quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:59 schreef Blue_ei het volgende:
Open maken en mee gaan zwemmen op Zandvoort lekker zoutwater worD die schoon van gewoon doen
Met een beetje perslucht was het sneller gegaan...quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:55 schreef IkVind het volgende:
Ik heb de binnekant van mijn fototoestel zelf schoongemaakt, wat een gedoe! Er zat 1 stofje op, die mij erg stoorde. Daarom ben ik aan dit stoms begonnen. Ik begon met een doekje, ik kijk door de lens veel meer stofjes. Toen kreeg ik het! Ik bleef poetsen. Ik was bang om dingen te beschadigen dus deed wel voorzichtig. Na een uur bezig geweest te zijn eindelijk stofvrij. Foto's gemaakt en zien er weer goed uit!
Nu is mijn vraag kan het kwaad als je voorzichtig doet om de binnenkant zelf schoon te maken? En zo nee, hoe kan ik dit het beste doen? En wat moet ik absoluut niet doen.
Met perslucht moet je erg oppassen. In die spuitbusjes zit drijfgas wat erg koud is en dus condens achterlaat in je toestel. Met andere vormen van perslucht moet je oppassen dat je niet met teveel kracht in je toestel blaast.quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:59 schreef Dementor het volgende:
[..]
Met een beetje perslucht was het sneller gegaan...
nee warmwater hogedruk spuit werkt het bestequote:Op woensdag 17 januari 2007 21:00 schreef IkVind het volgende:
MIddelandse zee ook een optie?
Deze methode gebruik ik ook naar volle tevredenheid.quote:Op maandag 12 mei 2008 17:45 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Een wattenstaafje laat fijne haartjes achter.
Ik gebruikte gewoon sensor swabs en eclipse optic cleaning, met het nadeel dat dit erg duur is.
Tegenwoordig heb ik nog wel de 'eclipse optic cleaning' vloeistof, maar gebruik ik Pec Pad doekjes om de gebruikte sensor swab doekjes te vervangen (ik gerbruik dus wel nog de plastic spatel van de sensor swab om de doekjes op te spannen).
De vloeistof is laat geen strepen achter na verdamping, en gebruik ik dus om lenzen, spiegel en sensor te reinigen.
Thanks... ik zal er ooit ook eens aan moeten geloven,... maar vooralsnog gaat het mij alleen om de spiegel enzo... niet de sensor.quote:Op maandag 12 mei 2008 21:55 schreef MarBu het volgende:
[..]
Deze methode gebruik ik ook naar volle tevredenheid.
Er zijn heel wat mensen die het op deze manier doen, ik heb het leren kennen onder de naam The Copperhill cleaning method
Rijkelijk gedocumenteerde en geïllustreerde instructies, als je ze netjes volgt kan er niks misgaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |