abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 januari 2007 @ 11:35:58 #1
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_45553869
Ik heb sinds drie dagen een verdoofd en tintelend gevoel aan de rechterkant van mijn gezicht (wangen, ogen en neus). Het lijkt een beetje op het gevoel dat je na een flinke verdoving bij de tandarts hebt of wanneer je te lang op je arm hebt gelegen en het 'slaapt'. Aan mijn gezicht is verder niets te zien.

Wat achtergrondinformatie: ik heb 9,5 jaar geleden een whiplash opgelopen bij een auto-ongeluk. Dat gaat gelukkig beter dan in het begin, maar ik heb vanwege (behoorlijke) hoofdpijn en vastzittende 'onderdelen' in nek, rug en armen nog geregeld fysiotherapie/manuele therapie nodig.

Op dit moment ben ik ook weer onder behandeling, ik ben vorige week twee keer 'gekraakt' door de manueel therapeut. Dat lijkt wel te helpen, de hoofdpijn is bijna weg, al werd ik in de nacht van vrijdag op zaterdag wakker met een enorme hoofdpijn aan de rechterkant van mijn hoofd. Ik voelde onder meer een behoorlijke druk op mijn rechteroog. Dit was na een pijnstiller en goede nachtrust weer over. Ik heb morgenmiddag weer een afspraak bij de manueel therapeut.

Als het morgen niet over is dan wil ik ook even bij mijn huisarts langs, want ik vind het toch een beetje griezelig. Wie van jullie heeft er ook wel eens last van? En wat was in dat geval de oorzaak?

Thanks!
pi_45554004
Ik ben geen dokter oid, maar ik denk dat het rechtergedeelte van je gezicht niet voldoende bloeddoorstroming krijgt. Lijkt me niet goed. Toch maar even naar laten kijken.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 21 januari 2007 @ 11:44:50 #3
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_45554042
Dat ga ik ook zeker doen, wilde er alleen de weekenddienst niet mee lastig vallen (tenzij men hier met enorme horrorverhalen gaat komen ).

In elk geval bedankt voor je reactie.
  zondag 21 januari 2007 @ 12:09:19 #4
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_45554609
Geen idee, maar het is niet goed.
Ik zou op z'n minst de weekenddienst even bellen en het uitleggen.

Kunnen zij wel beoordelen of je langs moet komen, dat kunnen wij hier niet.
Maar als je toch mijn advies wilt : gewoon gaan!
  zondag 21 januari 2007 @ 12:13:49 #5
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_45554739
Misschien is bellen inderdaad verstandig, ook al vraag ik me af of ze me er voor langs laten komen. Ik vermoed zelf een verband met de manuele therapie (misschien is er tijdens het kraken een zenuw geirriteerd of beschadigd).

Ik merk trouwens ook dat mijn rechterhand kouder aanvoelt dan mijn linkerhand.
pi_45554760
Kan het niet zo zijn dat je gewoon flink wat stug slijm vast hebt zitten?
Mond, neus, oren enzo zit allemaal met elkaar verbonden en als dat goed dicht zit kan je ook best zulks gevoel hebben.

Ik zou zeggen stoom eens met wat Rhinocaps of Vicks dinges
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_45554766
ps: het kan ook gewoon kanker zijn
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 21 januari 2007 @ 12:18:13 #8
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_45554853
Ik zou iig wel naar de arts gaan!
De kans is klein, maar het kan ook een infarct in de hersenen zijn...
Ik spreek uit ervaring helaas.
Ik HAAT mijn toetsenbord.
  zondag 21 januari 2007 @ 12:30:42 #9
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_45555191
Ik ben niet verkouden en ook niet geweest de laatste tijd. Daar kan het dus volgens mij niet aan liggen.

Ik heb net de huisartsenpost gebeld om het voor te leggen, ze vonden het verstandig om toch even langs te komen. Moet er dus straks naartoe.

Vind het allemaal wel een klein beetje griezelig (ik moet ook gewoon niet googelen ) maar heb eigenlijk behalve de omschreven klachten geen last. Dus geen spraakgebrek, hangende mondhoek of geheugenproblemen etc..

Bedankt voor de adviezen in elk geval!
  zondag 21 januari 2007 @ 15:37:04 #10
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_45561378
heb je ooit migraine gehad?

en gaan die tintelingen samen het niet kunnen focussen?
  zondag 21 januari 2007 @ 15:51:24 #11
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_45561967
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:37 schreef Gumtree het volgende:
heb je ooit migraine gehad?

en gaan die tintelingen samen het niet kunnen focussen?
Ik heb nog nooit migraine gehad.... tot afgelopen vrijdagnacht dus... Althans, volgens de huisarts bij de huisartsenpost (toevallig die van mijn oma ). Hij vond het een typisch en duidelijk beeld van een migraine-aanval. Ik heb Maxalt Smelt 10mg (rizatriptan) gekregen voor een eventueel volgende aanval. De tintelingen en het verdoofde gevoel moeten vanzelf overgaan. Indien de klachten erger worden moet ik me weer melden. Daar gaan we dan maar niet van uit.

Bedankt voor jullie raad!
  maandag 22 januari 2007 @ 11:33:39 #12
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_45573698
Nog even een update: het verdoofde en tintelende gevoel aan de rechterhelft van mijn gezicht is nog niet over of minder geworden. Ook is mijn rechterhand aanmerkelijk kouder dan de linker. De hoofdpijn is zeurderig aanwezig, niet hevig, wel meer aan de rechterzijde.

Ik moet vanmiddag weer naar de manueel therapeut en zal e.e.a. daar ook voorleggen voor hij de behandeling voortzet. Ik heb nog steeds in mijn achterhoofd dat er wel eens een zenuw bekneld kan zitten ergens, waardoor ik deze klachten heb. Misschien is het gewoon eigenwijs maar daar kom ik dan snel genoeg achter .

Ben wel benieuwd of mensen hier last hebben van aan migraine gerelateerde klachten die dagenlang aanhouden?

[ Bericht 0% gewijzigd door twentemeisje op 22-01-2007 11:46:02 ]
pi_45573786
vervelend, ik hoop dat ze je kunnen helpen.
  maandag 22 januari 2007 @ 15:13:14 #14
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_45580359
Ik ben een migraine klant, en ik heb er nooit van gehoord dat de uitvalsverschijnselen zo lang aanhouden.
Gezien je verhaal over whiplash en kraken zou ik ook eerder aan een beknelde zenuw en/of bloedvat denken.
Terug naar de dokter zou ik zeggen.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_45582483
Ik herken dat gevoel wat je omschrijft. Alleen heb ik het aan m'n rechtergrote teen. Heb het al een tijdje, soms wordt het minder en soms is het er opeens weer. Maar bij mij verdenk ik m'n schoeisel ervan de oorzaak te zijn.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 10:52:39 #16
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_45590057
quote:
Op maandag 22 januari 2007 15:13 schreef tonja het volgende:
Ik ben een migraine klant, en ik heb er nooit van gehoord dat de uitvalsverschijnselen zo lang aanhouden.
Gezien je verhaal over whiplash en kraken zou ik ook eerder aan een beknelde zenuw en/of bloedvat denken.
Terug naar de dokter zou ik zeggen.
Ik ben gisteren aan het eind van de middag ook weer naar mijn eigen huisarts geweest. Hij vond de klachten ook wel erg lang aanhouden. Omdat ik inderdaad die whiplash-klachten al heb, denkt hij aan een samenloop van omstandigheden. Als e.e.a. woensdag nog niet over is dan moet ik terugkomen. In overleg besloten om de behandeling bij de manueel therapeut voort te zetten.

Helaas voelt mijn gezicht nog niets beter aan... het is echt een weird gevoel, echt de rechterhelft (ook bovenop mijn hoofd) die verdoofd en tintelend aanvoelt. Ik heb zelf ook sterk het idee dat er iets bekneld zit (al ben ik geen dokter natuurlijk). Alles voelt ook een beetje stijf (nek, rug en armen) aan. Ik zal dus morgenvroeg wel weer bij de huisarts zitten.

Ik maak me geen zorgen om iets in mijn hersenen, alles functioneert verder nog goed gelukkig, maar het is wel knap irritant!
  dinsdag 23 januari 2007 @ 13:18:12 #17
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_45594111
Je bent geen dokter, maar je kan zelf het beste aanvoelen wat er met je lijf aan de hand is.
Goed dat je er niet angstig van wordt, dat scheelt een hoop.
Sterkte.
pi_45622346
Vanmiddag moet ik weer bij mijn huisarts zijn. Mijn rechterarm voelt echt heel koud aan en met de rechterhelft van mijn hoofd/gezicht (met name rechterwang) gaat het ook totaal niet beter. Het lijkt eerder alsof dat verdoofde/tintelende/koude gevoel toeneemt dan dat het afzwakt. Positief is wel dat ik geen erge hoofdpijn meer heb gehad.

Heeft iemand hier ervaring met een beknelde zenuw of iets dergelijks dat dit soort klachten kan veroorzaken?
  woensdag 24 januari 2007 @ 11:32:40 #19
110414 _Flame_
Allemaal gelul
pi_45624822
ik heb dit gevoel wel eens gehad (wel alleen aan mijn arm en vingers, dus niet aan mijn gezicht) en de doker heeft dit toen verholpen door me te "kraken"
Dus t was toen idd een beknelde zenuw oid
Ik hoor alleen maar bla bla bla
pi_45625507
Ik denk ook dat het bij mij iets dergelijks is, ik ben echter al drie keer gekraak in de afgelopen week (waarvan 1x na het begin van deze klachten). Misschien niet het juiste gebied (kraken is nl voor mijn hoofdpijn die ik met regelmaat heb door die whiplash), voor zover dat mogelijk is.

Zie wel waar de huisarts vanmiddag mee komt, ben er in elk geval spuugzat van en wil dat er actie wordt ondernomen... Maar misschien luidt de boodschap wel 'het gaat vanzelf weer over'...
  woensdag 24 januari 2007 @ 12:19:38 #21
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_45626027
Hm, als de boodschap zo luidt, zou ik daar geen genoegen mee nemen. Zeker niet als de klachten toenemen.
Nogmaals sterkte ermee.
pi_45626081
"het gaat vanzelf weer over" zou ik echt geen genoegen mee nemen als je er al een tijd mee loopt en idd als de klachten toenemen....
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 24 januari 2007 @ 12:22:52 #23
159067 NTCE
[Vietnam veteraan]
pi_45626115
quote:
Op zondag 21 januari 2007 12:14 schreef vosss het volgende:
ps: het kan ook gewoon kanker zijn
wat ben jij een triest figuur zeg! echt een nerd!
long dark curly hair with a smooth face, crystal blue eyes and a stunning body, yep thats my girl.
pi_45626168
ja ga er vooral na zo'n tijd op in dan, das lekker handig
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_45628819
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 12:21 schreef DarkElf het volgende:
"het gaat vanzelf weer over" zou ik echt geen genoegen mee nemen als je er al een tijd mee loopt en idd als de klachten toenemen....
Ik ben inderdaad niet van plan me met die tekst af te laten schepen. Ben erg benieuwd wat hij (huisarts) erover te zeggen heeft...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')