abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45464938
DITO
pi_45465928
Ik had dit in truth gezet toch volgens mij of was ik nou zo slaperig, hoort hier iig niet thuis idd
  donderdag 18 januari 2007 @ 11:51:46 #28
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_45466082
The devil made you do it.
[KNE]-Mod
  donderdag 18 januari 2007 @ 17:33:23 #29
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_45479403
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 09:28 schreef Alicey het volgende:
Iets anders wat leuk is is dat Eva weer de schuld krijgt van de zondeval, maar dat wordt vergeten dat Eva slecht geinformeerd was door Adam. Had ze volledige accurate informatie gehad, was het misschien ook weer anders gelopen.
De bijbel zegt dat het Adam's schuld was. Eva at wel als eerst van het fruit, maar Adam krijgt de schuld. Dus hier heb je wel ongeveer gelijk in.
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
  FOK!fotograaf donderdag 18 januari 2007 @ 18:41:03 #30
17893 Forno
pi_45481758
Het topic haalt een punt naar boven (het enige); onwetendheid maakt zalig.
pi_45482012
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 17:33 schreef Zombine het volgende:

[..]

De bijbel zegt dat het Adam's schuld was. Eva at wel als eerst van het fruit, maar Adam krijgt de schuld. Dus hier heb je wel ongeveer gelijk in.
God straft ook Eva.
pi_45484126
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 11:01 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik zal er niet minder om slapen als jij gelooft in een paars nijlpaard/olifant op de achterkant van de maan of in de evolutietheorie. Van mij hoef jij dan ook nergens het tegendeel te bewijzen.
Het gaat niet om of jij er minder van slaapt, het gaat erom dat we zo kunnen controleren of een stelling juist is. Vandaar dat een claim een rechtvaardiging nodig heeft. Het a priori accepteren van de juistheid van een stelling en vragen om tegenbewijs: dat is wel zulke holle rethoriek.
"Nicht wie die Welt ist, ist das Mystische, sondern daß sie ist" Ludwig Wittgenstein.
pi_45497469
Nogmaals, het was de bedoeling dat dit in truth terecht zou komen. Maar zal er toch maar een stukje bijtiepen.
Waar de tekst op neer komt, is dat de duivel de mens vanaf het begin liegt en hem wijs probeert te maken dat hij zelf God/Goddelijk en onsterfelijk kan zijn. Deze filosofie vormt de basis voor de occulte doctrines, waarvan de relatief recente prominenten (Bv. Helena Blavatsky, Albert Pike, Alice Bailey) openlijk toegegeven dat lucifer/satan/duivel hun god is, de god van deze wereld, de 'grand architect of the universe'. Het bereiken van een goddelijke toestand en onsterfelijkheid (reincarnatie) komt voor in religies als boeddhisme en hindoeisme. Verder heb je bijv. de egyptenaren die de pharaoh als plaatsvervanger van de zonnegod (lucifer dus) beschouwden en het vaticaan waarbij de paus de rol van jezus christus (tijdelijk) overneemt. Dit thema komt bij de meeste niet-christelijke religies voor (het vaticaan is in wezen geen echte christelijke instelling, ookal wordt dit over het algemeen wel verondersteld). Uitzonderingen zijn judaisme en islam.
De new age movement die genoemd wordt is de huidige ontwikkeling dat alle religies gelijk worden gesteld en de autoriteit van Jezus Christus ondermijnd wordt. Bij new age hoort de komst van de nieuwe profeet/wereldleraar Maitreya, die de volken en religies tot eenheid zal brengen (zoals in babylon waar God het niet mee eens was) als oplossing voor al wat mis is in deze wereld. In Groot Brittannie woont de man die in contact staat met deze Maitreya, Benjamin Creme, die geregeld gechannelde informatie van Maitreya ontvangt. Maitreya is al een aantal keer op aarde gemanifesteerd, waarna hij wonderen verrichtte (bv genezing) om vervolgens weer spontaan te verdwijnen. Volgens veel christenen is Maitreya de antichrist, de misleiding van de eindtijd, waarmee de duivel zijn ultieme poging doet om heel de wereld onder zijn gezag te krijgen met een deken van 'liefde', 'wijsheid', 'eenheid', 'vrede' enz., wat in werkelijkheid leugens zijn en een wereldwijd dictatoriaal systeem als gevolg heeft.
Samenvattend leiden al deze ontwikkelingen en doctrines tot het ondermijnen van het gezag van God en de mens in de waan brengen dat zij zelf god/goddelijk zijn.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 07:22:45 #34
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_45497659
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 05:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nogmaals, het was de bedoeling dat dit in truth terecht zou komen.
Ik zal de TRU-moderatoren attenderen op dit topic en vragen of ze het mee willen nemen.
  † In Memoriam † vrijdag 19 januari 2007 @ 08:17:34 #35
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_45497969
quote:
Nogmaals, het was de bedoeling dat dit in truth terecht zou komen.
Je schrijft nu een verhaal over 'occulte doctrines', het Vaticaan, ene Maitreya en nog zo wat. En dat zouden wij uit de copy/paste openingspost moeten halen?

Ik vind je verhaaltje ondanks deze nieuwe wending nog steeds een hoog Andries Knevel gehalte hebben en TRU is geen godsdienstforum. Als je zegt dat de duivel zich manifesteert via SUV's is het niet automatisch een topic voor het PTA forum. Of dat Satan verantwoordelijk is voor patat is ook niks voor CUL.

Als je iets over occulte doctrines of duistere zaakjes in het Vaticaan kwijt wilt kan dat in TRU maar maak dan even een nieuw topic met een meer op TRU toegespitste openingspost.

Sowieso zijn copy/paste OP's zonder verder commentaar niet echt de bedoeling. Dat telt voor het hele forum.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:24:01 #36
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_45498019
Ok, duidelijk NS.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:24:13 #37
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_45498021
quote:

Samenvattend leiden al deze ontwikkelingen en doctrines tot het ondermijnen van het gezag van God en de mens in de waan brengen dat zij zelf god/goddelijk zijn.
En nu?
pi_45500854
Misschien hebben we ook allemaal wel "goddelijke" krachten, maar zijn we er nog niet achter gekomen.
pi_45503665
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 10:21 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Stating the obvious. Er is niets mogelijk zonder God.
Waarom is God dan nog nooit nodig geweest in de wetenschap?
  vrijdag 19 januari 2007 @ 13:21:32 #40
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_45504698
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 10:21 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Stating the obvious. Er is niets mogelijk zonder God.
ik wel.
Siamo Tutti Antifascisti!
  vrijdag 19 januari 2007 @ 13:31:57 #41
242 Pinball
Electric Monk
pi_45505061
Prima. Laat je hele leven vooral bepalen door een 2000 jaar oud sprookjesboek.

Maar val mij er niet mee lastig.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_45506101
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 12:51 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Waarom is God dan nog nooit nodig geweest in de wetenschap?
De schrijver zegt toch niet dat je niet kunt zeggen dat je God niet nodig hebt...?
...men begint immers altijd te moraliseren als de zaken mislopen en men ergert zich over de moraal zolang men haar comfortabel tegenover het recht van meningsuiting en op pluralisme kan stellen. (Benedictus XVI)
pi_45507622
quote:
<knip>
De new age movement die genoemd wordt is de huidige ontwikkeling dat alle religies gelijk worden gesteld en de autoriteit van Jezus Christus ondermijnd wordt. Bij new age hoort de komst van de nieuwe profeet/wereldleraar Maitreya, die de volken en religies tot eenheid zal brengen (zoals in babylon waar God het niet mee eens was) als oplossing voor al wat mis is in deze wereld. In Groot Brittannie woont de man die in contact staat met deze Maitreya, Benjamin Creme, die geregeld gechannelde informatie van Maitreya ontvangt. Maitreya is al een aantal keer op aarde gemanifesteerd, waarna hij wonderen verrichtte (bv genezing) om vervolgens weer spontaan te verdwijnen. Volgens veel christenen is Maitreya de antichrist, de misleiding van de eindtijd, waarmee de duivel zijn ultieme poging doet om heel de wereld onder zijn gezag te krijgen met een deken van 'liefde', 'wijsheid', 'eenheid', 'vrede' enz., wat in werkelijkheid leugens zijn en een wereldwijd dictatoriaal systeem als gevolg heeft.
Ik ben niet erg bekend met New Age denken, maar Maitreya ken ik wel. Die naam is namelijk keihard gejat uit het Boeddhisme. De Maitreya is de toekomstige Boeddha die een einde zou moeten maken aan oorlog, ziekte en alle andere nare dingen en een tijdperk van volmaakt geluk inluidt. Hij zal volgens Boeddha Gautama pas verschijnen als de leer van de darma compleet vergeten is, dus verschijningen die al zouden hebben plaatsgevonden worden niet erkend door de meeste Boeddhisten.

Ik vind het trouwens opvallend hoe vaak Christenen beweren de antichrist te hebben gevonden. In de geschiedenis zijn onder andere Mohammed, Nero, Luther, Napoleon en Hitler aangewezen als "de" antichrist, en momenteel zijn veel "end-time believers" er zeker van dat het gaat om een toekomstige secretaris-generaal van de VN.
Als ik de paar verwijzingen naar de antichrist in de Bijbel zo lees komt het op mij meer over als een soort beschermingsmechanisme voor het Christendom. Zodra iemand iets anders beweert dan de gangbare opvatting over de Bijbel kan hij al worden gemerkt als "de antichrist". Het is nogal makkelijk om andere verhalen, zoals die van de Maitreya (nota bene ouder dan het Christendom zelf) af te doen als leugens van de duivel. Het is nogal een cirkelredenering: in de Bijbel staat dat alle andere levensopvattingen/profetieen leugens zijn, dus alleen de Bijbel spreekt de waarheid...
"The objectivist ethics holds man's life as the standard of value
– and his own life as the ethical purpose of every individual man." -Ayn Rand (1905-1982)
  vrijdag 19 januari 2007 @ 20:53:12 #44
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_45517066
LOL prachtig werk van de duivel. Die talkshowhost fiks voorliegen dat de islam en mormonisme slecht en duivels is heeft hij weer een paar zieltjes gewonnen voor de echte duivelsreligie, het christendom
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')