Je kan zelfs over je gipsplaten een plaat mutliplex schroeven zodat je daarin weer je balk kan vast-schroeven voor de onderkant, en met hoekprofielen aan het plafond vast. Alhoewel ik het zelf van alle kanten een beetje een knaken-oplossing vind, werkt het wel dan.quote:Op woensdag 17 januari 2007 11:49 schreef desiredbard het volgende:
Ik kan de kast niet verder naar voren halen., daar er een lichtschakelaar in de weg zit.
Verplaatsen van die schakelaar is niet echt mogenlijk omdat die dan te ver van mijn deur komt te zitten; zie tekening een, welk een bovenaanzicht is..
Gurb, voor iemand die niet wijs wordt uit mijn gebrekkig taalgebruik en mijn tekeningetjes vat je de situatie prima samen....;)
Die multiplex is een goed idee, alhoewel ik zelf dacht om verstevigd plasterboard te gebruiken.
Heb je ook nog een pointer hoe ik de laatste "staander" recht omhoog ga krijgen, de andere 3 hebben een of zelfs twee muren waar ze tegen staan, daar deze vrijstaand is.
(Ik bedoel dus links-rechts en voor-achter loodrecht of in ieder geval 89.9o
ik was vroeger op school altijd goed in begrijpend lezen, vandaarquote:Op woensdag 17 januari 2007 11:49 schreef desiredbard het volgende:
Gurb, voor iemand die niet wijs wordt uit mijn gebrekkig taalgebruik en mijn tekeningetjes vat je de situatie prima samen....;)
Die multiplex is een goed idee, alhoewel ik zelf dacht om verstevigd plasterboard te gebruiken.
Heb je ook nog een pointer hoe ik de laatste "staander" recht omhoog ga krijgen, de andere 3 hebben een of zelfs twee muren waar ze tegen staan, daar deze vrijstaand is.
(Ik bedoel dus links-rechts en voor-achter loodrecht of in ieder geval 89.9o
Ik mag hopen voor je dat het schuine gedeelte toch wel zo sterk is dat het dat wandje gewoon kan dragen, anders zou je er zelf ook zo doorheen zakkenquote:Op woensdag 17 januari 2007 12:22 schreef desiredbard het volgende:
Ik zit net te denken:
Tussen mijn balken op de zolder een dwarsbalk aanbrengen en vanaf daar een enorme schroef recht naar beneden, door het plafond, mijn staander in, zodat eventueel gewicht dus aan mijn draagbalken en niet het plafond komt te hangen?
Dat neemt dan toch ook gewicht weg van mijn "vloer"?
dat wandje moet ie wel kunnen dragen ja, maar als je er planken in maakt die op die balk (die dus weer op die gipsplaat staat) leunen, en die planken gaat belasten gaat die balk door eht gipsplaat heen (of zoietsquote:Op woensdag 17 januari 2007 12:33 schreef Gurb het volgende:
[..]
ik was vroeger op school altijd goed in begrijpend lezen, vandaar![]()
Multiplex is veel stijver dan gipsplaat, dus in dit geval ook beter
en het probleem van waterpas / te lood stellen hebben ze in de middeleeuwen een mooi iets bedacht, een schietlood. Dat is niets anders als een touwtje met een stukje lood / steen / metaal eraan. Bovenin meet je waar je de balk wilt hebben, en vervolgens het schietlood daar ophangen, en de zwaartekracht zorgt ervoor dat ie precies loodrecht naar beneden gaat hangen.
zie hier een voorbeeld van een schietlood halverwege de pagina
[..]
Ik mag hopen voor je dat het schuine gedeelte toch wel zo sterk is dat het dat wandje gewoon kan dragen, anders zou je er zelf ook zo doorheen zakken![]()
Ik hoef niet uit de kast te komen hoorquote:Op woensdag 17 januari 2007 12:33 schreef Gurb het volgende:
open voor je dat het schuine gedeelte toch wel zo sterk is dat het dat wandje gewoon kan dragen, anders zou je er zelf ook zo doorheen zakken![]()
Ik denk dat je er ook verstandig aan doet de schuine vloer te verstevigen met 18mm multiplex of underlayment oid. Door het oppervlakte te vergroten zou je een stuk meer draagkracht moeten krijgen (naast het bevestigen van boven dus) en heeft als bijkomend voordeel dat je er nog eens een schroef in kan draaienquote:Op woensdag 17 januari 2007 12:44 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ik hoef niet uit de kast te komen hoor![]()
Ik wil alleen voorkomen dat 1/4 van het gwicht van mijn kast (4 staanders) op 6cm[sup2[/sup] schune vloer rust (dus in principe rust ie zelfs op een kleiner gedeelte)
Door hem goed boven te bevestigen hoop ik de druk beneden wel iets te verlagen
Dat schietlood is een goed idee..... trouwens.....
Stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb![]()
nee, ben het eigenlijk wel met je eens, kan je meteen je schakelaar verplaatsen, spotjes erin bouwen en alles spik en span makenquote:Op woensdag 17 januari 2007 13:57 schreef desiredbard het volgende:
Goed vloertje verstevigen
Eigenlijk....waarom niet meteen goed doen?
Schuin gedeelte eruit (het gips dan) en vervangen door een stevige houten constructie....
En daar op bouwen..... ik heb niet echt haast dus kan het net zo goed grondig doen.
Nog andere degenlijke suggesties
quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:21 schreef Gurb het volgende:
[..]
nee, ben het eigenlijk wel met je eens, kan je meteen je schakelaar verplaatsen, spotjes erin bouwen en alles spik en span maken![]()
Raak ik volume in de kamer kwijtquote:Op woensdag 17 januari 2007 14:29 schreef kroegtijger het volgende:
[..]![]()
Kun je dan niet meteen dat hele schuine gedeelte eruit slopen?? Geeft toch alleen maar ellende. Liever rechte lijnen er dan in
quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:07 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Raak ik volume in de kamer kwijt
Weet je wat om het echt grondig te doen...... ik koop een kast ....en bouw er een huis omheen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |