quote:
Op woensdag 24 januari 2007 00:20 schreef damian5700 het volgende:Dat was waarschijnlijk de westerse invalshoek waarin bigamie verboden is. Over welke leeftijdscategorie praten we trouwens dan?
voor vrouwen vanaf de eerste tot de laatste ongesteldheid, dat is heel simpel en duidelijk .. bij de mannen gaat het geslachtsrijpe leeftijd en dat blijkt dus weer voor verschillende uitleg vatbaar te zijn .. bij de ene stroming begint het bij 12 jaar en bij de ander bij 14 en hoe dat zit met 60+ is helemaal wazig .. uit de onduidelijke omschrijvingen die ik daarover kreeg kon ik alleen maar opmaken dat dat afhangt van de seksuele activiteit die zo'n oudje nog kan ontplooien ..
waar het mi op neer komt gaat het gewoon om de leeftijd waarin je kinderen kan krijgen/maken .. in die periode mag het niet
quote:
Ik geenszins van plan om van iemand welke rechten dan ook te ontnemen. In tegenstelling tot wat jij eerder beweerde geloof ik echter niet, dat alle moslima's hetzelfde denken over het handenschudden bij het groeten. Dat bevestig je nu dus.
En om misverstanden te vermijden wil ik even kwijt, dat ik, bij mijn weten, nergens heb beweerd dat de moslims één homogene groep zou zijn.
In het laatse gedeelte van jouw bericht kan ik me dan ook helemaal niet herkennen.
uiteraard denken niet alle moslimas zo, ik heb het in deze context alleen over die groep die dus wel zo denkt .. ik begreep uit een vraag hiervoor ook al dat ik daarin blijkbaar niet duidelijk genoeg was ..
maar ja, je weet zelf ook dat hetgeen er nu rondom ons heen gebeurt is dat deze behoefte/eis, van een relatief kleine groep binnen die grote groep, wel gezien wordt als "de moslim" die ons iets door de strot wil douwen .. alsof die andere, veel grotere groep niet bestaat, en dat wou ik dus even benadrukken