abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45720135
In eerste instantie werkte hij alleen met $_SESSION en omdat dat niet werkte kwamen we $_HTTP_enz.. tegen en hebben we die geprobeerd.
Het is wel zo dat er eerst een versie van php (4.1.2) opstond die een bug had die geen sessie variablen instelde ( http://bugs.php.net/bug.php?id=16102 ) maar hij heeft die versie van php eraf gegooit en de laatste versie van appserv met php5 geinstalleerd maar het probleem bleef bestaan. Zou het kunnen dat er toch nog ergens php bestanden zijn achtergebleven?
-
pi_45720192
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 10:20 schreef splendor het volgende:
Zou het kunnen dat er toch nog ergens php bestanden zijn achtergebleven?
Door phpinfo() of phpversion() te gebruiken kom je erachter of PHP5 daadwerkelijk werkt.
pi_45720259
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 10:25 schreef JeRa het volgende:

[..]

Door phpinfo() of phpversion() te gebruiken kom je erachter of PHP5 daadwerkelijk werkt.
Die werkte wel gewoon, daarmee hebben we zijn sessie instelling vergeleken met die van mij. Of is het zo dat je echt heel gericht op zoek moet gaan om te kijken of er ergens stukjes php4 zijn achtergebleven?
-
pi_45720318
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 10:31 schreef splendor het volgende:

[..]

Die werkte wel gewoon, daarmee hebben we zijn sessie instelling vergeleken met die van mij. Of is het zo dat je echt heel gericht op zoek moet gaan om te kijken of er ergens stukjes php4 zijn achtergebleven?
Als PHP zegt dat ie op versie 5 draait, dan is de kans klein dat er ergens stukjes PHP4 achter zijn gebleven

Verder is het een goed idee om de configuratie met elkaar te vergelijken. Zolang die code die je net liet zien de enige relevante code is en je in eerste instantie alleen $_SESSION hebt gebruikt zonder dat dat werkte, is er iets vreemds aan de hand en is het slim om zo even het één en het ander te vergelijken ja.
pi_45722389
Vraagje!

Stel je hebt een tabel met heel veel velden en records... echter mis je de record ID. En je wilt iets verwijderen... maar data in dit tabel kan voor meerdere gebruikers gelijk zijn aan elkaar (op username na dan) dan zijn er 2 opties.

1. Delete alles met de zelfde teksten die jij wilt laten verwijderen
2. Delete het record met LIMIT

Welke gebruiken jullie? en waarom?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_45722589
Ik gebruik geen van beide omdat ik er altijd voor zorg dat mijn tabellen een unieke index hebben.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_45723679
Ik normaal ook, maar ik heb nu met een nieuw tiepe database te maken

die niet van mezelf is
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_45727658
Is de username ook niet uniek dan, zodat je die als ID kan gebruiken?
pi_45727746
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 23:52 schreef profielnaam het volgende:
ik wil een RSS waarin de verkeerde spelling staat van een bepaald woord alsnog omzetten naar html maar dan met de mogelijkheid een woord bijvoorbeeld: "acces" te renamen naar het juiste woord "access" is dit mogelijk bijv met een if of foreach statement, hoe zou dit in zn werk gaan ?
Iemand hier nog een brauwseltje voor ? punt waar ik tegenaanloop is dat je een string moet opgeven welke de bron is.

Terwijl het in mijn geval om de hele body van een page gaat (eerst moet de rss ingelezen worden) en dan pas kan ie in de de body dingen uit deze rss replacen.
  zondag 28 januari 2007 @ 04:04:58 #110
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_45749078
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 12:29 schreef Chandler het volgende:
Vraagje!

Stel je hebt een tabel met heel veel velden en records... echter mis je de record ID. En je wilt iets verwijderen... maar data in dit tabel kan voor meerdere gebruikers gelijk zijn aan elkaar (op username na dan) dan zijn er 2 opties.

Je kan natuurlijk ook gewoon een auto incrediment veld toevoegen.
  zondag 28 januari 2007 @ 11:43:39 #111
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_45751612
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 12:29 schreef Chandler het volgende:
Vraagje!

Je zegt toch dat de username uniek is? Dan kun je dat toch als unieke factor gebruiken?

LIMIT heb je weinig aan, je verwijdert dan de eerste n matches, zonder controle te hebben welke dat dan precies zijn
pi_45762632
quote:
Op zondag 28 januari 2007 04:04 schreef Tiemie het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk ook gewoon een auto incrediment veld toevoegen.
Nee want een dubbele versie van auto_incre werkt niet. ivm sub_id's die in het tabel zelf verwerkt zitten, maar ik verwijder nu gewoon op datum en tekst...
quote:
Op zondag 28 januari 2007 11:43 schreef CraZaay het volgende:
Je zegt toch dat de username uniek is? Dan kun je dat toch als unieke factor gebruiken?

LIMIT heb je weinig aan, je verwijdert dan de eerste n matches, zonder controle te hebben welke dat dan precies zijn
Correct, en ik heb het fout gezegd in sommige tabellen is de username uniek, maar in vele niet... daar zit weer een auto_incre... op 2 velden (combi dus) bv user & linkid

maar goed zoals ik hier boven al zei; ik delete nu op meerdere gegevens...
Like trump...
pi_45762823
@Chandler

Hoezo een 'dubbele versie' van een AUTO_INCREMENT? Zit er al eentje op dan? Want dat zou betekenen dat je al een unieke key hebt.
pi_45762888
Zo te lezen kan je dus een Primary Key maken, bestaande uit Username & LinkID?

Dan kan je die combinatie toch als uniek gebruiken en opnemen in je WHERE?
pi_45762949
@ JeRa: volgens mij bedoeld hij dit:

1
2
3
4
5
6
7
User    Nummer
HuHu    0
JeRa    0
Piet    0
Piet    1
Piet    2
Kees    0

Als er dus dubbele namen zijn, dan wordt het Nummer veld opgehoogt, zodat de rij uniek blijft. Maar dan kan je gewoon de combinatie van naam & nummer gebruiken als uniek ID.
pi_45768794
quote:
Op zondag 28 januari 2007 17:15 schreef JeRa het volgende:
@Chandler

Hoezo een 'dubbele versie' van een AUTO_INCREMENT? Zit er al eentje op dan? Want dat zou betekenen dat je al een unieke key hebt.
Correct uniek op 2 velden...
quote:
Op zondag 28 januari 2007 17:18 schreef HuHu het volgende:
@ JeRa: volgens mij bedoeld hij dit:
[ code verwijderd ]

Als er dus dubbele namen zijn, dan wordt het Nummer veld opgehoogt, zodat de rij uniek blijft. Maar dan kan je gewoon de combinatie van naam & nummer gebruiken als uniek ID.
Like trump...
pi_45769019
@HuHu

Op die manier werkt een AUTO_INCREMENT niet, die hoogt bij elke rij de waarde op. Daarom snap ik ook niet waarom een tweede AUTO_INCREMENT 'niet werkt'.

Maar goed, je kunt gewoon een PK op die twee velden aanmaken idd.
pi_45769251
quote:
Op zondag 28 januari 2007 20:30 schreef JeRa het volgende:
@HuHu

Op die manier werkt een AUTO_INCREMENT niet, die hoogt bij elke rij de waarde op. Daarom snap ik ook niet waarom een tweede AUTO_INCREMENT 'niet werkt'.

Maar goed, je kunt gewoon een PK op die twee velden aanmaken idd.
Jah klopt... een AUTO-INCREMENT werkt inderdaad niet zo, maar ik vermoedde dat hij het dus verkeerd verwoordde.
pi_45769687
Hee ik probeer php code binnen een javascript uit te voeren, de php moet zich includen in dit javascriptje. Ik weet dat php server side is en javascript client side en dat het daarom niet zou moeten werken.
Maar het resultaat wat ik verlang.. moet toch wel mogelijk zijn ? dus eigenlijk de code die hier beneden staat.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
 <DIV align=center>
        <p><a href="javascript:InsertContent('spoiler')" class="link">Find out the spoiler !</a></p>
      <div id="spoiler" style="font-size: 24px; display: none;">
        <TABLE cellSpacing=0 cellPadding=0 width="100%" border=0>
  <TBODY>
    <TR>
      <TD>
       <?php include ('include.php');

?>

</TD>
    </TR>
  </TBODY>
</TABLE>

<script type="text/javascript" language="JavaScript"><!--
function InsertContent(d) {
document.getElementById(d).style.display = "";
}
//--></script>
  </div>
  zondag 28 januari 2007 @ 20:53:23 #120
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_45769946
quote:
Op zondag 28 januari 2007 20:46 schreef profielnaam het volgende:
Hee ik probeer php code binnen een javascript uit te voeren, de php moet zich includen in dit javascriptje. Ik weet dat php server side is en javascript client side en dat het daarom niet zou moeten werken.
Maar het resultaat wat ik verlang.. moet toch wel mogelijk zijn ? dus eigenlijk de code die hier beneden staat.

[ code verwijderd ]
Het zou wel moeten kunnen met AJAX geloof ik..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_45770644
quote:
Op zondag 28 januari 2007 20:46 schreef profielnaam het volgende:
[ code verwijderd ]
Nee... zoals je het daar hebt staan is het niet mogelijk.

De uitvoer van de PHP code wordt namelijk IN het document gezet, en niet de PHP functies zelf. Je kan deze dus niet meer aanroepen.

Eventueel kan je met behulp van AJAX een verzoek doen aan de server, daar de functie laten uitvoeren, en het resultaat terug laten sturen. Zie daarvoor bijvoorbeeld: http://www.prototypejs.org/.
pi_45771557
quote:
Op zondag 28 januari 2007 21:09 schreef HuHu het volgende:

[..]

Nee... zoals je het daar hebt staan is het niet mogelijk.

De uitvoer van de PHP code wordt namelijk IN het document gezet, en niet de PHP functies zelf. Je kan deze dus niet meer aanroepen.

Eventueel kan je met behulp van AJAX een verzoek doen aan de server, daar de functie laten uitvoeren, en het resultaat terug laten sturen. Zie daarvoor bijvoorbeeld: http://www.prototypejs.org/.
zou het wel kunnen als je de php functies gewoon in je page zelf gooit, ipv te includen (aanroepen, zoals jij zei ?)
  zondag 28 januari 2007 @ 21:36:41 #123
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_45771903
Ik heb net me eerste stapjes met PHP gezet, en heb een form gemaakt:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?php

?>

<HTML><HEAD></HEAD><BODY>
<?php
/* Variabele voor connectie naar MySQL Server */ 
$hostname = '***';
$username = '***';
$password = '***';

/* Variabele voor selecteren juiste database */
$database_name = 'maximusdb';

/* Connecteren aan juiste server en database */
$connection = mysql_connect($hostname,$username,$password) or die ("Kan geen connectie maken met de Database server!");
$db = mysql_select_db($database_name,$connection) or die ("Database kan niet gevonden worden!");

echo '<form action="form_add_todo.php" method="POST">
   <input type = "text" name = "Omschrijving">
   <input type = "text" name = "Memo">
   <input type = "submit" value = "OK!"></form>';
mysql_close($connection);
?>
</BODY></HTML>

En die roept dit bestand aan:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
<?php

?>

<HTML><HEAD></HEAD><BODY>
<?php
/* Variabele voor connectie naar MySQL Server */ 
$hostname = '***';
$username = '****';
$password = '****';

/* Variabele voor selecteren juiste database */
$database_name = 'maximusdb';

/* Connecteren aan juiste server en database */
$connection = mysql_connect($hostname,$username,$password) or die ("Kan geen connectie maken met de Database server!");
$db = mysql_select_db($database_name,$connection) or die ("Database kan niet gevonden worden!");

/* Form code */
$omschrijving = strip_tags(trim($_POST["Omschrijving"]));
$memo = strip_tags(trim($_POST["Memo"]));

/* Query Library */
$query01 = "INSERT INTO todo (OMS, MEMO, READY) 
         VALUES ($omschrijving, $memo, '0')";

/* Result Library */
$result01 = mysql_query($query01) or die ("Kan de query niet uitvoeren (query01)");

mysql_close($connection);
?>
</BODY></HTML>

Nu krijg ik de volgende meldingen wanneer ik de OK! knop indruk in me form:

1
2
3
Notice: D:DownloadsYou Know MeGeeckerDBform_add_todo.php line 20 - Undefined index:  Omschrijving

Notice: D:DownloadsYou Know MeGeeckerDBform_add_todo.php line 21 - Undefined index:  Memo

Wie kan me vertellen waarom hij het record niet aan de database toevoegd?
pi_45772870
quote:
Op zondag 28 januari 2007 21:29 schreef profielnaam het volgende:

[..]

zou het wel kunnen als je de php functies gewoon in je page zelf gooit, ipv te includen (aanroepen, zoals jij zei ?)
Dan moet je er JavaScript functies van maken, dan is het geen enkel probleem. Je kan dan echter niet communiceren met de server.
  zondag 28 januari 2007 @ 21:57:44 #125
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_45772968
@JortK
Die notices moet je je even niks van aan trekken, de reden dat er niks in de database gezet wordt is omdat je query een aantal 'jes mist rond de twee in te vullen variabelen
1
2
$query01 = "INSERT INTO todo (OMS, MEMO, READY) 
         VALUES ('$omschrijving', '$memo', '0')";
Mocht je later willen weten waarom een bepaalde query bij mysql niet werkt, gebruik dan de mysql_error() functie om een error-string op te vragen waarin precies aangegeven staat waarom de query niet lukte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')