Met mij gaat het redelijk goed, al heb ik net weer een schub gehad waarvan ik aan het herstellen ben, een oogzenuwontsteking. Onwijs balen omdat ik net tien weken geleden ons eerste kindje op de wereld heb gezet, een prachtige dochter! Ik voelde me tijdens de zwangerschap heel goed, maar de klachten zijn nu helaas terug. Dat uit zich met name in nare duizelingen, licht in het hoofd zijn en vermoeidheid, naast de ogklachten door de oogzenuwontsteking. Vanavond deed mijn rechterhand voor mijn gevoel ook een beetje vreemd...
Ik krijg sinds de bevalling 1x per maand een infuus met gammaglobuline omdat ik tijdens de borstvoedingsperiode de Avonex nog niet kan prikken. Dat helpt mijn dsweerstand een handje en zou een handje kunnen helpen in het voorkomen van nieuwe terugvallen... Met de Avonex begin ik straks wel weer zodra ik gestopt ben met zelf voeden.
Ik ben vorig jaar volledig afgekeurd, met name vanwege de beperkte belastbaarheid qua energie (of liever het gebrek daaraan dan). Heftig en eigenlijk niet wat ik wil, maar het geeft tegelijkertijd ook erg veel rust.
@ nick538: kan me voorstellen dat dit onzeker maakt. Ik weet niet of zo'n steentje die klachten kan veroorzaken. Je zou daar over door kunnen vragen en als de echo geen uitkomst biedt zou ik zeker verder onderzoek laten doen, het hoort natuurlijk niet die klachten.
@Yoewie: ik moest die testen bij ProHealth destijds zelf betalen, weet niet of dat inmiddels veranderd is.
@the-it: wat ontzettend heftig (en best confronterend om te lezen)
@lezzer: hoe is het met jou zelf?
@GWS: wat fijn dat het zo stabiel goed blijft!