Ja zit erin, en Tonks, dat klopt maar je hebt voor 200 euro meer niet een MacBook met 80 gig harde schrijf en 756 mb intern geheugen. Bovendien heb ik een beetje naar de andere prijzen hier gekekn er staat hier op FOK! nog een iBook met mindere specificaties en geen toetsenbord en iCurve voor 700 euro. Ook op Marktplaats en Tweedehands Mac zijn dit reeele prijzen. Het hele spul heeft iets meer dan een jaar geleden wel bijna 1500 euro gekost.quote:Op zondag 21 januari 2007 10:23 schreef IJsmuts het volgende:
tvp
hoe oud issie en zit er een airport (zo heet die wireless apple shit toch?) kaartje in?
Het feit dat andere mensen dezelfde (hoge) prijs verzinnen wil natuurlijk niet zeggen dat het ook een goede prijs is voor je stukje speelgoed. Computers dalen nou eenmaal verschrikkelijk snel in waarde dus je argument dat het vorig jaar 1500 euro heeft gekost is ook niet echt sterk.quote:Op zondag 21 januari 2007 10:44 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ja zit erin, en Tonks, dat klopt maar je hebt voor 200 euro meer niet een MacBook met 80 gig harde schrijf en 756 mb intern geheugen. Bovendien heb ik een beetje naar de andere prijzen hier gekekn er staat hier op FOK! nog een iBook met mindere specificaties en geen toetsenbord en iCurve voor 700 euro. Ook op Marktplaats en Tweedehands Mac zijn dit reeele prijzen. Het hele spul heeft iets meer dan een jaar geleden wel bijna 1500 euro gekost.
En 8 tot 10 keer sneller is bullshit.
Met Apples is dat anders dan met gewone Computers. Een allereerste iMac kan nog makkelijk 100 euro uitbrengen, en daar draait niet eens fatsoenlijk OS X op. Ik ben toevallig aan het rondkijken voor een tweedehands bolletjes-iMac en die gaan voor rond de 300. Dan hebben we het over een model uit januari 2002. De snellere, grotere modellen van een jaar later gaan nog makkelijk voor een euro of 800 weg. Dus dat je een Apple die vorig jaar 1500 euro kostte nu voor de helft verkoopt is wel degelijk een goed argumentquote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:08 schreef Japin het volgende:
[..]
Het feit dat andere mensen dezelfde (hoge) prijs verzinnen wil natuurlijk niet zeggen dat het ook een goede prijs is voor je stukje speelgoed. Computers dalen nou eenmaal verschrikkelijk snel in waarde dus je argument dat het vorig jaar 1500 euro heeft gekost is ook niet echt sterk.
Het is niet eens zo zeer kunstmatig: vrijwel iedereen heeft een oude pc thuis staan tegenwoordig, vrijwel niemand een oude Mac. Het aanbod is, zelfs nu Intel processoren een gemeengoed zijn geworden en PPC versies eigenlijk ouderwets zijn, nog altijd groter dan de vraag. En die discussie is in die zin gerechtvaardigd dat TS in ieder geval niet mee doet aan het kunstmatig hoog houden van de prijs, een goede en eerlijke prijs vraagt en deze prijs waarschijnlijk ook krijgtquote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:32 schreef Japin het volgende:
Mijn excuses. Toch heb ik dan het idee dat die prijzen kunstmatig hoog worden gehouden? Maar voor die discussie is dit topic niet geschikt. Succes met de verkoop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |