Top, het gaat mij ook om de OO aanpak, als het kwartje valt kan ik de rest zelf welquote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:41 schreef smesjz het volgende:
[..]
Ik zal een tutorial schrijven a.d.h.v. tenminste twee classes: Student en Vak (of Project) en misschien dat ik er nog een paar bij verzin als dat nuttig is.
Lijkt je dat wat?
Het gaat mij vooral om een OO aanpak en niet zo zeer om direct een OO CMS neer te zetten.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | $text = "in deze zin zit een heeeeeeelerglangwoooooooooooorddienietdoordebeugelkan dus gesplitst moet worden!"; $x = explode(" ", $text); foreach ($x as $id => $key) { if (strlen($key) > 20) { $x[$id] = wordwrap($key, 20, "- ", 1); } } echo implode(" ", $x); ?> |
Hopen dat mensen dan geen "dus..." of "B.V.D." gaan schrijvenquote:Op woensdag 31 januari 2007 14:03 schreef the_disheaver het volgende:
Ja, en ook via regex komma's en andere puntjes waar geen spatie achter staan een spatie geven, en hetzelfde voor spaties voor hoofdletters (dit dan pas uitvoeren als een woord meer dan 20 tekens heeft)
Wel de regex uitbreiden dat ie bij meerdere puntjes alleen de laatste pakt, meerdere hoofdletters achter elkaar negeert en B.V.D. wijzigd in 'dank'quote:Op woensdag 31 januari 2007 14:45 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Hopen dat mensen dan geen "dus..." of "B.V.D." gaan schrijven
edit: oh, je zegt erbij dat je dat alleen voor > 20 karakters doetnevermind
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 | <HTML><HEAD></HEAD><BODY> /* Variabele voor connectie naar MySQL Server */ $hostname = 'localhost'; $username = 'ma**'; $password = 'console'; /* Variabele voor selecteren juiste database */ $database_name = 'ma***'; /* Connecteren aan juiste server en database */ $connection = mysql_connect($hostname,$username,$password) or die ("Kan geen connectie maken met de Database server!"); $db = mysql_select_db($database_name,$connection) or die ("Database kan niet gevonden worden!"); /* Query Library */ $query01 = 'SELECT * FROM ToDo WHERE READY = "0"'; /* Result Library*/ $result01 = mysql_query($query01) or die ("Kan de query niet uitvoeren (Query01)"); echo "<B>Overzicht openstaande activiteiten</B>"; echo "<P>"; echo "<TABLE BORDER='1'>"; while ($row01 = mysql_fetch_array($result01)) { extract($row01); echo "<TR><TD>$OMS</TD> <TD>$MEMO</TD></TR>"; } echo "</TABLE>"; mysql_close($connection); </BODY></HTML> ?> |
| 1 |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 | /* Variabele voor connectie naar MySQL Server */ $hostname = 'localhost'; $username = 'ma***'; $password = 'console'; /* Variabele voor selecteren juiste database */ $database_name = '***usdb'; /* Connecteren aan juiste server en database */ $connection = mysql_connect($hostname,$username,$password) or die ("Kan geen connectie maken met de Database server!"); $db = mysql_select_db($database_name,$connection) or die ("Database kan niet gevonden worden!"); /* Query Library */ $query01 = 'SELECT * FROM ToDo WHERE READY = "0"'; /* Result Library*/ $result01 = mysql_query($query01) or die ("Kan de query niet uitvoeren (Query01)"); echo "<B>Overzicht openstaande activiteiten</B>"; echo "<P>"; echo "<TABLE BORDER='1'>"; while ($row01 = mysql_fetch_array($result01)) { extract($row01); echo "<TR><TD>$OMS</TD> <TD>$MEMO</TD></TR>"; } echo "</TABLE>"; mysql_close($connection); ?> |
| 1 2 3 | <?php php-code... |
| 1 2 3 | print "<html> etc"; php code... |
| 1 |
| 1 |
| 1 |
| 1 2 3 4 | echo "<head>"; echo "<title>"; enzovoorts. |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | echo "<html> <head> <title></title> </head> <body> <table border=\"0\"> <tr> <td> enzovoorts"; ?> |
quote:Op donderdag 1 februari 2007 01:26 schreef markiemark het volgende:
Even een snelle vraag.. Kan ik met php de naam van een directory wijzigen. In mijn script maak ik directory's aan, maar deze wil ik kunnen wijzigen.. Iemand een idee hoe? Wissen (rmdir()) en opnieuw aanmaken is geen optie..
Als ik aan een nieuwe layout of iets dergelijks begin, dan maak ik gewoon eerst de HTML af. Pas wanneer ik op het punt kom dat ik echt PHP code moet gaan gebruiken om bijvoorbeeld MySQL records te weergeven, dan zet ik de boel om. Meestal betekent dat voor mij slechts dat ik door middel van Kladblok " vervang door \", PHP moet openen en sluiten ( <? en [/b]?>[/b]) en de boel in een echo() te zetten. :)quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:09 schreef JortK het volgende:
ja html snap ik wel... maar nu het stuk PHP erbij maakt het in een keer een stuk moeilijker :)
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | <div id="container"> <div id="header"> <div id="logo"></div> <h2 class="verborgen">Navigatie</h2> <ul class="navigatie"> |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | echo "<body> <div id=\"container\"> <div id=\"header\"> <div id=\"logo\"></div> <h2 class=\"verborgen\">Navigatie</h2> <ul class=\"navigatie\">"; ?> |
Tis voor 'Intern' gebruikquote:Op donderdag 1 februari 2007 11:24 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Als ik aan een nieuwe layout of iets dergelijks begin, dan maak ik gewoon eerst de HTML af. Pas wanneer ik op het punt kom dat ik echt PHP code moet gaan gebruiken om bijvoorbeeld MySQL records te weergeven, dan zet ik de boel om. Meestal betekent dat voor mij slechts dat ik door middel van Kladblok " vervang door \", PHP moet openen en sluiten ( <? en [/b]?>[/b]) en de boel in een echo() te zetten.
Stel je het volgende stukje HTML eens voor:
[ code verwijderd ]
Ga je dat simpelweg omzetten naar PHP dan krijg je dus dit:
[ code verwijderd ]
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | // code hier! // hieronder zit de sluit tag, maar die zie je niet op FOK? (BUGGG!) <html> <head> <title>Voorbeeld</title> </head> <body> // ^^ open tag // php scripting etc. // hier onder weer een sluit tag! </body> </html> ?> |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | // code hier! // hieronder zit de sluit tag, maar die zie je niet op FOK? (BUGGG!) ?> <html> <head> <title>Voorbeeld</title> </head> <body> <?php // ^^ open tag // php scripting etc. // hier onder weer een sluit tag! ?> </body> </html> |
Mijn highlighter maakt onderscheidt tussen html en php. Als ik alle html parse mis ik dat.quote:Op donderdag 1 februari 2007 11:58 schreef Tuvai.net het volgende:
Klopt, maar ik vind het gewoon onhandig qua syntaxis. Ik heb in m'n eigen PHP bestanden altijd alles volledig in PHP, ook de HTML die geparsed word. Het is voor mij dan ook een gewende om met gebackslashde HTML code te werken.Het aantal tekens maakt verder geen mallemoer uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |