FOK!forum / Nieuws & Achtergronden / Vierde dode door ongeluk Wapenveld
nummer_zoveelvrijdag 19 januari 2007 @ 12:02
quote:
WAPENVELD - Het 19-jarige meisje dat bij het verkeersongeval vorige week vrijdag in Wapenveld zwaargewond raakte, is vrijdagochtend overleden. Dat meldde de gemeente Heerde vrijdag.

Ze is het vierde slachtoffer. Bij het ongeval kwamen al drie mannen in de leeftijd van 18 tot 22 jaar uit Wapenveld om het leven.
Bron: nu.nl
opgebaardevrijdag 19 januari 2007 @ 12:09
Hoorde het daarnet op radio 1.

Gaan ze nu een dag van nationale rouw afkondigen of houden ze het nu bij een stille tocht....
JohnDopevrijdag 19 januari 2007 @ 12:17
Als ik de verhalen moet geloven, dan gaat dit een beuker van een bloedbad worden daar....
opgebaardevrijdag 19 januari 2007 @ 12:19
Welke verhalen?
Onderbroekvrijdag 19 januari 2007 @ 12:23
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 12:09 schreef opgebaarde het volgende:
Hoorde het daarnet op radio 1.

Gaan ze nu een dag van nationale rouw afkondigen of houden ze het nu bij een stille tocht....
ik denk eerder een roos in de msn naam ofzo
Mojavevrijdag 19 januari 2007 @ 12:24
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 12:23 schreef Onderbroek het volgende:

[..]

ik denk eerder een roos in de msn naam ofzo


Wel sneu.
Heraldvrijdag 19 januari 2007 @ 12:27
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 12:17 schreef JohnDope het volgende:
Als ik de verhalen moet geloven, dan gaat dit een beuker van een bloedbad worden daar....
ik had ook een artikel gelezen dat vrienden van de slachtoffers op wraak zinden. Zullen dan vast ook geen lieverdjes zijn geweest die stierven.
JohnnyKnoxvillevrijdag 19 januari 2007 @ 12:29
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 12:17 schreef JohnDope het volgende:
Als ik de verhalen moet geloven, dan gaat dit een beuker van een bloedbad worden daar....
Stomme autochtonen ook altijd, met die eerwraak enzo.
metallicelmovrijdag 19 januari 2007 @ 12:34
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 12:29 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Stomme autochtonen ook altijd, met die eerwraak enzo.
nummer_zoveelvrijdag 19 januari 2007 @ 12:37
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 12:29 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Stomme autochtonen ook altijd, met die eerwraak enzo.
A_L_N_Fvrijdag 19 januari 2007 @ 13:02
mooi, moorden ze elkaar uit.

weer wat criminele losertjes minder.
Jordy-Bvrijdag 19 januari 2007 @ 13:03
Nou ja... we weten iig waar de ME gaat oefenen, komend weekend.
A_L_N_Fvrijdag 19 januari 2007 @ 13:09
ik vraag me af of het ongeluk overleefbaar was als je ipv met die oude mazda in een dikke grote SUV of grote mercedes zat (cayenne, s-klasse, v70, etc?)
FJDvrijdag 19 januari 2007 @ 13:25
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 13:09 schreef A_L_N_F het volgende:
ik vraag me af of het ongeluk overleefbaar was als je ipv met die oude mazda in een dikke grote SUV of grote mercedes zat (cayenne, s-klasse, v70, etc?)
Geloof dat er pas een zooitje Polen ergens ook met hoge snelheid tegen een boom aan zijn gereden. Geloof in een X3. Dat had zo ongeveer hetzelfde effect als dit.
Jordy-Bvrijdag 19 januari 2007 @ 13:26
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 13:09 schreef A_L_N_F het volgende:
ik vraag me af of het ongeluk overleefbaar was als je ipv met die oude mazda in een dikke grote SUV of grote mercedes zat (cayenne, s-klasse, v70, etc?)
Ik denk het niet. Bij tweezijdige aanrijdingen heb je voordeel van het extra gewicht, maar bij bomen heb je ook met een dikke auto weinig tot geen kans.
Posdnousvrijdag 19 januari 2007 @ 13:26
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 13:02 schreef A_L_N_F het volgende:
mooi, moorden ze elkaar uit.

weer wat criminele losertjes minder.
Omdat er 'verhalen' zijn van eventuele vrienden die wraak zouden gaan nemen, die nergens op gebaseerd zijn kom jij met deze respectvolle post?
JohnDopevrijdag 19 januari 2007 @ 13:27
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 13:09 schreef A_L_N_F het volgende:
ik vraag me af of het ongeluk overleefbaar was als je ipv met die oude mazda in een dikke grote SUV of grote mercedes zat (cayenne, s-klasse, v70, etc?)
Als jij jouw gordel om hebt dan stap je daar lachend uit.
FJDvrijdag 19 januari 2007 @ 13:28
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 13:27 schreef JohnDope het volgende:
Als jij jouw gordel om hebt dan stap je daar lachend uit.
190 tegen een boom is geen probleem in zo'n auto
Jordy-Bvrijdag 19 januari 2007 @ 13:30
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 13:27 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als jij jouw gordel om hebt dan stap je daar lachend uit.
Bomen geven echt niet mee. Een dikke auto vouwt zich net zo hard om een boom als 'n goedkope mazda. Ook in een dikke auto heb je echt een beschermengeltje op je schouder zitten als je na een klap tegen een boom ongeschonden uit de auto kan stappen.
Posdnousvrijdag 19 januari 2007 @ 13:32
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 13:28 schreef FJD het volgende:

[..]

190 tegen een boom is geen probleem in zo'n auto
.

probeer het eens. Ik denk niet dat het lukt .
JohnDopevrijdag 19 januari 2007 @ 13:34
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 13:32 schreef Posdnous het volgende:

[..]

.

probeer het eens. Ik denk niet dat het lukt .
je kan al met een kleine F1 auto met 300 frontaal tegen een muur klappen en dan stap je er nog levend uit.
Gunnervrijdag 19 januari 2007 @ 13:35
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 13:26 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Omdat er 'verhalen' zijn van eventuele vrienden die wraak zouden gaan nemen, die nergens op gebaseerd zijn kom jij met deze respectvolle post?
Wraak? Wraak? Is het zo dan dat die andere auto schuld aan het ongeluk heeft? Is dat al officieel? Volgens mij is het niet de schuld van die andere auto dat ze hun auto met 190 tegen een boom parkeerden
Gunnervrijdag 19 januari 2007 @ 13:36
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 13:34 schreef JohnDope het volgende:

[..]

je kan al met een kleine F1 auto met 300 frontaal tegen een muur klappen en dan stap je er nog levend uit.
Vertel dat maar aan Ayrton Senna
MaartenGrendelvrijdag 19 januari 2007 @ 13:44
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 13:34 schreef JohnDope het volgende:

[..]

je kan al met een kleine F1 auto met 300 frontaal tegen een muur klappen en dan stap je er nog levend uit.
Onzin. Bij de meeste ongevallen met raceauto's op circuits wordt de hoge snelheid verkleind door grindbakken en de impact deels opgevangen door bandenstapels. De gevallen waarbij dit niet gebeurde zijn in de regel vrijwel allemaal dodelijk. Neem bijvoorbeeld de ongevallen van Greg Moore en Roland Ratzenberger. Formulewagens hebben daarnaast een totaal andere constructie als personenauto's.
MaartenGrendelvrijdag 19 januari 2007 @ 13:46
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 13:36 schreef Gunner het volgende:

[..]

Vertel dat maar aan Ayrton Senna
Die kwam om het leven doordat een deel van de voorwielophanging zijn helm doorboorde, niet door de impact met de muur. Maar goed, het gaat hier om het ongeval in Wapenveld.
JohnDopevrijdag 19 januari 2007 @ 13:46
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 13:36 schreef Gunner het volgende:

[..]

Vertel dat maar aan Ayrton Senna
Dankzij dat ongeluk is er wereldwijd heel veel veranderd in de auto-technologie.
Gunnervrijdag 19 januari 2007 @ 13:48
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 13:46 schreef JohnDope het volgende:
Dankzij dat ongeluk is er wereldwijd heel veel veranderd in de auto-technologie.
Als het kalf verdronken is.....
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 13:46 schreef MaartenGrendel het volgende:
Die kwam om het leven doordat een deel van de voorwielophanging zijn helm doorboorde, niet door de impact met de muur. Maar goed, het gaat hier om het ongeval in Wapenveld.
Volgens Wiki kwam het doordat door de crash de voorwielophanging zich door zijn helm boorden
quote:
Senna verongelukte op zondag 1 mei 1994 tijdens de Grote Prijs van San Marino op het circuit van Imola doordat de stuurkolom van zijn Williams-Renault brak en hij met 320 km/h uit de bocht vloog, recht in een betonnen muur. Door de klap tegen de muur boorde een deel van de wielophanging zich door zijn helm. De dag ervoor was de Oostenrijker Roland Ratzenberger op hetzelfde circuit verongelukt. Senna droeg als eerbetoon aan Ratzenberger een Oostenrijkse vlag in zijn wagen.
MikeyMovrijdag 19 januari 2007 @ 13:49
als ze het nou had overleefd had ze tenminste wat uitleg kunnen geven
FJDvrijdag 19 januari 2007 @ 13:49
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 13:32 schreef Posdnous het volgende:
probeer het eens. Ik denk niet dat het lukt .
Sarcasme

Lees m'n post daarvoor ook even dan weet je dat ik niet de illusie hebt dat je met 190 tegen een boom aan kunt rijden met een grotere auto

Dat het met een F1 wagen wel lukt heeft als belangrijkste oorzaken dat er een zooi bandenstapels staan, dat de (grootste) impacts voornamelijk zijdelings gebeuren en dus niet vol er in, dat er een zooi grint/asfalt ligt om de snelheid omlaag te brengen en niet onbelangrijk dat de F1wagen zo is gemaakt dat alles erom heen zoveel mogelijk absorbeert en vervolgens ook nog afbreekt behalve het cockpit gedeelte. Dat is dus niet te vergelijken met een personenwagen.

Een boom raken met 190 kan gewoon niet goed gaan, die krengen geven maar erg weinig mee
Hyperdudevrijdag 19 januari 2007 @ 13:51
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 13:27 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als jij jouw gordel om hebt dan stap je daar lachend uit.
Yeah right.
Je hersenen scheuren in een dikke bak net zo goed los van je ruggemerg als in een kleine otoo.
Boven de 120 oid. maakt het denk ik weinig uit of je in een Mazda of Mercedes tegen een boom knalt.
Je kan wel beter met een dikke Mercedes tegen een kleine Mazda knallen dan vice versa natuurlijk
Heraldvrijdag 19 januari 2007 @ 13:51
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 13:35 schreef Gunner het volgende:
Wraak? Wraak? Is het zo dan dat die andere auto schuld aan het ongeluk heeft? Is dat al officieel? Volgens mij is het niet de schuld van die andere auto dat ze hun auto met 190 tegen een boom parkeerden
dus? Je mag op sommige wegen officieel ook maar 80 rijden, maar daar houden sommige mensen zich niet aan.
MaartenGrendelvrijdag 19 januari 2007 @ 13:55
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 13:48 schreef Gunner het volgende:

[..]

Als het kalf verdronken is.....
[..]

Volgens Wiki kwam het doordat door de crash de voorwielophanging zich door zijn helm boorden
[..]
Dat post ik ook?
problematiQuevrijdag 19 januari 2007 @ 13:56
Boom [4 - 0] Idioten
MaartenGrendelvrijdag 19 januari 2007 @ 13:59
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 13:51 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Yeah right.
Je hersenen scheuren in een dikke bak net zo goed los van je ruggemerg als in een kleine otoo.
Boven de 120 oid. maakt het denk ik weinig uit of je in een Mazda of Mercedes tegen een boom knalt.
Je kan wel beter met een dikke Mercedes tegen een kleine Mazda knallen dan vice versa natuurlijk
Inderdaad, zie bijvoorbeeld dit ongeval van een tijdje terug.
FJDvrijdag 19 januari 2007 @ 14:01
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 13:59 schreef MaartenGrendel het volgende:
Inderdaad, zie bijvoorbeeld dit ongeval van een tijdje terug.
Dat ongeval bedoelde ik denk ik. Was ook op Hart van Nederland toe. Geen X3 maar toch
Gunnervrijdag 19 januari 2007 @ 14:52
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 13:55 schreef MaartenGrendel het volgende:
Dat post ik ook?
Ik concludeerde uit jouw post dat eerst die ophanging door z'n helm ging en daardoor hij crashde tegen de muur. We begrepen elkaar verkeerd denk ik.
JohnnyKnoxvillevrijdag 19 januari 2007 @ 15:03
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 13:59 schreef MaartenGrendel het volgende:
Inderdaad, zie bijvoorbeeld dit ongeval van een tijdje terug.
Dat kan natuurlijk ook een onvakkundig Slowaaks in elkaar gelaste Mercedes samengesteld uit meerdere (gestolen) Mercedessen zijn geweest.
nummer_zoveelvrijdag 19 januari 2007 @ 15:06
Ze hadden ook nog eens allemaal hun gordel niet om, misschien had het iets gescheelt als ze dat wel hadden gedaan.
FJDvrijdag 19 januari 2007 @ 15:11
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 15:06 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ze hadden ook nog eens allemaal hun gordel niet om, misschien had het iets gescheelt als ze dat wel hadden gedaan.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/045615.html

Zie de foto. Je hebt toch niet de illusie dat een gordel dan nog uitmaakt
nummer_zoveelvrijdag 19 januari 2007 @ 15:32
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 15:11 schreef FJD het volgende:

[..]

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/045615.html

Zie de foto. Je hebt toch niet de illusie dat een gordel dan nog uitmaakt
Ach, hoe vaak zie je wel niet een verwrongen auto en reactie's als: 'Dat daar nog iemand levend uitkwam'.
N.ickavrijdag 19 januari 2007 @ 17:04
Afschuwelijk voor dat meiske en haar fam , te jong om zo dood te gaan
B.R.Oekhoestvrijdag 19 januari 2007 @ 17:23
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 13:59 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

Inderdaad, zie bijvoorbeeld dit ongeval van een tijdje terug.
Hoe hard hebben die lui wel niet gereden? En dat op zo'n weg......
B.R.Oekhoestvrijdag 19 januari 2007 @ 17:30
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 17:23 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Hoe hard hebben die lui wel niet gereden? En dat op zo'n weg......
http://www.kilroynews.net/arch2006/mei2006-04.htm

Rond 140 dus. Wat een idioten. Maar Darwin heeft het al opgelost. Zonder andere slachtoffers, wat makkelijk had kunnen gebeuren.

Maar wat doen Slowaken in Godsnaam in de Drentse rimboe? Hoewel, 2 vrouwen, sexboerderijen, Mercedes, ik krijg alweer een vermoeden.
Onderbroekvrijdag 19 januari 2007 @ 18:16
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 13:56 schreef problematiQue het volgende:
Boom [4 - 0] Idioten
en de 4e goal viel in de extra tijd?
ouderejongerevrijdag 19 januari 2007 @ 21:48
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 13:49 schreef MikeyMo het volgende:
als ze het nou had overleefd had ze tenminste wat uitleg kunnen geven
Gelukkig heeft zij niet de kans gekregen haar versie leugens te vertellen die de linkse pers maar al te graag in de ether had willen gooien als ware het de waarheid.
Double-Uvrijdag 19 januari 2007 @ 21:56
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 17:23 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

Hoe hard hebben die lui wel niet gereden? En dat op zo'n weg......
Geloof me, op die weg kān je heel hard. Het is een brede, rechte weg van een aantal km. De perfecte racebaan voor 'boomklevertjes'.
annejazondag 21 januari 2007 @ 11:55
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 13:49 schreef MikeyMo het volgende:
als ze het nou had overleefd had ze tenminste wat uitleg kunnen geven
Ik denk niet dat ze zich nog ergens iets van herinnerd zou hebben.
FJDmaandag 22 januari 2007 @ 08:24
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 21:48 schreef ouderejongere het volgende:
Gelukkig heeft zij niet de kans gekregen haar versie leugens te vertellen die de linkse pers maar al te graag in de ether had willen gooien als ware het de waarheid.


Zie je ook achter elke boom een AIVDer en denk je dat Bush een compleet smeed om de wereld over te nemen?
Heraldmaandag 22 januari 2007 @ 09:23
quote:
Op maandag 22 januari 2007 08:24 schreef FJD het volgende:


Zie je ook achter elke boom een AIVDer en denk je dat Bush een compleet smeed om de wereld over te nemen?
ergens heeft ie wel een punt hoor, want ik denk niet dat het meisje zou hebben gezegd "het was onze eigen schuld" als ze de verantwoordelijkheid mooi op hun rivalen had kunnen afschuiven.
FJDmaandag 22 januari 2007 @ 09:31
quote:
Op maandag 22 januari 2007 09:23 schreef Herald het volgende:
ergens heeft ie wel een punt hoor, want ik denk niet dat het meisje zou hebben gezegd "het was onze eigen schuld" als ze de verantwoordelijkheid mooi op hun rivalen had kunnen afschuiven.
Laten we het er op houden dat hij z'n reply dan iets beter had moeten uitschrijven. Ten eerste de insinuatie dat het meisje zou liegen. Ze zou de waarheid kunnen spreken en dan nog als haar verhaal het andere verhaal tegenspreekt dan zegt het niets anders dan dat 1 van beiden liegt.

Verder getuigt de insinuatie richting de publieke omroep ook niet echt van objectiviteit
MikeyMomaandag 22 januari 2007 @ 10:45
aan die partyflock profielen te zien gaat het niet om het meest verlichtende volk
MaartenGrendelmaandag 12 februari 2007 @ 18:04
Is er inmiddels al wat meer bekend geworden over de toedracht van het ongeval eigenlijk?
De media besteedt er in ieder geval geen aandacht meer aan...
Gunnermaandag 12 februari 2007 @ 18:38
quote:
Op maandag 12 februari 2007 18:04 schreef MaartenGrendel het volgende:
Is er inmiddels al wat meer bekend geworden over de toedracht van het ongeval eigenlijk?
De media besteedt er in ieder geval geen aandacht meer aan...
Lijkt me duidelijk toch? Met te hoge snelheid je auto niet onder controle hebben en tegen een boom klappen?