Het is en blijft dus lastig.quote:Bij patiënten zonder erythema migrans geeft het aantonen van antistoffen in het bloed lang niet altijd een antwoord op de vraag of er sprake is van Lyme-ziekte. Soms zijn er antistoffen aantoonbaar bij mensen die vele jaren geleden een inmiddels genezen infectie hebben doorgemaakt, en soms zijn er mensen met Lyme-ziekte waarbij geen antistoffen in het bloed aantoonbaar zijn. Aangezien de test niet is gestandaardiseerd kunnen de testuitkomsten van verschillende laboratoria moeilijk onderling worden vergeleken.
Wat vervelend dat je moeder MS heeft DeParo! Maar wat fijn dat ze alles nog kan doen, hopelijk blijft dat zo en heeft ze niet zoveel last van de MS. MS kent gelukkig ook vaak een redelijk mild verloop, je hoeft bijvoorbeeld zeker niet perse in een rolstoel terecht te komen. Maar ben wel benieuwd hoe je tot de uitspraak 'en zal het bij haar ook niet slechter worden.' komt. MS is en blijft een progressieve ziekte en is zo onvoorspelbaar dat je dat helemaal niet kunt stellen toch?quote:Op woensdag 19 mei 2010 01:05 schreef DeParo het volgende:
Sterk verhaal DeVlekkenkampioen, voor MS hoef je inderdaad niet erg bang te zijn in de meeste gevallen maar dat zal de dokter wel uitleggen, mijn moeder heeft het ook en behalve krakkemikkig doet ze nog alles en zal het bij haar ook niet slechter worden. Maar een zinnetje viel me op; Best naar spoed, maar het was daar te druk op dat moment, "ga morgen maar". Zou niet moeten kunnen.
Nouja, ze zal wel misschien iets meer krakkemikkig worden haha, maar niet zo zeer dat haar gezondheid in gevaar komt. Bovendien heeft ze het al twintig jaar.quote:Wat vervelend dat je moeder MS heeft DeParo! Maar wat fijn dat ze alles nog kan doen, hopelijk blijft dat zo en heeft ze niet zoveel last van de MS. MS kent gelukkig ook vaak een redelijk mild verloop, je hoeft bijvoorbeeld zeker niet perse in een rolstoel terecht te komen. Maar ben wel benieuwd hoe je tot de uitspraak 'en zal het bij haar ook niet slechter worden.' komt. MS is en blijft een progressieve ziekte en is zo onvoorspelbaar dat je dat helemaal niet kunt stellen toch?
Haha dat is ook toevallig!quote:Op donderdag 20 mei 2010 08:52 schreef twentemeisje het volgende:
Hoi GotC, gelukkig gaat het vrij goed met je mams! Ben jij niet toevallig mijn nichtje?Mijn tante heeft ook MS en het lijkt wel alsof je haar beschrijft
.
Stress lijkt inderdaad een trigger te zijn voor toename van de klachten. De oogzenuwontsteking die ik nu heb komt na een periode met o.a. miskraam, ontslag, diagnose Parkinson bij mijn vader, half jaar verbouwing en problemen met ziektewetuitkering door stomme fout advocaat. Niet echt stress-vrij te noemen dus.
Probeer het nu echt rustig aan te doen, maar dat vind ik heel lastig.... Ik ben verdorie 35 en wil volop meedoen! Maar niet naar mijn lijf luisteren is geen optie, dan help ik mezelf van de wal in de sloot. Gelukkig heb ik een lief die mij afremt indien nodig
.
Ik vind die oogproblemen trouwens ook een van de engste dingen aan de MS. Ben helemaal niet bang voor een rolstoel of een stok (liever niet natuurlijk!), maar wel voor slecht zien en bijvoorbeeld incontinentie. Dat vind ik horror.
Wist je dat er ook dieeten bestaan voor MS:quote:Op donderdag 20 mei 2010 08:52 schreef twentemeisje het volgende:
Hoi GotC, gelukkig gaat het vrij goed met je mams! Ben jij niet toevallig mijn nichtje?Mijn tante heeft ook MS en het lijkt wel alsof je haar beschrijft
.
Stress lijkt inderdaad een trigger te zijn voor toename van de klachten. De oogzenuwontsteking die ik nu heb komt na een periode met o.a. miskraam, ontslag, diagnose Parkinson bij mijn vader, half jaar verbouwing en problemen met ziektewetuitkering door stomme fout advocaat. Niet echt stress-vrij te noemen dus.
Probeer het nu echt rustig aan te doen, maar dat vind ik heel lastig.... Ik ben verdorie 35 en wil volop meedoen! Maar niet naar mijn lijf luisteren is geen optie, dan help ik mezelf van de wal in de sloot. Gelukkig heb ik een lief die mij afremt indien nodig
.
Ik vind die oogproblemen trouwens ook een van de engste dingen aan de MS. Ben helemaal niet bang voor een rolstoel of een stok (liever niet natuurlijk!), maar wel voor slecht zien en bijvoorbeeld incontinentie. Dat vind ik horror.
Men zegt dat de testen betreft lyme in Duitsland beter zijn dan in NL. Maar die in Weert, zijn die net zo betrouwbaar als die van Duitsland?quote:Op dinsdag 24 april 2007 08:02 schreef twentemeisje het volgende:
Het klinkt tegenstrijdig maar er is goed nieuws! Ik kreeg gisteren de uitslagen van mijn Lyme-onderzoek bij Pro Health en er is zowel in het bloed als in de urine bewijs gevonden voor de aanwezigheid van Lyme (borrelia).
Ik ben zo opgelucht en blij dat ik mijn intuïtie heb gevolgd en zelf deze test heb geregeld. Ik besef me uiteraard dat deze uitslag ook geen pretje is, maar MS is in mijn ogen toch echt heftiger. Vanmorgen moet ik naar de huisarts om te bespreken hoe we nu verder gaan en ik laat hem de afspraak bij de neuroloog (die me gezegd heeft direct contact op te nemen als de uitslagen binnen waren) wel maken, dan gaat het waarschijnlijk ietsje sneller allemaal.
Ik heb de behandelschema's die bij de ILADS-richtlijnen horen geprint en die neem ik mee naar de huisarts. Eens zien wat hij vindt.
In theorie ga je niet dood aan ms, in dit geval was de MS mede oorzaak, het waren compilaties op een relatief eenvoudige behandeling(Vaste katheter), en door de MS kan je ook niet aan beademing(mits het ver genoeg gevorderd is, dan kom je er nooit meer van de beademing af)quote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:40 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dat klinkt niet positief![]()
Mijn moeder heeft secundair progressieve MS.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |