abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 januari 2007 @ 23:46:23 #76
110513 Asmodean
The Forsaken
pi_45522460
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 22:35 schreef gday het volgende:

[..]

Anders doe je even wat socialer ofzo, gast. Je hebt nog niks gepost in de usenet topics, en je eerste post is een vraag of men even wat op FTD wil opzoeken voor jou omdat je daar zelf te lui voor bent ofzo? Het is een immers paar dagen geleden op FTD gepost. Hoe moeilijk kan het zijn om dat zelf te achterhalen.

Als je me zoiets via PM vraagt wil ik je er graag mee helpen, maar ga niet lopen janken als je blijkbaar tot jouw verrassing te horen krijgt dat deze topics niet voor zulke requests bedoeld zijn.
zoals ik al zei, ik kon die info niet meer opvragen. Waarom niet? Omdat ik op deze pc FTD 2 weken niet geupdate heb, en zodoende die info niet in mijn FTD staat. Je kunt namelijk maar een beperkt deel van de server downloaden, en dus niet iets van een paar dagen geleden. En dat ik socialer moet doen? Misschien. Ik vraag hier netjes of iemand dat voor mij op wilde zoeken. Kwestie van naar FTD gaan, en daar bijvoorbeeld 'empires' in typen, en de bestandsnaam hier even in zetten. Totale tijd dat je daar mee bezig bent is hoogstens 10 seconden. Doe dan alsjeblieft niet net alsof ik om een of andere enorme gunst heb gevraagd. In de tijd dat je er neerzette dat dit topic er niet voor bedoeld was had je het 5 keer op kunnen zoeken namelijk. Gelukkig was Messenga wel bereid die kleine moeite te nemen - waarvoor hartelijk dank -

maar nu is alles weer goed en ben ik weer helemaal blij Een oprecht prettig weekend gewenst

[ Bericht 7% gewijzigd door Asmodean op 19-01-2007 23:52:29 ]
Across the stream with wooden shoes
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
  zaterdag 20 januari 2007 @ 19:52:48 #77
10710 gday
propria cures
pi_45541325
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 23:46 schreef Asmodean het volgende:

[..]

zoals ik al zei, ik kon die info niet meer opvragen. Waarom niet? Omdat ik op deze pc FTD 2 weken niet geupdate heb, en zodoende die info niet in mijn FTD staat. Je kunt namelijk maar een beperkt deel van de server downloaden, en dus niet iets van een paar dagen geleden. En dat ik socialer moet doen? Misschien. Ik vraag hier netjes of iemand dat voor mij op wilde zoeken. Kwestie van naar FTD gaan, en daar bijvoorbeeld 'empires' in typen, en de bestandsnaam hier even in zetten. Totale tijd dat je daar mee bezig bent is hoogstens 10 seconden. Doe dan alsjeblieft niet net alsof ik om een of andere enorme gunst heb gevraagd. In de tijd dat je er neerzette dat dit topic er niet voor bedoeld was had je het 5 keer op kunnen zoeken namelijk. Gelukkig was Messenga wel bereid die kleine moeite te nemen - waarvoor hartelijk dank -

maar nu is alles weer goed en ben ik weer helemaal blij Een oprecht prettig weekend gewenst
Joh, het gaat mij er absoluut niet om dat het teveel moeite zou zijn of wat dan ook. Moet toch wel duidelijk zijn uit m'n post.... Voor zoiets kun je denk ik beter terecht op het forum van FTD zelf, of niet?

Het is wellicht wat zeurderig, maar laat het geen request-topic worden.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_45541764
Alt.binz bevalt me wel eigenlijk
pi_45541954
Alleen vergeet ik vaak op connecten, was bij Newsleecher ook altijd zo
  zaterdag 20 januari 2007 @ 20:19:22 #80
10710 gday
propria cures
pi_45542366
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 20:09 schreef Ranja_Ranja het volgende:
... en dan kom je een uur later terug, en denk je: fuck, waarom is die dvd nog niet klaar?
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
pi_45548280
Ik kan me account niet meer sharen bij XSnews
0023
pi_45548447
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 20:09 schreef Ranja_Ranja het volgende:

Auto Connect
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_45549847
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 20:19 schreef gday het volgende:

[..]

... en dan kom je een uur later terug, en denk je: fuck, waarom is die dvd nog niet klaar?
Idd
pi_45549876
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 23:58 schreef Caesu het volgende:

[..]

[afbeelding]
Auto Connect
Jammer dat er bij alt.binz die optie niet bestaat
  zondag 21 januari 2007 @ 02:49:36 #85
10710 gday
propria cures
pi_45551321
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 23:58 schreef Caesu het volgende:

[..]

[afbeelding]
Auto Connect
Ik gebruik vrijwel nooit nzb'tjes, dus die optie heeft voor mij niet zo heel veel nut.

Klopt het trouwens dat het instellen van een snelheidslimiet in de settings van alt.binz (nog) geen effect heeft? Als ik bij m'n vriendin thuis zit trek ik soms de verbinding dicht met m'n laptop, en dat is wel een beetje sneu af en toe.
pi_45551331
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 21:57 schreef Messenga het volgende:

[..]

kbip
en dat voor een mod.
pi_45554231
quote:
Op zondag 21 januari 2007 02:49 schreef gday het volgende:

[..]

Ik gebruik vrijwel nooit nzb'tjes, dus die optie heeft voor mij niet zo heel veel nut.

Klopt het trouwens dat het instellen van een snelheidslimiet in de settings van alt.binz (nog) geen effect heeft? Als ik bij m'n vriendin thuis zit trek ik soms de verbinding dicht met m'n laptop, en dat is wel een beetje sneu af en toe.
Die snelheid limiet is eigenlijk het maximale van je lijn. Daarna ga je in het queue venster naar het gedeelte links onder waar "no limit" staat waar je vervolgens met de rechtermuisknop een percentage in kan stellen van het getal dat je hebt opgegeven in het setup venster. Beetje omslachtig maar het werkt
  zondag 21 januari 2007 @ 15:28:55 #88
10710 gday
propria cures
pi_45561071
quote:
Op zondag 21 januari 2007 11:52 schreef thedude0 het volgende:

[..]

Die snelheid limiet is eigenlijk het maximale van je lijn. Daarna ga je in het queue venster naar het gedeelte links onder waar "no limit" staat waar je vervolgens met de rechtermuisknop een percentage in kan stellen van het getal dat je hebt opgegeven in het setup venster. Beetje omslachtig maar het werkt
Ah, ik zie het nu inderdaad. Bedankt, dit werkt al een stuk beter!
pi_45562780
Wat is nou eigenlijk het voordeel van FTD? Ik bedoel ik kan meer vinden op nzb sites dan op FTD?
pi_45563967
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:20 schreef Haijo het volgende:
Wat is nou eigenlijk het voordeel van FTD? Ik bedoel ik kan meer vinden op nzb sites dan op FTD?
FTD
quote:
Het programma FTD wordt gebruikt door veel mensen om te vertellen wat ze gaan posten en is dus een mooie manier om te zien wat er allemaal in de binaries nieuwsgroepen gepost wordt.

Mocht je in een nieuwsgroep iets zien staan met een zogenaamd FTD nummer (bijvoorbeeld: Jantje post FTD #123456) en je wilt weten wat het is (maar je hebt geen FTD), voer het nummer dan in op deze site: http://nfo.ftd.nu/.
gewoon onwijs handig dat FTD
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_45564293
Hoezo? Als ik een bepaalde film wil hebben dan kijk ik ff op een nzb site en download hem meteen. Met FTD moet ik dan nog een omweg maken, het enige handige is dat je die FTD nummers kunt opzoeken maar die kom ik nauwelijks tegen.
pi_45564749
quote:
Op zondag 21 januari 2007 17:06 schreef Haijo het volgende:
Hoezo? Als ik een bepaalde film wil hebben dan kijk ik ff op een nzb site en download hem meteen. Met FTD moet ik dan nog een omweg maken, het enige handige is dat je die FTD nummers kunt opzoeken maar die kom ik nauwelijks tegen.
soms worden films gepost onder niet voor de handliggende namen die je zelf niet kan verzinnen.
ik kijk elke dag even op FTD om te zien wat er allemaal beschikbaar is.

als ik echt naar iets op zoek ben of ik kan het niet vinden op FTD ga ik weleens direct naar een nzb-site.
dan moet je maar een paar keer gokken wat de titel van het programma is wat je zoekt.

die FTD-nummers gebruik ik ook zelden. vaak wordt er op FTD ook wel een linkje naar het nzb-bestand gepost.
ook voor verzoekjes is FTD handig.
verder motiveren bedankjes en kudo's posters om nog een keer iets (of de hele serie afleveringen van een lopend seizoen bijvoorbeeld) te posten.
  zondag 21 januari 2007 @ 17:30:52 #93
10710 gday
propria cures
pi_45565071
quote:
Op zondag 21 januari 2007 17:06 schreef Haijo het volgende:
Als "An Inconvenient Truth" gepost wordt met bestandsnaam sub-ait, is het niet zo heel makkelijk om die te vinden. Via FTD is dat een stuk eenvoudiger.

Je kunt de poster ook makkelijk vragen om extra PAR2-blocks als dat nodig blijkt te zijn.

[ Bericht 8% gewijzigd door gday op 21-01-2007 17:38:55 ]
pi_45567735
Binsearch doet irritant te laatste tijd
pi_45570508
FTD is op twee manieren handig:
1) Als je niet echt een doel hebt en je gewoon wat scrollt om te kijken of je wat leuks kunt vinden. Dat werkt makkelijker dan zoekpagina's bekijken.
2) Als een of andere rasmongool de bestandsnaam weer zo verziekt heeft dat je het gewenste bestand niet zelf zou kunnen vinden op zoekpagina's. Bv. zoals gday aangeeft sub-ait voor An Inconvenient Truth. Of van die ontzettende grappige posters die Behoefte aan Snelheid posten als ze Need For Speed bedoelen.

Extra PAR blocks heb ik nog nooit nodig gehad maar daarvoor zou het ook handig zijn ja.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_45571699
Die zoekpagina's moet je ook gewoon niet gebruiken.
FTD zuigt wat mij betreft ook enorm zwaar en werkt het hernoemen van bestanden in de hand vanwege het nummer.

Gewoon posting sites met NZB functie gebruiken.
Die indexeren tegenwoordig ook vaan de a.b zelf dus kan je dubbel zo makkelijk zoeken.
pi_45572300
Ik ben nog steeds erg tevreden met GrabIt.
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_45572452
quote:
Op maandag 22 januari 2007 10:32 schreef Badabingea het volgende:
Ik ben nog steeds erg tevreden met GrabIt.
is ook een erg handig programma
Kom eens langs op #fokwhatpulse op irc! (irc.fok.nl)
pi_45572513
quote:
Op maandag 22 januari 2007 10:03 schreef Godlike02 het volgende:
Gewoon posting sites met NZB functie gebruiken.
Die indexeren tegenwoordig ook vaan de a.b zelf dus kan je dubbel zo makkelijk zoeken.
Tips? Links?

Hoe werken die dingen? Vind die zoeksites zo slecht nog niet maar als er betere alternatieven zijn graag
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_45572603
Alternatief voor FTD is trouwens FTN. Werkt prima (webbased) en je aanbod wordt er iets groter door
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')