abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46691288
Ik ben momenteel een bezig om een custom live CD te maken.
Ik heb http://www.atworkonline.it/~bibe/ubuntu/custom-livecd.htm als uitgangspunt gebruikt, en dit werkt nu unattended (weggescript).

Ik heb nu een tweetal issues:

1) Ik wil niet dat mijn Ubuntu liveCD opstart met de default ubuntu user (passwordless user) maar met mijn eigen user die wel een password heeft.

2) Ik wil mijn data op de CD encrypted hebben. Ik heb meerdere documenten gelezen die allemaal uitgaan van het feit dat je je HDD encrypt. Hoewel ik de lijnen voor een groot deel kan doortrekken naar een CD twijfel ik nog over hoe ik dit precies moet doen.

1) Waar definieert de liveCD van Ubuntu (Kubuntu in mijn geval) dat ie inlogt als de ubuntu user?

2) Ik denk dat ik een unencrypted root moet hebben, en later 1 of meerdere filesystems (gewone files die een .ext2 en/of ext3 filesystem zijn als je ze mount via een loop device). Al denk ik dat je ook een volledige encrypted root moet kunnen hebben - als het kan met filesystems op je HDD moet je dit, lijkt me, ook kunnen doen op een CD. Heeft iemand hier ervaring mee en/of documenten die uitleggen hoe je dit moet aanpakken?

En hier verder: [Linux/Unix] [/Gurus/helpen/newbies]$ ./deel 16

[ Bericht 5% gewijzigd door slakkie op 26-02-2007 14:04:15 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')