De bijbel zegt dat het Adam's schuld was. Eva at wel als eerst van het fruit, maar Adam krijgt de schuld. Dus hier heb je wel ongeveer gelijk in.quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:28 schreef Alicey het volgende:
Iets anders wat leuk is is dat Eva weer de schuld krijgt van de zondeval, maar dat wordt vergeten dat Eva slecht geinformeerd was door Adam. Had ze volledige accurate informatie gehad, was het misschien ook weer anders gelopen.
God straft ook Eva.quote:Op donderdag 18 januari 2007 17:33 schreef Zombine het volgende:
[..]
De bijbel zegt dat het Adam's schuld was. Eva at wel als eerst van het fruit, maar Adam krijgt de schuld. Dus hier heb je wel ongeveer gelijk in.
Het gaat niet om of jij er minder van slaapt, het gaat erom dat we zo kunnen controleren of een stelling juist is. Vandaar dat een claim een rechtvaardiging nodig heeft. Het a priori accepteren van de juistheid van een stelling en vragen om tegenbewijs: dat is wel zulke holle rethoriek.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:01 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik zal er niet minder om slapen als jij gelooft in een paars nijlpaard/olifant op de achterkant van de maan of in de evolutietheorie. Van mij hoef jij dan ook nergens het tegendeel te bewijzen.
Ik zal de TRU-moderatoren attenderen op dit topic en vragen of ze het mee willen nemen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 05:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nogmaals, het was de bedoeling dat dit in truth terecht zou komen.
Je schrijft nu een verhaal over 'occulte doctrines', het Vaticaan, ene Maitreya en nog zo wat. En dat zouden wij uit de copy/paste openingspost moeten halen?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 05:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nogmaals, het was de bedoeling dat dit in truth terecht zou komen.
En nu?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 05:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Samenvattend leiden al deze ontwikkelingen en doctrines tot het ondermijnen van het gezag van God en de mens in de waan brengen dat zij zelf god/goddelijk zijn.
Waarom is God dan nog nooit nodig geweest in de wetenschap?quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:21 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Stating the obvious. Er is niets mogelijk zonder God.
ik wel.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:21 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Stating the obvious. Er is niets mogelijk zonder God.
De schrijver zegt toch niet dat je niet kunt zeggen dat je God niet nodig hebt...?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:51 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Waarom is God dan nog nooit nodig geweest in de wetenschap?
Ik ben niet erg bekend met New Age denken, maar Maitreya ken ik wel. Die naam is namelijk keihard gejat uit het Boeddhisme. De Maitreya is de toekomstige Boeddha die een einde zou moeten maken aan oorlog, ziekte en alle andere nare dingen en een tijdperk van volmaakt geluk inluidt. Hij zal volgens Boeddha Gautama pas verschijnen als de leer van de darma compleet vergeten is, dus verschijningen die al zouden hebben plaatsgevonden worden niet erkend door de meeste Boeddhisten.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 05:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:
<knip>
De new age movement die genoemd wordt is de huidige ontwikkeling dat alle religies gelijk worden gesteld en de autoriteit van Jezus Christus ondermijnd wordt. Bij new age hoort de komst van de nieuwe profeet/wereldleraar Maitreya, die de volken en religies tot eenheid zal brengen (zoals in babylon waar God het niet mee eens was) als oplossing voor al wat mis is in deze wereld. In Groot Brittannie woont de man die in contact staat met deze Maitreya, Benjamin Creme, die geregeld gechannelde informatie van Maitreya ontvangt. Maitreya is al een aantal keer op aarde gemanifesteerd, waarna hij wonderen verrichtte (bv genezing) om vervolgens weer spontaan te verdwijnen. Volgens veel christenen is Maitreya de antichrist, de misleiding van de eindtijd, waarmee de duivel zijn ultieme poging doet om heel de wereld onder zijn gezag te krijgen met een deken van 'liefde', 'wijsheid', 'eenheid', 'vrede' enz., wat in werkelijkheid leugens zijn en een wereldwijd dictatoriaal systeem als gevolg heeft.
Samenvattend leiden al deze ontwikkelingen en doctrines tot het ondermijnen van het gezag van God en de mens in de waan brengen dat zij zelf god/goddelijk zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |