Hoi Freddy,
Wat een ellende is het toch ook als je niet weet wat je mankeert! Ik weet precies hoe je je voelt helaas. En zolang je niet weet wat je klachten veroorzaakt heb je ook geen rust, dus je moet inderdaad gewoon vechten voor een heldere diagnose. Dan heb je zelf in elk geval alles gedaan dat binnen je bereik ligt.
Bij mij is vorig jaar oktober duidelijk geworden dat het helaas echt om MS gaat. Ik heb toen namelijk een tweede schub (aanval) gekregen, dit keer was het een oogzenuwontsteking. Dit komt heel erg veel voor bij MS, bij ca. 60% blijkt een oogzenuwontsteking een van de eerste symptomen van MS te zijn. De neuroloog heeft naar aanleiding hiervan de definitieve diagnose vastgesteld. Van het ene op het andere moment kwam er een waas in met name mijn linkeroog, best wel eng moet ik bekennen.
Ik heb toen drie dagen een infuus met Prednisolon gekregen (fijn die opvliegers en hartkloppingen

) en in de weken daarna is mijn gezichtsvermogen gelukkig weer volledig hersteld. Wel heeft mijn lijf een behoorlijke opdoffer gehad van die aanval. Ik ben erg snel moe (ook een erg typische MS-klacht) en kan vaak uit het niets een gevoel van totale uitputting hebben. Verder heb ik veel last van duizelingen en tintelingen.
Ik werk dan ook nog steeds niet weer volledig en het is ook maar de vraag of dat nog weer gaat komen. Bedrijfsarts en werkgever (waar ik al tien jaar werk en een hele goede relatie mee heb) vinden het niet verstandig dat ik weer fulltime aan de slag ga en ik denk ook gewoonweg dat ik het niet volhoud. Ik zit nu op 24 uur en dat gaat gelukkig goed.
Ook ben ik in januari van dit jaar begonnen met medicatie, 1x per week injecteer ik mezelf met Avonex en dat gaat buitengewoon goed. Ik ben zo trots op mezelf dat ik die spuit in mijn beenspier durf te jensen

. Vooraf leek dat totale horror, maar ik doe het nu zonder blikken of blozen!
Als je nog vragen hebt Freddy, stel ze dan gerust. Mag ook via de PM als je dat liever wilt. Ik kan je trouwens
www.lymenet.nl ook van harte aanbevelen als het gaat om Lyme-zaken. Daar is ook een heel goed forum waar je je ei kwijt kunt!