abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45458666
Momenteel volg ik een MBO ICT niveau 3 opleiding en ik haal dit jaar als het goed is een diploma, maar daar heb ik wel flink mijn twijfels over want ik heb totaal geen motivatie meer en wil eigenlijk nu al stoppen .

Volgend jaar wil ik MBO BBL niveau 3 elektrotechniek gaan doen. Ik wil in ieder geval werkend gaan leren (4 dagen werken en 1 dag in de week naar school) , als ik dat ga doen heb ik geen recht meer op stufi en op een OV.

Maar stel nu dat ik dit jaar niet haal, dan moet ik officieel mijn OV terug betalen mits ik binnen 10 jaar een diploma haal. Die haal ik dan ook wel alleen wel een BBL diploma. Moet ik dan nog steeds mijn OV kaart terug betalen, omdat ik er officieel geen recht meer op heb omdat ik een BBL opleiding volg?

Op de IB site kon ik er niet echt veel over vinden.
pi_45458981
Op het MBO hoef je niks terug te betalen, dat was meen ik alleen op het HBO.

En ik lees net dat je zowiezo verder gaat met je studie, dan hoef je niks terug te betalen
pi_45459289
Ben je te lui om de ib groep te bellen? Dan heb je direct uitsluitsel!
en aan bakboord zwemmen haaien......
pi_45459343
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 00:37 schreef DaYwALKuR het volgende:
Op het MBO hoef je niks terug te betalen, dat was meen ik alleen op het HBO.

En ik lees net dat je zowiezo verder gaat met je studie, dan hoef je niks terug te betalen
Absoluut niet waar hoor! MBO is ook prestatiebeurs.
pi_45467298
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 00:55 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Absoluut niet waar hoor! MBO is ook prestatiebeurs.
Sinds wanneer, ik ben er idd een tijdje af, maar ik kan vrienden van me die zaten gewoon 7jaar op het MBO
pi_45468732
Weet ik niet.
pi_45474933
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 13:12 schreef heaven7 het volgende:
Weet ik niet.
dan zal je wel gelijk hebben zijn die deelcertificaten ook afgeschaft en werken ze daar nu ook met credits?
pi_45476244
Credits zegt me niets, we werken met deelkwalificaties die je per onderdeel dan ook afsluit. Je verzamelt zeg maar je diploma bij elkaar.
Ik krijg wel regelmatig brieven waarin de hoogte van mn schuld staat vermeld dus het is echt prestatiebeurs
pi_45479784
MBO-niveau 3 & 4 is idd. tegenwoordig prestatiebeurs. Dit geldt niet als je voor 01-08-2005 al studiefinanciering voor beroepsopleiding kreeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')