abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45447728
Damn wat een heerlijke band...ik heb ze afgelopen zaterdag in RoTown gezien en het was meesterlijk

Biography

The band are originally from Shrewsbury and Telford, but formed in Leeds.They sold out venues in London and Leeds on their first headline tour. Following their successful support slots for LCD Soundsystem, the group earned the Live Band of the Year trophy at the Leeds Music Awards.

Work on their debut album, Raise The Alarm, was completed in May 2006 and was released on August 28th 2006. They appeared on the 2006 spring/summer European festival circuit.

November sees the band play even more gigs, at increasingly bigger venues throughout the UK, including cities like Glasgow, Preston, Barnsley and London.

Band members

* Craig Wellington (vocals/guitar)
* Stuart Jones (guitar)
* Daley Smith (bass)
* Matthew Gwilt (drums)

Album

1. "Wake Up" - 2:31
2. "Put You In Your Place" - 3:14
3. "Dead Scene" - 3:55
4. "The Way It Is" - 5:14
5. "Commercial Breakdown" - 3:50
6. "Somebody's Always Getting in the Way" - 3:00
7. "Borders" - 4:02
8. "Panic Attack" - 3:44
9. "I Ain't Losing Any Sleep" - 4:19
10. "My Army" - 4:09
11. "Raise the Alarm" - 5:15
12. "Climbing Up the Walls" (hidden track) - 3:37

Video van "What You Like"

Video van "Commercial Breakdown"

Video van "Put You In Your Place"

Video van "I Ain't Losing Any Sleep"

http://www.thesunshineunderground.co.uk/
pi_45448299
Schande dat ze nog geen topic hadden inderdaad, maar ik was te lui om er een te maken
Maargoed....geweldige band inderdaad
Wiiiii! (0738 8269 9873 0393 ^^)
Lestèfem!
pi_45450595
Ik was er ook bij in rotown, erg relaxte gig en ook de band is heel okee. Had hun cdtje al platgedraaid en dus na gig even laten signeren, mooi aandenken

op m'n last fm staan ze ook erg hoog op most played list, moet nog even m'n kaarten bestellen voor melkweg concert hoop niet dat het zal uitverkopen voor ik dat doe

edit; link naar klein revieuwtje dat ik in m'n enthousiasme[:p] van 't concert geschreven had-->http://www.last.fm/user/rootje/journal/
pi_45451377
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 20:52 schreef rootjepro het volgende:
Ik was er ook bij in rotown, erg relaxte gig en ook de band is heel okee. Had hun cdtje al platgedraaid en dus na gig even laten signeren, mooi aandenken

op m'n last fm staan ze ook erg hoog op most played list, moet nog even m'n kaarten bestellen voor melkweg concert hoop niet dat het zal uitverkopen voor ik dat doe

edit; link naar klein revieuwtje dat ik in m'n enthousiasme[:p] van 't concert geschreven had-->http://www.last.fm/user/rootje/journal/
haha was jij dat met die cd? Taell en ik hadden koekjes mee en daar maakte de zanger een opmerking over tijdens het concert
pi_45451607
ik hoorde die opmerking over koekjes ja :p

ik stond niet vooran we kwamen beetje laat aan omdat beide vrienden ^vergeten^waren te strippen in de metro en dus beide boete van 35 euro kregen voor zwartrijden, dat koste 30 min aan gezeik op 't station [de agenten waren beetje sloom met afrekenen denk ik :p] endus stond er toen al rij.

ga jij nog naar melkweg in maart?[27ste is 't volgens mij uit t hoofd]

(dus ja, ik was dat met die cd :p, 'k dacht achja 't was prachtige cd maar beetje ''weinigzeggend''artwork laat ik even vragen of ze m volwille krabbele ]
pi_45454064
Ik zou heel graag willen de 27e, eerst nog even kijken of ik dat wel red qua geld enzo, trein moet ook betaald worden.
  donderdag 18 januari 2007 @ 01:07:11 #7
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_45459551
"Put you in your Place" is in elk geval een wereldnummer, de rest van de singles deed me wat minder. Ik zal het album binnenkort ook eens proberen.
pi_45480867
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 01:07 schreef Grobbel het volgende:
"Put you in your Place" is in elk geval een wereldnummer, de rest van de singles deed me wat minder. Ik zal het album binnenkort ook eens proberen.
De eerste keer dat ik Put You In Your Place hoorde was ik meteen verkocht, de rest van het album vond ik na 2x luisteren pas echt heel goed worden. Panic Attack, Borders, Raise the Alarm, Commercial breakdown, allemaal wereldnummers vooral het stukje in Raise the Alarm waarin niet gezongen word is super!
pi_45492603
het album is idd heel erg relaxed. ik kreeg als eerste commerical breakdown te horen doordat ik de band gebookt zag staan in rotown en op inet ging zoeken, en dat moment was echt heel okee! Na 4-5 x het nummer [achterelkaar!] geluisterd te hebben bleek 't nog magie te hebben om te blijven hangen, zeker de gitaarsolo[simpel doch doeltreffend] en het laatste ''vocal stukje'' maakte het feest compleet. Ik dacht dat ik in m'n euforie alleen was maar eerste beste vriendin van me wiens mening ik waardeer qua muziek vond het nummer ook heel ''pakkend en verslavend'' :p

dag erna kaarten gekocht voor concert in rotown en spontaan cd ook maar, viel geen nummer tegen en inderdaad na 2-3 x luisteren bleven ze allemaal hangen en was 't genieten, nu cd maar ''gedigitaliseerd'' en 't schijfje in gesigneerd doosje netjes opgeboren voor feestjes deze zomer
pi_45492788
Het is echt een lekker album ja, heb ze ook net pas ontdekt. Put it in your place is het beste vind ik.
pi_45564074
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 22:55 schreef rootjepro het volgende:
het album is idd heel erg relaxed. ik kreeg als eerste commerical breakdown te horen doordat ik de band gebookt zag staan in rotown en op inet ging zoeken, en dat moment was echt heel okee! Na 4-5 x het nummer [achterelkaar!] geluisterd te hebben bleek 't nog magie te hebben om te blijven hangen, zeker de gitaarsolo[simpel doch doeltreffend] en het laatste ''vocal stukje'' maakte het feest compleet. Ik dacht dat ik in m'n euforie alleen was maar eerste beste vriendin van me wiens mening ik waardeer qua muziek vond het nummer ook heel ''pakkend en verslavend'' :p

dag erna kaarten gekocht voor concert in rotown en spontaan cd ook maar, viel geen nummer tegen en inderdaad na 2-3 x luisteren bleven ze allemaal hangen en was 't genieten, nu cd maar ''gedigitaliseerd'' en 't schijfje in gesigneerd doosje netjes opgeboren voor feestjes deze zomer
Allemaal heel herkenbaar, je moet de nummers echt vaker luisteren voordat je de "magie" voelt, dat heb ik met bijna alle bandjes van tegenwoordig.
pi_45564180
Ik heb een poging gewaagd door het beluisteren van de eerste 2 filmpjes

Niet echt mijn smaak, ik vind er niet veel aan eigelijk.
pi_45567527
Ah, hebben ze nu ineens een topic. Ik heb ze ook wel eens gecheckt. Commercial Breakdown is wel het enige nummer dat me daarvan is bijgebleven. Heerlijk dramatische vocalen.
pi_45567568
Borders is mooi nummer om te checken nadat je Commercial breakdown platgeluisterd hebt, en daarna 't hele album he
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')