abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45458449
Beste mensen,

ik heb 1 nummer in iTunes en als ik dat af speel zijn de eerste 16 (!!) seconden ontzettend traag en stotterend oftwel; niet om aan te horen.
Als ik het nummer verwijder en opnieuw rip van mn originele cd af (die overigens wel gewoon goed afspeelt voor dat ik m geript heb) heb ik precies hetzelfde probleem!
Zelfs als ik het nummer van iemand anders ontvang zijn exact dezelfde 16 seconden zo traag.
De hele computer vertraagt trouwens ook tijdens die vertraagde seconden, als ik typ blijven letters ff hangen, filmpjes schokken, mn muis beweegt niet soepel meer and so on, and so on....

Nou kom ik er net achter dat als ik het nummer op bijvoorbeeld 6 seconden inschakel ie vanaf daar wel gewoon mooi afspeelt

Ik heb dit probleem ook met een heleboel random nummers maar dan alleen de laatste +-5 seconden, wat ook al ontzettend frustrerend kan zijn.

Heeft iemand ENIG idee wat dit zou kunnen zijn?
Alvast bedankt
**schop**
pi_45685377
Ook bij de buren van Tweakers gepost:

Duik es in de instellingen van je virusscanner!

Ik gebruik zelf Avast en in de hoogste 'gevoeligheid' scant deze elk gewijzigd bestand. iTunes maakt blijkbaar tijdens het afspelen van nummers een aantal tijdelijke bestanden aan en die worden dus ook doodleuk gescand (zie ook deze post @ Avast-forum) . Hetzelfde geldt voor de bestanden 'iTunes Music Library.xml' en 'iTunes Library.itl' die gedurende nummers minimaal één keer worden aangesproken ...

Om toch de maximaal mogelijke veiligheid te behouden, is het het verstandigste om in te stellen dat alleen de genoemde bestanden tijdens de scan worden overgeslagen (via rechtsklikken op Avast-icoontje in taakbalk - Beschermingsconsole - Standaard Schild - Configureer - Geavanceerd en dan in de lijst onderaan de gewenste bestanden (incl. volledig pad) invoeren. Bij mij zijn dat:
C:DOCUMENTS AND SETTINGS(gebruikersnaam)MY DOCUMENTSMY MUSICITUNESITUNES MUSIC LIBRARY.XML
C:DOCUMENTS AND SETTINGS(gebruikersnaam)MY DOCUMENTSMY MUSICITUNESITUNES LIBRARY.ITL
C:DOCUMENTS AND SETTINGS(gebruikersnaam)MY DOCUMENTSMY MUSICITUNESIT*.TMP
C:DOCUMENTS AND SETTINGS(gebruikersnaam)MY DOCUMENTSMY MUSICITUNESTEMP*.*

In Avast is realtime te zien wat het laatst gecheckte bestand is (rechtsklikken op Avast-icoontje in taakbalk - Beschermingsconsole - Standaard Schild en dan in dat schermpje). Vóór het blokkeren van bovenstaande bestanden, kwamen deze na een aantal seconden van het afspelen van een nummer (in iTunes) voorbij als laatst gecheckte bestand. Na het blokkeren niet meer. Ook het stotterende geluid lijkt voorbij (ik houd nog even een slag om de arm ). Ik ken andere virusscanners niet in detail, maar wellicht het overwegen waard om daarin naar een oplossing te zoeken .
pi_45739758
Hmm ik heb eTrust antivirus en ik heb alleen de bovenste 2 bestanden gevonden (die andere 2 staan er niet bij van mij)
Die 2 heb ik geëxclude van real time scanning maar het mocht niet baten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')