abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45476329
Wij hebben sinds kort een magnetron met crisp en grill functie. Geen volwaardige combimagnetron dus. Pizza erin opwarmen gaat prima, andere dingen ook. Maar met afbakstokbrood wil het niet echt lukken. Kan die uberhaupt wel of moet dat brood toch maar beter de echte oven in?
  donderdag 18 januari 2007 @ 16:31:59 #2
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_45476508
Heeft die geen Air-functie?
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_45476929
Oei dat wordt moelijk denk ik. Kun je die twee functies ook combineren wellicht? Want dan krijgt het brood in ieder geval van alle kanten warmte (crisp) en van boven een knapperig korstje (grill).
Wrijf je brood vooraf ook even in met wat water, dat wil misschien ook wel helpen.
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  donderdag 18 januari 2007 @ 16:45:39 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_45477126
Ik zou het proberen met de grillfunctie. Die natuurlijk niet te hoog zetten (als je tenminste kunt variëren), het brood inderdaad vochtig maken, af en toe keren en erbij blijven.

Trouwens jammer dat je niet bent gegaan voor een combi met heteluchtoven.
The love you take is equal to the love you make.
pi_45501035
Bedankt voor de tips. Het ding heeft echt alleen crisp en grill, geen air. Keuze was een beetje budget gebonden eigenlijk, vond een echte -inbouw- combimagnetron te duur. En we hebben een gewone oven hoor maar dat ding is zo groot dat het voor 1 stokbroodje eigenlijk zonde is om hem aan te zetten.

Tot nu toe heb ik de cristp functie geprobeerd met als resultaat dat brood na 5 minuten zo hard al een baksteen was. Ik zal het nu eens met de grill functie gaan proberen. Functies zijn niet te combineren (wel de grill/magnetron zoals ik begrepen heb uit de gebruiksaanwijzing).
  vrijdag 19 januari 2007 @ 11:18:07 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_45501077
Ik zou de magnetronfunctie helemaal niet gebruiken voor afbakbrood, dus ook niet in combinatie met de grill.
The love you take is equal to the love you make.
pi_45501142
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 16:27 schreef wiepje2 het volgende:
Wij hebben sinds kort een magnetron met crisp en grill functie. Geen volwaardige combimagnetron dus. Pizza erin opwarmen gaat prima, andere dingen ook. Maar met afbakstokbrood wil het niet echt lukken. Kan die uberhaupt wel of moet dat brood toch maar beter de echte oven in?
Crispplaat erin en 3 minuten voorverwarmen op 'crisp'.
Daarna deurtje openen, broodjes op de crispplaat leggen,
en op 'crisp' afbakken. Easy.

/edit
Niet de afbak-tijd aanhouden zoals op de verpakking van
de broodjes staat, maar gewoon af en toe een kijken of
ze al klaar zijn (soms al na 3 minuten!)
Nee.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 13:17:55 #8
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_45504583
Brood (af) bakken in een magnetron
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 15:13:05 #9
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_45506604
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 13:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Brood (af) bakken in een magnetron
Maar als pizza lukt zou het brood toch ook moeten kunnenkwa opwarmen
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties