Ik ben het eens met de fokkers boven mij. We kunnen het risico niet nemen dat ze misschien haar werk niet goed zal doen. Ik stel dan ook voor dat we haar 't werk voorlopig NIET laten doen. Beter geen agent dan een agent die geen handen geeft natuurlijk!
Het risico bepalen we als volgt. We meten eerst of ze wel iedereen een hand geeft. Heel belangrijk; verdachten geef je ook vaak de hand. De politie zadelt zich op met torenhoge schadeclaims als mannelijke verdachten door haar gediscrimineerd worden.
Daarna kijken we of ze in haar vrije tijd wellicht een hoofddoekje draagt. Dit is het teken van onderdrukking en als ze door haar man onderdrukt wil worden, dan zal een verdachte haar ook wel onderdrukken!
Verder kijken we of er in haar moskee slechts imams spreken die de officiele staatsmening wat betreft Afghanistan en Irak goedkeuren. Straks komt er een verdachte met een terroristisch plan en wordt ze daar ook door beinvloed.
Dit zijn allemaal ontzettend belangrijke zaken voor een politieagente.
Je moet bij de beoordeling van zo'n agente dan ook vooral niet kijken naar:
de onderdelen van haar afgeronde opleiding, waar fysieke aanhoudingen uiteraard ook onder vallen
de prestaties en cijfers die ze op de academie heeft gehaald
haar motivatie
et cetera.
Naar dat soort zaken kijken we immers bij ongelovigen ook niet, en het zou zonde zijn dat gelovigen speciale rechten krijgen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel