Door phpinfo() of phpversion() te gebruiken kom je erachter of PHP5 daadwerkelijk werkt.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 10:20 schreef splendor het volgende:
Zou het kunnen dat er toch nog ergens php bestanden zijn achtergebleven?
Die werkte wel gewoon, daarmee hebben we zijn sessie instelling vergeleken met die van mij. Of is het zo dat je echt heel gericht op zoek moet gaan om te kijken of er ergens stukjes php4 zijn achtergebleven?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 10:25 schreef JeRa het volgende:
[..]
Door phpinfo() of phpversion() te gebruiken kom je erachter of PHP5 daadwerkelijk werkt.
Als PHP zegt dat ie op versie 5 draait, dan is de kans klein dat er ergens stukjes PHP4 achter zijn geblevenquote:Op zaterdag 27 januari 2007 10:31 schreef splendor het volgende:
[..]
Die werkte wel gewoon, daarmee hebben we zijn sessie instelling vergeleken met die van mij. Of is het zo dat je echt heel gericht op zoek moet gaan om te kijken of er ergens stukjes php4 zijn achtergebleven?
Iemand hier nog een brauwseltje voor ? punt waar ik tegenaanloop is dat je een string moet opgeven welke de bron is.quote:Op donderdag 25 januari 2007 23:52 schreef profielnaam het volgende:
ik wil een RSS waarin de verkeerde spelling staat van een bepaald woord alsnog omzetten naar html maar dan met de mogelijkheid een woord bijvoorbeeld: "acces" te renamen naar het juiste woord "access" is dit mogelijk bijv met een if of foreach statement, hoe zou dit in zn werk gaan ?
Je kan natuurlijk ook gewoon een auto incrediment veld toevoegen.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:29 schreef Chandler het volgende:
Vraagje!
Stel je hebt een tabel met heel veel velden en records... echter mis je de record ID. En je wilt iets verwijderen... maar data in dit tabel kan voor meerdere gebruikers gelijk zijn aan elkaar (op username na dan) dan zijn er 2 opties.
1. Delete alles met de zelfde teksten die jij wilt laten verwijderen
2. Delete het record met LIMIT
Welke gebruiken jullie? en waarom?
Je zegt toch dat de username uniek is? Dan kun je dat toch als unieke factor gebruiken?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:29 schreef Chandler het volgende:
Vraagje!
Stel je hebt een tabel met heel veel velden en records... echter mis je de record ID. En je wilt iets verwijderen... maar data in dit tabel kan voor meerdere gebruikers gelijk zijn aan elkaar (op username na dan) dan zijn er 2 opties.
1. Delete alles met de zelfde teksten die jij wilt laten verwijderen
2. Delete het record met LIMIT
Welke gebruiken jullie? en waarom?
Nee want een dubbele versie van auto_incre werkt niet. ivm sub_id's die in het tabel zelf verwerkt zitten, maar ik verwijder nu gewoon op datum en tekst...quote:Op zondag 28 januari 2007 04:04 schreef Tiemie het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook gewoon een auto incrediment veld toevoegen.![]()
Correct, en ik heb het fout gezegd in sommige tabellen is de username uniek, maar in vele niet... daar zit weer een auto_incre... op 2 velden (combi dus) bv user & linkidquote:Op zondag 28 januari 2007 11:43 schreef CraZaay het volgende:
Je zegt toch dat de username uniek is? Dan kun je dat toch als unieke factor gebruiken?
LIMIT heb je weinig aan, je verwijdert dan de eerste n matches, zonder controle te hebben welke dat dan precies zijn
1 2 3 4 5 6 7 | HuHu 0 JeRa 0 Piet 0 Piet 1 Piet 2 Kees 0 |
Correct uniek op 2 velden...quote:Op zondag 28 januari 2007 17:15 schreef JeRa het volgende:
@Chandler
Hoezo een 'dubbele versie' van een AUTO_INCREMENT? Zit er al eentje op dan? Want dat zou betekenen dat je al een unieke key hebt.
quote:Op zondag 28 januari 2007 17:18 schreef HuHu het volgende:
@ JeRa: volgens mij bedoeld hij dit:
[ code verwijderd ]
Als er dus dubbele namen zijn, dan wordt het Nummer veld opgehoogt, zodat de rij uniek blijft. Maar dan kan je gewoon de combinatie van naam & nummer gebruiken als uniek ID.
Jah klopt... een AUTO-INCREMENT werkt inderdaad niet zo, maar ik vermoedde dat hij het dus verkeerd verwoordde.quote:Op zondag 28 januari 2007 20:30 schreef JeRa het volgende:
@HuHu
Op die manier werkt een AUTO_INCREMENT niet, die hoogt bij elke rij de waarde op. Daarom snap ik ook niet waarom een tweede AUTO_INCREMENT 'niet werkt'.
Maar goed, je kunt gewoon een PK op die twee velden aanmaken idd.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | <p><a href="javascript:InsertContent('spoiler')" class="link">Find out the spoiler !</a></p> <div id="spoiler" style="font-size: 24px; display: none;"> <TABLE cellSpacing=0 cellPadding=0 width="100%" border=0> <TBODY> <TR> <TD> <?php include ('include.php'); ?> </TD> </TR> </TBODY> </TABLE> <script type="text/javascript" language="JavaScript"><!-- function InsertContent(d) { document.getElementById(d).style.display = ""; } //--></script> </div> |
Het zou wel moeten kunnen met AJAX geloof ik..quote:Op zondag 28 januari 2007 20:46 schreef profielnaam het volgende:
Hee ik probeer php code binnen een javascript uit te voeren, de php moet zich includen in dit javascriptje. Ik weet dat php server side is en javascript client side en dat het daarom niet zou moeten werken.
Maar het resultaat wat ik verlang.. moet toch wel mogelijk zijn ? dus eigenlijk de code die hier beneden staat.
[ code verwijderd ]
Nee... zoals je het daar hebt staan is het niet mogelijk.quote:Op zondag 28 januari 2007 20:46 schreef profielnaam het volgende:
Hee ik probeer php code binnen een javascript uit te voeren, de php moet zich includen in dit javascriptje. Ik weet dat php server side is en javascript client side en dat het daarom niet zou moeten werken.
Maar het resultaat wat ik verlang.. moet toch wel mogelijk zijn ? dus eigenlijk de code die hier beneden staat.
[ code verwijderd ]
zou het wel kunnen als je de php functies gewoon in je page zelf gooit, ipv te includen (aanroepen, zoals jij zei ?)quote:Op zondag 28 januari 2007 21:09 schreef HuHu het volgende:
[..]
Nee... zoals je het daar hebt staan is het niet mogelijk.
De uitvoer van de PHP code wordt namelijk IN het document gezet, en niet de PHP functies zelf. Je kan deze dus niet meer aanroepen.
Eventueel kan je met behulp van AJAX een verzoek doen aan de server, daar de functie laten uitvoeren, en het resultaat terug laten sturen. Zie daarvoor bijvoorbeeld: http://www.prototypejs.org/.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | ?> <HTML><HEAD></HEAD><BODY> <?php /* Variabele voor connectie naar MySQL Server */ $hostname = '***'; $username = '***'; $password = '***'; /* Variabele voor selecteren juiste database */ $database_name = 'maximusdb'; /* Connecteren aan juiste server en database */ $connection = mysql_connect($hostname,$username,$password) or die ("Kan geen connectie maken met de Database server!"); $db = mysql_select_db($database_name,$connection) or die ("Database kan niet gevonden worden!"); echo '<form action="form_add_todo.php" method="POST"> <input type = "text" name = "Omschrijving"> <input type = "text" name = "Memo"> <input type = "submit" value = "OK!"></form>'; mysql_close($connection); ?> </BODY></HTML> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 | ?> <HTML><HEAD></HEAD><BODY> <?php /* Variabele voor connectie naar MySQL Server */ $hostname = '***'; $username = '****'; $password = '****'; /* Variabele voor selecteren juiste database */ $database_name = 'maximusdb'; /* Connecteren aan juiste server en database */ $connection = mysql_connect($hostname,$username,$password) or die ("Kan geen connectie maken met de Database server!"); $db = mysql_select_db($database_name,$connection) or die ("Database kan niet gevonden worden!"); /* Form code */ $omschrijving = strip_tags(trim($_POST["Omschrijving"])); $memo = strip_tags(trim($_POST["Memo"])); /* Query Library */ $query01 = "INSERT INTO todo (OMS, MEMO, READY) VALUES ($omschrijving, $memo, '0')"; /* Result Library */ $result01 = mysql_query($query01) or die ("Kan de query niet uitvoeren (query01)"); mysql_close($connection); ?> </BODY></HTML> |
1 2 3 | Notice: D:DownloadsYou Know MeGeeckerDBform_add_todo.php line 21 - Undefined index: Memo |
Dan moet je er JavaScript functies van maken, dan is het geen enkel probleem. Je kan dan echter niet communiceren met de server.quote:Op zondag 28 januari 2007 21:29 schreef profielnaam het volgende:
[..]
zou het wel kunnen als je de php functies gewoon in je page zelf gooit, ipv te includen (aanroepen, zoals jij zei ?)
1 2 | VALUES ('$omschrijving', '$memo', '0')"; |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |