Ik denk dat die passage "hij langer in het spel kan blijven" niet betekent dat hij niet naar huis hoefde. Hij bleef namelijk hoe dan ook langer in het spel, omdat hij nog met de nachttrein mee mocht.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:48 schreef TheVulture het volgende:
Als ik de beschrijving van de opdracht 2 lees op de WIDM-site denk ik dat het kwartje is gevallen:
Ondertussen heeft Paul, de kandidaat met het rode scherm, een geheime missie. Karel heeft hem verteld dat hij langer in het spel kan blijven als hij vier molboekjes steelt.
Dit betekent dus niet dat hij naar huis had gemoeten als het hem niet gelukt was, maar dan had ie bij de groep moeten blijven... doordat het hem wel gelukt is zit ie nu in afzondering en zal hij wel een vrijstelling hebben bij de volgende ronde, hij blijft dus langer in het spel
Waarschijnlijk is dat ook aan Paul uitgelegd en dat het rode scherm niet inhoudt dat hij het minste van de Mol wist. maar dat krijgen wij niet te zien
Dat is te simpel, deze opdracht heeft een veel diepere laag, het wordt ook nergens een executie-test genoemd maar een bijzondere test, staat zo ook op de site... Er wordt ook nergens tegen Paul gezegd dat ie naar huis moet als het mislukt. enige gevaar in deze opzet is dat Paul nu inderdaad denkt dat Menno de Mol niet is en de makers hem dan bewust op een verkeerd spoor zetten. dat zou ongeoorloofde inmenging in het spel zijn van de makers... ik denk dat ze Paul hebben verteld dat het rode scherm verder geen betekenis heeft (maar wij horen dat volgende week pas ofzo), alleen een unieke mogelijkheid om langer in het spel te blijven... daarom liegt ie ook opzichtig tegen Inge en wordt dat weggeknipt in de aflevering. Waarom zou ie daar anders over liegen, juist omdat Paul weet dat ie het toch wel eens goed gehad zou kunnen hebben met zijn gok op Menno en de anderen daar niet op wil wijzenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:24 schreef Soli het volgende:
[..]
Ik denk dat die passage "hij langer in het spel kan blijven" niet betekent dat hij niet naar huis hoefde. Hij bleef namelijk hoe dan ook langer in het spel, omdat hij nog met de nachttrein mee mocht.
idd, mee eensquote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:02 schreef Urquhart het volgende:
Zometeen weer een muzikale aanwijzing.
Het is eigenlijk voor het eerst met een serie met BN'ers dat ik het ouderwetse "molgevoel" weer heb. Leuke kandidatengroep, mooie omgeving en leuke opdrachten
Vorige jaar was duidelijk de minste.
Tja, op die manier kan je iedereen verdacht maken, ik zie er niets in, maar dat is ieder voor zich om te beslissen...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:38 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat is te simpel, deze opdracht heeft een veel diepere laag, het wordt ook nergens een executie-test genoemd maar een bijzondere test, staat zo ook op de site... Er wordt ook nergens tegen Paul gezegd dat ie naar huis moet als het mislukt. enige gevaar in deze opzet is dat Paul nu inderdaad denkt dat Menno de Mol niet is en de makers hem dan bewust op een verkeerd spoor zetten. dat zou ongeoorloofde inmenging in het spel zijn van de makers... ik denk dat ze Paul hebben verteld dat het rode scherm verder geen betekenis heeft (maar wij horen dat volgende week pas ofzo), alleen een unieke mogelijkheid om langer in het spel te blijven... daarom liegt ie ook opzichtig tegen Inge en wordt dat weggeknipt in de aflevering. Waarom zou ie daar anders over liegen, juist omdat Paul weet dat ie het toch wel eens goed gehad zou kunnen hebben met zijn gok op Menno en de anderen daar niet op wil wijzen
Ik hoorde het ook direct. Maar na deze soortgelijke aanwijzing in serie 2 "Nico is de mol" geloof ik er niet meer in. Alle mensen zijn er nu zo op gericht op deze hints te onderscheppen, waardoor het de serie eigenlijk meteen de nek omdraait.quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:56 schreef Jivis het volgende:
Bij dat gesprek dat Dick en Menno hadden aan die tafel hoorde ik overigens heel vreemde achtergrondmuziek. Net of er vertraagd en achterstevoren iets werd gezegd ofzo. Is dat iemand anders ook opgevallen, of ben ik gek.
Er komt zometeen een geheim over de mol bij Radio 2 ..Zei Daniël Dekker.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:02 schreef Urquhart het volgende:
Zometeen weer een muzikale aanwijzing.
Het is eigenlijk voor het eerst met een serie met BN'ers dat ik het ouderwetse "molgevoel" weer heb. Leuke kandidatengroep, mooie omgeving en leuke opdrachten
Vorige jaar was duidelijk de minste.
Klopt, alleen heb je er altijd weinig aan, omdat iedereen er weer iets anders in hoortquote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:29 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Er komt zometeen een geheim over de mol bij Radio 2 ..Zei Daniël Dekker.
Hij had het over een mistery guest.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:29 schreef Haaibaaike het volgende:
Er komt zometeen een geheim over de mol bij Radio 2 ..Zei Daniël Dekker.
Ja, dat welquote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:30 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Klopt, alleen heb je er altijd weinig aan, omdat iedereen er weer iets anders in hoort
Ja, Golfer dat is waar, idd over een mistery gastquote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Hij had het over een mistery guest.
Volgens mij een kort stukje van een liedje van Bob Dylan ?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:39 schreef Urquhart het volgende:
Korte aanwijzing
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:42 schreef Urquhart het volgende:
Bob Dylan - 'Times are changing' dacht ik te horen, maar weet het niet zeker
zou dat dan toch iets met paul te maken hebben? "Prophesize with you pen" zou iets met die mollenboekjes te maken kunnen hebben en "keep you eyes wide" wil zeggen dat ze op hadden moeten letten...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:57 schreef iggy_in_the_house het volgende:
[..]The Times They Are A-Changin'
Stukje:
Come writers and critics
Who prophesize with your pen
And keep your eyes wide
Vet!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:05 schreef Vicky het volgende:
mijn vriendje heeft dat geluidsfragment dat bij het gesprek tussen Dick en Menno plaatsvind gevnden en achterstevoren afgespeeld. Hij hoort heel duidelijk ...... is de mol.. alleen wat ervoor gezegd wordt is nog niet helemaal duidelijk..
Dit willen we horen! Zou je het kunnen uploaden? Dan moet iemand toch wat kunnen horen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:05 schreef Vicky het volgende:
mijn vriendje heeft dat geluidsfragment dat bij het gesprek tussen Dick en Menno plaatsvind gevnden en achterstevoren afgespeeld. Hij hoort heel duidelijk ...... is de mol.. alleen wat ervoor gezegd wordt is nog niet helemaal duidelijk..
ik denk paul wel een rood scherm gekregen heeft en de anderen niet. ik kan me ook niet voorstellen dat menno wel de mol is en ze paul toch een rood scherm geven....quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:10 schreef TheVulture het volgende:
En wie zegt eigenlijk dat er uberhaupt een rood scherm aan Paul is getoond... kan ook gewoon zijn dat ze iedereen een groen scherm hebben getoond en dat ze Paul hebben ingefluisterd dat ie moest zeggen dat ie een rood scherm had... de enige reden voor dit scenario zou zijn dat ie De Mol is...
of iedereen heeft een rood scherm gekregen. Want ik heb Karel niet horen zeggen dat Paul de Molboekjes moest stelen omdat ie een rood scherm had.... dat zou dus kunnen betekenen dat de rest denkt dat Paul om een andere reden de Molboekjes moest stelen
Opvallend! Paul wordt bij de Polls op de WIDM-website niet meer vermeld als optie voor Mol, Winnaar of Verliezer...
shit ja, het abbey road verhaal. Ging ook over ene Paul.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:46 schreef Bayswater het volgende:
And the first one now
Will later be last
En dat achteruitdraaien van die plaat maakten we gister nog een geintje van met de verwijzing naar de Beatles (acthteruitdraaien van een LP) waarbij het toen over een Paul (Mc Cartney) ging. Paul is dead of Paul is de mol.
Ze liep tegen een pilaar op het pad aan en kon daar dus niet langs zonder op het gras te stappen. Ze moest dus écht stoppen omdat ze niet terug mochten lopen als ze een pad niet verder konden volgen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 21:03 schreef gimme.shelter het volgende:
Waarom stopte Inge zonder reden??
als ze allemaal rood scherm hadden weten ze dat paul zijn verhaal niet helemaal klopt....quote:Op zaterdag 20 januari 2007 01:39 schreef Duizendpootje het volgende:
ik denk dat iedereen een rood scherm had en dat ze Paul er gewoon uit hebben gepikt voor deze opdracht!
en zo verdenkt niemand Paul meer en kan hij nu lekker de mol uit gaan hangen..![]()
Ja! Net als het aantal keer dat Menno aan zijn neus krabt.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 02:34 schreef Asskicker14 het volgende:
Let op de fles water die Nadja altijd drinkt wanneer ze op de achtergrond te zien is, dat zou nog eens een hint kunnen zijn!
quote:Op zaterdag 20 januari 2007 02:36 schreef broer het volgende:
Ja! Net als het aantal keer dat Menno aan zijn neus krabt.
Godverdomme. Dat we dat niet eerder hebben gezien!
Nee, ze staat zo overdreven aan dat fles water te drinken terwijl ze recht in de camera kijkt, en dat tot 3x toe op 3 verschillende momenten binnen deze aflevering. En ik kan moeilijk geloven dat dat een normale gewoonte voor haar is. Ik was vorig jaar ook de eerste op Fok die opmerkte dat het wel erg toevallig was dat Milouska in een aflevering een M-shirt aanhad en toen zeiden mensen ook dat ik daar niets achter moest zoeken.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 02:36 schreef broer het volgende:
[..]
Ja! Net als het aantal keer dat Menno aan zijn neus krabt.
Godverdomme. Dat we dat niet eerder hebben gezien!
Dan ga ik jouw voorspellingen maar eens in de gaten houdenquote:Op zaterdag 20 januari 2007 02:41 schreef Asskicker14 het volgende:
Nee, ze staat zo overdreven aan dat fles water te drinken terwijl ze recht in de camera kijkt, en dat tot 3x toe op 3 verschillende momenten binnen deze aflevering. En ik kan moeilijk geloven dat dat een normale gewoonte voor haar is. Ik was vorig jaar ook de eerste op Fok die opmerkte dat het wel erg toevallig was dat Milouska in een aflevering een M-shirt aanhad en toen zeiden mensen ook dat ik daar niets achter moest zoeken.
Ik denk dat Jane een heel goede analyse heeft gemaakt. Ze heeft mij er in ieder geval van overtuigd dat Inge het is.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 02:42 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik denk dat het Nadja, Renate of Alex is.
Veel kan nog veranderen in de komende afleveringen, misschien zit ik over 2 afleveringen ook op Inge, maar tot nu toe wijst er uitgaande van de opdrachten weinig verdachts in de richting van Inge.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 02:46 schreef broer het volgende:
[..]
Ik denk dat Jane een heel goede analyse heeft gemaakt. Ze heeft mij er in ieder geval van overtuigd dat Inge het is.
Jawel. Onder meer - en vooral - de abseilopdracht. Haar keuze om mensen te overtuigen ook te gaan abseilen was héél mols.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 02:49 schreef Asskicker14 het volgende:
maar tot nu toe wijst er uitgaande van de opdrachten weinig verdachts in de richting van Inge.
Vergeet niet dat mensen zich als mol willen voordoen om zo de stemronden door te komen. Daarbij is de montage van WIDM zo gemaakt dat men de kijker ook graag op een zijspoor zet. Subtiele hintjes zijn we dus naar op zoek.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 02:57 schreef broer het volgende:
[..]
Jawel. Onder meer - en vooral - de abseilopdracht. Haar keuze om mensen te overtuigen ook te gaan abseilen was héél mols.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |