen ervoor dat ik op het juiste netwerk connect.quote:Op zondag 18 februari 2007 16:02 schreef wdn het volgende:
slakkie ik had voor login en keyring aparte wachtwoorden en dan blijft ie steeds vragen naar het ww voor de keyring zodra ik een verbinding maak (na een reboot of na het insteken van een utp)
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=187874
Dit zorgt ervoor dat de keyring niet steeds om een ww vraagt maar dan moet wel het ww gelijk zijn aan het inlogww. Werkt niet met automatische login trouwens (want dat is er geen 1st password)
Waarom gebruik je geen torrentflux? Dat is een webbased client, werkt perfect (behalve dan dat ie niet tegen een apache restart kan (je torrents gaan dan dood. Maar dit is te verhelpen door hem graceful te restarten).quote:Vandaag heb ik met vncviewer zitten spelen (torrentje zoeken; overzetten met rcp en dan via vncviewer bittorrent startenDat werkt perfect Nu nog proberen om via 1 commando files over te zetten en bittorrent te starten met die file zonder gui maar met gui op de PC waarop het wordt gestart
![]()
Ja hey. Doe je naam eens eer aan verdommequote:
Dit is mijn thuisnetwork dus 'nee'.quote:Op maandag 19 februari 2007 20:54 schreef slakkie het volgende:
wdn, gaat alle data secure de lijn over?
Dat lukt mij nou nooitquote:Op maandag 19 februari 2007 20:56 schreef Wollige_Wolly het volgende:<..>
Ik ga regelmatig met mijn laptop de hort op en kwam overal en nergens het internet op door gewoon dat ethernetkabeltje in mijn laptop te stoppenIk had gehoopt dat het onder Ubuntu ook zo zou werken
![]()
Kan wel, maar je moet er wat moeite voor doen (of een eoa grafische tool voor gaan gebruiken).quote:Op maandag 19 februari 2007 20:56 schreef Wollige_Wolly het volgende:
Ik ga regelmatig met mijn laptop de hort op en kwam overal en nergens het internet op door gewoon dat ethernetkabeltje in mijn laptop te stoppenIk had gehoopt dat het onder Ubuntu ook zo zou werken
![]()
1 2 3 4 | 194.134.5.5 194.134.0.97 194.134.5.55 |
1 2 3 4 | nameserver 194.134.5.5 nameserver 194.134.5.55 nameserver 192.168.1.1 |
Waarom niet? Als blijkbaar dhcp bij jou niet werkt (wat op zich zeer verbazend zou zijn want ik heb ontzettend veel vaker problemen met de windows dhcp client gehad dan met de linux dhcp client) dan zit er niks ander op dan het statisch in te stellen. Je hebt dan dus je ip, default gateway, netmask en niet te vergeten je dns serveradressen nodig. Als je dat invult moet het werken, zo niet dan doe je gewoon wat fout maar dat ligt dan zeker niet aan linux.quote:Op maandag 19 februari 2007 21:21 schreef Wollige_Wolly het volgende:
Vervolgens in Ubuntu, System, Admin, Networking. En dan de bovenstaande genoorde dingen invullen. DHCP stond al ''ingevuld'' maar de rest kon ik niet invullen. Pas toen ik DHCP veranderede in ''static'' maar dat is niet de bedoeling![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |