Is niet mee om te gaan zowat
(geen tijd voor uitgebreide post, zal ik morgen doen)
Een beetje jaloers is natuurlijk wel gezond als je veel van iemand houdt, dat houd je scherp. Maar laat het nooit de overhand krijgen. Succes en sterkte
quote:Een voorbeeld: ze gaat naar een feest waar ik niet ben uitgenodigd alleen zij. Ik kan dus niet mee...dan ga ik gelijk de hele avond voor me zien...alleen maar foute dingen dan natuurlijk...een ander voorbeeld...ex vriendjes! Pffff....niet over hebben...kan er soms echt benauwd van krijgen...
Op zaterdag 19 januari 2002 20:43 schreef shmoopy het volgende:
Het ligt er denk ik aan in wat voor situaties je jaloers bent.
Geef eens een voorbeeld.
Tenzij HIJ het heeft uitgemaakt natuurlijk, maar ik denk dat je je vriednin na verloop van tijd wel kent op zulk gebied.
Of ben je jaloers als je ziet wat anderen hebben
Da's ook een soort jaloers toch..
quote:in jouw geval is het meer onzekerheid als jaloersheid denk ik..
Op zaterdag 19 januari 2002 20:54 schreef Swordfish het volgende:[..]
Een voorbeeld: ze gaat naar een feest waar ik niet ben uitgenodigd alleen zij. Ik kan dus niet mee...dan ga ik gelijk de hele avond voor me zien...alleen maar foute dingen dan natuurlijk...een ander voorbeeld...ex vriendjes! Pffff....niet over hebben...kan er soms echt benauwd van krijgen...
Gelukkig ben ik inmiddels een stuk minder jaloers dan dat ik was! Ik weet nu dat ik gewoon wat meer vertrouwen moet hebben; in m'n partner maar ook in mezelf
(al steekt het op rotdagen nog wel eens de kop op trouwens)
[Dit bericht is gewijzigd door Tiereliertje op 20-01-2002 03:17]
quote:m.a.w. Je vertrouwt haar niet.
Op zaterdag 19 januari 2002 20:54 schreef Swordfish het volgende:[..]
Een voorbeeld: ze gaat naar een feest waar ik niet ben uitgenodigd alleen zij. Ik kan dus niet mee...dan ga ik gelijk de hele avond voor me zien...alleen maar foute dingen dan natuurlijk...een ander voorbeeld...ex vriendjes! Pffff....niet over hebben...kan er soms echt benauwd van krijgen...
Er is echt niet te leven met iemand die overmatig jaloers is. Je voelt je dan alsof je in een gevangenis zit. Bij alles wat je doet moet je je verantwoorden. Op een gegeven moment zet het onderwerp van de jaloezie het toch echt op een lopen hoor.
Overmatige jaloezie maakt alles kapot......het wordt namelijk opgevat als een motie van wantrouwen en eigenlijk is het dat ook.
quote:is et vooral voor jezelf erg als je jaloers bent?? en voor je vriend/vriendin dan.. die hebben et er ook nogal moeilijk mee hoor.. vooral als de jaloezie ECHT de spuigaten uitloopt.. maar jah.. wat wil je eraan doen he??
Op zondag 20 januari 2002 03:11 schreef Tiereliertje het volgende:
Een beetje jaloezie is niet erg... dat laat alleen maar zien dat je van je partner houdt. Maar als het echt erg wordt, kan het inderdaad vreselijk vervelend zijn. Voor anderen, maar vooral voor jezelf
jaloezie hoeft trouwens geen teken van wantrouwen te zijn. Et kan ook gewoon angst zijn. angst om je partner kwijt te raken. (onzekerheid over jezelf dus..)
quote:Hmm ist zo erg? Ik wist dat et erg is.. maar ik probeer er aan te werken, dat weet je toch... nouja, sorry dan... sorry ik hou van je!
Op maandag 21 januari 2002 07:35 schreef Jory het volgende:[..]
vooral als de jaloezie ECHT de spuigaten uitloopt.. maar jah.. wat wil je eraan doen he?? (..)
Ik ben blij dat hij me gezegd heeft en ik probeer er een beetje rekening mee te houden. Vooral omdat zijn ex-en hem bedrogen hebben en daardoor heel moeilijk heeft met het vertrouwen.
Ik kan best begrijpen dat hij bang is dat het nog een keer gebeurd. Ben er zeker van dat het vanzelf goed komt, vertrouwen heeft tijd nodig. En hij doet zijn best en we praten er gewoon open over en dat is wel belangrijk voor me, dat hij ze angsten zegt, zodat hij niet dagen lang gaat piekeren om niks.
Zelf heb ik ook wat deuken in mijn vertrouwen met anderen opgelopen en zelf heb ik er ook wel moeite mee, daarom begrijp ik me vriend ook goed.
In onze situatie vind ik het niet ziek, vertrouwen kost tijd... Zodra het echt wrijvingen gaat geven en veel ruzie zou ik me pas zorgen maken erover. Of dat je te vaak bezig bent met piekeren wat de ander doet.
quote:Ja denk dat iedereen wel die angst wel is heeft...
Op maandag 21 januari 2002 17:35 schreef Guppi het volgende:
Maar ik ben toch altijd bang dat hij een ander meisje leuker gaat vinden. Of haar dat doet denken.. (toch jaloers dus).:(
Maar er is natuurlijk een grens tussen gezonde jaloezie en een "zieke" jaloezie...
Denk dat als het jaloers zijn in bepaalde maten blijft waar je beide gewoon jezelf kunt blijven, het niet zo erg is en alleen maar benadrukt hoeveel je om de ander geeft.
Zodra je dingen niet meer doet, omdat je partner anders jaloers zou kunnen worden lijkt me te ver gaan.
Mooie was dat ze het zo'n 2 maanden terug uitgemaakt heeft met de reden dat ze niet vrij genoeg was. De jaloezie was zover doorgegaan dat ze niet meer zag wie wat nou deed en wie wat aandeed waarschijnlijk. Enige waar ik moeilijk over deed was dat ik graag van te voren wist of ze avond weg zou zijn i.v.m. bellen en of ik dan kon gaan slapen alvast. Helaas heeft ze dat nooit begrepen, of ik nou lief deed of boos deed of het negeerde.
Tuurlijk was ik ook wel is jaloers als ze ergens heen ging, ik ben ook niet heilig wat dat betreft. En ik ben ook zeker van mening dat een portie jaloezie alleen maar positief is. Jaloezie is naar mijn idee niet per defenitie slecht, het is ook een vorm van bescherming/bezorgdheid die in je zit.
quote:Ja, als je je partner er mee lastig gaat vallen dat je zo jaloers bent (en je hem allerlei beperkingen op gaat leggen of steeds gaat janken) is het voor die partner natuurlijk ook verre van leuk. Maar ik ben dan weer zo dat ik dat niet doe. Ik weet dat mijn jaloezie ongegrond is, en val hem daar dus niet mee lastig. Hij merkt het uiteraard wel eens aan me, maar ik maak er geen hele drama's van. Ik loop me ALS ik jaloers ben (gelukkig niet zo vaak meer) alleen mezelf maar druk te maken. En ja, dan is het dus vooral voor jezelf vervelend.
Op maandag 21 januari 2002 07:35 schreef Jory het volgende:[..]
is et vooral voor jezelf erg als je jaloers bent?? en voor je vriend/vriendin dan.. die hebben et er ook nogal moeilijk mee hoor.. vooral als de jaloezie ECHT de spuigaten uitloopt.. maar jah.. wat wil je eraan doen he??
jaloezie hoeft trouwens geen teken van wantrouwen te zijn. Et kan ook gewoon angst zijn. angst om je partner kwijt te raken. (onzekerheid over jezelf dus..)
En ja, ik denk dat je gelijk hebt dat jaloezie vaak voortkomt uit angst om je partner kwijt te raken en/of onzekerheid. Vandaar ook dat jaloezie moeilijk te verhelpen is. Maar het kan dus wel minder worden.
quote:Is er iets mis met MIJN gedrag?? Als ik met andere jongens praat en jij jaloers wordt, dan is dat toch niet verkeerd gedrag van mij omdat jij dan jaloers bent??
Op maandag 21 januari 2002 18:24 schreef Harmonius het volgende:
Ik was toen ik met mijn vriendin had in het begin ook een keer jaloers. Ik had het toen uitgemaakt, want ze zat te flirten met een vriend van me (hoorde later dat ze hem toch wel meer dan leuk vond). Zij zei dat er niks aan de hand was. Ging ook weer aan op een gegeven moment. Vanaf toen ging alles heel goed en ik vertrouwde haar en was absoluut niet meer jaloers. Het is nu uit, maar wel om gecompliceerde redenen. Als ik haar nu zie met een andere jongen ben ik wel jaloers, dan krijg ik gewoon een kutgevoel over me heen. Maar dat is ff bijzaak. Ik denk dat jaloezie bij sommige mensen een ziekte is ja, maar bij anderen (ook bij mij) komt het gewoon door het gedrag van de ander.
quote:jah kijk.. dat bedoel ik. elke keer et huilen enzow.. dat is nogal lastig als partner.. maar als je dat niet doet is et idd alleen maar lastig voor jezelf.. nou.. als je toch weet je dat jaloersheid ongegrond is dan is et toch goed.. jaloers zijn mag wel hoor!!..
Op maandag 21 januari 2002 19:20 schreef Tiereliertje het volgende:Ja, als je je partner er mee lastig gaat vallen dat je zo jaloers bent (en je hem allerlei beperkingen op gaat leggen of steeds gaat janken) is het voor die partner natuurlijk ook verre van leuk. Maar ik ben dan weer zo dat ik dat niet doe. Ik weet dat mijn jaloezie ongegrond is, en val hem daar dus niet mee lastig. Hij merkt het uiteraard wel eens aan me, maar ik maak er geen hele drama's van. Ik loop me ALS ik jaloers ben (gelukkig niet zo vaak meer) alleen mezelf maar druk te maken. En ja, dan is het dus vooral voor jezelf vervelend.
En ja, ik denk dat je gelijk hebt dat jaloezie vaak voortkomt uit angst om je partner kwijt te raken en/of onzekerheid. Vandaar ook dat jaloezie moeilijk te verhelpen is. Maar het kan dus wel minder worden.
jah.. angst... maar jah.. et ligt ook eraan HOE erg die angst is.. als et gewoon TE erg wordt kujje er ook niet meer tegen.. dan ga je er kapot aan..
maar hoe wil et dan minder worden?? als je minder angst hebt om je partner kwijt te raken?? kan dat??
quote:zo erg is et niet sjat.. ik doelde eigenlijk op pieter!!
Op maandag 21 januari 2002 13:55 schreef jdmorpheus het volgende:[..]
Hmm ist zo erg? Ik wist dat et erg is.. maar ik probeer er aan te werken, dat weet je toch... nouja, sorry dan... sorry ik hou van je!
quote:Zelfs als je WEET dat je jaloersheid ongegrond is kun je je er nog hevig druk om maken hoor...
Op maandag 21 januari 2002 19:29 schreef Jory het volgende:[..]
jah kijk.. dat bedoel ik. elke keer et huilen enzow.. dat is nogal lastig als partner.. maar als je dat niet doet is et idd alleen maar lastig voor jezelf.. nou.. als je toch weet je dat jaloersheid ongegrond is dan is et toch goed.. jaloers zijn mag wel hoor!!..
jah.. angst... maar jah.. et ligt ook eraan HOE erg die angst is.. als et gewoon TE erg wordt kujje er ook niet meer tegen.. dan ga je er kapot aan..
maar hoe wil et dan minder worden?? als je minder angst hebt om je partner kwijt te raken?? kan dat??
Maar goed, hoe het minder kan worden? Nou, bij mij is dat gebeurd doordat ik veel sterker ben geworden. Ik kreeg meer zelfvertrouwen. En ik ging inzien dat mijn partner echt van me hield en dat ik daar zo lang mogelijk van moest genieten in plaats van me steeds maar druk te maken om iets wat misschien nooit zou gebeuren. Natuurlijk duikt die angst soms toch nog wel eens op (vooral tijdens de moeilijke dagen), maar dat weet ik nu over het algemeen redelijk te onderdrukken. Gelukkig! Want die angst kan inderdaad heel erg zijn...
quote:
Op zaterdag 19 januari 2002 21:03 schreef Xenia het volgende:
Ik was ook vrij jaloers. Had ook te maken met onzekerheid. Tegenwoordig denk ik: "Als je denkt dat je beter kunt, moet je maar beter gaan." Letterlijk en figuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |